• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Razem z OLT znika flota mini. Co z autobusem 888?

Robert Kiewlicz
27 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
aktualizacja: godz. 14:22 (27 lipca 2012)

Wraz z likwidacją połączeń lotniczych OLT Express znika także linia 888 na lotnisko w Rębiechowie oraz samochody mini, które miały być flotą wypożyczalni aut OLT.



Aktualizacja 14.20: Linia 888 jednak pozostaje! Jak poinformowała nas firma Gryf, projekt linii lotniskowej 888 nie jest bezpośrednio powiązany z firmą OLT.

- W piątek przeprowadziliśmy rozmowy, w wyniku których podjęto decyzję, że ta linia będzie nadal funkcjonować. Liczymy na to, że jej rosnąca popularność sprawi, że przyjmie się ona na rynku - informuje w przesłanym do Trojmiasto.pl komunikacie firma Gryf.

***


Jeszcze w piątek, 27 lipca, spółka OLT Express ma zamiar złożyć w sądzie wniosek o upadłość. W stan upadłości układowej ma zostać postawiona spółka OLT Express Regional (odpowiedzialna za przewozy międzynarodowe). OLT Express Poland ma jeszcze przez jakiś czas utrzymywać się z lotów czarterowych.

- Nie mam po prostu pieniędzy na dalsze prowadzenie działalności. Dzisiaj składamy wniosek o upadłość Linii OLT Express Regional, natomiast spółka OLT Express Poland będzie utrzymywać się z lotów czarterowych - mówi Jarosław Frankowski, dyrektor zarządzający OLT Express.

Dlaczego krach nadszedł tak nagle? - W czwartek późnym popołudniem wstrzymany został nasz system transakcyjny w Niemczech. Nasz tamtejszy partner stwierdził, że nie może dalej z nami współpracować ze względu na zbyt wysokie ryzyko. Nie dostaliśmy więc kilku milionów z zakupionych biletów. Pieniądze te miały trafić do nas w poniedziałek - tłumaczy Frankowski.

Dyrektor zarządzający wciąż przekonuje, że spółka OLT Express Polska będzie nadal szukać inwestora. - Rozmowy z poprzednim inwestorem zakończyły się fiaskiem, ponieważ nie chcieliśmy oddawać spółki za jedno euro - mówi Frankowski.

OLT Express będzie teraz dokonywać zwrotów pieniędzy pasażerom za bilety na odwołane rejsy regularne zakupione za pośrednictwem strony internetowej linii lub OLT Express Call Center. Pasażerowie anulowanych rejsów są sukcesywnie powiadamiani o zmianach i przysługujących im prawach.

Terminal po ogłoszeniu informacji o końcu działania linii OLT.

Upadłość spółki i zawieszenie rejsów pociągną za sobą także likwidację innych usług świadczonych przez OLT. Wypożyczalnia samochodów OLT Express Rent a Car nie rozpocznie działalności. Miała ona dysponować ok. 300 samochodami w całym kraju. Spółce dostarczył je trójmiejski dealer Tadeusz Zdunek. Kilkadziesiąt samochodów mini jeszcze w piątek rano stało na gdańskim lotnisku. Jak się nieoficjalnie odwiedziliśmy do dnia dzisiejszego nie zapłacił za dostarczone samochody. Teraz prawdopodobnie znikną.

- Nie chcę na razie komentować całej sprawy. Jest zbyt gorąca atmosfera. OLT Express jeszcze istnieje i są to problemy do rozwiązania pomiędzy dwoma firmami. Mam nadzieję, że wszystko zakończy się pozytywnie - komentuje Tadeusz Zdunek, właściciel salonów BMW, Renault i Mini.

Jak teraz będzie wyglądał rynek lotów po Polsce?

W najbliższych dniach zlikwidowana zostanie prawdopodobnie linia autobusowa na gdańskie lotnisko. Dotychczas obsługiwały ją autobusy należące do firmy Gryf Przewozy Autobusowe.

- Nie wiem co dalej. Bezskutecznie próbuję skontaktować się z właścicielem OLT - mówi Marian Kotecki, właściciel Gryfa.

Jeszcze podczas konferencji prasowej w środę wydawało się, że przedstawiono całkiem spójny plan przygotowania linii do sprzedaży. Jednak w ciągu jednego dnia wszystko stanęło na głowie.

- Podstawowym problemem spółki jest kłopot z samolotami - mówi Grzegorz Sobczak, reaktor naczelny "Skrzydlatej Polski". - Ludzie zaangażowani w OLT Express to nie były osoby przypadkowe, tylko fachowcy z dużym doświadczeniem w branży. Pracowali wcześniej w innych upadających firmach, np. Centralwings, co nie oznacza oczywiście, że wcześniejsze upadłości były ich zasługą.

OLT czeka też kontrolę ze strony Urzędu Lotnictwa Cywilnego. - Kontrola ULC zostanie przeprowadzona prawdopodobnie jeszcze w piątek - mówi Katarzyna Krasnodębska, rzecznik prasowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego. - Będzie ona dotyczyć kondycji finansowej spółki, oraz Certyfikatu Przewoźnika Lotniczego jaki spółka otrzymała. Wyniki powinniśmy poznać w ciągu kilku dni.

W piątek, o godzinie 12, zarząd linii OLT Express spotka się na konferencji prasowej z dziennikarzami. Oczywiście poinformujemy o jej przebiegu.

Miejsca

Opinie (234) 5 zablokowanych

  • przewidywalem taki koniec juz kilka miesiecy temu

    teraz patrzecie na amber gold

    • 4 1

  • ech ludzie - "inwestycja w złoto" jest wtedy gdy sami sobie kupicie parę sztabek a potem np. je sprzedacie gdy podrożeją

    a w Amber Gold po prostu finansujecie wcześniejszych klientów, jak w klasycznej piramidzie

    i nie jest to niczym gwarantowane, bo oni nawet nie kupują złota

    myślcie, to nie boli

    • 14 0

  • Zdunek (2)

    Czy te kilkaset samochodów, które dostrczyła firma Zdunek ,a za które nie zapłacił OLT nie doporowdzi do bankructwa firmy Zdunek???

    • 9 2

    • Mini (1)

      za mini OLT zapłaciło gotówką.
      Żadna szanująca się firma nie wydała by samochodów bez zapłaty

      • 0 8

      • szanująca się tak ale my o Zdunku piszemy

        • 7 0

  • piramida Amber Gold upada razem z pieniędzmi utopionymi w OTL.

    • 3 0

  • PIRAMIDA - wyjasnienie (3)

    Ktos mi moze wyjsnic na przykladzie dlaczego AG to piramida finansowa z certyfikatmi na zloto?
    Wydawac by sie moglo, ze lepiej dla nich byloby cala kase wytransferowac za granice i zmyc sie...
    A nikt przeciez nie robi przekretu po to by kase zainwestowac i stracic na owej inwestycji(tu: olt express). No chyba, ze od poczatku byl taki plan, ze loty nie wypala a przyokazji "wyparuje" gdzies pare(nascie/dziesiat) milionow, ktore sie wytlumaczy stratami na olt express.
    A moze ktos widzi inny schemat?

    • 4 0

    • Oczywiście.

      Sekretem nie jest, że OLT w swoich inwestycjach było bardzo rozrzutne, co więcej spora cześć majątku (jak samoloty) zostanie jak zwykle sprzedana w takich okazjach po kosztach. W rezultacie mamy tutaj dziesiątki możliwości na wyprowadzenie pieniędzy z firmy mniej lub bardziej legalnymi metodami.
      A co ma do tego AmberGold? To oni dali te pieniądze i nie dostaną ich z powrotem. W dodatku mają alibi w postaci nietrafionej inwestycji, i to nie w postaci firmy krzak a prężnie działającej i popularnej firmy przewozowej.
      Tak więc nie jest to typowa piramida, idzie raczej tutaj o ogólne określenie machloi finansowej, na której tracą inwestorzy indywidualni.

      A czy jest możliwość skazania winnych w takiej sprawie? Może i jest, ale nie szybciej niż za kilka do nawet kilkunastu lat, bo tyle trwają u nas procesy w tego typu sprawach.

      • 9 0

    • ad2.

      A co do bezpośredniego wypompowania kasy z Aber Gold i zwiania na Kajmany to jest to zbyt ryzykowne, za łatwo namierzyć, za łatwo zgromadzić dowody, za trudno się wyłgać i zatuszować szwindel.

      Tamu wybrał pewnie wersję mniej zyskowną ale bezpieczniejszą.

      • 1 0

    • Tajemnicze ktosie dały niejakiemu panu Plichcie (dawniej: Stefańskiemu) pieniążki na rozkręcenie "interesu". Pan Plichta "interes" założył, z grubsza polegało to na wpompowaniu kasy w reklamy i otoczkę (np. wypasiona siedziba), aby nałapać jak najwięcej naiwnych. Wpłaciło takich kilkunastu na przykład na lokatę 3 miesięczną, a w tym czasie wpłacali kolejni i to z ich pieniążków wypłacono "zysk" tym pierwszym, i koło się tak napędzało. To trwało do teraz, póki ludzie nie zaczęli przeglądać na oczy i nie zaczęła się tzw. nagonka (którą próbują zwalczać debile i klakierzy związani z AG). Chcą wycofać swoją kasę, ale tu niespodzianka- tej kasy nie ma.
      W międzyczasie AG nie złożyło żadnych sprawozdań finansowych z prostego powodu- nawet kontrola ułomnych na umyśle księgowych połapała by się, co to za interes. Dlatego ciągnięto to wszystko do teraz, aby jeszcze nałapać naiwnych, ew. aby mieć czas zwiać gdziekolwiek.
      Nie wiem tylko, o co chodzi z certyfikatami na złoto- wg mnie AG nie ma żadnego złota, ale to tak tylko strzelam ;)

      • 9 0

  • nagroda BIZNESMENA ROKU

    powinna trafić w ręce prezesa PLICHTY.wykręcić tyle firm i tylu ludzi to naprawdę trzeba mieć duży talent.

    • 17 1

  • Dobrze wam tak naiwnicy i frajerzy ,zachcialo się lotów po 99 zlotych to teraz placzcie

    powinno jeszcze paść to amber i zwinąć kase baranom to może byście się czegoś nauczyli

    • 3 9

  • flota clio zaparkowana jest pod domem syna Zdunka i stanowi swego rodzaju atrakcję na Olszynce (2)

    Ciekawe co teraz zrobią z tymi autami - wszak są obklejone nalepkami, a te niestety po usunieciu zostawią ślady na powłoce lakierniczej...

    • 9 3

    • slady po kleju?

      to zaden problem

      • 5 1

    • przy jakiej ulicy?

      • 2 0

  • Nie ma jak normalne linie lotniczenp.Delta,Air France czy Lufthansa a nie jakieś dziadostwo dla biedoty i motlochu

    nie stać was kupić bilet za 3000 zlotych to nie pchajta się do samolotu a na PKS

    • 8 11

  • PIRAMIDA UCIEKAJCIE Z AMBER GOLD (1)

    NIKOMU JUŻ NIE PŁACĄ !!!!! i mi też już ponad miesiąc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Za każdym razem mówią że to kilka DNI!!!!!!!
    te wpisy że niby płacą to ich wpisy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 12 0

    • a ile taka wpłata wynosi bo chę zainwestować w ten złoty interes.

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane