• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kwiatkowskiego będzie zwężona od wtorku

Michał Sielski
18 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Remont przegubów jest konieczny m.in. dlatego, że drogę permanentnie dewastują przeciążone ciężarówki. Remont przegubów jest konieczny m.in. dlatego, że drogę permanentnie dewastują przeciążone ciężarówki.

W poniedziałek zaczyna się trzeci etap remontu Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni. Jezdnia w stronę Obłuża zostanie zwężona do jednego pasa, więc korki są murowane. Ten etap remontu powinien zakończyć się po trzech tygodniach.



Zmieniasz swoje przyzwyczajenia transportowe, gdy na drodze do domu masz duże korki?

Prace na Trasie Kwiatkowskiego zaczęły się w kwietniu. Zostały przerwane tylko na okres festiwalu muzycznego Open'er. Wchodzimy właśnie w najbardziej uciążliwy dla kierowców etap prac, które wcześniej prowadzone były na łącznicach. W poniedziałek zwężona będzie natomiast jezdnia w stronę Obłuża, gdzie dostaniemy się jedynie jednym pasem. Teoretycznie nie powinno być to uciążliwe, bo na końcu estakady i tak droga zwęża się do jednego pasa, ale wydłużenie korka powoduje także zatory przed zjazdami.

- Zmiana organizacji ruchu w ciągu Estakady Kwiatkowskiego w kierunku Obłuża nastąpi pomiędzy ulicami Wiśniewskiego zobacz na mapie GdyniKontenerową zobacz na mapie Gdyni. Zmiany w organizacji ruchu polegać będą na zawężeniu prawej strony jezdni Estakady Kwiatkowskiego. Ruch odbywać się będzie tylko jednym pasem ruchu - informuje Sebastian Drausal, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.
Czas realizacji robót planowany jest na trzy tygodnie.

Niestety, trudno znaleźć jakąkolwiek alternatywę dla tej drogi, która pomogłaby ominąć korek. Można wprawdzie próbować dostać się na górny taras przez ul. Czernickiego zobacz na mapie Gdyni, ale dojazd do niej przez zakorkowane również ulice Unruga czy Hutniczą, to spora strata czasu. Z drugiej strony mamy natomiast ul. Zieloną zobacz na mapie Gdyni, ale dojazd do niej - biorąc pod uwagę za punkt startowy Estakadę Kwiatkowskiego - również ma niewielki sens. Pozostaje więc zacisnąć zęby i odstać dłużej w korku, ograniczyć liczbę przejazdów, zwłaszcza w godzinach popołudniowego szczytu lub przesiąść się na rower, ale podjazd do ul. płk. Dąbka to niezły trening nawet dla zaprawionych rowerzystów.

Cały remont skończy się w listopadzie

Wykonawcą jest firma MTM. Koszt prac to 1,7 mln zł, a zakończenie całego remontu przegubów zaplanowano na 17 listopada. Jak tłumaczą władze miasta, jest konieczny, ponieważ konstrukcja jezdni ulega coraz szybszej dewastacji. Najstarsze części Trasy Kwiatkowskiego mają nawet 40 lat i wymagają wymiany, na co wskazują regularnie zlecane przez miasto badania.

Opinie (194)

  • Nie wiem (1)

    Czy tak trudno jest zbudować kawalek drogi pomiędzy końcem obwodnicy a ul. Hutniczą z przejazdem bezkolizyjnym pod/nad torami? Gdyby obwodnica nie została zbudowana za poprzedniego (niedobrego?) systemu to w tej chwili Trojmiasto byłoby jednym korkiem.

    • 17 0

    • Nie słyszałeś od Szczurka i jego wyznawców, że nie da się:)?

      • 7 0

  • A dla mnie mimo wszystko

    jest nie do pojęcia dlaczego firma remontująca pracuje tylko 8 godzin,i to najlepiej w czasie największych korków. Przez większość czasu widać paru "Mietków" w kufajkach podpartych na łopatach , a robota idzie jak krew z nosa. Zadziwiające jest to , że nie wyobrażalnym jest praca w nocy . Wtedy kiedy są ku temu warunki.

    • 16 0

  • CZAS POMYSLEC!

    Moze czas pomyslec o innej alternatywnej drodze dla tych dzielnic

    • 12 0

  • Obłuże

    Nie rozumiem treści artykułu - co to znaczy zwężona do jednego pasa ruchu. Będzi można zjechać na Obłuże centrum czy nie ??? Może jakiś rysunek wzorem poprzednich etapów??

    • 6 0

  • Trzeba chcieć

    Koszt remontu przegubów na Estakadzie Kwiatkowskiego wg artykułu to ok. 1,7 mln. zł . Wydatek taki pokryłyby należności z tytułu kar za przeciążone pojazdy a nie mieszkańcy gdyby miasto w myśl złożonej koncepcji ochrony infrastruktury drogowej utworzyło w ZDiZ 3- osobową komórkę ds. kontroli pojazdów. To jest tylko nieco ponad 100 trafionych kontroli. Zrealizować to może 3 pracowników ZDiZ w ciągu kilku miesięcy. Można, można, ale trzeba chcieć.

    • 8 0

  • Estakada (1)

    Głupki z rej. GPU powinni mieć zakaz jazdy po estakadzie. To najbardziej bezmózga banda. Stwarzają spore zagrożenie dla innych użytkowników dróg.

    • 2 10

    • Gratuluję "przenikliwości" Stan !

      Jednak moja rada dla ciebie jest prosta - bierz leki, nie wyrzucaj ich ! Pewnie wydaje ci się, że jesteś już zdrowy ale zapewniam cię - wcale tak nie jest (o tym zadecydować może jedynie twój psychiatra).

      • 6 1

  • co za kretyn to pisał

    1. "...ale dojazd do niej przez zakorkowane również ulice Unruga czy Hutniczą, to spora strata czasu"
    aby dostac się na Unruga trzeba będzie przebic sie przez estakadę

    2. "Z drugiej strony mamy natomiast ul. Zieloną zobacz na mapie Gdyni, ale dojazd do niej - biorąc pod uwagę za punkt startowy Estakadę Kwiatkowskiego - również ma niewielki sens""

    zaden sens -> aby dostac się na Zieloną również trzeba będzie przebic sie przez na estakadę

    Po co nakładać kilometry jak już się minie zwężenie i korki?

    • 4 0

  • MTM to firma dziad jakie śmieszne rusztowanie zbudowaji pod estakada chyba ciagle sa w czasach króla świeczka,oszczedzaja na rusztowaniu to i pewnie na remoncie

    • 8 2

  • Firma MTM chyba zwariowała podpiera estakade drewnianymi zapałkami co oni chca ja remontowac czy zburzyc, od paru dni pracuja pod estakada w miejscu przewidzianego remontu i wznosza dziwna konstrukcje metalowo drewniana ktora strasznie sie rusza. Wygrali przeterg za najtańsza oferte a teraz z byleczego buduja byle kieszeń była pełna kasy

    • 9 2

  • Roboty będą się oczywiście rozpoczynać wraz ze szczytem porannym i kończyć zaraz po popołudniowym. W nocy cicho-sza przecież MTM nie będzie pracować w nocy

    • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane