• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kwiatkowskiego będzie zwężona od wtorku

Michał Sielski
18 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Remont przegubów jest konieczny m.in. dlatego, że drogę permanentnie dewastują przeciążone ciężarówki. Remont przegubów jest konieczny m.in. dlatego, że drogę permanentnie dewastują przeciążone ciężarówki.

W poniedziałek zaczyna się trzeci etap remontu Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni. Jezdnia w stronę Obłuża zostanie zwężona do jednego pasa, więc korki są murowane. Ten etap remontu powinien zakończyć się po trzech tygodniach.



Zmieniasz swoje przyzwyczajenia transportowe, gdy na drodze do domu masz duże korki?

Prace na Trasie Kwiatkowskiego zaczęły się w kwietniu. Zostały przerwane tylko na okres festiwalu muzycznego Open'er. Wchodzimy właśnie w najbardziej uciążliwy dla kierowców etap prac, które wcześniej prowadzone były na łącznicach. W poniedziałek zwężona będzie natomiast jezdnia w stronę Obłuża, gdzie dostaniemy się jedynie jednym pasem. Teoretycznie nie powinno być to uciążliwe, bo na końcu estakady i tak droga zwęża się do jednego pasa, ale wydłużenie korka powoduje także zatory przed zjazdami.

- Zmiana organizacji ruchu w ciągu Estakady Kwiatkowskiego w kierunku Obłuża nastąpi pomiędzy ulicami Wiśniewskiego zobacz na mapie GdyniKontenerową zobacz na mapie Gdyni. Zmiany w organizacji ruchu polegać będą na zawężeniu prawej strony jezdni Estakady Kwiatkowskiego. Ruch odbywać się będzie tylko jednym pasem ruchu - informuje Sebastian Drausal, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.
Czas realizacji robót planowany jest na trzy tygodnie.

Niestety, trudno znaleźć jakąkolwiek alternatywę dla tej drogi, która pomogłaby ominąć korek. Można wprawdzie próbować dostać się na górny taras przez ul. Czernickiego zobacz na mapie Gdyni, ale dojazd do niej przez zakorkowane również ulice Unruga czy Hutniczą, to spora strata czasu. Z drugiej strony mamy natomiast ul. Zieloną zobacz na mapie Gdyni, ale dojazd do niej - biorąc pod uwagę za punkt startowy Estakadę Kwiatkowskiego - również ma niewielki sens. Pozostaje więc zacisnąć zęby i odstać dłużej w korku, ograniczyć liczbę przejazdów, zwłaszcza w godzinach popołudniowego szczytu lub przesiąść się na rower, ale podjazd do ul. płk. Dąbka to niezły trening nawet dla zaprawionych rowerzystów.

Cały remont skończy się w listopadzie

Wykonawcą jest firma MTM. Koszt prac to 1,7 mln zł, a zakończenie całego remontu przegubów zaplanowano na 17 listopada. Jak tłumaczą władze miasta, jest konieczny, ponieważ konstrukcja jezdni ulega coraz szybszej dewastacji. Najstarsze części Trasy Kwiatkowskiego mają nawet 40 lat i wymagają wymiany, na co wskazują regularnie zlecane przez miasto badania.

Opinie (194)

  • i dobrze, niech robią

    • 2 7

  • czy ktoś zna terminy remontów OPEC?? (1)

    Chodzi mi o wymiany rur, które odbywają się przy ul. Witomińskiej na przeciwko ulicy Zjazdowej (dotyczą bloków przy ulicy Śląskiej). Ile to jeszcze będzie trwać??

    • 3 0

    • Będzie długo trwać, bo ... Trwa mać !

      • 6 0

  • pilnie udroznic obwodnice stoczniowa i kierowac czesc ruchu ul golebia i pod estakada az do Obluza

    • 8 0

  • Sielski

    Ekspert w dziedzinie remontow drog.Przerzuc sie na rolnictwo.

    • 5 4

  • (1)

    Co chwila remont. Hmm. To od początku musiało być schrzanione. I kto zrobił odbiór techniczny tego dziadostwa ? Żyła złota dla budowlańców.

    • 9 0

    • gdyńska inwestycja, to czego się spodziewasz??? zrobiliby raz a porządnie to z czego żyłby prezes MTM?

      • 5 0

  • Wagi (1)

    juz wiele lat temu mowilo sie o wagach dla ciezarowek i tirow przed wjazdem na estakade.
    I co ?
    jak zwykle u nas niczego nie mozna zrobic dobrze,lepiej wydac ogromna kase na remonty niz przeciwdzialas rozsadnie
    szkoda slow !!!!!!!!!

    • 17 0

    • jak nie, szczurek sfinasował specjalne stanowisko. kosztowało więcej niż ten remont.

      • 3 1

  • Gdynia kiedyś była bardzo nowoczesnym miastem. Odkąd weszliśmy do UE we wszystkich miastach w koło masa inwestycji, (1)

    a Gdynia jakby zupełnie przespała swoją szansę.

    Jak takie duże i niegdyś prężnie rozwijające się miasto może mieć 47 miejsce w wykorzystaniu środków z UE? Wyprzedza nas bardzo dużo miast w których nigdy nie rządziło PO. Przecież tak niska pozycja to skandal bardzo źle świadczący o Szczurku i jego ekipie

    • 25 3

    • nie pomyślałeś, że on jest eurosceptykiem? on tych pieniędzy nie ma.

      tych kilkudziesięciu urzędasów odpowiedzialnych za pozyskiwanie funduszy, zwolniłbym dyscyplinarnie.

      • 10 2

  • (1)

    Kiedy powstanie jakakolwiek droga w północnej części miasta? Może w końcu przejazd przez torowisko w Chyloni?

    • 35 2

    • dopiero jak odsuniemy od władzy kosmonaute.

      wpsz sobie onet wojciech szczurek wywiad i poczytaj recepty na sytuacje w Gdyni.

      • 14 1

  • (4)

    Z jednej strony remont uzasadniają dewastacją dokonaną przez przeciążone ciężarówki a z drugiej chwalą się swoją niemocą w walce z tą plagą.
    Szacunek pany urzENdniki

    • 55 2

    • Przecież Szczurek walczy. Wybudował stanowisko do ważenia tirów (2)

      Itd sypie karami. Efekt najwięksi amatorzy uciekli do Gdańska i zaczął się upadek gdyńskich portów. Znam temat. Za ciężki jest może jeden na sto kontenerów. Warto było?

      • 4 9

      • Zarząd Morskiego Portu Gdynia płakał, że fracht się opłaca słać 70 ton na ciężarówkę (1)

        no to jak się nie opłaca, to zwijać interes

        • 5 2

        • przecież ten zarząd to jedna wielka patologia z polityczego nadania

          • 5 1

    • remont

      Nie do końca ciężarówki aa winne weź pod uwagę uliczki gdzie tylko autobusy przepełnione ścigają i co z asfaltem się dzieje....

      • 5 2

  • Likwidacja portu odkorkuje estakadę. (3)

    • 18 4

    • Widać, że wyborca samorządności, Szczurek mówi to samo. (2)

      Na nabrzeżach 4 piętrowe bloki?

      • 18 2

      • Bendzie dróga Nicea :) (1)

        • 7 1

        • i drugie zamachy :/

          • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane