• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak będą wyglądały nowe strefy płatnego parkowania w Gdańsku

Maciej Korolczuk
12 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Wkrótce za postój trzeba będzie płacić m.in. w rejonie przychodni na ul. Wałowej. Wkrótce za postój trzeba będzie płacić m.in. w rejonie przychodni na ul. Wałowej.

Dotarliśmy do projektu uchwały Rady Miasta Gdańska, która precyzuje, jak będą wyglądały nowe strefy płatnego parkowania. Za postój wkrótce trzeba będzie płacić na kolejnych ulicach w Śródmieściu i Wrzeszczu, a także na Siedlcach, Aniołkach i Oliwie. Jednocześnie miasto obniży ceny miesięcznych karnetów dla mieszkańców wszystkich dzielnic objętych opłatami.



Czy rozszerzenie strefy płatnego parkowania to dobry pomysł?

O pomyśle gdańskich urzędników, którzy chcą rozszerzyć strefy płatnego parkowania pisaliśmy już w kwietniu. Poza nowymi miejscami postojowymi, za które wkrótce trzeba będzie płacić, magistrat chce też w formie pilotażowego programu uporządkować dzikie parkowanie w pasie nadmorskim. Wkrótce m.in. w Jelitkowie, Brzeźnie i na Wyspie Sobieszewskiej pojawią się komercyjne parkingi, które mają wyeliminować tzw. "samozwańczych parkingowych" i zastawione samochodami pasy zieleni czy wjazdy na prywatne posesje.

Nowe strefy wkrótce, poza jednym wyjątkiem

Jest już gotowy projekt uchwały, w której radni wskazują, gdzie powstaną nowe strefy, precyzują wysokość opłat za postój oraz ustalają sposób ich pobierania.

Dotychczas opłaty obowiązywały na Głównym i Starym Mieście, Wrzeszczu i w okolicach Akademii Medycznej na Aniołkach. Wkrótce strefy zostaną utworzone na kolejnych ulicach w Śródmieściu i Wrzeszczu, a także na Siedlcach, Aniołkach i Oliwie. Opłaty będą tam pobierane od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 - 17:00 (na obszarach Śródmieścia, Wrzeszcza), 9:00 do 15:00 (Siedlce, Aniołki, Oliwa).

Strefa zostanie utworzona także w Brzeźnie, ale tam po sprzeciwie mieszkańców i rady dzielnicy urzędnicy co najmniej do przyszłego roku postanowili zawiesić pobór opłat.

  • Strefa Płatnego Parkowania w Brzeźnie zostanie wyznaczona na obszarze ograniczonym ulicami: Walecznych, Południową, Brzeźnieńską (włącznie z tymi ulicami), Hallera (z wyłączeniem tej ulicy), Wczasy, Dworską (z włączeniem tych ulic).
  • Strefa Płatnego Parkowania na Siedlcach zostanie wyznaczona na obszarze ograniczonym ulicami: Strzelecką, Nowe Ogrody, Powstańców Warszawskich, Bema, Zakopiańską do Wyczółkowskiego, Bema, Kartuską do Ciasnej, Pohulanka do Kolonii Studentów (z włączeniem tych ulic), Armii Krajowej (z wyłączeniem tej ulicy), 3 Maja, Nowe Ogrody (z włączeniem tych ulic).
  • Strefa Płatnego Parkowania na Aniołkach zostanie rozszerzona o obszar ograniczony ulicami: Chodowieckiego, Kopernika, Wronią, Orzeszkowej, Dębową, Dantyszka, Dębinki, Smoluchowskiego (do Jarowej), Smoluchowskiego do Traugutta, Traugutta do Nr 29 nieparzyste i do Nr 14 parzyste, terenem niebędącym drogą publiczną, Aleją Zwycięstwa od Nr 31/32 do Chodowieckiego  (z włączeniem tych ulic.
  • Strefa Płatnego Parkowania we Wrzeszczu zostanie rozszerzona o obszar ograniczony ulicami: Batorego, Sosnową, Partyzantów, Gen. De Gaulle'a, Grunwaldzką, Kościuszki, Dmowskiego, Zator-Przytockiego, Miszewskiego, Uphagena, Piramowicza, Aleją Zwycięstwa do nr 31/32, terenem niebędącym drogą publiczną, Traugutta od nr 29 nieparzyste i od nr 14 parzyste, Do Studzienki, Matejki, Jaśkową Doliną z włączeniem tych ulic.

- Strefa Płatnego Parkowania w Brzeźnie będzie poddana pod głosowanie Rady Miasta, natomiast fizycznie pobór opłat przynajmniej w tym roku nie będzie uruchomiony. Jako powód wskazano nam brak wystarczającej liczby urządzeń do poboru opłat i niewystarczający czas na dostosowanie organizacji ruchu - mówi nam Cezary Śpiewak-Dowbór, przewodniczący zarządu dzielnicy, która jako jedyna oprotestowała pomysł urzędników.
- Nic na siłę - odpowiada Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Jeśli mieszkańcy nie chcą stref i opłat, to ich nie wprowadzimy. Jeśli mieszkańcy wolą obecną sytuację, gdy w czasie sezonu letniego nie mają pod domem wolnego miejsca, bo wszystkie zajęte są przez turystów, to nie mamy na to wpływu - dodaje.
Początkowo opór mieszkańców wobec utworzenia strefy płatnego postoju dało się odczuć w Oliwie. Po spotkaniu z radnymi mieszkańcy jednak zmienili zdanie.

- Strefa płatnego parkowania przeważnie w pierwszej fazie budzi nieufność, ale to dobry pomysł, by ograniczyć w dzielnicy ruch samochodowy i wymóc rotację na miejscach postojowych - mówi Mariusz Andrzejczak, radny Gdańska i dzielnicy Oliwa.
  • Strefa Płatnego Parkowania w Oliwie zostanie rozszerzona o obszar ograniczony ulicami: Grunwaldzką, Opata Jacka Rybińskiego, Polanki (z włączeniem tych ulic), Bażyńskiego (z wyłączeniem tej ulicy).
  • Strefa Płatnego Parkowania w Śródmieściu zostanie rozszerzona o obszar ograniczony ulicami: Wartką, Grodzką, Podwalem Staromiejskim, Targiem Drzewnym, Huciskiem, Podwalem Grodzkim (z włączeniem tych ulic), Błędnikiem (z wyłączeniem tej ulicy), Dyrekcyjną, Kosynierów Gdyńskich, Jana z Kolna, Łagiewniki, Wałową, Targową, Lisia Grobla, Rybaki Górne (do Podstocznej), Wałową, Stara Stocznia (z włączeniem tych ulic) oraz korytem rzeki Motławy.

Niższe opłaty miesięcznych abonamentów

Za pierwszą godzinę w SPP trzeba będzie zapłacić 3 zł, za drugą - 3,60 zł, trzecią - 4,30 zł, a za czwartą i następne - 3 zł.

Aby nowe strefy płatnego parkowania mieszkańcy w pozostałych dzielnicach przyjęli z większym zrozumieniem, władze miasta postanowiły znacząco obniżyć ceny abonamentów miesięcznych. Obecnie za parkowanie w SPP mieszkaniec musi zapłacić miesięcznie 30 zł. Wkrótce opłata spadnie do 20 zł miesięcznie. Jeszcze mniej - bo nawet 10 zł za miesiąc - zapłacą kierowcy, którzy wniosą opłatę za cały rok z góry (120 zł). Obecnie za roczny abonament trzeba zapłacić niemal trzy razy więcej (300 zł).

W ubiegłym roku miasto z tytułu opłat za parkowanie w strefach płatnego parkowania uzyskało przychód w wysokości 4,4 mln zł (z czego 401 tys. zł pochodziło z opłat abonamentowych). Rok wcześniej do budżetu miasta wpłynęło 3,9 mln zł, a w 2013 r. - 3,7 mln zł.

Uchwała jeszcze w maju

Zmiany mają zostać uchwalone jeszcze na majowej sesji Rady Miasta. Za postój w tych dzielnicach trzeba będzie płacić najwcześniej od przełomu sierpnia i września, gdy miasto odbierze nowe parkomaty.

Czytaj więcej: Gdańsk wymienia parkomaty. Będą duże zmiany

Co ważne - abonamenty będą ważne tylko w strefie zamieszkania, czyli np. kierowca mieszkający i posiadający miesięczny abonament na parkowanie we Wrzeszczu, chcąc zostawić auto w SPP w Oliwie, będzie musiał zapłacić za każdą godzinę postoju. Osoby prowadzące działalność gospodarczą w obszarze objętym poborem opłat za miesiąc parkowania zapłacą 150 zł lub w skali roku - 900 zł.

Oprócz stref pojawią się komercyjne parkingi

Wcześniej, bo już od połowy czerwca w pasie nadmorskim pojawią się parkingi komercyjne. Miasto wydzierżawi pasy drogowe pod płatne miejsca postojowe, co ma uporządkować dzikie parkowanie i wymusić większą rotację pojazdów. Takie parkingi pojawią się m.in. w Jelitkowie, Brzeźnie i na Wyspie Sobieszewskiej.

- Od połowy czerwca do końca sierpnia trzeba będzie płacić za parkowanie przy Ptasim Raju zobacz na mapie Gdańska, na ul. Falowej zobacz na mapie GdańskaLazurowej zobacz na mapie Gdańska - wyjaśnia Władysław Sidorko, Przewodniczący Zarządu Dzielnicy Wyspa Sobieszewska. - To będą komercyjne parkingi. Nie odczuliśmy zdecydowanego sprzeciwu mieszkańców. Zdają sobie sprawę, że kwestie dzikiego parkowania na trawnikach czy samozwańczych parkingowych, którzy za parę złotych "przypilnują auta", trzeba uporządkować.
Krytycznych głosów mieszkańców nie było też słychać w Jelitkowie. Tam początkowo miała powstać strefa płatnego parkowania. Później jednak rada dzielnicy zmieniła rekomendację i wskazała, że najlepszym sposobem będą prywatne parkingi. Dlaczego?

- Okazało się, że w strefie nie można pobierać opłat w weekendy, a za godzinę trzeba by było płacić 3 zł. Dajemy szansę pomysłowi miasta, bo to pilotażowy program. Zobaczymy, jak to wpłynie na komfort mieszkańców i ruch samochodowy w Jelitkowie - dodaje Łukasz Bejm, Przewodniczący Zarządu Rady Dzielnicy Żabianka - Wejhera - Jelitkowo- Tysiąclecia.
Od połowy czerwca za postój w Jelitkowie trzeba będzie płacić w czterech lokalizacjach: na ul. Jelitkowskiej zobacz na mapie Gdańska (przy siedzibie Ergo Hestii) i parkingu przy skrzyżowaniu z ul. Bursztynową zobacz na mapie Gdańska, parkingu na ul. Bałtyckiej zobacz na mapie Gdańska i wzdłuż ul. Piastowskiej zobacz na mapie Gdańska.

Opinie (496) 1 zablokowana

  • ja parkuje bez płacenia (1)

    • 13 1

    • ja tez

      • 4 1

  • dla rodzin 500+ parkowanie w strefach powinno być bezpłatne przez cały rok (2)

    sporo ludzi z dziećmi chce teraz kupić lub wymienić samochód na lepszy bo mają dodatkowe pieniądze a teraz mają dodakowo płacić za postój w strefie bo chcą pójść z dziećmi nad morze lub pospacerowac w centrum , płącić powinni pozostali których na to stać bo nie mają dzieci .

    ale najpierw trzeba zmienić władze na kogoś uczciwego z PIS-u

    • 9 33

    • Elegancki trolling ;))

      Generalnie wszyscy wyborcy pisu powinni miec wszystko za darmo... W koncu sa pokrzywdzeni przez los, jak Jarek ;)

      • 1 0

    • Większej bzdury dawno nie czytałem.

      • 0 0

  • Błąd na planie

    Powstańców Warszawskich, a nie Powstańców Warszawy.

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.

    • 5 3

  • oplata za parkowanie (18)

    Po spotkaniu z radnymi opór się zmniejszył? Co za bzdura, wszyscy są przeciwko w tym obszarze Oliwy...
    Obok kamienic nie ma wydzielonych miejsc parkingowych, więc mieszkańcy będą płacić ale ostatecznie mogą nie zaparkować bo nie będzie miejsca? Jeszcze przed erą biurowców ciężko było z parkowaniem. Jakby były parkingi to można byłoby rozmawiać na takie tematy.
    Nie mam nic przeciwko biurowcom, ale 4 wieże Alchemii, Olivia BC ma chyba z 6 budynków, to trochę za dużo na tak małym obszarze a cierpią na tym mieszkańcy.
    Szkoda Oliwy, kiedyś to było piękne miejsce, z klimatem. Teraz siedlisko biurowców. Projekt Lidla przy pętli tramwajowej też jest okropny i nie pasuje do otoczenia.
    Może po prostu zrobić strefę parkowania tylko dla mieszkańców pn-pt 8-17 i tyle?

    • 37 7

    • (7)

      W Oliwie większość domów ma swoje podwórka, więc w czym problem?

      • 4 5

      • (1)

        W braku dojazdów i konieczności inwestycji wielu milionów w zabetonowanie działek?

        • 3 2

        • Nie trzeba nic betonować, wystarczy zrobić porządek na własnym podwórku. Łopata, grabie i troche chęci.

          Ale lepiej jest ponarzekać. Strefa płatna w Oliwie winna być już dawno.

          • 3 6

      • (3)

        Owszem, ale widziałeś/aś te podwórka? Nie zawsze da się tam zrobić sensowne miejsce do parkowania prze nieregularny kształt działki.
        Cięzko dogadać się też z sąsiadami, którzy wolą mieć ogródki niż miejsca parkingowe, a często podział tego podwórka jest z kosmosu - np jedno mieszkanie ma ogródek który zajmuje pół podwórka bo tak kilkadziesiąt lat temu sobie wziął i ogrodził... Tereny wokół budynków też często nie są własnością wspólnot tylko miasta. Generalnie sytuacja w tamtym rejonie jest niezbyt ciekawa.
        A poza tym - ceny mieszkań w Oliwie są dość wysokie. Młodzi ludzie nie chcą tutaj mieszkać, wolą kupić mieszkanie w nowym budownictwie gdzieś dalej ale mieć nowsze mieszkanie, z wykupionym własnym miejscem naziemnym lub w hali garażowej. Takie akcje spowodują, że jeszcze mnie młodych ludzi będzie chciało tutaj mieszkać, a bez nich dzielnica nie będzie się rozwijać (z reguły starsi ludzie nie chcą wykazywać inicjatywy jeśli chodzi o remonty itd - przynajmniej w mojej okolicy).

        • 4 2

        • (2)

          Miasto zachęca aby wykupić niewykupione podwórka. W wypadku wspólnot teren jest wspólny i to ze ktoś sobie coś zaanektował to problem zarządu wspólnoty.

          Wszystko się da, jak się chce. Ale wygodnej jest postawić samochód na ulicy, niż poświecić kilka godzin na zrobienie miejsc parkingowych na własnym podwórku.

          Jeśli ceny mieszkań są wysokie, to znaczy iż ktoś je kupuje. Albo wynajmuje.
          Dodatkowo uporządkowane podwórko zamiast zarośniętego czymś na kształt ogródka działkowego jest atutem przy sprzedaży.

          Wiec zamiast narzekać, łopata do ręki i nagle miejsca parkingowe się znajdą. A na 100% się znajdą, jak trzeba będzie te 120 zł rocznie zapłacić za parkowanie na ulicy.

          • 1 2

          • (1)

            A obok mojego domu jest pełno garaży, budowanych jeszcze za PRL-u. Co jest w garażach? Przeważnie wielki śmietnik - jakieś stare meble, rdzewiejące części samochodowe, rozmaite graty. PRAWIE NIKT nie trzyma w tych garażach samochodów!

            • 5 0

            • Popatrz na podwórka w Oliwie - ile jest tam wolnego miejsca.

              • 1 1

      • najczęściej mieści sie tam 1-2 samochody, dla wielomieszkaniowego budynku to po prostu za mało

        • 3 1

    • (9)

      No właśnie, kto wydał zgodę na budowę takich molochów jak OBC bez odpowiedniej ilości miejsc parkingowych dla pracowników? Takie kompleksy można by budować w Rębiechowie, jak Intel, a nie w mieście, gdzie nie ma parkingów i dojeżdżający potęgują korki. A komunikacją z każdego miejsca nie da się bez problemu dojechać, nawet z Zaspy jest problem tam dojechać- 4km, a 40 minut, bo przesiadki... Do tego cwaniaki narzucają horendalne stawki za abonamenty, dlatego ludzie parkują gdzie popadnie. To uciążliwe i dla pracowników i dla mieszkańców. Niestety sama tam pracuję, więc znam problem... Dotego ściągają najlepsze firmy z branży, więc w zasadzie nie ma wyboru. Można zmienić co najwyżej piętro lub budynek.

      • 0 0

      • (8)

        w 40 min. to dojdziesz piechotą z Zaspy (z okolic Szpitala).

        To ze te biurowce powstają w tym miejscu jest sporym sukcesem, Problem w tym, iż prawie każdy korpo Janusz ma tyłek przywiązany do swego "wypasionego" samochodzika.

        Po wakacjach zobaczymy, czy 500 zł miesięcznie zachęci wielu do sprawdzenia komunikacji miejskiej.

        • 1 0

        • (7)

          Sukcesem dla kogo? Dla mieszkańców czy dla pracowników, którzy nie mają gdzie zaparkować? Komu tam są potrzebne te biurowce, skoro większość tamtejszych firm to centra usług, do których żadni klienci nie przyjeżdżają.
          Nie pracują tam wyłącznie ludzie z Zaspy, wiele osób dojeżdża z Osowy, Gdyni, Kowal, nawet z poza Trójmiasta. Wszystkich tych ludzi ciąga się do miasta, żeby stali w korkach, generowali spaliny i hałas i walczyli jak psy o każdy wolny skrawek do zaparkowania samochodu, utrudniając życie mieszkańcom.

          Dlaczego ludzie mają tyłki przyrośnięte do samochodów? Bo najwyraźniej komunikacja nie zdała egzaminu. Nie każdy mieszka i pracuje 5 minut od tramwaju, a jazda z przesiadkami to już rzeźnia i strata czasu. Samochodem wychodzi szybciej mimo wszystko, do tego nie spóźni się, nie ucieknie sprzed nosa i dowiezie do samego celu. Nie stoisz i nie mokniesz ani nie marźniesz na przystankach, nie dusisz się w smrodzie przy 30-stopniowym upale- można by tak bez końca wymieniać. Nie mówiąc o rozkładzie, co z tego, że jedziesz 15 minut, skoro na autobus czekasz np. 30?

          I tak żyjemy w wariackim tępie i na wiele rzeczy brakuje czasu, więc szkoda go marnować jeszcze na dojazdy komunikacją. Do tego do Warszawy można dojechać już w 2 godziny, a po mieście komunikacją często zajmuje to około godziny. To ma być alternatywa?

          • 0 0

          • (3)

            Do tego zobaczymy, czym państwo zasypie dziurę z wpływów z akcyzy, opłat paliwowych, mandatów, opłat za parkowanie itp., jak wszyscy zaczną "testować" komunikację, do której się głównie dopłaca..... Może wtedy barany pójdą po rozum do głowy?

            • 0 0

            • (2)

              Myślisz ze nie znajdą się myślący inaczej, usilnie chcący zapłacić mandaty?

              Po kilku miesiącach od zmiany parkowania na Wąsowicza jeszcze widuje samochody z blokadami.

              • 0 0

              • (1)

                Tak, bo znak jest postawiony przy samym skręcie, zanim dojedziesz do szkoły, to zdążysz o nim zapomnieć, zwłaszcza, że zakaz jest od 10 chyba, więc rano samochody tam parkują. Kilka osób się tak nabrało, ale tylko raz, dwa razy nikt się nie nabierze. A jak w końcu osiągną swój cel i ludzie rzeczywiście zrezygnują z samochodów, to życzę powodzenia w łataniu dziury.

                • 0 0

              • Jak się nabrało? Nie umieją czytać znaków?

                A o dziurę w budżecie się nie martw. Oszczędzi się np. na budowie kolejnych szerokich ulic.

                • 0 0

          • (2)

            Wszystkie te argumenty padną za chwilę, gdy za zaparkowanie w Oliwę przyjdzie zapłacić 500 zł miesięcznie. Wtedy komunikacja będzie dobra, czas się znajdzie na dojazdy a smród korpo Januszy w tramwaju tez nie będzie dokuczliwy..

            OBC/Alchemia są tak dogodnie położone jak żaden inny kompleks biurowy. Tramwaj/SKM i PKM/ autobus. Wszystko jest na wyciągniecie buta.

            Te centra są także dobre dla mieszkańców, bowiem Oliwa od lat upada, jest zapyziała - a tak jest szansa na jej rozwój.

            • 2 0

            • (1)

              Mylisz się, po prostu przeniosą się gdzie indziej auta parkować. Poza tym 500 zł? Przy Manekinie kolega parkuje za 160, więc już widzę, jak ktoś 500 zapłaci. Nawet w samej Oliwii można za 400 dostać miejsce w podziemnym garażu, skąd jedziesz windą prosto do biura.

              Od PKM to jest spory kawałek- trzeba się przesiadać, a autobus to dla mnie nie jest ŻADNA alternatywa, bo stoi w korkach tak samo jak samochody, do tego co chwila zjeżdża na przystanki i wlecze się niemiłosiernie.

              Poza tym, jakie to typowe Polskie podejście- niczego nie poprawiać, tylko potęgować nakazy i zakazy i dowalać kolejne opłaty. Bo po co przed wydaniem pozwolenia na budowę postawić warunek, żeby odpowiednią ilość miejsc parkingowych stworzyć? Kto by się tam takimi głupotami przejmował. Dziura w drodze? Po co naprawiać? Postawmy ograniczenie i fotoradar, to jeszcze kasa z mandatów się posypie! To są właśnie typowi Janusze, a nie ludzie dojeżdżający samochodem, którzy cenią sobie swój czas i wygodę. Zamordyzm pełną gębą.
              Bo przecież nie do pomyślenia jest, że ktoś może chcieć inaczej.. Ja nie jeżdżę, to nikt inny też nie będzie, a co tam!

              • 0 0

              • Od PKM 10 min. piechotą. Dla zdrowia.

                Cieszy ze są tańsze miejsca, przynajmniej nie będzie zastawiania Oliwy.
                Żaden inwestor nie wybuduje miejsc parkingowych wszystkim pracownikom. Ale przecież piszesz, iż są jeszcze wolne miejsca w OBC. Czyli to nie problem Inwestora, ale pracowników przyspawanych do samochodu, którym nie chce się nawet zapłacić za parking. Wolą blokować innym przejazd.

                • 0 0

  • Pięknie!

    Mogę się przesiąść do komunikacji miejskiej. Warunek 1 - żeby to jeszcze jeździło!!! Tramwaje coraz rzadziej ( 5 do Brzeźna podobno co 20 min!!! ale i tak niektóre wypadają) jeżdżą, SKM - ograniczone kursy... Czyli co auto - a tu płać!!!!!

    • 24 4

  • Przywilej dla Kwiodawców (1)

    Apeluje do władz miasta , aby Honorowi Krwiodawcy dostawali karty Parkowania bezpłatnie (tak jak mają bezpłatną komunikację miejską)
    Zachęćmy jakoś ludzi do oddawania krwi.

    • 11 8

    • Apeluję o rozszerzenie tej grupy o członków ormo, kod, nowoczesnej, po i PSL.

      • 1 0

  • wyprawa na olażę latem z dziećmi (39)

    Wiadomo, że przy plaży rotacji nie ma - 4-5 godzin - koszt 13-15 zł kilka razy w tygodniu przy ładnej pogodzie - super. Chyba przerzucimy się na jeziora. Tylko ile wytrzymają nadmorskie knajpki, gdzie część osób już się nie zatrzyma żeby coś zjeść bo czas w parkomacie się kończy?

    • 32 7

    • nie stać cie na parking a stać na knajpki hahaha (23)

      • 8 14

      • Właśnie dlatego

        • 5 2

      • (6)

        Mnie "stać" ale to nie znaczy, że będę PŁACIŁ ZŁODZIEJOM - szczególnie prywatnym cwaniaczkom, pewnie z jakichś lewych biznesów - wiadomo, że w Polsce prywatnymi parkingami władają głównie tzw. mafie czy gangi, różni wyłudzacze, oszuści podatkowi itd. Wszystkie prywatne parkingi powinny być dokładnie skontrolowane przez skarbówkę i NIK.

        Mając samochód jestem bardziej mobilny i będę wybierał inne cele, niż trójmiejskie plaże. Naiwnym władzom miasta wydaje się, że turystów można do czegoś zmusić, ale życie pokaże co innego i turyści po prostu wybiorą inne miejsca.

        • 15 4

        • (3)

          Mając wygodny tramwaj, na plaże jechać samochodem to porażka.

          • 3 11

          • (1)

            To zależy - bilet w jedną stronę to 3 złote (jednoprzejazdowy) lub 3.60 (godzinny). Weźmy 3-osobową rodzinę, to już wychodzi 9 złotych w jedną stronę, w obie 18 przy korzystaniu z jednoprzejazdowych (a więc braku przesiadek). Paliwo przy dojazdach w granicach miasta wyjdzie trochę taniej, chyba że ktoś jeździ gratem palącym 100 na 100.

            • 6 0

            • Dolicz stres poszukiwania miejsca do parkowania. Te nerwy, klaksony, te wyścigi...

              • 1 7

          • Nie z każdego miejsca jest tramwaj. Poza tym zatłoczony, spóźniony tramwaj z wartością dodaną w postaci niedomytych współpasażerów w 30-stopniowym upale- bezcenne :)

            • 1 0

        • Nikt po tobie nie będzie płakał. (1)

          W tym roku padnie rekord ilości turystów nad Bałtykiem.

          • 1 9

          • Jeszcze zobaczymy ;) Pogoda zrobi psikusa i znowu będą pustki. W zeszłym roku w lipcu było 15 stopni.

            Poza tym oddając parkingi PRYWATNYM ZŁODZIEJOM miasto robi wszystko, aby tylko się pozbyć turystów. Te parkingi powinny być skontrolowane przez skarbówkę i inne instytucje, taka działalność to często przykrywka dla prania pieniędzy przez mafie i gangi, oszustw podatkowych, itd.

            • 12 0

      • co w tym śmiesznego? (7)

        To będzie właśnie taki wybór - w sezonie jeździłam na plażę i do parku Reagana prawie codziennie. Najpierw parę godzin na plaży, potem spacer po lesie, w tym czasie dziecko spało w wózku i jakoś lato w mieście mogło być przyjemne. Jeśli teraz miałabym za każdym razem płacić po 15 złotych to w skali miesiąca zbyt duża dla mnie kwota by móc tak spędzić to lato. Płacę olbrzymie podatki w paliwie oraz w innych daninach na rzecz miasta i w zamian mam prawo czegoś wymagać.

        • 13 2

        • A co ma podatek z paliwa do miejskich terenów. (1)

          Miasto nic nie ma z tego podatku, wszystko teraz idzie na 500+ a z tego na wódkę. Takie samonapędzające się perpetuum mobile.

          • 10 8

          • Guzik mnie obbchodzi, jak rozdzielana jest kasa z tych podatków. Ja płacę grube pieniądze i w związku z tym, mam prawo czegoś w zamian oczekiwać. Do utrzymania wszystko jest nasze, ale żeby korzystać, to już płać. Ten kraj to jedna wielka paranoja, "należy się" tylko płacić kosmiczne podatki, przed wyborami jesteś wyborcą, a potem już tylko upierdliwym petentem i zbędnym problemem.

            • 1 0

        • (4)

          To wymagaj. Niech zabetonują plaże, abyś Ty i wiele innych osób mogło zaparkować wprost nad morzem.

          • 1 5

          • (1)

            Już parkują bezpośrednio na plaży w Brzeźnie .Jeżdżą nie tylko po ścieżkach spacerowych i rowerowych ,ale nawet po piachu nad morzem tak było w 2015 roku w tym roku na pewno też .

            • 1 2

            • Ostatnio widziałem parkujących przy samym molo w Brzeźnie.
              I jednego takiego, co pomylił ścieżkę z ulicą.

              • 1 2

          • do tej pory nie była zabetonowana (1)

            I jakoś nie miałam problemu z parkowaniem nigdy. Nie wiem czemu teraz wprowadzone mają być opłaty - raczej po to by zapełnić miejską kasę i dać zarobić kolesiom.

            • 4 0

            • W sezonie pozastawiane chodniki to norma Jelitkowa czy Brzeźna. Byle nie zapłacić.
              I o ile to stare i tanie samochody to da się zrozumieć, ale jak dotyczy to tych wypasionych bryk to widać jak wielu jest Januszy byznesu lub Januszy korpo.

              • 0 3

      • aha (6)

        I życzę Tobie by zawsze było cię stać na parkowanie i na knajpki i na wszystko czego zapragniesz - bo w życiu różnie się może ułożyć. Dlatego może lepiej nie śmiać się z osób, które muszą zastanowić się na co wydać 10 zł.

        • 10 1

        • (5)

          Jak nie stać Cię na parkowanie, to jakim cudem stać Cię na utrzymanie samochodu?

          • 0 4

          • wolę pieniądze na co innego przezanczyć (4)

            A koszty utrzymania samochodu w tym mieście drastycznie rosną.

            • 5 0

            • (3)

              Sprzedaj samochód.

              • 1 5

              • nie mów mi co mam robić (1)

                jak się komuś podoba, że mu coraz to nowe opłaty dorzucają to chyba normalny nie jest, chyba że w zyskach będzie partycypował albo służbowo takie wpisy produkuje

                • 6 0

              • Opłaty za parking są wynikiem zachowania kierowców.

                Od czasu, kiedy widzę co potrafią zrobić korpo Janusze w Oliwie jestem za strefami płatnego parkowania.

                • 0 0

              • tak, sprzeda samochód

                bo Budyniowi się kasa nie zgadza.
                O tej porze jeszcze w pracy?

                • 3 0

    • (13)

      Do Jelitkowa, Brzeźna i na Stogi dojeżdżają tramwaje. Fakt niewygodne jest targać te plażowe parawany
      Lepiej przecież zaparkować na samej plaży.

      • 4 13

      • (2)

        istnieje lepszy wybór - pojechać w inne miejsce, gdzie nie ma opłat za parkowanie albo gdzie są normalne, miejskie, a nie prywatno-złodziejskie.

        • 10 2

        • i wydać więcej na paliwo niż parking :D (1)

          • 2 6

          • To inna pozycja w budżecie domowym, albo samochód służbowym jest.

            • 1 2

      • no i co z tego że dojeżdżają? (9)

        Jestem w ciąży i mam małe dziecko. Nie mogę dźwigać. Najeździłam się tramwajami i autobusami nad morze w życiu i wiem jak to wygląda. Nie będę sobie fundować takich przepraw kilka razy w tygodni. Nie miałam nigdy parawanu ale z dzieckiem na plażę trzeba wziąć nieco więcej niż ręcznik. Po co ta szydera? Chyba pracownicy magistratu od rana buszują na forum od rana.

        • 13 3

        • Nie, to nie pracownicy magistratu

          To cykliści, którzy tyle wożą, co mleko i bułki w koszyczku swojego modnego holendra.

          • 11 1

        • (6)

          Jejjjjjjj, jacy ludzie teraz dziwni. Wyobraz sobie, ze kiedys ludzie nie mieli samochodow, mieli dzieci i jezdzili na plaze z nimi. I plaze byly pelne ludzi.
          Moze nie jezdzili codziennie, moze brali mniej rzeczy.
          Moze nei jezdzili z noworodkami, tylko z takimi dzieci co to sa juz samodzielnie.

          Zachowujesz sie jak dzidzius.

          • 3 9

          • kiedys ludzie mieli wychodki na dworzu

            I co z tego? I talony na benzynę i samochód.

            • 8 1

          • kiedyś (3)

            Kiedys, np. w zeszłym roku ludzie nie musieli płacić za parkingi. Dlaczego bronisz takiej decyzji? Dlaczego nie może kobieta z dzieciakami przyjechać samochodem?

            • 8 0

            • Mozę, tylko powinna za zaparkowanie pod samą plażą zapłacić.

              • 1 5

            • Moze, tylko musi zaplacic i tyle.
              Im wiecej samochodow tym zwieksza sie walka o przestrzen.
              Bedzie coraz wiecej slupkow, donic, parkometrow.
              Przyzwyczaj sie.

              • 2 5

            • kobieta nawet z trójką dzieci

              może przyjechać samochodem tylko niech zapłaci za parking po to dostaje 3 x 500+

              • 0 0

          • Ale jeździli konno - wierzchem lub różnego rodzaju wozami. Przyjrzyj się starym kamienicom, przeważnie mają bramy przystosowane właśnie dla koni i wozów. Transport indywidualny był kiedyś równie popularny, jak teraz, tyle że nie był to transport zmotoryzowany.

            • 7 0

        • Tyle lat ludzie sobie radzili, a teraz to najlepiej samochodem na samą plażę. Bo przecież nie można dźwigać.

          ps. w sezonie w Jelitkowie zaparkujesz dalej niż jest od tramwaju do plaży.

          • 2 7

    • na dzieci dostajesz 500+ to starczy na cały miesiąc parkowania przy plaży

      • 0 0

  • Fantastycznie grrrrrr...... (6)

    A kto pomyślał, że na Wałowej jest przedszkole integracyjne dla dzieci niepełnosprawnych!! Teraz trzeba będzie dotrzeć do przedszkola z dzieckiem na rękach.

    • 27 2

    • (1)

      Chciałeś dzieciaka to się męcz

      • 3 13

      • Ty i tak nie będziesz miał, bo która by chciała takiego męża? To oczywiście do "Chciałeś dzieciaka to się męcz"

        • 3 1

    • Przecież parkingu nikt nie zlikwidował (3)

      W dalszym ciągu możesz parkować. A jak receptory cebulowe oszalały z powodu paru zł, to już nie jest ogólny problem

      • 7 11

      • cebula jest bardzo zdrowa, cały świat jej używa

        nie rozumiem łączenia cebuli z idiotami,
        to sprzeczność,

        pisząc tak sam stawiasz się w złym świetle,
        w świetle gdzie fakty są nieistotne,
        stosz tam gdzie oni, w ciemności

        • 7 1

      • Niepełnosprytnych rowerzystów

        Uprasza się o zauważenie, że wychowanie dziecka niepełnosprawnego to koszt więcej niż paru zł i każde pare zł jest na wagę złota.

        • 11 3

      • Te pare zl dziennie sklada sie rocznie w pokazna sume.

        A pieniadze te sa potem marnowane. Ida na pensje niepotzrebnych urzednikow.

        • 2 0

  • prawidłowe oznaczenia (1)

    jeszcze tylko należy właściwie stosować przepisy i odpowiednio oznaczyć miejsca do płatnego parkowania - zdaje się, że nasze kochane władze mają z tym problem (trzeba pojechać do Gdyni i zobaczyć, jak się to robi)
    Poza tym, nie można poddać się żadnym ekoterrorystom, czy też lobby rowerowemu - powiedzmy sobie szczerze, u nas jeździ się na rowerze od maja do września i chyba nie warto na tak krótki okres czasu (porównajmy to z Holandią) tyle inwestować. Lepiej jest zbudować parkingi podziemne...

    • 16 4

    • Jedno nie przeszkadza drugiemu - można jeździć i rowerem, i samochodem (oczywiście niejednocześnie). Ja często pakuję rowery do samochodu (mam kombi i duży bagażnik, więc dwa mieszczą się do środka) i jadę z nimi gdzieś za miasto. Kto by chciał wypoczywać w mieście, jeśli nie musi?

      • 3 0

  • i dobrze

    • 2 12

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane