• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ryanair poleci z Trójmiasta do Modlina pod Warszawą

Maciej Naskręt
26 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Od marca jeden samolot dziennie będzie obsługiwał trasę MOdlin - Rębiechowo. Od marca jeden samolot dziennie będzie obsługiwał trasę MOdlin - Rębiechowo.

Ryanair uruchamia krajowe połączenie lotnicze z Trójmiasta do Modlina. Pierwszy lot odbędzie się w marcu 2014 r., sprzedaż biletów ruszy w listopadzie.



Za pół roku będziemy mogli polecieć Ryanairem z Trójmiasta do Modlina. Przewoźnik planuje uruchomić jedno połączenie dziennie. Niewykluczone, że będzie ich więcej, gdy Ryanair otworzy planowaną bazę dla swoich samolotów właśnie w Modlinie.

Obecnie z Gdańska do stolicy, na centralne lotnisko im. Fryderyka Chopina, możemy polecieć m.in. korzystając z usług LOT-u. Cena biletu w jedną stronę to wydatek ok. 300 zł. Ryanair zapowiada, że ceny będą się zaczynać od 99 zł w jedną stronę, ale - jak zwykle w przypadku tego przewoźnika - będzie to niewielka liczba biletów.

Ryanair lata dziś z Rębiechowa na Wyspy Brytyjskiej, do Oslo, a także Girony. Oferując lot do Modlina daje mieszkańcom Trójmiasta możliwośc przesiadki w kierunku m.in. południowej Europy, Francji, Belgii i Holandii, a nawet na Majorkę i Sycylię.

Czy ceny biletów w kierunku południa Europy z Modlina są atrakcyjne? Najdroższy lot, czyli do greckich Salonik to wydatek od 130 do prawie 400 zł w zależności od terminu wylotu. Najtaniej polecimy, podobnie jak z Gdańska, w kierunku Skandynawii. Z tym, że nie mamy jednego połączenia jak w Gdańsku, ale dwa: do Oslo i Sztokholmu.

Modlin położony jest ok. 40 km na północ od centrum Warszawy. Pokonanie tego odcinka samochodem zajmuje ok. 30 minut. Na pasażerów przed lotniskiem czeka także pociąg Kolei Mazowieckich, który kursuje co godzinę. Podróż tym środkiem lokomocji trwa ok. 45 minut.

Z lotniska do Warszawy kursuje także ModlinBus. Ceny biletów wynoszą od 9 zł w jedną stronę przy zakupie online przed planowaną podróżą. Bilety również mogą być zakupione w kiosku na lotnisku lub bezpośrednio w autobusie w cenie 33 zł.

Ryanair będzie konkurować nie tylko z LOT-em, ale także z liniami autobusowymi PolskiBus, które trasę Gdańsk-Warszawa pokonują nawet 19 razy dziennie.

Miejsca

Opinie (192) 3 zablokowane

  • A jeszcze wracając do podpisu pod fotografią (5)

    Czy nazwa "MOdlin" sugeruje coś wspólnego z MO?

    A samolot to klasyczny B-737-8AS(WL) dostarczony do Ryanair 12 lutego 2010 roku.
    EI-EKJ, wersja MAX czyli na upchnięcie 189 luda.
    A "najmłodszy" dostarczony został 3 grudnia 2012.
    Najstarszy liczy sobie 11 lat.
    Tak dla informacji czym lata PLL LOT.

    • 4 0

    • LOT (2)

      LOT ma młodą flotę. Z zabytków został mu jeden 737, Reszta to nowe max 2 letnie E190 kilka starszych E170 (8-9 lat) jeden "ołówek" (E145). No i 5 Dymlinerów :)

      • 0 0

      • B-787 to wpadka LOT (1)

        Żadna linia lotnicza w Europie nie eksploatuje tego samolotu.
        Embraer to nie samolot.
        To brazylijski kukuruźnik.

        • 0 0

        • nie karmić trola

          • 0 1

    • (1)

      1. Wersje MAX dopiero się kolego zamawia więc nie może być na zdjęciu.
      2. 189 osób możesz wpakować do każdej wersji 800 jak tylko tak skonfigurujesz kabinę i dostaniesz certyfikat
      3. Thomson, Norwegian, British Airways to nie są europejskiej linie? O liście zamówień przez litość nie wspomnę.
      4. Ten kukuruźnik wyprodukował około 800 e-jetów i jest to najczęstszy , no patrz pan co za ludzie gupie - kukuruźniki zamawiajom!

      • 0 0

      • Więc poczytaj trochę o samym zamówieniu Ryanair

        Bo B-737 seria 800 to już wersja MAX w tej klasie.
        Kosztem przestrzeni wpakowano do niej 189 osób.
        Więcej już chyba nie da rady, chyba że O'Leary zrealizuje swój szalony pomysł miejsc stojących.
        I raczej Ryanair zdecyduje się na kontynuowanie dostaw serii 800, ponieważ jak do tej pory jest to najpopularniejsza wersja 737 i optymalna dla linii low-cost - duży zasięg /5400 km/ no i nieszczęsna ciasnota.
        Nie wiem o co Tobie chodzi w wymienionych liniach lotniczych.
        Thomson to low-cost.
        Norwegian - konkurent SAS, ma we flocie B-737 800 na również 189 pasażerów.
        British Airways - ma B-737-400 na bodajże 145 pasażerów. Taki typ miały linie Centralwings.

        Natomiast brazylijski kukuruźnik fruwa w paru liniach - o zgrozo - ma go nawet Lufthansa ale w rejsach do Europy wschodniej.
        Ale darujmy sobie tę patagońską awionetkę.

        • 0 0

  • To ma sens jezeli leci ktoś dalej, a w Modlinie tylko się przesiada :)

    • 5 0

  • majka

    Chce dzis wiedzorem odleciec do gwiazd k...a musze

    • 1 1

  • Gdansk

    Dlaczego nie lataja do niemiec?np: z Baden - Baden do Gdanska.??????

    • 1 0

  • wolę auto nawet w Polsce (12)

    wolę do samochodu a dlatego że twierdzenie że samolot to najbezpieczniejszy środek transportu to mit owszem liczba wypadków jest mniejsza niż na przykład samochodowych ale nie w tym rzecz, tu chodzi skuteczność zabijania a w samolocie umówmy się masz znikome szanse na przeżycie to pewien paradoks bowiem wg statystyk samoloty nie rozbijają się często i gęsto natomiast jak już do czegoś dojdzie to wtedy statystyka śmiertelności w takim wypadku jest nieporównywalnie wyższa w niż w wyniku wypadku np samochodowego

    • 1 6

    • zaraz, ja cały czas latam z ludźmi co Smoleńsk mają w oczach i zdrowaśki podczas lotu odmawiają (11)

      • 1 2

      • (10)

        Lataj sobie z kim chesz żadne modlitwy smolenczyków nie pomogą w razie ostrego pierd..cia. Ci co zginęli w katasrofach lotniczych mysleli podobnie ja Ty

        • 1 0

        • (9)

          W historii polskiego lotnictwa cywilnego po 1945 r. w katastrofach lotniczych w Polsce zginęło łącznie 387 osób a ostatnia katastrofa lotnicza samolotu rejsowego, w której były ofiary śmiertelne miała miejsce w 1993 r.
          Tylko w 2012 r. na polskich drogach zginęło 3571 osób, wnioski wyciagnij sobie sama.

          • 3 1

          • (1)

            i znowu te statystyki ..tu nie chodzi o liczbę wypadków tylko o skuteczność zabijania w razie katasrofy lotniczej nie ma raczej szans na przeżycie dlatego samolot jest niebezpiecznym środkiem transportu . Nie porównuj też samochodów których porusza się o wiele wiecej niż samolotów. Poza tym weż sobie liczbę ocalałych z wypadków samochodowych i wtedy zobaczysz jaka jest róznica procentowa

            • 0 0

            • Ale liczba wypadków (a właściwie ich procentowy udział do ilości pojazdów/przewożonych osób) ma znaczenie. Co z tego, że np. w zdarzeniach, które były zakwalifikowane w Polsce jako wypadek lotniczy, śmiertelność wynosiła ok. 70%, a w wypadkach samochodowych wyniosła ok. 10%, skoro prawdopodobieństwo wystąpienia wypadku drogowego jest np. 50-krotnie wyższe. Policz sobie, co statystycznie ma większą szansę Ci się przydarzyć.

              • 0 0

          • (6)

            lotnictwo cywilne jest jakies inne od np woskowego? samolot to samolot ostatnia katastrofa w 1993 ja chyba snię co za nieuk

            • 0 1

            • (5)

              Tak, lotnictwo cywilne to zupełnie co innego niż lotnictwo wojskowe. Zupełnie inne przepisy i procedury bezpieczeństwa, inne szkolenie pilotów, inne klasy przestrzeni powietrznej (choć czasami wojsko korzysta z cywilnych) itd. Nawet nie ma co porównywać jednego z drugim.
              A teraz wyjaśnij, kiedy wg. ciebie była ostatnia katastrofa samolotu rejsowego na terytorium Polski, w której były ofiary śmiertelne?

              • 1 1

              • (4)

                acha czyli w rejsowym jest większa szansa na przeżycie niż w wojskowym lub odwrotnie no tak w sumie wojskowe to po drogach jeżdżą a może nie działa na nie grawitacja? ciekawe że samoloty latają tylko w Polsce

                • 0 1

              • (2)

                Naprawdę jesteś tak głupi czy tylko udajesz? Chodzi o to, że przepisy ruchu cywilnego zakładają dużo większy margines bezpieczeństwa, są zupełnie inne minima, są większe wymagania wobec pilotów jeśli chodzi o znajomość procedur, komunikacji radiowej, czy chociażby znajomości języków obcych. Dodając do tego fakt, że często piloci wojskowi nie przestrzegają nawet własnych procedur i nie ponoszą za to jakichś większych konsekwencji, to w efekcie prawdopodobieństwo że dojdzie do wypadku cywilnego statku powietrznego jest dużo mniejsze niż wojskowego, co ostatnie 20 lat latania cywilnego i wojskowego w Polsce dobrze potwierdza.

                • 1 0

              • (1)

                Acha ale co ci przepis da jak dojdzie do przecianiecia w samolocie bądź dojdzie do awarii hydrauliki bo rozumiem że procedury albo znajomośc jezyka obcego czy też przepisy zlikwidują usterkę. Szkoda że zagranicą nie znają takiego wynalazku jak samolot

                • 0 0

              • Ale do większości katastrof lotniczych dochodzi z błędu pilota, a lepiej wyszkolony pilot to mniejsza szansa na popełnienie tego błędu i pod tym względem piloci cywilni górują nad wojskowymi.

                • 0 0

              • A co do ograniczenia się do Polski, to po pierwsze nie mam ochoty wyszukiwać danych na temat wszystkich krajów na świecie, a po drugie ten wątek dotyczy przemieszczania się na trasie Gdańsk-Warszawa i samochód vs. samolot, więc operujemy w realiach polskich, z naszymi przepisami, naszym ATC itd.. To kiedy wg. ciebie był ten ostatni wypadek lotniczy z ofiarami śmiertelnymi?

                • 0 0

  • wooww ja dopiero co przyjechał z usa i nie wiedziałem że Polska to tak

    bogaty kraj że samoloty ze wsi na wieś latają...

    • 0 2

  • Kiedy

    w koncu uruchomią połaczenie lotnicze z Modlina do Okęcia

    • 4 0

  • Nie że samolot specjalnie leci na modlin, tylko nie opłaca im się uruchamiać jakiegoś połączenia z gdańska do kądś, a z warszawy opłaca. Związku z czym samolot z najbliżej lokalizacji (kraków, wrocław, gdańsk) musi się przetransportować tam, a zawsze koszt przetransportowania bedzie o te 20zł czy 100 zł tańszy gdy będą pasażerowie. ;)

    • 0 0

  • Wolałbym... (1)

    .. do Krakowa. 12 godzin PKP to paranoja ...

    • 1 0

    • kolego masz eurolot do krakowa, mozesz latac. 300 pln i lecisz.

      • 0 0

  • Już tam J. Bąk się postara, żeby za długo nie latali :)

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane