- 1 Oszukane "30 stopni" w majówkę (30 opinii)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (345 opinii)
- 3 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (269 opinii)
- 4 "Majówkowa dyspensa": hit czy kit? (110 opinii)
- 5 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (74 opinie)
- 6 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (364 opinie)
Strefa 30 km/h do końca roku obejmie połowę gdańskich ulic
W 2013 r., jak w poprzednich latach, kolejne gdańskie ulice zostaną objęte strefą zakazu jazdy z prędkością szybszą niż 30 km/h - nazywaną też "tempo 30". Ponadto, w nowych strefach zostaną wyznaczone również skrzyżowania równorzędne.
- Na chwilę obecną mamy już ok. 26 proc. ulic objętych strefą i będących pod nadzorem Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. Natomiast do końca tego roku do stref uspokojenia ruchu zostanie włączona ok. połowa wszystkich gdańskich ulic - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Według inżynierów ruchu z ZDiZ docelowo sieć stref "tempo 30" i skrzyżowań równorzędnych ma objąć wszystkie ulice lokalne w Gdańsku, czyli nawet ok. 70 proc. wszystkich ulic w mieście.
Wraz z nowymi strefami mają być wytyczane skrzyżowania równorzędne, które według drogowców również stanowią jeden z elementów uspokojenia ruchu. Skrzyżowania te jednak nie będą obowiązywać tam, gdzie kursuje komunikacja miejska. W takich miejscach zastosowane zostaną inne rozwiązania spowalniające ruch - wyniesione przejścia dla pieszych, progi zwalniające, wysepki.
Zarząd Dróg i Zieleni utrzymuje, że ze statystyk policyjnych jasno wynika, iż wprowadzenie wspomnianych rozwiązań jest dużo lepszym sposobem na poprawę bezpieczeństwa, niż montaż na przejściach dla pieszych sygnalizacji świetlnej.
- Bardzo często zdarza się bowiem, że pieszy, nie chcąc czekać na zielone światło, wbiega na jezdnię tuż pod nadjeżdżający z dużą prędkością pojazd. Elementy uspokojenia ruchu powodują natomiast, że pojazdy zwalniają do minimalnej prędkości, a pieszy nie musi czekać, żeby przejść przez jezdnię - mówi Kaczmarek.
Gdzie teraz w Trójmieście możemy napotkać strefy "tempo 30"? Od kilku lat funkcjonuje ona w Śródmieściu Gdańska. Nieco młodsza jest ta na Dolnym Mieście. Pojawiły się one także na wielu gdańskich osiedlach.
Strefa "tempo 30" od 10 października 2012 r. obowiązuje też w centrum Sopotu. Szczegółowy jej zakres możesz sprawdzić tutaj. Dodatkowo dwie strefy powstaną przy szkole i przedszkolu na ul. Kolberga, od Cieszyńskiego do ŚLO oraz na ul. 23 Marca, na odcinku przy przedszkolu.
W Gdyni natomiast nie ma ulic objętych strefą zakazu jazdy z prędkością szybszą niż 30 km/h. Jednak o ich wprowadzenie domaga się część rowerzystów.
- Oliwa - rejon ul. Grottgera ,
- Żabianka - rejon ulic: Wejhera , Orłowskiej , Subisława , Rybackiej ,
- Chełm - ul. Wilanowska ,
- Strzyża,
- Osowa - cała dzielnica, z wyłączeniem ulic: Kielnieńskiej i częściowo Barniewickiej ,
- Wrzeszcz Dolny - rejon ulic: Wajdeloty , Wybickiego , Kilińskiego ,
- Brzeźno - rejon ulic: Gdańskiej , Łozy , Portowców , Gałczyńskiego ,
- Siedlce - rejon ulic: Zakopiańskiej , Bema , Wyczółkowskiego , Ojcowskiej , Malczewskiego .
Miejsca
Opinie (518) 10 zablokowanych
-
2013-01-10 10:16
czemu Wilanowska? (8)
tam można bezpiecznie jechać nawet 110 km/h
- 14 13
-
2013-01-10 10:32
(5)
Na Wilanowskiej są przejścia dla pieszych za zakretem i na spadzie jak taki idiota poleci 110 to tragedia
- 13 1
-
2013-01-10 11:35
nie żartuj. (4)
Myslę, że chodziło o ten długi odcinek w kotlince. Przejścia widać na kilometr. Jak jest pusto, to naprawde można jechac bezpiecznie te 100 km/h.
- 2 4
-
2013-01-10 11:40
Tak się jeszcze zastanawiam, czy te 30 na wilanowskiej nie wprowadzają, by odróznić ją od równoległej alei Havla, na której też przeciez obowiązuje 50 km/h :D
- 2 0
-
2013-01-10 11:57
dokładnie - w "siodle" można spokojnie cisnąć bez ograniczeń (1)
- 1 3
-
2013-01-10 12:18
w siodle to ty powinieś trochę pojeździć...
wytrzęsłoby trochę mózg i może wróciłby na miejsce.
- 2 1
-
2013-01-10 12:16
"Przejścia widać na kilometr."
zwłaszcza po ciemku.
