• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Są już minibusy i trasa linii 100 w śródmieściu Gdańska

Krzysztof Koprowski
14 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Dwa z sześciu zamówionych minibusów posłużą do obsługi linii w ścisłym Śródmieściu Gdańska. Dwa z sześciu zamówionych minibusów posłużą do obsługi linii w ścisłym Śródmieściu Gdańska.

Autobusowa linia, która obsługiwać będzie Główne i Stare Miasto zostanie uruchomiona przed końcem października. Odjazdy z przystanków zaplanowano co ok. 20 minut.



Taką trasą pojedzie linia 100 przez Stare i Główne Miasto w Gdańsku. Taką trasą pojedzie linia 100 przez Stare i Główne Miasto w Gdańsku.
O pomyśle uruchomienia komunikacji autobusowej w ścisłym centrum Gdańska pisaliśmy jako pierwsi pod koniec lipca br. Od tego momentu sprawy potoczyły się błyskawicznie, bo zaledwie niespełna miesiąc później rozstrzygnięto przetarg na autobusy, które w liczbie dwóch sztuk są już w Gdańsku.

I to właśnie dwa pierwsze autobusy posłużą do uruchomienia linii 100, która będzie wykonywać pętlę uliczną po ulicach historycznego Śródmieścia. Pozostałe autobusy skierowane zostaną bowiem do obsługi innych rejonów miasta, w tym m.in. Osowej oraz okolic Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.

Nowa linia uruchomiona zostanie do końca października.

- Uruchomienie linii będzie jeszcze tematem spotkania komisji ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego, które przewidzieliśmy na najbliższą środę. Dodatkowo trzeba ustawić słupki przystankowe. Nie sądzę, by udało się zdążyć z tym przed 19 października [taki termin podawano wcześniej - przyp. red.], ale z pewnością ruszymy z nową linią do końca miesiąca - informuje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku ds. przewozów.

Jak oceniasz rozkład linii 100?

Przystanek początkowy "setki" zlokalizowany będzie w środkowej zatoce przy dworcu głównym. zobacz na mapie Gdańska Przy dworcu głównym będzie znajdował się też przystanek końcowy. W stosunku do wcześniejszych planów, miniautobusy nie pokonają całej ul. Ogarnej, a wyminą odcinek przekształcony w deptak zobacz na mapie Gdańska świeżo wykonaną ulicą powstałą przy okazji budowy Teatru Szekspirowskiego zobacz na mapie Gdańska.

- Dwa pojazdy pozwolą na uruchomienie linii z częstotliwością co ok. 20 minut. Tyle bowiem będzie trwało pokonanie całej trasy, ale w godzinach szczytu należy się liczyć z nieco dłuższym czasem przejazdu ze względu na korki - tłumaczy Zomkowski.

Linia ma funkcjonować z 20-minutowym taktem przez cały tydzień w godzinach od ok. 7 do ok. 23. Nie da się jednak ukryć, że taka częstotliwość jest niezbyt atrakcyjna, biorąc pod uwagę przesiadkę z tramwaju lub autobusu, na którą dodatkowo będzie się nakładało pokonanie tunelu podziemnego ze schodami.

20 minut to też czas, który potrzebny jest na spacer spod dworca np. do nabrzeża Motławy czy innych oddalonych obszarów od głównej osi komunikacyjnej. Czy zatem "setka" nie będzie wozić zamiast pasażerów powietrza?

- Praktyka pokaże, jakim zainteresowaniem cieszy się linia. Docelowo być może rozwiniemy komunikację na tym obszarze miasta. Będziemy obserwować zapełnienie pojazdów i zbierać opinie pasażerów - zapewnia zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów.

Na nowej linii obowiązywać będzie normalna taryfa przewozowa. Przystanki będą również funkcjonować jako zwykłe. Z racji niewielkiej ilości miejsca, ograniczone będą one tylko do słupka przystankowego z rozkładem jazdy.

Miejsca

Opinie (158) 4 zablokowane

  • Szkoda,że PKS Gdańsk nie może lub nie potrafi skomunikować takimi busikami tras, na których autobusy jeżdżą raz na dłuuugi czas.
    A jak się człowiek spóźni,to cisza na kilka obrotów
    dłuższej i krótszej wskazówki, na tarczy zegara..

    • 3 4

  • BEZEDURA (3)

    Ja to widzę tak : linia będzie kursowała do sezonu . Potem z Głównym Mieście pojawi się mnóstwo ludzi . Przejechanie w poprzek Długiego Targu będzie cudem . Wiadomo - miliony ludzi . Potem zacznie się Jarmark Dominikański . Trasa linii przebiega po terenach Jarmarku - Targ Rybny . Totalna skucha
    P.S. Nikt nie napisał jeszcze , że przed otwarciem drzwi w nowym autobusie trzeba nacisnąć pedał sprzęgła , wrzucić luz i puścić sprzęgło .Teraz otwieramy drzwi . Jeśli tak się nie zrobi silnik zgaśnie . A czas płynie ...a rozkład goni . Tak jest zawsze , gdy autobusy kupują lamerzy z biura a nie fachowcy . Tacy lamerzy jak p. Lisicki , który sobie ubzdurał za państwowe pieniądze głupi pomysł . Słyszałem też , że ta linia to nowa podwyżka czynszu dla mieszkańców Starówki . Jak zmniejszy się odległość od przystanku do mniej niż 500 m to bonifikata się nie należy . Ale mogę się mylić .

    • 16 1

    • rommel (2)

      I mylisz się generale Rómlu. Za kursy zapłaci z własnej kieszenie Nowa Prawica i lebertarianie.

      • 0 4

      • (1)

        Matko , a co to za cudaki ?

        • 2 1

        • Otóż libertarianie to takie twory, które by chciały mieć wszystko

          prywatne łącznie z powietrzem i metafizyką jak mój guru.

          • 1 1

  • te autobusy maja piekny urok (1)

    jak FIAT MULTIPLA mojego dziadka :P:P:P

    • 4 1

    • Urok nie urok

      Chodzi o to, żeby Korwin się wściekał i jąkał.

      • 0 0

  • skoro 2 starcza na czestotliwosc 20 min (1)

    to jak docelowo ma byc 6, to rozumiem ze czestotliwosc bedzie wynosic 5 min

    • 4 4

    • Pozostałe pójdą do AM i na Osową.

      • 4 0

  • Myślałem, że będą bardziej

    jeździć wewnątrz Starego Miasta (czy Śródmieścia, nigdy nie wiem jak to się nazywa), a nie robić taką objazdówkę. Taki układ trasy może okazać się chybiony i przez to nierentowny.

    • 5 1

  • Ech..

    Jak powożą trochę powietrze, to może zmądrzeją do wiosny i albo wywalą te busy na amen, albo zmienią na jakieś korzystniejsz i zgodne z tym do czego miały służyć. A busy z założenia miały być dla ludzi starszych a tu kupili badziewie, które na wejściu (dość wysokim jak dla człowieka w tym starszym wieku a w przyklęk w tym dziadostwie wątpię) ma kolejny stopień - drugie drzwi też wcale nie lepiej, 1×1 m płaskiego i stopień by usiąść na plastiku.

    • 6 0

  • Durny pomysł jak durny jest budyń

    To proste Adamowicz musi odejsc!!!

    • 11 3

  • baraństwo

    Pomysł jest tak idiotyczny, że tylko za budynia mógł się pojawić i oby wraz z nim zniknął. Normalnie na świecie cały ruch wyprowadza się z miast, przekształcając ulice w ścisłym centrum w trakty spacerowe itp. Gdańsk przeciwnie - kretyńskie pomysły z parkingami podziemnymi w centrum, brak choćby jakichkolwiek spowalniaczy dla wyeliminowania hałasu (poza 'naturalnymi' dziurami), a teraz jeszcze wpuszczenie w te uliczki autobusów... I to w październiku, czyli oczywiście środku sezonu turystycznego, jak powszechnie wiadomo... Gratulacje - warto płacić podatki i finansować pomysły tego typu...

    • 11 2

  • autobusy na ul.Długiej

    Wszystkie duże miasta starają się usunąć ruch samochodowy z centrum,a w Gdańsku na odwrót !!!
    Chory i poroniony pomysł.
    Już widzę 100 rozganiającą turystów na Długiej i Mariackiej.
    Ta linia to sen wariata !!!!!!!!!!!

    • 16 1

  • Stawka czynszu

    Przecież to tylko po to, aby nie dać szansy na skorzystanie z redukcji stawki czynszu komunalnego w przypadku, kiedy do przystanku komunikacji miejskiej jest dalej niż 500m.
    Ha! Ha! Ha!
    Mają Was mieszkańcy głównego miasta!
    Do tego dojdzie jeszcze opłata parkingowa dla mieszkańców i możecie śmiało opuszczać "strefę prestiżu" za luksus jaki zapewniło Wam miast!

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane