• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W lipcu i sierpniu remont Estakady Kwiatkowskiego

Patryk Szczerba
28 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Wszystko wskazuje na to, że korki będą zaczynały się już na Wiśniewskiego na pasie w kierunku obwodnicy. Wszystko wskazuje na to, że korki będą zaczynały się już na Wiśniewskiego na pasie w kierunku obwodnicy.

Już wiadomo, że doroczne utrudnienia związane z remontem Estakady Kwiatkowskiego rozpoczną się najwcześniej 3 lipca i potrwają do końca sierpnia. Na razie nieznany jest koszt i wykonawca prac na łącznicy wjazdowej z ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni, bo miasto dopiero ogłosiło przetarg.



Czy w związku z remontem estakady myślisz o rezygnacji z jazdy samochodem?

Prace na estakadzie, które powoli stają się corocznym rytuałem, to efekt ekspertyzy zleconej i wykonanej trzy lata temu. Wtedy właśnie inżynierowie wyszczególnili zakres wszystkich niezbędnych działań, które należy zrealizować, by estakada nie musiała zostać wyłączona z ruchu. Długa lista zawierała ponad 20 pozycji. Urzędnicy wiedzą, że muszą je wykonać, by starsza część drogi zbudowanej w latach 70. nie została zamknięta. Od tego czasu estakada jest remontowana co roku.

Przetarg ruszył, prace prawdopodobnie od lipca

O tym, że i tego lata estakada będzie remontowana, informowaliśmy po raz pierwszy w marcu. Termin prac nie był wtedy znany. Wiadomo było jedynie, gdzie będą utrudnienia.

- Planowany jest remont przyczółka oraz dwóch dylatacji łącznicy wjazdowej na estakadę z ul. Janka Wiśniewskiego w kierunku obwodnicy - informował wówczas Andrzej Ryński, wicedyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Planowana koncepcja organizacji ruchu w pierwszym etapie remontu na Estakadzie Kwiatkowskiego. Planowana koncepcja organizacji ruchu w pierwszym etapie remontu na Estakadzie Kwiatkowskiego.
Więcej szczegółów przyniosły warunki ogłoszonego w ostatnich dniach przetargu. Prace budowlane nie mogą trwać dłużej niż 90 dni. Zdecydowano o wykonaniu robót związanych z modernizacją łącznicy wjazdowej w dwóch etapach.

Pierwszy etap obejmował będzie lewą część jezdni - od strony łuku zewnętrznego, zaś drugi prawą stronę jezdni. Obydwa etapy prac nie mogą potrwać dłużej niż 48 dni. Wszystko wskazuje na to, że utrudnienia związane z remontem rozpoczną się 3 lipca, po zakończeniu festiwalu Open'er i potrwają prawdopodobnie przez całe wakacje. Na konkretne plany zmiany w organizacji ruchu trzeba jeszcze poczekać.

Ciężarówki nie pojadą

- Jazda na wolnym pasie jezdni będzie możliwa z prędkością nieprzekraczającą 30 km/h, a w czasie prac betoniarskich wykonywanych po godz. 18 z prędkością nieprzekraczającą 10 km/h, ale tylko dla pojazdów o ciężarze do 3,5 tony. Niewykluczone, że aby ciężarówki nie wjeżdżały na estakadę potrzebne będzie ustawienie bramownicy - informują przedstawiciele Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Pojazdy ciężarowe będą kierowane ulicą Janka Wiśniewskiego na węzeł z ul. Kontenerową, na którym będą mogły wjechać na Estakadę Kwiatkowskiego.

Po rozstrzygnięciu przetargu znany będzie wykonawca i cena.

Podjazd i Dworcowa bez terminów

Zeszłoroczny remont wykonywany przez firmę MTM kosztował Gdynię 1,7 mln zł. Wielokilometrowe zatory sprawiły, że część osób wolała wysiąść z autobusów jadących w kierunku północnych dzielnic Gdyni, bo na Obłuże można było dojść szybciej piechotą niż dojechać.

Tym razem może być podobnie, zwłaszcza że włodarze nadal zapowiadają rozpoczęcie w tym samym czasie prac na skrzyżowaniu Podjazd, Dworcowa i 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni. Kłopot w tym, że wciąż nie został ogłoszony przetarg, po tym, gdy w zeszłym roku - z powodu protestów oferentów - zdecydowano się unieważnić pierwsze postępowanie.

Przypomnijmy, że w marcu wiceprezydent Gdyni Marek Stępa zapewniał, że jeszcze w marcu rozpocznie się poszukiwanie wykonawców na roboty w centrum. Obecnie mowa jest o najbliższych dniach oraz o tym, że prace będą prowadzone na dwie zmiany, by zakończyć je jeszcze w tym roku, co prawdopodobnie znacznie podniesie koszty szacowane na ok. 15 mln zł.

Miejsca

Opinie (225) 3 zablokowane

  • A czy nie można... (1)

    Zrobić przedłużenia obwodnicy przez Północną potem puścić ciężarówki Pucka i żeby przyjeżdżały one przez elektrociepłowne i dalej tą nową nitką co została poprowadzona od EC do Estakady?!? Nie trzeba było by co pół roku robić remontów, blokować pół miasta i same ciężarówki nie powodowały by niebezpiecznych sytuacji na w/w Estakadzie. Niech wkoncu w ZDiZ założą mózg i tak samo włodarze miasta i Portu.

    • 10 0

    • Przecież chcą to zrobić w ramach OPAT

      Zbudować drogę odbijającą w prawo od nowej obwodnicy. Tylko że to jest inwestycja centralna, a nie miejska.

      • 0 0

  • Ja bym tam zrobił parkingi dla Boczka. A co, niech ma. I jeszcze biurowiec niech dostawią. (1)

    A w około niech zrobią PARK PÓŁNOCNY

    • 6 0

    • Zgoda - ale bez parku.

      Po co park? "Do wizualizacji prosze się nie przywiązywać"

      • 0 0

  • Nie gęgajcie Platfusy z PO na Szczurka (10)

    Za jego rządów ukonczono estakade. Taka prawda. Teraz remontują tą część Gierkową. No ale do tego trzeba poczytac i znac odrobine historii miasta. Teraz moje ulubione pytanie. Pana Prezydenta czas pozegnac. Bez dwóch zdań. Czekam na propozycje i nazwiska. Bez pustych frazesów ze kazdy bedzie lepszy ;) uczciwe pytanie

    • 6 9

    • Jeśli ja byłbym Prezydentem, to może nie będzie lepiej, ale na pewno weselej (5)

      Szczurek dokończył estakadę, tego nikt mu nie zabierze. Ale co zrobił oprócz tego? Co zrobił dobrego?

      • 4 0

      • Powielasz często to pytanie (3)

        Dworzec miejski, rozwiązał węzeł na wzgorzu. Hala sportowa, dwa stadiony ( rugby plus piłkarski) park naukowo technologiczny. Dokonczył estakade. Źle mnie nie zrozum, ostatnia kadencja to porazka, ale nie wmawiaj głupot. Jest tu takich 4ech. Nie znizaj sie do tego poziomu. Naprawde nie warto

        • 2 4

        • Chyba mnie mylisz z kims innym (2)

          1. Hala sportowa - Pamiętasz problemy z nią? - ale w końcu powstała. czy to sukces? Wątpię

          2. Dwa stadiony - oba buble. Ten większy miał być neutralny, nie jest. Są podpory które zasłaniają część widowni. Poza tym powstał pod dyktando wiadomo kogo, wiadomo czemu.
          Ten mniejszy to nie lepszy. Sztuczna murawa nadaj się do wymiany już od kilku lat. Są tez inne niedociągnięcia. Narodowy Stadion Rugby - kolejna megalomania
          Lepiej było pozostawić w tym miejscu 3 trawiaste naturalne boiska treningowe. Każdy trener Ci to powie. Bo zostało tylko jedno naturalne boisko. Trening na betonie na trwałe zostawia ślad

          3. PPNT - do którego co roku dopłacamy wywrotkę pieniędzy

          4. Węzeł Wzgórze - OK powstał. Ale nie nie powiesz że to jest udana inwestycja. Każdy znający się na inżynierii drogowej i ruchu powie ze to jest masakra

          • 5 1

          • Nie, nie myle cie (1)

            Hala sportowa- nie pamietam zadnych problemow, ale bylem zagranicą
            Stadiony - ten wiekszy jest miejski, kolor krzesełek swiadczy o poziomie piłki noznej w gdyni. Filary nie zaslaniaja az tak duzo by sie czepaic.Znów klamiesz, na narodowym do rugby sztuczna murawe (podłoze kwarcowe) trzeba wymieniać raz na 5 pelnych sezonow. W Sopocie maja dokladnie taką samą

            PPNT - jezeli na cos idą moje podatki to własnie winny iść na takie rzeczy

            Nie znam sie na inzynierii drogowej. Ale pamietam co bylo przed tym węzlem, i widze co jest teraz. Pamietam Gdynie z lat 90 tych, widze Gdynie teraz. Wiec naprawde odrobine rzetelnosci w tym co piszesz. Bo zwykle klamiesz jak te durnie tutaj. Choc po krotkim namysle, obstawiam ze jestes jednym z nich

            • 2 2

            • Możesz sobie myslec co chcesz, ale widac że masz z góry założona teże ze jestem jednym z nich

              Tylko których gamoniu. Właśnie takie pajace jak Ty mnie najbardziej wykurzają.
              Dla Twojej informacji, pierwszy raz wypowiadam się w tej kwestii.

              Hala sportowa - nie pamiętam problemów bo mnie nie było. Fajny argument. Na Twoim poziomie. Sprawdź sobie, co było nie tak z halą. Nie zamierzam Ci ułatwiać.

              Stadion jest źle zaprojektowany, ale tylko w 15% wiec nie ma co się czepiać, bo podpory zasłaniają widoczność właśnie mniej więcej takiej ilości ludzi. Poza tym, skoro ma być miejski to też neutralny. Z pominięciem poziomu sportowego. Tym bardziej, ze magistrat to zapewniał. Potem wyszło jak wyszło. Wiec kto tu jest kłamcą

              Na NSR sztuczna trawa jest tak wyeksploatowana, że dywan w pokoju u Twojej babci bardziej nadaje się do zawodów sportowych. Porozmawiaj z ludźmi którzy tam grają. O tym, ze platforma dla TV zabiera cześć krzesełek to już nie wspomnę.

              PPNT - Twoje podatki mogą iść. Nie chce by moje szły. Proste

              Widzę Gdynie teraz i widzę w latach 90. Jest tak samo źle, tylko inaczej.
              Trochę pudru i farby nie sprawi, że pomyślę o Szczurku jako o człowieku z wizją rozwoju miasta. Bo miast po prostu się nie rozwija.

              I możesz myśleć co sobie chcesz, ale rzeczywistości i tak nie zaczarujesz. Możesz wszystkich na około nazywać kłamcami, ale miasto od tego nie wyładnieje.

              • 2 1

      • To nie Szczurkowi zawdzięczamy estakadę, tylko Cegielskiej!!!

        • 4 0

    • pertkiewicz

      • 0 0

    • Janusz, estakadę kończyli za prezydentury Cegielskiej.

      Szczurek był wtedy przewodniczącym rady miasta.

      • 3 0

    • Przecież PO jest w koalicji z SWS. Spójrz jak głosują.

      • 1 1

    • Najlepszym kandydatem tylko Andrzej Jaworski. Jemu się to należy. Powiedział mi w tajemnicy że bardzo o ty pragnie.

      • 0 0

  • Gdynia słynie z nieustających remontów Estakady Kwiatkowskiego,

    dzięki czemu nazwisko tego zasłużonego dla miasta człowieka stale się utrwala w społecznej świadomości, podobnie jak nazwisko obecnego wieloletniego prezydenta miasta - patrona tych remontów.
    Proponuję zgłoszenie tej charakterystycznej dla Gdyni przypadłości do unijnego rejestru produktów regionalnych, co podniesie jej rangę turystyczną i wzmocni ogólną atrakcyjność tego przodującego europejskiego miasta z morza i nieustających marzeń o "bezremontowej" Estakadzie..

    • 14 2

  • Harcerze za slabi na ten ruch

    .. Harcerz prezydent gdyni jednak za slaby na sprzedanie trasy kwiatkowskiego do warszawy.. Pamietam ze mial taki plan ktorym sie chwalono .. Nikomy juz sie to nie podoba aby tyle kasy szlo z budzetu gdynskiego .. Miala to oplacac warszawa .. Ocena nastapi jesienia 2018

    • 4 0

  • Zdecydowana większość z Was, nigdy nie była na wyborach samorządowych, proszę pójdźcie po raz pierwszy

    • 9 1

  • Z FB

    Mam nadzieje ,ze policjanci z drogowki przestana sie skupiac nad dochodowa kontrola predkosci i zajma sie sterowaniem ruchem na skrzyzowaniach by zmniejszyc zatory i poswieca swoj cenny czas na edukowanie niektorych kierowcow ;)

    • 5 0

  • a kiedy dorobia brakujace schody do ciagow pieszych na estakadzie ???

    polecam poszukać i pofocic i rozglosnic ze sa miejsca dla pieszych ale ..... bez schodów

    • 3 0

  • botox bezmuzg

    a drugiego wiaduktu lub tunelu nie budują Ci w dlugich plaszczach i z malymi muzgami to kalecy miernota i ciemnota

    • 2 0

  • Do tych, co wymyslili remont w sezonie..

    Słowo "DEBIL" to komplement!!!!

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane