- 1 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (89 opinii)
- 2 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (97 opinii)
- 3 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (67 opinii)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (61 opinii)
- 5 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (37 opinii)
- 6 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (419 opinii)
Prywatny inwestor rozbuduje obwodnicę Trójmiasta
Będzie rozbudowa węzła Kowale w ciągu Obwodnicy Trójmiasta. Powstaną tam cztery nowe zjazdy, a także dodatkowa, 3,6-kilometrowa jezdnia w kierunku Południowej Obwodnicy Gdańska. Inwestycję miałaby sfinansować firma Doraco, która w okolicy planuje budowę osiedla mieszkaniowego.
Trwają rozmowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z firmą Doraco w sprawie budowy dodatkowej jezdni o przekroju dwupasmowym, która będzie poprowadzona po zachodniej stronie Obwodnicy Trójmiasta, od węzła Kowale do węzła Gdańsk Południe.
- Oprócz 3,6-kilometra drogi planowana jest też budowa czterech łącznic od strony zachodniej węzła Kowale i przebudowa drogi wojewódzkiej w obrębie węzła. Ta koncepcja wraz z raportem środowiskowym została opracowana na zlecenie firmy Doraco, która posiada tereny inwestycyjne zlokalizowane w pobliżu Kowal - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Narzuconym przez urzędników warunkiem skomunikowania tych terenów z Obwodnicą Trójmiasta będzie zrealizowanie tej inwestycji. Warto nadmienić, że wymogli oni także pozostawienie rezerwy dla trzeciego pasa ruchu obwodnicy od strony zachodniej.
Zdaniem GDDKiA, węzeł Kowale nie sprostałby w obecnym kształcie wzrostowi natężenia ruchu, jaki wywołałoby zagospodarowanie terenów na zachód od Obwodnicy Trójmiasta.
Podobnie uważają przedstawiciele Doraco.
Rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta na Kowalach może pochłonąć ok. 10-20 mln zł. - Koszt rozbudowy drogi ekspresowej to niewielka część wydatków jaką poniesiemy w trakcie realizacji komercyjnej inwestycji w Kowalach - podkreśla prezes budowlanej spółki.
Kiedy mogłyby rozpocząć się prace przy rozbudowie? Doraco deklaruje, że rozpocznie prace jak tylko kierownictwo Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wyryazi na to zgodę.
Węzeł Kowale powstał w latach 1987-1989, gdy natężenie ruchu w tym miejscu było wielokrotnie mniejsze. Także dlatego dziś to skrzyżowanie nie spełnia standardów przyjętych przez GDDKiA - obiekt jest kolizyjny, co utrudnia na nim ruch.
W ostatnich latach węzeł został wyremontowany: wymieniono warstwę bitumiczną na zjazdach, a także w ciągu biegnącej nad obwodnicą drogi wojewódzkiej nr 221. Pod koniec 2011 r. zainstalowano tu oświetlenie LED-owe o łącznej mocy 10,58 kW. Zastąpiło ono latarnie sodowe o mocy 22,50 kW. Zmiana umożliwiła kilkudziesięcioprocentową redukcję zużycia energii.
Wkład Doraco w rozbudowę Obwodnicy Trójmiasta, nie będzie pierwszą inwestycję tego typu. Podczas rozbudowy Węzła Karczemki do inwestycji 30 mln zł dołożyła firma Auchan Polska, która w sąsiedztwie posiada centrum handlowe.
Miejsca
Opinie (185) 7 zablokowanych
-
2013-10-23 13:43
Borkowo to tam, gdzie zasypali jezioro gruzem (3)
i budują na tym osiedle?
- 23 3
-
2013-10-23 13:51
Jezioro.... (1)
Poniosła wyobraźnia nieco...
- 5 7
-
2013-10-23 14:59
Staw
www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Zasypany-staw-a-wraz-z-nim-gniazda-ptakow-i-ryby-n60666.html
- 6 0
-
2013-10-24 00:32
o jakim osiedlu piszesz?
- 0 0
-
2013-10-23 13:45
Ludzie, przecież tam śmierdzi! (2)
kto tam będzie mieszkał?
- 20 5
-
2013-10-23 13:58
znajdą się naiwniacy
- 6 2
-
2013-10-24 09:15
młodzi dynamiczni, wykształceni klienci Biedronek
czyli słoiki od Chojnic po Iławę, którzy jescze nie zdążyli kupić sobie planu Gdańska lub nie zdają sobie sprawy, że wysypisko Szadółki leży na pólnocny-zachód od planowanego osiedla czyli dokładnie z tego kierunku z którego najczęściej wieje wiatr na wybrzeżu.
- 2 1
-
2013-10-23 13:46
Tam potrzebna jest modyfikacja zjazdów na prawoskręty ....
przy włączaniu się do ruchu inaczej dalej będziemy świadkami korków oraz słuczek tym bardziej, że Świętokrzyska korkuje się kawałek dalej po raz kolejny skręt do Outletu (kolejne stłuczki), a potem przejezdność blokują światła przy Centrum Kowale. Dalej kolejne skrzyżowanie - aż dziwne że bez świateł skręt w ul. Guderskiego i kolejne miejsce licznych słuczek.
- 17 2
-
2013-10-23 13:46
To chyba jakiś przekręt
a potem przejmie cała i będziemy płacić za przejazd ?????ciekawe kto ma w tym interes z Miasta??????
- 5 11
-
2013-10-23 13:55
czemu w PL nie buduje sie tzw koniczynek zamiast kolizyjnych skrzyzowan? (2)
- 10 4
-
2013-10-23 14:13
bo nie ma bezkolizyjnych skrzyżowań (1)
najmniej kolizji na małych rondach po uspokojeniu ruchu
- 4 5
-
2013-10-23 20:57
Jeden mądrzejszy od drugiego lol
- 0 0
-
2013-10-23 13:57
KONKURS na nazwę osiedla (4)
Proponuję konwaliowe albo maciejkowe
- 12 1
-
2013-10-23 14:01
(1)
waniliowe wzgórza :D:D
albo pachnące lawendą osiedle :D- 12 1
-
2013-10-23 14:07
Plagiat
Przecież Robyg buduje od kilku lat Lawendowe Wzgórze - akurat tam gdzie najbardziej capi czyli przy Jabłoniowej.
- 8 0
-
2013-10-23 15:09
najlepiej nazwać osiedle "smrodów 30 letnich "
- 4 0
-
2013-10-23 18:23
osiedle serowo cebulowych aromatów
- 3 0
-
2013-10-23 13:57
GDDKiA w Warszawie sprzeciwia się
Grupa pseudo ekspertów w Warszawie sprzeciwia się tej rozbudowie. Twierdzą,że jest to niezgodne z przepisami, ale nie potrafią powiedzieć jakimi!!!
- 9 2
-
2013-10-23 14:01
Węzeł na Kowalach (3)
Węzeł na Kowalach należałoby w pierwszej kolejności ucywilizować. Zjazd na ul. Staropolską w kierunku Gdańska jadąc od strony Gdyni oraz skręt na Kościerzynę jadąc od Pruszcza to jakieś nieporozumienie.
- 13 2
-
2013-10-23 14:09
To to akurat jest pryszcz... (1)
...spróbuj skręcić w stronę Gdańska (jadąc od strony Pruszcza/A1) w godzinach szczytu
- 7 0
-
2013-10-23 14:53
To miałem na myśli tylko pomyliłem zapewne kierunki.
Tragiczne lewoskręty, że ni ch....a się tam do ruchu włączyć.
- 5 0
-
2013-10-23 15:10
dla kogo dla wsioków. Mówię stanowcze nie
- 1 0
-
2013-10-23 14:10
Panie Wójcie, same osiedla, blokowiska a kiedy w Kowalach będzie park?
Jak wszystko zostanie zabetonowane?
- 11 5
-
2013-10-23 14:10
Ciekawe... (2)
14km OPAT w przekroju jednojezdniowym po jednym pasie ruchu w każdą stronę - 750 mln. 3,6km takiej samej jezdni w ciągu obwodnicy - 20 mln. Ok - na OPAT trzeba zbudować wszystko od zera, a przy obwodnicy odpada budowa większości obiektów inżynieryjnych. Nadal jednak uważam, że cena OPAT jest wzięta z kosmosu.
- 19 2
-
2013-10-23 14:26
(1)
Synu, za krytykę OPAT nie dam Ci rozgrzeszenia.
- 5 1
-
2013-10-23 18:25
ojcze przeorze
smietane zlize i dam sie przeorac. Nie bądź okrutny
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.