- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (174 opinie)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (121 opinii)
- 3 Pozostałości baterii mającej bronić portu (69 opinii)
- 4 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 5 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (121 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Tak może wyglądać OPAT... za 10-20 lat?
Zobacz, jak może wyglądać Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej. Film powstał na zlecenie firmy WYG International, która przygotowała studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe - OPAT.
10, 15, może nawet 20 lat - nie wiemy, ile trzeba będzie czekać na budowę OPAT. Władze Gdyni jednak twardo optują za budową trasy i czekają na pieniądze z budżetu państwa.
Faktycznie, na stronie promującej inwestycję nie ma już o niej ani słowa, przeczytamy za to o... maluchu jeżdżącym na gąsienicach. Czy to wskazówka, w co mają się zaopatrzyć kierowcy z Trójmiasta, by przedzierać się przez północne rejony aglomeracji?
Jak wygląda przyszłość OPAT dziś? - Mamy gotowe studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe. Na dalsze prace [m.in. projektowe i przygotowanie raportu środowiskowego - przyp. red.] nie mamy pieniędzy. Na przygotowanie dokumentacji i budowę potrzebujemy co najmniej 1,1 mld zł. Nasze miasto, sąsiednie gminy i samorząd województwa nie mają skąd wysupłać takiej kwoty - tłumczy Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Władze Gdyni podkreślają, że dalsze prace nad OPAT-em mogłyby ruszyć, gdyby zostały dofinansowane z budżetu państwa. Niestety, przynajmniej na razie, na takie rozwiązanie nie ma co liczyć. Cięcia w rządowych inwestycjach drogowych, szczególnie ogłoszenie Programu Budowy Dróg Krajowych w latach 2011-2015, odsunęły tę inwestycję prawdopodobnie na kolejne 10 lat.
Sytuację OPAT próbował ratować cztery miesiące temu m.in. marszałek pomorski, Mieczysław Struk. Starał się on przekonać ministerialnych urzędników do budowy właśnie drogi po północnej stronie Trójmiasta. Mimo to inwestycja nie pojawiła się w ministerialnym programie budowy dróg.
Dla drogowców z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad temat budowy OPAT-u nie istnieje. - To nie było i nie jest nasze zadanie - twierdzi Piotr Michalski rzecznik prasowy. Projektanci z GDDKiA koncentrują się na Trasie Kaszubskiej, która ma wyprowadzić tranzyt m.in. z Wejherowa, Redy, Rumi oraz części Gdyni.
Kierowcy muszą więc czekać. Ile? Nie wiadomo. Na pewno do czasu, gdy któryś z ministerialnych urzędników stwierdzi, że na Półwysep Helski z Warszawy jeździ się zdecydowanie za długo i postanowi usprawnić sobie podróż.
Trzeba jeszcze wspomnieć, że na niekorzyść finansowania OPAT-u z budżetu państwa przemawia wstępny projekt, który nie spełnia warunków technicznych trasy kategorii S - ekspresowej. Taką kategorię miałby on zyskać po wybudowaniu. Projekt OPAT-u posiada m.in. niewielkie odległości między węzłami, a także niewłaściwie zaprojektowane zjazdy z drogi. Widać to na wizualizacji.
Opinie (141) 2 zablokowane
-
2011-05-12 14:24
A czy ktoś się zastanawiał jak będzie wyglądał (7)
ruch na drogach za 50 lat?
- 4 2
-
2011-05-12 14:38
no jak ? (6)
- 0 0
-
2011-05-12 14:40
To ja się pytam (5)
czy ktoś się zastanawiał?
- 1 0
-
2011-05-12 14:45
czyli Ty się tylko zastanawiasz (4)
czy inni się zastanawiali ?
- 0 0
-
2011-05-12 14:50
Też się zastanawiam czy się zastanowili. (3)
- 0 0
-
2011-05-12 14:58
No i nie otrzymuję odpowiedzi (2)
Ponawiam pytanie: Czy któryś z internautów zastanawiał się jak będzie wyglądał ruch na drogach za 50 lat?
- 0 0
-
2011-05-12 16:03
Ja przez chwilę się zastanawiałem, (1)
ale nic nie wymysliłem, rozbolała mnie tylko głowa
- 1 0
-
2011-05-12 20:04
Smutny Romanie
I to jest dobra odpowiedź. Zdolność myślenia przyszłościowego typowego polskiego obywatela ogranicza się do 3 lat, a potem, po nas chićby potop.
- 0 0
-
2011-05-12 14:26
(1)
Za 10-20 lat? To dorysujcie tam 10razy więcej aut! Wtedy będzie realny wygląd.
- 5 3
-
2011-05-12 15:05
Za 10-20 lat szwabskie szroty będą miały 30-40 lat, rozpadną sie ze starości i ruch zmaleje :)
- 2 1
-
2011-05-12 14:28
10 razy wiecej aut? przedszkolaki siada za kierownicami wlasnych aut?
a benzyna po ile bedzie?
- 1 0
-
2011-05-12 14:35
Cięć w inwestycjach drogowych dokonał obecny rząd (2)
- może po najbliższych wyborach NOWY rząd postanowi inaczej? Wszystko zależy od nas, od wyborców.... Pozdr
- 3 5
-
2011-05-12 14:40
Cięć dokonał, ale nie wszędzie
w Gdańsku nie było, żadnych cięć, wręcz przeciwnie jeszcze więcej na muzeum II wojny światowej dostali.
Gdynia nic nie dostała od rządu Donalda Tuska- 1 2
-
2011-05-12 14:43
kk
Tak dokładnie. Mam wybór pomiędzy jednym, a drugim technokratą
- 0 0
-
2011-05-12 14:44
Zapomnijecie o OPAT
wczoraj w tvn24 mówili, że Szczurek, Dudkiewicz i prezio Poznania planują wystawienie własnych kandydatów w jesiennych wyborach parlamentarnych. Chyba wiecie co to oznacza dla Gdyni i Małego Trójmiasta...
ZERO PIENIĄDZORÓW- 2 2
-
2011-05-12 14:45
K**** MOJE POLE !! (1)
- 6 2
-
2011-05-12 14:46
hyhy
- 0 0
-
2011-05-12 14:48
Fajnie
Przynajmniej fajne wizualizacje :-)
- 1 0
-
2011-05-12 14:50
3 X TAK dla OPAT
Najdłużej oczekiwana inwestycja na pomorzu...
- 6 8
-
2011-05-12 14:51
oprotestowuję ten projekt (1)
nie widzę żadnej nowej świątyni. Czy od tego nie powinno się rozpocząć planowanie urbanistyczne, by nie zmieniać projektów ciągów komunikacyjnych. W takiej sytuacji
- 6 4
-
2011-05-12 14:57
migotka
O co ci chodzi. Przecież w Polsce rosną jak grzyby po deszczu zarówno świątynie jak i markety, betonowe yuppiegetta, hurtownie, dorgi. Jeszcze ci mało?
- 0 0
-
2011-05-12 14:52
"To nie było i nie jest nasze zadanie - twierdzi Piotr Michalski rzecznik prasowy GDDKiA"
hahaha dobre! ale budowanie południowej obwodnicy gdańska to już jest ich zadanie- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.