- 5 0
-
2013-01-10 11:40
(1)
ja powiedzialbym, ze nawet 180 mozna jechac
- 2 1
-
2013-01-10 12:00
a ja bez kozery powiem pińcet
- 3 1
-
2013-01-10 10:17
No to za 60km/godz. będzie zabrane prawko....
do tego co kawałek radar, patrole straży i policji, kamery, system sristar itp...
PO ćwiczy na Gdańsku i wprowadzi to w całej POlsce. Oby jak najdłużej rządzili...- 19 11
-
2013-01-10 10:18
...
łatanie dziury w budżecie - nic więcej :]
- 12 10
-
2013-01-10 10:18
bzdura bzdura bzdura (1)
bzdurny pomysł, jeszcze trochę to całe miasto będzie strefą 30... a skrzyżowania równorzędne to jeszcze większa bzdura...
- 21 13
-
2013-01-10 11:41
a kim ty jestes, ze tak uwazasz?
mam nadzieje, ze w koncu skonczas sie polowania na pieszych w centrach miast, gdzie nieraz trzeba uciekac spod kol kierowcow
- 4 0
-
2013-01-10 10:20
Na wszystkich ulicach zrobic 30km/h (8)
Postawic fotoradary, wypuscic inspekcje transportu w nieoznakowanych focusach i Rostowski w koncu dostanie kase na podratowanie budzetu
- 27 8
-
2013-01-10 10:23
To nie dawaj Rostowskiemu... (6)
tylko poruszaj się przepisowo. Proste?
- 10 10
-
2013-01-10 10:26
Tak i 300km (5)
jedz 10 godzin
- 12 6
-
2013-01-10 10:30
Dziwny tok rozumowania (4)
Być może w zawodzie przez Ciebie wykonywanym jest to koniecznością. Nie wiem więc nie osądzam z góry. Dziwne jednak wydaje mi się pokonywanie 300 km w mieście. Nawet autobus miałby problem żeby tyle przejechać w ciągu dnia.
- 9 7
-
2013-01-10 10:38
To tylko przyklad (3)
Dla ulatwienia:
300km- 10 godz
200km- 6,6 godz
100km- 3,3 godz
50km- 1,65 godz
itd.
teraz lepiej?- 3 3
-
2013-01-10 10:45
No i gdzie widzisz problem? (2)
Zwróć uwagę że strefa Tempo 30 nie obowiązuje (nawet w planach) na terenie całego Trójmiasta. Objęte są nią ścisłe centra miast i osiedla. Ile może wynosić łączna droga pokonywana w obrębie strefy podczas przeciętnej jazdy po mieście? 20 km na dzień? Może trochę więcej dla wszelkiego rodzaju dostawców i przedstawicieli. Nie róbmy więc wielkiego halo. A już w ogóle populistycznym chwytem poniżej pasa jest liczenie dla dystansu 300 km.Liczby robią wtedy bardziej wstrząsające wrażenie, No i łatwiej się liczyło.
- 7 4
-
2013-01-10 11:02
Tak (1)
Tyle,ze np Wilanowska, Subislawa to ani scisle centra, ani osiedla (o innych sie nie wypowiadam bo nie mam pewnosci) . W artykule jest mowa o nawet 70% ulic w Gd. A predkosc 30km/h jest predkoscia bezsensowna. Nie ma nic wspolnego z ekologia, ktora tak ostatnio sie promuje- samochpod prawdopodobnie musi jezdzic na drugim biegu co zwieksza emisje spalin. Ponadto 50km/h wydaje sie bezpieczna i rozsadna predkoscia w miescie- droga hamowania samochodu jest na tyle krotka, ze w razie ewentualnego wypadku niekt nie ucierpi. Na koniec najwazniejsze 30km/h nikt nie bedzie respektowal. Wiec po co 30?
- 7 5
-
2013-01-10 13:10
wilanowska to możę nie ścisłe centrum, ale jednak bliższa jest drodze osiedlowej
dzięki zabudowie do niej przyległej.
- 2 0
-
2013-01-10 12:08
?
- 0 1
-
2013-01-10 10:20
ZA SZYBKO max 10km/h
będze bezpieczniej i bardzej głupio.:-)
- 39 7
-
2013-01-10 10:20
Proponuje ograniczyć do zera jazdę samochodem!! (1)
Hasło roku"JEZDNIA I BEZPLATNA AUTOSTRADA DLA TYCH CO PRZY KORYTKU"
- 25 7
-
2013-01-10 15:39
Nie histeryzuj.
- 2 0
-
2013-01-10 10:22
No to zrobią się jeszcze większe korki
- 12 9
-
2013-01-10 10:24
nie no chyba trzeba auto sprzedac bo tak dalej byc nie moze ,nie da sie zyc w tym kraju!!!! (2)
- 19 12
-
2013-01-10 10:41
No o to budyniowi chodzi (1)
nie wie co ma zrobic z korkami,to trzeba dowalac kierowcą ( tristary,ograniczenia,zbiorowa komunikacja itd )
- 7 8
-
2013-01-10 11:20
?
"dowalać kierowcĄ: zbiorowa komunikacja".
- 3 3
-
2013-01-10 10:25
pociągi juz jeżdżą 30 km/h teraz czas na samochody. No .. no brawo PO
pociągi już jeżdżą 30 km/h teraz czas na samochody. No .. no brawo PO. Ładny mi rozwój kraju
- 27 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.