• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: budowa ruszy za trzy lata

Maciej Naskręt
17 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Niemal gotowa Obwodnica Słupska, będzie przedłużeniem Trasy Kaszubskiej - drogi krajowej S6. Niemal gotowa Obwodnica Słupska, będzie przedłużeniem Trasy Kaszubskiej - drogi krajowej S6.

Ponad 6 mld zł może kosztować budowa 105-kilometrowej Trasy Kaszubskiej z Gdyni do Słupska. Budowa ma ruszyć w połowie 2013 r., a droga będzie gotowa dwa lata później. Duże zmiany czekają węzeł w Wielkim Kacku.



Zobacz, jak będzie wyglądał Węzeł Wielki Kack w Gdyni po wybudowaniu Trasy Kaszubskiej. Zobacz, jak będzie wyglądał Węzeł Wielki Kack w Gdyni po wybudowaniu Trasy Kaszubskiej.
Najwięcej protestów mieszkańców wzbudzał przebieg Trasy Kaszubskiej w okolicach Bojana. Podczas konsultacji ustalono, że droga będzie wiodła na północ od Marchowa (brązowa linia). Najwięcej protestów mieszkańców wzbudzał przebieg Trasy Kaszubskiej w okolicach Bojana. Podczas konsultacji ustalono, że droga będzie wiodła na północ od Marchowa (brązowa linia).
Budowa Trasy Kaszubskiej łączącej Trójmiasto ze Słupskiem będzie największą w historii inwestycją drogową na Pomorzu. Całkowita powierzchnia placu budowy wyniesie ok. 850 ha - podobny obszar mają razem wzięte gdańskie osiedla Przymorze i Żabianka. Imponujący jest także koszt drogi: 105-kilometrowy odcinek z Gdyni do Słupska może kosztować ponad 6 mld zł.

Radość kierowców z budowy trasy mogą ostudzić informacje o finansowaniu przedsięwzięcia. Inwestycja nie jest na razie ujęta w rządowym programie budowy dróg krajowych na lata 2008-2012. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia jednak, że pieniądze na pewno będą w budżecie na lata 2013-2015.

- Liczymy, że inwestycja ruszy w połowie 2013 r. Nowa drogą będzie można pojechać dwa lata później - opowiada Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Drogowcy z GDDKiA Trasę Kaszubską zaprojektowali tak, by łatwo zwiększyć jej przepustowość, gdy wzrośnie ruch. Najpierw powstaną dwie dwupasmowe jezdnie, ale pomiędzy nimi pozostanie wolne miejsce na wykonanie jeszcze jednego pasa ruchu w każdą stronę.

Mieszkańcy Trójmiasta, a przede wszystkim Gdyni, na własne oczy będą mogli oglądać rozbudowę węzła Wielki Kack, na którym Trasa Kaszubska połączy się z Obwodnicą Trójmiasta.

Po przebudowie znikną istniejące tu dziś prostopadłe zjazdy z obwodnicy. W ich miejsce pojawią się łącznice, m.in. umożliwiające bezpośredni zjazd z obwodnicy od strony Gdańska w kierunku Lęborka. - - Analizujemy przepustowość łącznic i rozpatrujemy dwa warianty zjazdów: jedno- i dwupasmowe - opowiada Piotr Michalski.

Cały czas analizowany tez jest raport oddziaływania Trasy Kaszubskiej na środowisko. Raport jest niezbędny do uzyskania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych inwestycji i w konsekwencji pozwolenia na budowę Trasy.

20 października zostanie otwarta obwodnica Słupska. 16-kilometrowa trasa będzie elementem drogi ekspresowej wiodącej z Trójmiasta do Kołbaskowa, czyli granicy z Niemcami.

Opinie (156) 7 zablokowanych

  • A co z ludzmi którzy mieszkają przy tym "węźle" (1)

    z nimi sie nikt nie liczy, nie można uzyskać żadnych informacji na temat tego którędy pójdą dokładnie zjazdy? co zrobią z domami które stoją przy obwodnicy?

    • 0 2

    • Bądź dobrej myśli, na szczęście jest tam jeszcze kawałek lasku - chociaż pewnie niestety łącznik w kierunku port - Słupsk będzie b. blisko budynków na Oliwkowej i Sojowej, niestety.

      • 0 0

  • i po Gosku

    jak widze salony seata i suzuki znikają

    • 1 0

  • Niemal gotowa Obwodnica Słupska ? (2)

    Podpis pod zdjęciem : "Niemal gotowa Obwodnica Słupska..". O ile mnie pamięć nie myli, to w lipcu 2011 miałem okazję jechać GOTOWĄ obwodnicą Słupska.

    • 0 1

    • Przecież to tekst z 2010, co widać po pierwszych wpisach

      • 1 0

    • Ciężko przeczytać datę publikacji artykułu? Wtórny analfabetyzm boli całe życie... Poza tym obwodnica słupska (pytanie za 100 punktów - czemu z małej litery? ;))) nie jest "gotowa" - docelowo będzie dwujezdniowa na całej długości, a nie tylko w obrębie węzłów.

      • 0 0

  • prywata decydentów

    Zmarnowane piekne tereny dzikiej przyrody, a Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku poparła ten przekręt. Zamiat prowadzić drogę przez tereny pól bez zabudowy to prowadzi sie derogę przezlasy, jary i doliny budując 5 wiaduktów więcej niż trzeba. Dla decydentów koszty budowy są niewazne bo to nie są ich pieniądze tylko społeczne i można wydawać bez ograniczeń. Ciekawe jaką rekompensatę dostaną ludzie za przymusowe wysiedlenia.
    Łatwo z Warszawy pozbyć się takich atrakcyjnych terenów rekreacyjnych.
    Ogólnie skandal inwestycyjny !!!!!!!

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane