aktualności 24h

Zimą jest zimno, a pracować trzeba (74 opinie)

Po awarii ciepło wraca na Zaspę nowość (160 opinii)

Komunikacyjny czerwiec w Gdańsku, czyli jak pojedziemy podczas Euro (189 opinii)

Nowa Zaspa niepokoi mieszkańców starej Zaspy (416 opinii)

Zatrzymano odpowiedzialnego za ewakuację Galerii Przymorze (156 opinii)

Najsmaczniejsze targi w Trójmieście wideo (103 opinie)

Co najlepszego turystom oferuje Gdańsk? (143 opinie)

Stadion arcydziełem, Krzywy Domek maszkarą? (262 opinie)

Zielone światło dla spalarni w Szadółkach (204 opinie)

sport

Przegrany mecz i złoty set w Baku (42 opinie) LIVE!

Amerykański rozgrywający na testach w Gdyni (26 opinii)

Wiceprezes Kicior: Jesteśmy na czysto! (31 opinii)

Fort Puente: Trzeba wygrać wszystko (7 opinii)

Czy Gdańsk przejmie mecz Wisły z Legią? (163 opinie)

Rogowska rozpoczęła sezon od trzeciego miejsca (5 opinii)

Litwin zastąpił Kameruńczyka na testach (96 opinii)

Biało-zieloni kończą zgrupowanie w Turcji (107 opinii)

Sopocianki - pokażcie charakter! (33 opinie)

rozrywka

Planuj tydzień: mróz wygrał z imprezami nowość (7 opinii)

Goryl z Kongo w galerii sztuki wideo (19 opinii)

Imprezowy bilet - jedziesz na imprezę, za komunikację nie płacisz (62 opinie)

biznes

Gdyński port wybiera się "na zakupy" w stoczniach nowość (12 opinii)

W grupie raźniej, czyli dotacja na klastry w zasięgu ręki wideo (12 opinii)

Wiosna w ubezpieczeniach, czyli nowy gracz na rynku i plotki o zmianach w Ergo Hestii (92 opinie)

zdrowie

Zakochaj się w czekoladzie. Gdańsk kocha ją od XVIII wieku nowość (23 opinie)

Poprawiamy urodę: ile kosztują operacje plastyczne twarzy (19 opinii)

Trójmiejska ulica. Tak wyglądamy (92 opinie)

Przemęczenie ogranicza moje libido. Co zrobić? Ekspert radzi (54 opinie)

historia

Dawny Gdańsk okiem Francuza w podróży nowość (23 opinie)

aktywne trójmiasto

Nie siedź przy świecach w Walentynki (15 opinii)

Półfinaliści Ligi Środowiskowej (6 opinii)

deluxe

Oldtimer - droga pasja, dobra inwestycja (22 opinie)

komunikacja

Walentynki z ZKM Gdańsk nowość (1 opinia)

kryminalne

Wyłudził pieniądze na obóz. Policja szuka pokrzywdzonych (76 opinii)

praca

Za minimalną pensję nie zajedziemy daleko (123 opinie)

moto

Akumulator kontra mrozy. Co robić, by się nie dać? (140 opinii)

kultura

Wystawa mistrza (anty)fotografii (6 opinii)

Diva do wynajęcia wideo (12 opinii)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Żarnowiec najlepszą lokalizacją dla elektrowni atomowej!

Nad jeziorem Żarnowieckim w ciągu najbliższych 5 lat może ruszyć budowa nowoczesnej elektrowni atomowej.

Fot.Kacper Kowalski/KFP

Nad jeziorem Żarnowieckim w ciągu najbliższych 5 lat może ruszyć budowa nowoczesnej elektrowni atomowej.

Żarnowiec jest najlepszą lokalizacją dla pierwszej elektrowni atomowej w Polsce uznało Ministerstwo Gospodarki. Gmina na Pomorzu pokonała w rankingu 28 innych lokalizacji w Polsce. Ostatecznego wyboru dokona jednak inwestor, czyli PGE. Elektrownia ma powstać do roku 2030.



Nowoczesna elektrownia atomowa budowana przez EDF we francuskim Flamanville.

mat. prasowe

Nowoczesna elektrownia atomowa budowana przez EDF we francuskim Flamanville.

Informację o lokalizacji elektrowni nad jeziorem Żarnowieckim, na terenie Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, ogłosił we wtorek na specjalnej konferencji prasowej, wicepremier Waldemar Pawlak.

- Obecna technologia jądrowa jest tak bezpieczna i tak dopracowana, że elektrownię atomowa można postawić praktycznie wszędzie - mówi Marek Pawłowski z Instytutu Problemów Jądrowych. - Jednak Żarnowiec jest najbardziej logiczną lokalizacją.

Jak twierdzi Pawłowski za lokalizacja elektrowni nad jeziorem Żarnowieckim przemawiają takie argumenty jak duża akceptacja społeczna i świadomość miejscowych władz samorządowych.
- Dodatkowo teren został już dokładnie przebadany - dodaje Pawłowski. - Zmniejszy to znacznie koszty inwestycji.

Z jakich źródeł powinniśmy przede wszystkim czerpać energię elektryczną?

atomowowych - są skomplikowane technologicznie, ale wydajne

68%

konwencjonalnych - są przestarzałe, ale pozwalają wykorzystac własne zasoby

6%

odnawialnych - są ekologiczne, ale mało wydajne i zdecydowanie najdroższe

26%

łącznie głosów: 1852

Mało kto już pamięta, że w 1989 r. do portu Marynarki Wojennej w Gdyni dotarł pierwszy reaktor atomowy dla elektrowni w Żarnowcu. Transport jednak nie przedarł się przez kordon protestujących mieszkańców i ekologów przeciwko budowie elektrowni. W tym samym roku budowa została wstrzymana. Czy sytuacja się powtórzy?

- Tamten protest był przede wszystkim przejawem sprzeciwu wobec działań ówczesnych władz - mówi Teresa Kamińska, prezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. - Działał też bardzo silny syndrom Czernobyla. Obecnie i władze i sami mieszkańcy terenów na, których ma powstać elektrownia są bardziej świadomi.

Jak twierdzi Kamińska już w najbliższy poniedziałek zbierze się specjalny zespół powołany przez marszałka i wojewodę oraz przedstawicieli PSSE. - Jak najszybciej chcemy rozpocząć akcję informacyjną i spotkania z mieszkańcami oraz władzami samorządowymi - mówi Kamińska.

Według szacunków specjalistów roczne zużycie energii w Polsce wzrośnie ze 150 do 270 TWh w 2025 roku. Konieczna będzie budowa nowych bloków energetycznych (stare bloki i tak będą musiały być wyłączone). Pomorze uważane jest za energetyczną pustynię i tutaj będą powstawać nowe bloki energetyczne.

Głównym udziałowcem elektrowni atomowej ma być Polska Grupa Energetyczna. PGE chce mieć 51 proc. udziałów w wartej ok. 10 mld euro. inwestycji. Obecnie poszukuje ona doświadczonego partnera. Koncern podpisał już w tej sprawie listy intencyjne z GE Hitachi Nuclear Energy (sojusz jądrowy korporacji GE oraz Hitachi, dostawca zaawansowanych reaktorów i usług jądrowych) oraz Electricite de France (największy producent energii elektrycznej w Europie, a we Francji wytwarza 95 proc. energii bez emisji CO2 dzięki elektrowniom jądrowym i wodnym). Zainteresowanie budową elektrowni w Polsce są także firmy z Korei, Japonii, czy Czech.

- W najbliższym czasie planujemy spotkanie z kolejnymi potencjalnymi inwestorami - zapewnia Sylwia Filimon, koordynator ds. Public Relations PGE SA.

Elektrownia atomowa o mocy 1 tys. MW produkuje rocznie ok. 25 ton paliwa nuklearnego. Moc przyszłej elektrowni w Żarnowcu będzie wynosić ok. 2,4 tys. MW. Specjaliści przekonują, że są już bezpieczne technologie składowania odpadów. Jak twierdzą eksperci ilość produkowanych przez elektrownie atomowe odpadów radioaktywnych jest o wiele mniejsza niż produkowana przez elektrownie węglowe. One także produkują niebezpieczne odpady radioaktywne jak uran, czy radon.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 390)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682082 2010-03-16 10:20 Najlepsza wiadomość dzisiejszego dnia :) (56)

Oby tylko decyzje przełożyły się na jak najszybsze działania.

kasztan

popieram opinię 360/nie zgadzam się 58
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682098 2010-03-16 10:25 a od kogo paliwo (46)

do tej elektrowni będziemy kupować?

zenek

popieram opinię 11/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682106 2010-03-16 10:27 najprawdopodobniej od francuzów (35)

sami też mamy podobno własne złoża uranu w rejonie Zalewu Wiślanego. Nabywca zwykle rozwiązuje problem składowania odpadów powstałych w wyniku działania elektrowni poprzez właściwe ich składowanie.

W przypadku francuzów to pewnie wywalą je gdzieś na pustynie w Czadzie albo innym Nigrze, gdzie nikomu nie będą przeszkadzać.

popieram opinię 27/nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682114 2010-03-16 10:28 *tfu babol się wkradł (32)

oczywiście dostawca paliwa rozwiązuje problem składowania

popieram opinię 16/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682166 2010-03-16 10:45 Po nas choćby potop? (31)

Dla mnie tego typu stwierdzenia, że Francuzi rozwiążą nasze problemy to naiwność.
Znawcy tematu ostrzegają, że przy okresie eksploatacji elektrowni jądrowej średnio przez 30 lat czas jej likwidacji to 120 lat, zaś okres rozpadu zużytego paliwa nuklearnego i pochodnych to prawie 1000 lat! Zostawianie takiego balastu przyszłym pokoleniom jest niedopuszczalne i nieodpowiedzialne!

To Ja

popieram opinię 16/nie zgadzam się 54
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682183 2010-03-16 10:50 Lepsze dziesiątki węglowych śmierdzieli... (17)

... bo na energię odnawialna nie mamy ani warunków ani pieniędzy?

BQ

popieram opinię 28/nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682228 2010-03-16 11:01 Dlaczego michnikowszczyzna nie potrafi myśleć po polsku? (16)

Dr inż. Aleksandra Borsukiewicz-Gozdur: Są badania, z których wynika, że spośród odnawialnych źródeł energii geotermia ma w Polsce największy - obok wykorzystania energii słonecznej - potencjał. Jest ona wymieniana jako jedna z pięciu grup polskich zasobów energii odnawialnej. Spośród nich najlepiej wykorzystywana jest obecnie energia spadku wód powierzchniowych, a i tak stanowi to tylko 1 procent (na 3 proc.) energii elektrycznej, produkowanej u nas ze źródeł odnawialnych. Tymczasem powinniśmy produkować co najmniej 8 procent. Mam nadzieję, że to się zmieni w najbliższym czasie.

To Ja

popieram opinię 22/nie zgadzam się 24
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682290 2010-03-16 11:25 twój idol rydzol prędzej do piekła się dowierci (9)

niż do wydajnej geotermii. Ale wierz w te bajki, konto radia trzeba zasilać.

toj toja

popieram opinię 18/nie zgadzam się 20
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682301 2010-03-16 11:29 Twój guru Michnik wszystko "wyjaśnił:? Wierzysz w mroczność jasną z Jasnogrodu? (8)

Dlaczego Polska biednieje? Bo zmanipulowani polskojęzyczną propagandą wybieramy socjalistów, by nami rządzili. Bo to nie są ojcowie narodu, dla których dobro dzieci jest priorytetowe, tylko dbający o swoją du/pupę/ egoiści i "judasze". Dla pierwszego z nich "Polskość to nienormalność" - jak do tego doszło, że Polacy go wybrali? I dziś on zadecydował, że dla Polaków nie ma dotacji przyznając jednocześnie olbrzymie kwoty polskojęzycznym imperiom medialnym różnych "mniejszości narodowych". Ten, dla którego Polska to nienormalność woła dziś: "Nie dla dotacji przyznanych na polską geotermię", bo Francuzi i Niemcy z Rosjanami mają u nas w Polsce (u siebie już nie chcą) budować elektrownie atomowe, które w polskich realiach są zwyczajnie nieopłacalne! PO chce sprywatyzować nasze polskie kopalnie w sytuacji, kiedy już dawno opłacalne jest wytwarzanie paliw z węgla! Moglibyśmy być Kuwejtem Europy, energetycznie samowystarczalni, produkować tanią energię i nadwyżki sprzedawać, a Tusk woła, żeby ukarać tych, którzy na rozwój POLSKIEJ energetyki dotacje przyznali! Tak postępuje władza, dla której Polska jest krajem kolonialnym, a tubylcy muszą być posłuszni i zastraszeni. Innego wytłumaczenia nie ma.
Analogia do ojca despoty maltretującego swoje "nieposłuszne" dzieci, sprzedającego na wódkę wyniesione z domu rzeczy.

To Ja

popieram opinię 14/nie zgadzam się 18
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682308 2010-03-16 11:33 toj toj - dużo masz tych tekstów do wklejania? (5)

może wklej je raz wszystkie i będzie spokój, a i trochę śmiechu się przyda.

popieram opinię 7/nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682346 2010-03-16 11:50 Nie masz kontrargumentów? A czemu? (2)

Do jakiego stopnia Michnikowszczyzna ogłupiła Jasnogrodu wyznawców świadczą posty naiwnych goi. Prawda jest taka, że masoneria zawłaszczyła sobie media i wszelkimi sposobami zwalcza te katolickie po to, by tumanić i ogłupiać. A goje słuchają i patrzą jak w obrazek. A Polska umiera.

To Ja

popieram opinię 8/nie zgadzam się 15

zgłoś do moderacji opinię 1682415 2010-03-16 12:11 kontrargumentów?

a z czym mam niby dyskutować? z zaślepionym tojtojem, wszędzie widzącym 'michnikowszczyznę'? To jest, drogi tojtoju, paranoja i z tym się nie dyskutuje. To się leczy.

popieram opinię 11/nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 1684806 2010-03-17 15:46

wole polskojęzyczne od tych naprawde polskich bo te prawdziwie i jedynie sluszne polskie media gdy dostrzegą kogoś o innych poglądach odrazu robią z niego polofoba zyda masona i pedała od taka prawda poprostu faszystowskie bądz stalinowskie metody.

To Ja jestem Ja

popieram opinię 0/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682356 2010-03-16 11:52 Tekst z Naszego Dziennika (1)

Tekst z Naszego Dziennika

popieram opinię 8/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 1682371 2010-03-16 11:57 DDD. A ten?

"Im więcej gromad i zebrań, tym więcej powodów do niezadowolenia, a lenistwa do pracy, z czego koniecznie musi nastąpić zubożenie ładu i poddanie go tym, którzy władają groszem, czyli dźwignią do pomnożenia proletariatu. Wszelki ruch, mający na celu zmianę wzbogaca nas, rujnując drobne majątki, które muszą brnąć w długi. Kruchość podstawy nasze wpływy i naszą potęgę i dlatego popierać wypada wszelkie niezadowolenia, wypływające stąd wstrząśnienia, bo te przysparzają nam bogactw i przyśpieszają chwile dojścia do naszego jedynego celu... to jest do panowania na ziemi."

To Ja

popieram opinię 3/nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 1683829 2010-03-17 05:47 to ja - a czyś ty nie ów antoś kosiba

albo jakiś dureń z jego otoczenia?
moherowy debilku
daj na tacę
i walnij się w glacę

Pankracy

popieram opinię 2/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1684170 2010-03-17 10:11 masz rację, problem w tym, ze 80 % polaków to debile i tego nie rozumieją

mentalnosć niewolników i zachwyt
"jasnością" z zachodu, poczucie zaściankowości- to właśnie polskie "elity" głosujące na PO

popieram opinię 3/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682382 2010-03-16 11:59 Żebyś z energii słonecznej mógł zagrzać czajnik to musisz poświęcić (1)

na to 2m kw. powierzchni. Ta energia jest 20 razy droższa od atomowej. Stać na nią tylko idiotów

podróżnik

popieram opinię 9/nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 1682467 2010-03-16 12:29 Kto wierzy michnikowszczyźnie zawsze wychodzi na idiotę

Dr inż. Aleksandra Borsukiewicz-Gozdur: Niestety, nie mamy jeszcze pełnych danych na temat kosztów budowy w Polsce elektrowni geotermalnej, bo do tej pory nie powstała żadna. Pomocą w oszacowaniu takich kosztów będzie być może doświadczalna instalacja, która powstanie do września w Katedrze Techniki Cieplnej Politechniki Szczecińskiej, gdzie pracuję. Jednak moim zdaniem nie będą to porażające koszty. Uważam, że megawatogodzina wyprodukowana przez elektrownię geotermalną będzie tańsza w porównaniu z innymi źródłami pozyskiwania energii, ponieważ w tym wypadku ponosimy przede wszystkim koszty inwestycyjne przy minimalnych kosztach eksploatacyjnych. Nie należy bać się tej technologii. Badania i stosowanie technologii ORC na świecie jest dość zaawansowane. Właściwie już moglibyśmy rozpocząć budowę takiej pilotażowej elektrowni. Mam nadzieję, że przeprowadzone przez nas w Katedrze Techniki Cieplnej badania doświadczalne z wykorzystaniem nowej proekologicznej substancji roboczej będą przełomem w tej sprawie.

To Ja

popieram opinię 8/nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682713 2010-03-16 13:56 Nie karmić trolla (2)

Trojmiasto.pl to jeden z niewielu portali, gdzie karmi się trolle. Nie rozumiem tego, serio.

MC

popieram opinię 7/nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682939 2010-03-16 15:29 bo są takie zabawne... :) (1)

taki toj toj na przykład - ubaw na maksa :)

:)

popieram opinię 4/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 1683045 2010-03-16 16:41 PMS &4. Goje - to barany

Goje to stado baranów, my zaś jesteśmy wobec nich wilkami a wiecie wszak, co się staje z owcami, kiedy do owczarni wkradną się wilki. Zamkną oni oczy jeszcze i z tej przyczyny, że obiecamy im zwrot wszystkich odebranych swobód po zwyciężeniu wrogów pokoju i pokonaniu wszystkich partii. Czy warto wspominać o tym, jak długo oczekiwać będą tego zwrotu?

To Ja

popieram opinię 4/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1684001 2010-03-17 08:48 no o do roboty zamiast pisać

i powodzenia

nic

popieram opinię 2/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682196 2010-03-16 10:53 (4)

przy obecnych technologiach nuklearnych zużyte paliwo stanowi paliwo dla kolejnej bardziej zaawansowanej technologicznie elektrowni

popieram opinię 1/nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682292 2010-03-16 11:25 Kłamcie, a zawsze coś przylgnie... czyje to słowa? (3)

Wielu mówi za michnikowszczyzną to samo, niektórzy powtarzają nawet niedorzeczności, ale patrzmy na nasze polskie realia. Polska musi wreszcie określić własną wizję rozwoju, narodowe priorytety i główne kierunki nauki, badań i wdrożeń. Jednym z nich musi być ekologiczna energetyka, a w szczególności geoenergetyka z własnych zasobów geotermicznych. Czysta energia winna być dla Polski priorytetem i rząd zamiast Polakom przeszkadzać - wzorem innych państw - winien się tym niełatwym zadaniem zająć.

To Ja

popieram opinię 9/nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682312 2010-03-16 11:34 toj toju - to słowa Goebbelsa, guru Rydzyka (2)

stosującego z powodzeniem metody swojego mistrza.

popieram opinię 3/nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682359 2010-03-16 11:53 Pudło (1)

A znasz to?: Masy same przez się głupie i ślepe dają się zawsze powodować i prowadzić krzykaczom - a któż lepiej i głośniej od żyda hałasować i blagą omamić potrafi? Dlatego też nasi wiodą rej w prasie i na trybunach we wszystkich chrześcijańskich narodach.

To Ja

popieram opinię 6/nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 1684794 2010-03-17 15:38

Ja wiem kto głośniej potrafi... polak katolik jak sie naje.....ie i zacznie biadolic jak mu źle cały świat zyczy. Bo przecież cały swiat czycha na Kowalskiego zeby mu dopier....ić i zeby mu było źle i zeby malko zarabiał bo przecież to nie jego wina ze ma słabe wykrztałcenie i slabą prace, swiata nie zna bo swiat jest zły.

wiejski glupek

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682197 2010-03-16 10:53 Sprawa jest prosta (1)

Myślę, że czasem będzie stanieje najprostszy sposób utylizacji tych odpadów. Raz na jakiś czas będzie się to wysyłało w PiSdu w kosmos w kierunku Słońca albo innej gwiazdy. Obecnie jest to zdecydowanie zbyt drogie, ale z czasem może stać się najbezpieczniejsze i stosunkowo tanie.

sobmar

popieram opinię 1/nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 1684132 2010-03-17 09:45

Ta, a wystrzelenie w rakiety w kosmos, to rozwiązanie energetycznie tanie. To ja już wolę węglowe elektrownie.

pepe

popieram opinię 1/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682223 2010-03-16 10:59 To Ja Pajac:) (4)

popieram opinię 1/nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682297 2010-03-16 11:27 nie, to toj toj (3)

pełen odpadów z radyja

popieram opinię 1/nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682317 2010-03-16 11:37 Michnikowszczyzną zniewoleni mają swój styl (2)

Manipulacja w polskojęzycznych mediach to norma! Jasnogród namieszał gojom w głowach i oni "już wierzą", że Polakami rządzić "wybrani" muszą, bo innej alternatywy nie ma. Jest, ale oni mając kontrolę nad mediami nie dopuścili do głosu Polaków wielkich. Wałęsa z Kwaśniewskim, Tusk z Kaczyńskim i ci inni w TV pokazywani - czym się różnią?

Sposobów gnojenia Polski i Polaków mają ogrom. Przypominam sobie w ICH mediach "ranking osób związanych z show-biznesem, które wzbudzają w Polakach najwięcej irytacji i nienawiści.". Jest to oczywista nieprawda, nie ma czegoś takiego jak nienawiść, ale masoneria na różne sposoby dyskredytuje nas i naszą Ojczyznę. Temat bardzo szeroki.

To Ja

popieram opinię 5/nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 1682323 2010-03-16 11:40 a mówiłem, że toj toj?

popieram opinię 0/nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 1683830 2010-03-17 05:49 idż i zrób kupe

to zwolnisz miejsce na rozum

Pankracy

popieram opinię 3/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1683022 2010-03-16 16:23

To prawda co piszesz ale pamietaj ze obecne elektrownie w spalinach maja pierwiastki ciezkie ktore emituja bezposrednio do atmosfery i czas ich rozkladu jest taki sam a ilosc emitowana kilka tysiecy razy wieksza niz z elektorni jadrowej.
Sam nasuwa sie wniosek ...
Sorki za brak polskich znaczkow.

jaro

popieram opinię 2/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1682445 2010-03-16 12:24 no to może najpierw

zbadać te własne złoża k.Zalewu? może oprócz własnego zaopatrzenia dałoby się jeszcze coś z tego sprzedawać....? No chyba, że Wowa i Dima nie pozwolą kopać za blisko granicy;))))

zenek

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1684049 2010-03-17 09:10

Brak mi słów aby skomentować stwierdzenie dotyczące odpadów atomowych - "(...)pewnie wywalą je gdzieś na pustynie w Czadzie albo innym Nigrze, gdzie nikomu nie będą przeszkadzać." - Faszyzm, neokolonializm?

pepe

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682107 2010-03-16 10:27 Od tego kto sprzeda nam je najtaniej (5)

Wyjdzie i tak taniej niż elektrownie gazowe, węglowe i inne prehistoryczne twory utrzymywane dzięki zacofańcom i ekologom (które nota bene bardziej zanieczyszczają środowisko aniżeli atomówki - ale tylko naiwniacy wierzą dziś, że ekologom chodzi o środowisko, a nie o pieniądze).

Fallout

popieram opinię 10/nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682242 2010-03-16 11:08 Te argumenty podała wybiórcza? Naprawdę w to wierzysz, że prąd z atomówki jest w polskich realiach tańszy od prądu z elektrowni cieplnej? (4)

Energetyka jądrowa to wróg nr 1 wody, której mamy najmniej w Europie na 1 mieszkańca. To kolejne 100% uzależnienie się od Rosji, tak w dostawach paliwa nuklearnego, jak i w odbiorze zużytego. To kolejna koncentracja niebezpiecznej produkcji energii w miejscu wymarzonym dla terrorystów. To rozważanie o najbardziej brudnej z tzw. czystych technologii energetycznych w sytuacji, gdy do 2005r. wycofano na świecie z użytkowania przeszło 100 komercyjnych reaktorów jądrowych; gdy Niemcy do roku 2020 zlikwidują wszystkie elektrownie jądrowe i zamienią je w czystą energetykę węglową i odnawialną (wiatr, słońce, geotermia, biopaliwa); gdy w W. Brytanii udział energetyki jądrowej w wytwarzaniu prądu ma się zmniejszyć z obecnych 24 do 4%.
Dlaczego Polacy o tych faktach nic nie wiedzą?

To Ja

popieram opinię 7/nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682340 2010-03-16 11:48 Polskojęzyczne tumanią skutecznie? (3)

Dlaczego inni dbają o swój interes narodowy, a "nasi" nie?

Wielka Brytania: W 2003 r. ogłoszono, że nie przewiduje się budowy nowych elektrowni atomowych. Istniejące zostały z trudem sprywatyzowane, pod warunkiem dalszego pokrywania części ich kosztów przez budżet państwa.

Jedynie Francja, ze względu na swój wielki przemysł atomowy, rządową energetykę jądrową i konieczność wycofania starszych reaktorów, zdecydowała się na budowę i uruchomienie w 2012 r. jednego reaktora nowego typu. Będzie to prototyp reaktora EPR, opracowywany od ponad dziesięciu lat; budowany dla celów promocyjnych na eksport oraz przewidywany w przyszłości do zastąpienia istniejących reaktorów we Francji.

W naszej części kontynentu jedynie Finlandia zdecydowała się na dostawienie w elektrowni Olkiluoto, obok dwu pracujących tam reaktorów, nowego trzeciego reaktora typu EPR ? 1600 MW (usytuowanego na morskiej wyspie). Zapewne podobny reaktor zastąpi w Ignalinie na Litwie stary, rosyjski reaktor typu RBMK (taki jak w Czarnobylu).

Również w Stanach Zjednoczonych od szeregu lat nie buduje się nowych elektrowni atomowych. Żaden stan nie zgadza się na budowę na jego terytorium składowiska odpadów silnie radioaktywnych i elektrownie muszą je składować u siebie na miejscu, co jest rozwiązaniem prowizorycznym. Podjęto też wtórną przebudowę starych elektrowni atomowych na gazowe i olejowe (po odłączeniu reaktora dostawia się konwencjonalną część kotłową). Ta sytuacja nie zmieniła się od wielu lat. Dopiero w 2005 r. rząd USA zdecydował się zaangażować finansowo w budowę promocyjną nowych bloków jądrowych, z myślą głównie o ich eksporcie.

Nowa polityka energetyczna Japonii do 2030 r. kładzie główny nacisk na rozwój czystych technologii węglowych. Podobnie Indonezja, po wnikliwej analizie zrezygnowała z budowy elektrowni atomowych i postawiła na czystą energetykę węglową W okresie 1990 ? 2005 na świecie zlikwidowano 107 reaktorów atomowych o łącznej mocy 33 000 MW. Nadal w świecie więcej się reaktorów likwiduje niż buduje; nowe głównie na rozległych obszarach Chin, Indii, a zapewne i Syberii. Może i we Wschodniej Europie pod naciskiem potrzeb i interesów jeszcze jakieś nowe bloki jądrowe zostaną postawione w miejsce likwidowanych, ale nie będzie tego dużo.

Analizy i prognozy do roku 2030, opracowane na ostatni kongres Światowej Rady Energetycznej (największa światowa organizacja energetyków różnych specjalności i komitetów krajowych) wskazują, że produkcja energii elektrycznej z elektrowni atomowych utrzyma się w tym okresie na obecnym poziomie (stopniowej likwidacji elektrowni w Europie i Ameryce towarzyszyć będzie ich rozwój w Azji). Jednak udział tej energii w całej produkcji energii elektrycznej zmaleje w tym czasie do połowy (z obecnych 16,8% do 8,6%). Natomiast produkcja energii elektrycznej z elektrowni węglowych w tym okresie podwoi się!!!

To Ja

popieram opinię 9/nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682592 2010-03-16 13:13 Pseudo bełkot pajaca... (2)

"Natomiast produkcja energii elektrycznej z elektrowni węglowych w tym okresie podwoi się!!!"
Powiem tyle, nie masz pojęcia co piszesz wiec lepiej sie nie kompromituj.

Energetyk

popieram opinię 5/nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1683057 2010-03-16 16:50 Nie masz pojęcia co piszesz wiec lepiej sie nie kompromituj (1)

Zacytowany przez Ciebie fragment dotyczy opartej na analizach prognozy do roku 2030, opracowanej na kongres Światowej Rady Energetycznej. Oczywistą rzeczą jest, że nie ja jestem autorem tej (i innych) prognoz.

To Ja

popieram opinię 2/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1683832 2010-03-17 06:00 to ja

powiedz sobie: jestem idiotą
i wszystko jasne

Pankracy

popieram opinię 1/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1682108 2010-03-16 10:28 podejrzewam,że tak,jak reaktor z Francji

tczewianin

popieram opinię 3/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682118 2010-03-16 10:29 jak to od kogo? (1)

od lotosu:) A dlaczego Żarnowiec wygrał? Bo najbliżej

pieniądz robi pieniądz

popieram opinię 1/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1682128 2010-03-16 10:32 hahahah

popieram opinię 1/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1682294 2010-03-16 11:26 od Francji, Australii, USA, Rosji

pewnie w tej właśnie kolejności.

.

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682125 2010-03-16 10:32 czy zawsze pierwszy komentarz (1)

musi dawać redakcja? Taki optymistyczny, pozytywny. Ojej ojej...Zamiast oceniać swój artykuł ,,najlepsza wiadomość", zrobcie jeszcze jeden - lepszy!

Żołądź

popieram opinię 4/nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 1682319 2010-03-16 11:39 żołądź? :-)))

jeśli myślisz tym czym się podpisujesz...

:)

popieram opinię 2/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682148 2010-03-16 10:40 Tuskizm, Kaczyzm i inni lewacy za atomową przyszłością (5)

Badania naukowców - rządowych pełnomocników do spraw badań nad promieniowaniem radioaktywnym - nie pozostawiają najmniejszych wątpliwości co do negatywnego oddziaływania sąsiedztwa elektrowni atomowych na zdrowie ludzi, a w szczególności małych dzieci. Wpływ ten okazuje się znacznie większy, niż dotychczas sądzono.

To Ja

popieram opinię 4/nie zgadzam się 14

zgłoś do moderacji opinię 1682173 2010-03-16 10:47

Kury się nie niosom, krowy mlika nie dajom, zboże nie wschodzi... wszystko przez tien atom.

popieram opinię 8/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 1682189 2010-03-16 10:51

to ja chociaż link do tych badań poproszę bo 95% elektrowni jądrowych generuje znacznie mniejszy wpływ na środowisko aniżeli węglówki

popieram opinię 4/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 1682268 2010-03-16 11:17 buehehehehehehehehe

Że jak? Wpływ to może mieć elektrownia węglowa ale atomowa emituje najwyżej parę wodną...

popieram opinię 2/nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 1682401 2010-03-16 12:03 Taa, większe promieniowanie masz w centrum Warszawy niż obok elektrowni

proponuje poczytać pracę Instytutu Fizyki Jądrowej PAN. W Czernobylu tzn. Prypeci nawet promieniowanie jest nieszkodliwe dla ludzi i poza pierwszymi dniami likwidacji grafitu itd przez ludzi ( zmarło w sumie z choroby popromiennej 20 osób do 2005 roku ), a była tam największa możliwa katastrofa atomowa. Dla porównania katastrowa w kopalni węgla to rocznie 60 osób. Czyli 3 czernobyle rocznie.

podróżnik

popieram opinię 1/nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 1682519 2010-03-16 12:44 ... a każde radio jest radioaktywne

ja

popieram opinię 1/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1683109 2010-03-16 17:32 jak dobra lokalizacja jak najgorsza

[i] Teoretycznie asejsmiczny obszar północnej Polski już
kilkakrotnie był nawiedzany średniej wielkości trzęsieniami
ziemi. Za większość odpowiadają ruchu izostatyczne (tu:
glacjostazja) Skandynawii po ustąpieniu lodowca o grubości trzech
do trzech i pół kilometra. Mimo, że niegroźne – wstrząsy
mogą spowodować niekiedy poważne uszkodzenia. Między innymi, to
właśnie ze względu na zagrożenie tektoniczne wstrzymano budowę
elektrowni atomowej w Żarnowcu.[/i]
http://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=PU9042

popieram opinię 0/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682084 2010-03-16 10:20 ciekawe czy znowu będą protesty? (21)

Żarnowiec-grobowiec; żarnobyl.. to były czasy
Wolność i Pokój; RSA

Punks Not Dead

popieram opinię 44/nie zgadzam się 72
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682126 2010-03-16 10:32 poważne sprawy lepiej zostawić poważnym ludziom... (1)

a nie głupcom zaślepionym w utopijnych ideach

popieram opinię 20/nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 1682704 2010-03-16 13:53

Dokladnie

wiatrak ´I`

popieram opinię 7/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682202 2010-03-16 10:54 (17)

ja tam mieszkam i nie chce tej elektrowni!!!!!

popieram opinię 14/nie zgadzam się 17
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682333 2010-03-16 11:45 Z jakiego powodu nie chcesz? (16)

Podaj jakieś konkretne argumenty przeciwko elektrowni jądrowej?

popieram opinię 15/nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682391 2010-03-16 12:00 (4)

Przecież podał, bo tam mieszka. Dla niego to wystarczający powód.

popieram opinię 17/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682432 2010-03-16 12:19 (3)

Czyli wolał by tam kopcącą elektrownie węglową ?

popieram opinię 12/nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682501 2010-03-16 12:37 nie, wolałby to co ma za oknem (2)

czyli wiatraki w Gniewie (tak to się pisze?), albo elektrownie szczytowo-pompową. Myślę że te kilkanaście miliardów można byłoby wykorzystać na jakieś czyste technologie, które uniezależniły by nas od innych krajów.

popieram opinię 10/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 1682509 2010-03-16 12:41

A wiesz ze w planach była po upadku budowy elektrowni jądrowej gazowa? Taki sam smród i bród jak przy węglowej tyle że przeciągnięte w czasie.

popieram opinię 2/nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 1683484 2010-03-16 20:48

Gniewino

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682460 2010-03-16 12:28 Podobno to jest czysta technologia (5)

a to nieprawda, bo taka elektrownia produkuje rocznie pociąg odpadów radioaktywnych. Zwolennicy elektrowni atomowej powinni je sobie zabrać, każdy po trochu i trzymać u siebie pod łóżkiem. Mam nadzieje, że to spowoduje bezpłodność i głupota nie będzie się dalej rozprzestrzeniała.

popieram opinię 10/nie zgadzam się 13
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682494 2010-03-16 12:36 Kłamiesz (4)

Pociąg to około 150 ton a elektrownia produkuje odpadów w granicach 1 t w ciągu roku z czego 70% zostaje przetworzona na paliwo do innych elektrowni. Przetwarzanie jest stratne więc do mogilnika trafia około 200 kg. Zastanawiałeś się jak bardzo radioaktywne są odpady z elektrowni węglowej?

popieram opinię 11/nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682556 2010-03-16 13:00 CI co sa za to najcześciej mieszkają daleko (1)

Ja bym proponował zrobić ją w warszawie, tam naj wiecej prądu potrzeba, koło sejmu ,by była dobrze nadzorowana

tz

popieram opinię 7/nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 1682945 2010-03-16 15:31 Nie prawda

W ramach akcji - Udowodnij że energia atomowa jest czysta - mógłbym zamieszkać w domu pod którym składowane są odpady radioaktywne. Jestem świadomy że nie są one w stanie mi zagrozić.

tato

popieram opinię 4/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682925 2010-03-16 15:23 odszczekuj łajzo (1)

Podczas rocznej eksploatacji najpopularniejszych obecnie reaktorów jądrowych typu PWR (Pressurized Water Reactor) o mocy 1000 MWe we francuskiej elektrowni jądrowej Flamanville, odprowadza się:

*
155 m3/GWe (metrów sześciennych na megawatgodzinę) promieniotwórczych odpadów niskoaktywnych,
*
22 m3/GWe promieniotwórczych odpadów średnioaktywnych,
*
3 m3/GWe promieniotwórczych odpadów wysokoaktywnych.
źródło: http://www.mg.gov.pl/Serwis+Prasowy/faq/Jakie+odpady+promieniotworcze+wytwarza+elektrownia+jadrowa+i+w+jaki+sposob+sie+je+unieszkodliwia.htm

popieram opinię 5/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 1683038 2010-03-16 16:35 Mamy tutaj suche fakty

a ktoś tych faktów nie popiera... nawet się śmiać na coś takiego nie chce

To Ja

popieram opinię 5/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682962 2010-03-16 15:41 Niektóre argumenty przeciw elektrowni atomowej (1)

Energetyka jądrowa to wróg nr 1 wody, której mamy najmniej w Europie na 1 mieszkańca. To kolejne 100% uzależnienie się od Rosji, tak w dostawach paliwa nuklearnego, jak i w odbiorze zużytego. To kolejna koncentracja niebezpiecznej produkcji energii w miejscu wymarzonym dla terrorystów. To rozważanie o najbardziej brudnej z tzw. czystych technologii energetycznych w sytuacji, gdy do 2005r. wycofano na świecie z użytkowania przeszło 100 komercyjnych reaktorów jądrowych; gdy Niemcy do roku 2020 zlikwidują wszystkie elektrownie jądrowe i zamienią je w czystą energetykę węglową i odnawialną (wiatr, słońce, geotermia, biopaliwa); gdy w Wielkiej Brytanii udział energetyki jądrowej w wytwarzaniu prądu ma się zmniejszyć z obecnych 24 do 4%.

Badania naukowców - rządowych pełnomocników do spraw badań nad promieniowaniem radioaktywnym - nie pozostawiają najmniejszych wątpliwości co do negatywnego oddziaływania sąsiedztwa elektrowni atomowych na zdrowie ludzi, a w szczególności małych dzieci. Wpływ ten okazuje się znacznie większy, niż dotychczas sądzono.
Zdaniem pełnomocników rządowych ds. badań nad radioaktywnością, w latach 1980-2003 liczba dzieci zamieszkujących w pobliżu elektrowni atomowych, które zachorowały na raka krwi, wyniosła w Niemczech co najmniej 275, a nie jak dotychczas podawano 29. Dane te są wynikiem szczegółowych badań przeprowadzonych przez trzech naukowców (lekarzy epidemiologów z miejscowości Mainz) w 41 powiatach, w których pobliżu znajduje się 16 niemieckich elektrowni atomowych. Naukowcy badali zachorowalność dzieci w obszarze do 50 kilometrów od danej elektrowni. Wyniki są jednoznaczne: Ryzyko zachorowania na raka jest znacznie większe w tej grupie społecznej niż u osób zamieszkałych w dalszej odległości od siłowni. Dla dzieci poniżej pięciu lat mieszkających w promieniu 5 kilometrów od elektrowni ryzyko zachorowania na raka wzrasta o 60 procent. Wyniki tych badań trafiły do parlamentarnej komisji do spraw ochrony środowiska, która obiecała zająć się problemem.

Przy okresie eksploatacji elektrowni jądrowej średnio przez 30 lat czas jej likwidacji to 120 lat, zaś okres rozpadu zużytego paliwa nuklearnego i pochodnych to prawie 1000 lat! Zostawianie takiego balastu przyszłym pokoleniom jest niedopuszczalne i nieodpowiedzialne!

Zgodnie z interesem narodowym trzeba budować taką strategię energetyczną państwa, aby do 2020r. osiągnąć suwerenność i samowystarczalność energetyczną z WŁASNYCH ZASOBÓW kopalnych i odnawialnych. Wbrew temu, co głoszą polskojęzyczne media, stać nas na to!

Polscy uczeni twierdzą, że wykorzystanie energii geotermalnej z głębokości 3-4 km pozwala na wytwarzanie energii elektrycznej i ciepła na skalę przemysłową na obszarze blisko 70% powierzchni kraju! Koszt 1 MW (megawat) mocy grzewczej w elektrociepłowni geotermalnej jest 2-3 razy niższy niż w gazowej lub olejowej i 4-6 razy niższy niż w jądrowej (Eurostat). Jest to ogromna szansa i wyzwanie dla bezpieczeństwa energetycznego i samowystarczalności gmin i całej Polski!

Polska ma bogate złoża wód geotermalnych; odnawialne źródła energii mogą stanowić istotny udział w bilansie energetycznym.

Ogromny koszt budowy dwóch elektrowni atomowych i problem odpadów.

PS. Argumentów przeciw jest duże więcej.

To Ja

popieram opinię 9/nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 1683337 2010-03-16 19:34 źródło

można prosić? Czy też cytujesz ulotki grinpicu?

g

popieram opinię 3/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 1683326 2010-03-16 19:29

Konkretnie mam przeciw energii jadrowej to ze smiertelnie promieniuje.
Wiatraki, woda i cieplo ziemi u nas pewno wogole nie kreca bo folkswagen tego nie robi.

hyhy

popieram opinię 2/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1683521 2010-03-16 21:00 RE: z jakiego powodu nie chcesz? (1)

Konkretne argumenty... prosze bardzo:

1. Woda w jeziorze ociepli sie o kilka stopni. Ryby i rosliny ktore teraz tam zyja znikna.

2. Turystyka dookola jeziora zarnow. padnie calkowicie. Zaden turysta nie przyjedzie tutaj na urlop.

3. Wedlug najnowszych badan niemieckich jest liczba osob chorujace na raka podwyszszona.. ( Niemiecka Gazeta FOCUS - Jedna z najwiekszych gazet niemieckich ) badania sa potwierdzone. Mozna w google wpisac FOCUS i ATOMREAKTOR to znajdziesz dosc informacji na temat EJ.

LUDZI NIE DAJCIE SOBIE MOZG PRAC PRZEZ LOBBI ATOMOWE !!

pss

popieram opinię 4/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 1684383 2010-03-17 11:57 wreszcie jedno cieple jezioro w Polsce

przyjadę się kąpać na 100%!

Turystyka padnie? ROTFL

To będzie mekka windsurferowców przez cały rok.

popieram opinię 0/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1683274 2010-03-16 18:54 właścicielem powinno być państwo

właścicielem powinno być państwo a nie jakaś firma jedna z drugą!!

pozdrawiam
www.KaszebskoRewolucejo.pl

www.KaszebskoRewolucejo.pl

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682085 2010-03-16 10:20 Uff, aż się zgrzałem, trochę blisko... (6)

popieram opinię 36/nie zgadzam się 45

zgłoś do moderacji opinię 1682124 2010-03-16 10:31

Do nowej pracy będzie blisko:D

popieram opinię 15/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682364 2010-03-16 11:55 Terroryści z solidarności w 1989 zniszczyli elektrownię w żarnowcu i przemysł stoczniowy (2)

jw

żar

popieram opinię 5/nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682390 2010-03-16 12:00 I całe szczęście (1)

Okoliczne domki powstały z cementu i innych materiałów rozkradanych przy tej budowie

ewi

popieram opinię 10/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1682396 2010-03-16 12:02

Rozliczyć!

popieram opinię 4/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1682686 2010-03-16 13:47 ja sie troche boje

takiej elektrowni, bo z atomem nie ma zartow. Ale to jest nam bardzo potrzebne i trzeba strach odstawic. Moze chociaz troche bedziemy bardziej samowystarczalni, bo ja nie chce kupowac proadu od ruskich. Oni wiedza jaka jest u nas sytuacja dlatego w kaliningradzie buduja swoja atomowke. My musimy miec z 3-4 atomowki i wtedy beda normalne ceny pradu. W Szwecji maja kilka takich elektrowni i prad jest tani jak barszcz.

popieram opinię 5/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1683001 2010-03-16 16:03 koszty koszty!

http://solaris18.blogspot.com/2009/04/tania-energia-jadrowa-jaka-tania.html
moze ktos przeliczy czy uda sie to w ogole ukonczyc i jak wzrosnie dlug panstwa.

autor

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682086 2010-03-16 10:21 (12)

ciekawe kiedy to wybuchnie :D

popieram opinię 40/nie zgadzam się 146
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682244 2010-03-16 11:09 .... (3)

jak się zepsuje.

kik

popieram opinię 3/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 1683278 2010-03-16 18:56 nie wybuchnie

nie wybuchnie ani sie nie zepsuje, bo musi caly czas dla prywatnych akcjonariuszy wysysać kasę z twojej kieszeni.

czemu nie może być państwowa, aby zyski szły na modernizację dróg czy szkolnictwo?

pozdrawiam
www.KaszebskoRewolucejo.pl

www.KaszebskoRewolucejo.pl

popieram opinię 1/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1683475 2010-03-16 20:46 (1)

Nic się nie zepsuje. Przegrzanie reaktora w Czarnobylu nastąpiło, bo bezsensownie wyjęto pręty węglowe które miały chłodzić reaktor. A po 15 latach od wybuchu w Czernobylu poziom promieniowania był już taki jak w Warszawie i to nie są dane podane przez Rosjan ale przez naukowców z polibudy warszawskiej.

popieram opinię 3/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1683757 2010-03-16 23:30 może dane rosyjskie byłyby bliżej prawdy?

A skąd wiesz, że znowu ktoś nie zrobi czegoś nieprzemyślanego? Nie ma maszyn całkowicie idioto-odpornych.

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1682562 2010-03-16 13:03 napewno nie długo, znają cposką robote, tak jak autostrady grubość miała być taka ale po co jak mozna zaoszczedzic i dać połowe grubości , kase wziąć do kieszeni , a co z tego ze peknie za rok

tz

popieram opinię 6/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1683125 2010-03-16 17:39 (5)

poczytaj troche co wybucha :D uran stosowany jako paliwo elektrowni jadrowych nie wybuchnie bo jest zbyt malo wzbogacony :P
rozwalaja mnie wpisy takich wlasnie pseudo znawcow - oszolomkow ktorzy nawet czarnobyl - zwykly wyciek chlodziwa uznaja za wybuch jadrowy :P
podobnych incydentow bylo kilka na calym swiecie jakos nikt o tym nie trabil
ale wybuchnie jasne - ty wybuchnij i oczaruj nas swoja wiedza ignorancie :D

E

popieram opinię 7/nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1683320 2010-03-16 19:25 W Czarnobylu (4)

to akurat wybuch poprzedził wyciek, więc sam się doinformuj. Współczesne elektrownie jądrowe mają fajne nowoczesne zabezpieczenia, które pewnie doskonale się sprawdzą podczas zwykłej eksploatacji. Ale w obliczu zaangażowania się Polski w Iraku i Afganistanie może przytrafić się też czarny scenariusz ataku terrorystycznego.

A wtedy działki i mieszkania w Trójmieście będą bardzo bardzo tanie ...

heh

popieram opinię 4/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1683640 2010-03-16 22:14 (2)

Nie martw się, nie będą. Reaktory elektrowni atomowych projektowane są na wypadek uderzenia samolotu pasażerskiego średniej wielkości :)

BobTheBuilder

popieram opinię 1/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1683806 2010-03-17 00:56 A po co samolot (1)

kiedy można w prosty sposób zniszczyć cała elektronikę zabezpieczającą, reaktor tak jak niszczono w b.Jugosławi energetyczne sieci przesyłowe.

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1684386 2010-03-17 11:59 i wtedy zadzialają zabezpieczenia mechaniczne

dzialające pod wpływem grawitacji.

Grawitację też wyłączysz?

:)))))))))))))))))))))))))))

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1684865 2010-03-17 16:28

tak losiu - wybuchla przegrzana para pod wysokim ciśnieniem - chlodziwo :D
nastepny mundry :D a terrorysci - jakos w stanach zaatakowali inne cele niz elektrownie jadrowe jeszcze na calym swiecie nie bylo incydentu z atakiem terrorki na elektrownie atomowa, wiec przestan trzasc portkami czlowieku :D
w kazdym cywilizowanym panstwie sa elektrownie atomowe i bardzo dobrze ze ktos pomyslal o tym aby i polska nie byla w tyle za wszystkimi :P

E

popieram opinię 0/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1683450 2010-03-16 20:37 Szara masa....

...nic do dodania

qaddac4

popieram opinię 2/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682088 2010-03-16 10:21 Najlepsza Lokalizacja (5)

Podzielam zdanie . Najlepsza dostępna lokalizacja to Żarnowiec.

ELEKTROWNIA ATOMOWA GÓRĄ!!!!!!!!!

Bartoszzzz

popieram opinię 169/nie zgadzam się 38

zgłoś do moderacji opinię 1682480 2010-03-16 12:33 Dylu, dylu coś wybuchło w Żarnobylu

Raz, dwa trzy - promieniujesz Ty.

popieram opinię 11/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682568 2010-03-16 13:05 Powiedz dałnie gdzie mieszkasz że sie tak cieszysz? (3)

Napewno gdzieś daleko

tz

popieram opinię 5/nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682711 2010-03-16 13:55 Jak z góry zakładasz, że daleko to po co się go jeszcze o to pytasz? (2)

A przyszło Ci do głowy, że budowę elektrowni jądrowej mogą poopierać też ludzie, którzy mieszkają blisko jej potencjalnej lokalizacji ale wiedzą (np. mają odpowiednie wykształcenie) jak bezpieczna jest obecnie taka elektrownia?

kt

popieram opinię 4/nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682937 2010-03-16 15:27 Masz odpowiednie wykształcenie? (1)

Jedyne jakie mi pasuje w związku z tymi wypowiedziami to politologia.

aav

popieram opinię 3/nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 1684406 2010-03-17 12:09

Masz coś do politologów? Ty pewnie skończyłeś jedyny słuszny kierunek -matematykę? ( o ile wg studiowałeś)

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682091 2010-03-16 10:22 Jestem ZA jeżeli będzie tańszy prąd (14)

Jeżeli prąd ma być w takiej samej cenie co obecnie to mówię stanowczo NIE!

Tańszy prąd = tańsza gospodarka

popieram opinię 118/nie zgadzam się 23
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682092 2010-03-16 10:22 będzie tańszy (4)

popieram opinię 2/nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682095 2010-03-16 10:24 akurat będzie tańszy (3)

żarty wolne

popieram opinię 16/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682516 2010-03-16 12:43 Polska może być samowystarczalna energetycznie, Kuwejtem Europy! (2)

Strategia restrukturyzacji energetyki polskiej opisana w : Polska ma szansę stać się producentem taniej i czystej energii, dzięki której może zaspokoić własne potrzeby i uruchomić na szeroką skalę eksport do krajów sąsiednich. Warunek - dotychczasowy bandytyzm ukrócić, myśleć po polsku. Oczywiście, ktoś się musi tym zająć, zapoczątkować strategię.

To Ja

popieram opinię 4/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682607 2010-03-16 13:18 tanszy prąd - a świstak siedzi i zawija w te sreberka (1)

Jak ma być tanszy jak wydadzą miliardy na budowe i pużniej bedą chcieli odzyskac to w krotkim czasie, po za tym nie bedą mieli konkurencji atamowej w polsce , wiec ceny wezma sobie z niema jak wszyscy monopoliści w tym zas....... kraju

tz

popieram opinię 8/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1682685 2010-03-16 13:47 Nasz kraj jest kochany, mamy tylko zas... rządy

A tak poza tym piszesz rzecz tak oczywistą, że nie pojmuję, dlaczego niektórzy nie pojmują, że w tych wszystkich staraniach nie o Polskę chodzi, nie o tańszy prąd.

To Ja

popieram opinię 6/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682146 2010-03-16 10:38 A środowisko i poprawność polityczna?? (1)

PO jest do d...

popieram opinię 5/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1682181 2010-03-16 10:49 To polski rząd, czy jakiejś mniejszości?

Podobno opis przemian w Polsce po 1989 roku traktowany jest na niektórych uniwersytetach kalifornijskich jako przedmiot wykładów przedstawiających wzorzec procesu i skutków neokolonialnej polityki! Dziś żaden rząd polski nie jest decydentem, bo Polska (czy Polacy - miało być uwłaszczenie narodu a oni sami się uwłaszczyli)) nie jest prawie nigdzie właścicielem. Mamy bogate złoża, Polska może sprzedawać nadwyżki energii, a kupuje! Kupujemy więcej węgla, jak sprzedajemy! Mamy bogate złoża wód geotermalnych; odnawialne źródła energii mogą stanowić istotny udział w bilansie energetycznym. Własny gaz przy obecnym zapotrzebowaniu starczy na 100 lat. Itd. A oni najpierw za bezcen sprzedali, a teraz chcą kupić elektrownie atomową!

To Ja

popieram opinię 10/nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 1682157 2010-03-16 10:42 tańszy to już nie będzie

dzięki nowym źródłom, tanim w eksploatacji to może poprostu będzie mniej-droższy

Kelel

popieram opinię 5/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1682368 2010-03-16 11:56 Czy się doczekamy?

Pytanie czy doczekasz tego tańszego prądu? Planują uruchomić ją za 20 lat. Znając polskie realia pewnie będzie to 30 lat może 35 a najpewniej za 40 lat. Wiec czekaj cierpliwie...na emeryturze jak znalazł miejszy rachunek

popieram opinię 2/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682440 2010-03-16 12:23 od 2030r zaczniesz sie wprawdzie wolniutko,ale jednak bogacić! (1)

bodekk

popieram opinię 1/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1682535 2010-03-16 12:51 Polak jest dziadem, a właścicielami inni i obcy - ONI mieszkają w ogrodzony pałacach

Jeszcze za AWS miało być uwłaszczenie, mieliśmy być współwłaścicielami i nie o mieszkania tu chodziło jak nam polskojęzyczne polsaty i wybiórcze wciskały! Okłamywanie Polaków trwa. Polska może być samowystarczalna energetycznie, ale trzeba ukrócić dominującą w świecie państw bogatych ideę unifikacji systemów gospodarczych i tendencję do globalnego zarządzania ludzkością przez grupę nieznanych posiadaczy większości kapitału światowego, która zagraża egzystencji państw uboższych ekonomicznie. Masoni ci dążą do panowania nad strategicznymi zasobami energii lub różnego typu kopalinami, których Polska ma w obfitości (np. polski gaz ziemny starczyłby na 100 lat), a z niezrozumiałych (?) przyczyn nie inwestuje w ich wydobycie.
To polski rząd, jeśli blokuje polskie inicjatywy (geotermia w Toruniu), a bogate złoża węgla, gazu, geotermii i inne planuje sprzedać obcemu kapitałowi???

To Ja

popieram opinię 7/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 1682504 2010-03-16 12:38 Jesteś naiwny

Rozmawiałem jakiś czas temu z Amerykaninem z firmy produkującej maszyny. Ostatnio wkładają do swoich maszyn różne badziewiaste części - im tańsze tym lepsze (rumuńskie, chińskie itp). Zapytałem: Czy to oznacza, że maszyny staniały?
Odpowiedział, że nie staniały, tylko podrożały. Zgadnij kto zgarnia te "oszczędności"
A morał: chciwość ludzka nie zna granic.

aav

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1682722 2010-03-16 14:01 Tańszy nie

Ale będzie wolniej drożał, bo koszty uzyskiwania prądu obecnie z roku na rok coraz szybciej idą w górę. W wypadku elektrowni atomowej ten wzrost powinien być dużo wolniejszy.

elathir

popieram opinię 1/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1683002 2010-03-16 16:03 prawdopodobnie bedzie tańszy w produkcji

natomiast o cenie sprzedaży to już inna rozmowa

Ciekawe jak na kształtowanie się cen wpływa monopol...

fan monopolowego

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682094 2010-03-16 10:24 I tak prąd nie będzie tańszy (9)

popieram opinię 72/nie zgadzam się 25
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682338 2010-03-16 11:47 ale będzie (6)

i to nasz, krajowy

a teraz na północy Polski prądu brakuje i za chwilę będziemy musieli importować z Kaliningradu. Fajna perspektywa, nie?

Chwilowo niedobór trochę się zmniejszył, bo padły stocznie, ale to krótka ulga..

popieram opinię 5/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682357 2010-03-16 11:52 tylko kiedy? (2)

Zgadza się. Pozatym jak mają wybudować kolejną smierdzącą i dymiącą węglową elekotrownie niech lepiej tą atomowkę postawią .
Problem w tym ze planują ją za 20 lat znając polskie realia pewnie powstanie za 30 lat wiec to bardzo odległa perspektywa...

scorpi

popieram opinię 3/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682400 2010-03-16 12:03 (1)

Zlecenie na budowę wezmą Francuzi. To jest szansa że zbudują.

popieram opinię 2/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1682622 2010-03-16 13:22 wezma żabojady, i zrobia to samo co z TPSA , roz..... firmę

tz

popieram opinię 2/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682559 2010-03-16 13:01 Kaliningrad,hehehe stary lepiej sie doucz (2)

Kaliningrad jest wieksza proadowa pustynia niz Pomorze. Juz kilkanascie lat temu byly pomysly, aby przesylac prad do Kaliningradu z pomorza i z Litwy. Na pomyslach sie skonczylo ze wzgledu na to ze nadal mamy duzy deficyt w pradzie .

haha.

popieram opinię 1/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1682726 2010-03-16 14:03 Tyle, że Rosjanie już zaczeli budowę atomówki pod Kalingradem.

Z tego co pamiętam do 2020 planują skończyć najpóźniej.

elathir

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1682997 2010-03-16 16:02 haha - sam się doucz

Rosjanie budują w Kaliningradzie atomówkę z myślą o eksporcie energii

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682904 2010-03-16 15:08 tanszy nie bedzie (1)

bo w ciagu 3 lat ceny produ w Polsce pojda do gory o 80% w stosunku do tego co jest teraz, to jest fakt

kg

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1682991 2010-03-16 16:00 mówisz o akcyzie z powodu pojazdów elektrycznych?

?

popieram opinię 0/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682099 2010-03-16 10:25 jest różnica (1)

pomiędzy wygraniem rankingu a wyborem przez PGE

Atomek

popieram opinię 30/nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 1683174 2010-03-16 18:02

PGE jest spółką skarbu państwa. wybierze minister gospodarki, bo jest przełożonym prezesa PGE

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682100 2010-03-16 10:25 Atomówki to przyszłość (38)

Trzeba skończyć w Polsce z erą kamienia łupanego w energetyce. Podoba się czy nie podoba Polska potrzebuje elektrowni atomowych. Reaktorów w Europie są tysiące i jakoś wybuchł tylko Czarnobyl. Jestem za tym, aby elektrownia atomowa stała jak najbliżej Trójmiasta.

Fallout

popieram opinię 108/nie zgadzam się 36
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682165 2010-03-16 10:45 (12)

- Ale dziadku, mieszkanie tak blisko elektrowni nie szkodzi?
- Nie wnusiu. - i pogłaskał wnuczka po główce.
- Ale jesteś pewien dziadku?
- Tak wnusiu. - i pogłaskał go po drugiej główce.

76

popieram opinię 16/nie zgadzam się 21
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682211 2010-03-16 10:56 Polskojęzyczne kłamią jak najęte, bo są najęte (11)

Zdaniem pełnomocników rządowych ds. badań nad radioaktywnością, w latach 1980-2003 liczba dzieci zamieszkujących w pobliżu elektrowni atomowych, które zachorowały na raka krwi, wyniosła w Niemczech co najmniej 275, a nie jak dotychczas podawano 29. Dane te są wynikiem szczegółowych badań przeprowadzonych przez trzech naukowców (lekarzy epidemiologów z miejscowości Mainz) w 41 powiatach, w których pobliżu znajduje się 16 niemieckich elektrowni atomowych. Naukowcy badali zachorowalność dzieci w obszarze do 50 kilometrów od danej elektrowni. Wyniki są jednoznaczne: Ryzyko zachorowania na raka jest znacznie większe w tej grupie społecznej niż u osób zamieszkałych w dalszej odległości od siłowni. Dla dzieci poniżej pięciu lat mieszkających w promieniu 5 kilometrów od elektrowni ryzyko zachorowania na raka wzrasta o 60 procent. Wyniki tych badań trafiły do parlamentarnej komisji do spraw ochrony środowiska, która obiecała zająć się problemem.
"Nasi" politycy też sporo naobiecywali...

To Ja

popieram opinię 9/nie zgadzam się 15
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682316 2010-03-16 11:36 podaj dokładne źródło danych (7)

popieram opinię 11/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682325 2010-03-16 11:42 radyjo (6)

i wszystko jasne

popieram opinię 9/nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682407 2010-03-16 12:07 Naiwność niektórych goi jest już porażająca (5)

Ci wyznawcy różnych bożków chyba nie do końca są tego świadomi, że obywatele zwykle myślą, czy raczej postrzegają rzeczywistość tak, jak sobie życzy żyjący w pałacach medialny imperator. Dzisiaj przez Jasnogród "oświeceni wiedzą", np. że to nie "czerwoni i różowi judasze" spod znaku cyrkla i kielni kradną tylko "księża", że "Kaczyńscy" są źli, mali, kurduplowaci i nienawistni, że obecny rząd jest o niebo lepszy od poprzedniego; gdyby zapytać dlaczego? - czytelnik polskojęzycznych dzienników ma gotową, rzecz jasna, odpowiedź: bo jest za "Europą", "za in vitro" i nie jest na pasku "Rydzyka". Właśnie, "Rydzyk" i "jego" Radio Maryja - to specjalny szwarccharakter tych gazet.

To Ja

popieram opinię 4/nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1683140 2010-03-16 17:46 (4)

rydzyk niczym się w swoim zakłamaniu nie różni od tych z tvn-u i wyborczej, jedni warci drugich, tak samo jak wszyscy politycy są warci tylko rozstrzelania...a Ty nadal nie podałeś żadnego źródła naukowego na swoje tezy. proszę o nazwę pisma, rocznik, numer i strony na których znajduje sie artykuł. i spodziewam sie źródeł naukowych, a nie jakiegoś ideologicznego bełkotu...

ja

popieram opinię 6/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1683185 2010-03-16 18:09 Czyli wszyscy piszący tutaj różnorakie dane ukazują ideologiczny bełkot, czy tylko ja? (3)

Nie pamiętam źródła i dla mnie nie ma ono znaczenia. Dla Ciebie ma? A jak źródłem jest "Gazeta Wyborcza" to dla Ciebie jest ono miarodajne? Ja się nie pytam jakiegoś przedmówcę o źródło ukazywanych przez Niego danych, bo nie muszę DDD.

Ten Twój zarzut nakierował mnie na innego rodzaju źródła. Dlaczego nie mamy aktualnych, naukowo opracowanych prognoz przyszłego krajowego zapotrzebowania na energię elektryczną? Nie ma też dostatecznie wnikliwych krytycznych bilansów mocy polskich elektrowni na najbliższe lata. Naukowcy twierdzą, że pierwszeństwo w inwestowaniu nowych mocy elektrycznych powinna mieć w Polsce odbudowa istniejących elektrowni i instalowanie w nich nowoczesnych (czystych) bloków węglowych o podwyższonej sprawności, na parametry nadkrytyczne. Jest to rozwiązanie najtańsze i już realizowane w kraju, ale czy rząd Tuska nie zechce "oszczędzać" wstrzymując prace?

To Ja

popieram opinię 3/nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 1683685 2010-03-16 22:40 ...

Źródło ma znaczenie. Choćby dlatego, żeby ktoś komu się wydaje, że jest oświecony tylko dlatego, że jego zdanie jest w mniejszości nie przytaczał jakiś z d**y wziętych danych.

Ja też mogę Ci przytoczyć dane z sufitu. Tam gdzie wybudowano elektrownie zmalało bezrobocie o 70 %. Źródło Ci nie potrzebne więc pozostaje Ci uwierzyć.

pff

popieram opinię 3/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1683707 2010-03-16 22:53 (1)

po pierwsze źródło ma znaczenie i sam się do tego odnosisz-vide Twoja wstawka o wyborczej. bez podania źródła Twoja wypowiedź możemy traktować tylko jako Twoje zdanie i tylko jako prywatnej osoby, o której nic nie wiemy i możemy przypuszczać, ze ma wykształcenie podstawoe, przy dobrych wiatrach średnie. prawdopodobienstwo, ze jesteś ekspertem od energetyki jest praktycznie żadne:D
po drugie pytam się o źródło naukowe, tj. publikację w piśmie stricte naukowym, nie w jakims popularnym szmatławcu typu focus, tylko w poważnym piśmie, które ma redakcję naukową i do którego piszą naukowcy, by opublikowac wynik swoich badań, a ich prace są przed publikacją oceniane pod względem merytoycznym...
po trzecie nie wyskakuj mi tu z wyborczą, bo to świadczy tylko o tym, że nie przeczytałeś mojego posta, gdzie napisałem, ze uważam ja za taki sam szmelc jak pisma rydzyka
i po czwarte, odnośnie tego, co naukowcy twierdza o przyszłości energetycznej Polski, znowu podaj źródła. ja też mogę sobie, nie podając źródeł napisać, że naukowcy twierdzą, ze planeta ziemia jest szescianem...uwierzysz?

ja

popieram opinię 2/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1683765 2010-03-16 23:39 ależ oczywiście, że źródła są ważne

i jest ich sporo w internecie, głównie w języku angielskim.
U nas pan "płemieł" zarządził i ma być. Większość dała sobie wodę z mózgu zrobić i wierzy temu oszustowi.
Wszystko co oni robią nie jest poparte żadną sensowną analizą. Odbywa się na zasadzie: kochanie, chcesz nowy samochód? No to sobie kupimy.

aav

popieram opinię 1/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1683133 2010-03-16 17:42 RAKA krwi? (2)

nawet nie wiesz, o czym mówisz, a chcesz, żeby inni uznawali Cię za autorytet. jeśli w tych 'badaniach' też było sformułowanie 'rak krwi' to nadają się tylko do kosza...zresztą nawet jeśli nie, to pewnie i tak tak właśnie jest:D

ja

popieram opinię 6/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1683202 2010-03-16 18:16 Rak krwi (1)

Nowotwór (łac. neoplasma) – typu "łagodnego" jak i "złośliwy" powstaje wskutek niekontrolowanych procesów mnożenia się komórek przez podział. Utrata kontroli nad podziałami komórek skutkuje powstaniem "obcej" zmutowanej tkanki. U osób z rodzinną skłonnością do nowotworów część mutacji jest dziedziczona.

W czym problem?

To Ja

popieram opinię 1/nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 1683689 2010-03-16 22:42

w skrócie to tak, jakbyś nazwał harley-davidsona ciężarówką...nie ma czegoś takiego, jak 'rak krwi'...raki to złośliwe nowotwory nabłonkowe...uzycie takiego pojęcia świadczy o nieznajomości tematu, przykro mi...

ja

popieram opinię 2/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682177 2010-03-16 10:48 tysiące, miliony, zyliony (1)

"Reaktorów w Europie są tysiące"

194. Sto dziewięćdziesiąt cztery.

http://www.euronuclear.org/info/encyclopedia/n/nuclear-power-plant-europe.htm

krzychu

popieram opinię 9/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 1682193 2010-03-16 10:52 Chcą kupić od Francuzów atomówki za miliardy?

A jak wytłumaczyć "sprzedaż" Elektrociepłowni Łódź za kwotę 1 mld zł, która wówczas przynosiła dochód 800 mln zł?; warszawskiego STOEN-u i innych naszych elektrociepłowni czy wreszcie doniesienia z Huty Łaziska, borykającej się z zakupem energii u sąsiada, Elektrowni Łaziska, która w przeszłości stanowiła z hutą jedną całość.

To Ja

popieram opinię 7/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682205 2010-03-16 10:54 Myśleć po polsku! (16)

Dla wydobycia i dalszego poszukiwania złóż ropy naftowej i gazu Polska zaciągnęła 400mln dolarów kredytu; zakupiono nowoczesny sprzęt geofizyczny i wiertniczy w USA, który wreszcie jest wykorzystywany! Przez 17 lat rządów (polskich?) masonów nie prowadziło się poszukiwań ani EKSPLOATACJI znanych złóż krajowych, a koncentrowało na imporcie gazu i ropy, co pochłania rocznie 25 mld zł. Kwota ta wystarczyłaby na budowę 1250 zakładów geotermalnych o mocy 25000 MW!

To Ja

popieram opinię 11/nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682276 2010-03-16 11:21 ech (13)

Do samych obliczeń się nie odnoszę bo są wyjęte z kapelusza ....

Co do geotermii - to wcale tak duży złóż nie mamy a te które nadają się do wykorzystywania celem produkcji prądu to nie więcej jak 1 %.

By wytwarzać prąd w skojarzeniu z geotermią, temperatura wody źródłowej musi być bardzo wysoko - 100 czy 150 C nie wystarczy. Te MW (które są przesadzone w odniesieniu do potencjału źródeł) to MW cieplne nie elektryczne - czyli po prostu ciepło do ogrzewania domów do do procesów technologicznych również ma niedostateczne parametry (w większości przypadków).

Tak więc sugeruję ponowną lekturę i to nie stron internetowych grup zielonych w której 98% ludzi nie ma odpowiedniego wykształcenia by wypowiadać się w dziedzinie energetyki !

Antyskobel

popieram opinię 11/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682305 2010-03-16 11:31 przecież toj toj nie czyta, on reemituje radyjną (6)

propagandę.

popieram opinię 5/nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682587 2010-03-16 13:12 (5)

Prof. Jacek Zimny: Należy postawić na rozwój własnego wydobycia i zwiększyć wydobycie gazu o 100%, obecnie jest to ok. 4,4 mld m sześc. Złoża są, mamy to potwierdzone również w dokumentach prof. Sokołowskiego, można spokojnie zwiększyć do 8 mld własne wydobycie do 2012 roku. To co PGNiG w tej chwili proponuje to jest minimum, pod naciskiem i presją społeczną. Jednak tę dywersyfikację gazu należy bezwzględnie zacząć od siebie, postawić na rozwój własnego wydobycia.
W ciągu najbliższych 5 lat można podwoić wydobycie własne (na 8 mld) i przechodzić na geotermię. Wtedy będziemy mieć od razu gorącą wodę z wnętrza ziemi i automatycznie może zostać zredukowany o połowę import gazu. Te dwa kierunki powinny być rozwijane: rozwój własnego wydobycia i przejście etapowe na wydobywanie wód geotermalnych.

To Ja

popieram opinię 5/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682981 2010-03-16 15:55 cieciu malinowy... (4)

gaz ziemny jest bardzo ważnym surowcem dla przemysłu chemicznego i farmaceutycznego. Spalanie gazu w elektrowniach to marnotrawstwo w najczystszej postaci. Ci, którzy nawołują do wyeksploatowania polskich złóż na cele spalania w energetyce powinni trafić pod sąd jako zbrodniarze.

popieram opinię 5/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1683241 2010-03-16 18:42 Twierdzisz, że Niemcy to półgłówki? (2)

Po wybudowaniu gazociągu na dnie Bałtyku niektóre media i politycy chcą wspierać budowę elektrowni gazowych, by wypełnić lukę, jaka powstała na rynku energetycznym. Z jednej strony rząd stara się utrzymać wysoki poziom produkcji prądu w elektrowniach węglowych poprzez wspieranie rozwoju technologii wychwytywania i magazynowania CO2. Z drugiej zaś sugeruje koncernom budowę elektrowni gazowych z firmami z krajów-producentów (czego przykładem jest np. projekt koncernów E.ON i Gazprom w miejscowości Lubmin).
Wspierany jest także rozwój produkcji biogazu, który w praktyce najczęściej jest stosowany w lokalnych elektrociepłowniach. Szacuje się, że rodzimy biogaz do roku 2030 może zaspokajać 10-13% krajowej konsumpcji gazu.
Twierdzisz, ze niemieckie sądy powinny zacząć działać już, czy trochę później?

To Ja

popieram opinię 1/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1683454 2010-03-16 20:37 człowieku

gdybyś mógł policzyć

turbiny gazowe maja do 200 MW i to te z najlepszych materiałów (pod względem wytrzymałości)

najpowszechniejsze turbiny gazowe to 70 MW wiesz ile to turbin w stosunku do pojedynczej turbiny w elektrowni jądrowej (te maja do 1500 MW)

teraz uwzględnij dolicz do tego zapotrzebowanie na gaz przy porównywalnej mocy (1500 MW)

uwzględnij problemy w przesyle gazu - co jakiś odcinek muszą być stacje podnoszenia ciśnienia (sporo mocy potrzebują sprężarki tłokowe dające odpowiednio wysokie ciśnienie)

i co najprzyjemniejsze (pod względem "ekologów") - pokryj nasz Kraj siecią rurociągów gazowych - jak nie możemy wybudować 70 km takiego rurociągu na odcinku Niemcy-Polska (ze Szczecina)

a ludzie będą odwierty w nich robić :P

proszę poczytaj nie tylko strony "eko....politologów...socjologów...prawników...finansistów...")

Antyskobel

popieram opinię 2/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1684757 2010-03-17 15:19 jak pięknie manipulujesz - tojtoju

Niemcy nie spalają swojego gazu tylko importują cudzy. I słusznie - dopóki Rosja ma gaz w złożach będą kupować a swoje zostawią na trudniejsze czasy.

ty nawołujesz to spalania polskich rezerw - jak można być taką gnidą? Powinieneś sam się postawić pod sąd, polski czy niemiecki wybierz sam.

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1683266 2010-03-16 18:50 Twierdzisz, że z wypowiedzi prof. Jacka Zimnego wynika, że namawia on do budowy elektrowni gazowych?

Owszem, są - moim zdaniem słuszne - głosy, by produkując prąd ciepłą wodę uzyskaną z geotermii dogrzewać wykorzystując polski gaz, którego złoża są niemałe.

To Ja

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1682426 2010-03-16 12:16 Znawcy tematu twierdzą inaczej

Dr inż. Aleksandra Borsukiewicz-Gozdur: Jestem zwolenniczką budowania elektrowni geotermalnej w działających już ciepłowniach lub przynajmniej z wykorzystaniem istniejących odwiertów. Całkowicie nowy zakład generuje nowe koszty, m.in. najbardziej kosztowne wiercenia otworów. Nie powinniśmy obawiać się budowy elektrowni geotermalnej, przecież na świecie działa ich już wiele. Obecnie główną nowością wymagającą badań byłoby jedynie zastosowanie nowych substancji jako czynników roboczych. Elektrownie takie mogłyby mieć sprawność rzędu 15 proc., co już przekonuje wielu badaczy.

To Ja

popieram opinię 4/nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682548 2010-03-16 12:56 (1)

Analizy i prognozy do roku 2030, opracowane na ostatni kongres Światowej Rady Energetycznej (największa światowa organizacja energetyków różnych specjalności i komitetów krajowych) wskazują, że produkcja energii elektrycznej z elektrowni atomowych utrzyma się w tym okresie na obecnym poziomie (stopniowej likwidacji elektrowni w Europie i Ameryce towarzyszyć będzie ich rozwój w Azji). Jednak udział tej energii w całej produkcji energii elektrycznej zmaleje w tym czasie do połowy (z obecnych 16,8% do 8,6%). Natomiast produkcja energii elektrycznej z elektrowni węglowych w tym okresie podwoi się!!!

To Ja

popieram opinię 2/nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 1683473 2010-03-16 20:45 ech

zmaleje ponieważ rośnie zapotrzebowanie na energie elektryczną w takim tempie, że konieczna jest budowa elektrowni obwarowanych mniejszymi względami bezpieczeństwa i o krótszym okresie budowy by na bieżąco pokrywać wzrost zapotrzebowania

utrzymanie produkcji energii elektrycznej z ele jądrowych na obecnym poziomie będzie wymagało budowy nowych bloków i modernizacji istniejących - czyli teoria o ucieczce "zachodu" od elektrowni jądrowych jest mrzonką ekologów ... o czym świadczy przytoczony przez ciebie raport z kongresu ....

Antyskobel

popieram opinię 1/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682570 2010-03-16 13:05 Proponuję poznać opinię i drugiej strony sporu. Polaków myślących po polsku jest naprawdę wielu! (2)

Prof. Jacek Zimny: Należy postawić na rozwój własnego wydobycia i zwiększyć wydobycie gazu o 100%, obecnie jest to ok. 4,4 mld m sześc. Złoża są, mamy to potwierdzone również w dokumentach prof. Sokołowskiego, można spokojnie zwiększyć do 8 mld własne wydobycie do 2012 roku. To co PGNiG w tej chwili proponuje to jest minimum, pod naciskiem i presją społeczną. Jednak tę dywersyfikację gazu należy bezwzględnie zacząć od siebie, postawić na rozwój własnego wydobycia.
W ciągu najbliższych 5 lat można podwoić wydobycie własne (na 8 mld) i przechodzić na geotermię. Wtedy będziemy mieć od razu gorącą wodę z wnętrza ziemi i automatycznie może zostać zredukowany o połowę import gazu. Te dwa kierunki powinny być rozwijane: rozwój własnego wydobycia i przejście etapowe na wydobywanie wód geotermalnych.

To Ja

popieram opinię 4/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 1683483 2010-03-16 20:47

latem nie ma takiego zapotrzebowania na "gorącą" wodę

a rośnie zapotrzebowanie na energię elektryczną - z czego ją pokryjesz przy geotermii ? gazówkami ? patrząc, że większość gazu idzie do zakładów chemicznych i odbiorców indywidualnych a nie do elektrowni gazowych ...

popieram opinię 2/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1683695 2010-03-16 22:45 ...

Polaków myślących po polsku. Czyli jak? Zgodnie z jakąś durną witrynką grupki ekokretynów, któzy posklejali kilka wypowiedzi wybierając z nich to co pasuje do ich teorii? Parę postów wyżej argumentowałeś, że Niemcy nie mogą się mylić. Prezentujesz typowe mierne podejście pseudoideologa. Każdy może sobie powybierać dowolne fragmenty wypowiedzi i zbudować na tym argumentację.

pff

popieram opinię 2/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682291 2010-03-16 11:25 muahahahahaha (1)

Oprócz tych bzdur pomyśl ile kosztuje 1 "zakład geotermalny", gdzie zmieścisz 1250 takich "zakładów" i jaką małą wydajność mają. 20 MW kontra 800 MW z jednego bloku węglowej, przy 4-6 blokach w jednej elektrowni...

Tak tak, to my: żydzi, masoni, komuchy, pedały, antyklerykałowie rządzimy tobą i tym krajem. Bój się i leć do kościoła a my zabierzemy ci wszystko co masz.

popieram opinię 9/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 1682434 2010-03-16 12:21 My mieszkamy w naszym kraju, Wy "w tym kraju".

Dr inż. Aleksandra Borsukiewicz-Gozdur: Moim zdaniem, przyszłością światowej energetyki są źródła rozproszone, tak aby nie uzależniać się od jednego surowca. Bardzo ważne jest też, że energia geotermalna jest "czysta". Gdy w Zakopanem zaczęto ogrzewać domy właśnie energią z wnętrza Ziemi, śnieg znów stał się biały... Ważne są jednak także powody ekonomiczne. Przy obecnych cenach paliw kopalnych odnawialne źródła energii stają się naprawdę konkurencyjne. Ceny paliw kopalnych raczej nie spadną, ponieważ paliwa te wyczerpują się. W tej sytuacji będziemy mieli tylko taką perspektywę: albo energia odnawialna, albo jądrowa, a to jest trudny temat, bo większość społeczeństwa wolałaby z okna własnego domu widzieć raczej zakład geotermalny niż elektrownię atomową. Ponadto produkcja osprzętu i maszyn niezbędnych do budowy elektrowni z czynnikiem organicznym to rozwój technologiczny, innowacyjne rozwiązania, co w perspektywie generować będzie nowe miejsca pracy i rozwój gospodarki. Ponadto wiedza i doświadczenie zdobyte przy projektowaniu, budowie i eksploatacji elektrowni geotermalnych może być wprost przeniesiona na inne źródła energii niskotemperaturowej, np. energii odpadowej, poprocesowej.

To Ja

popieram opinię 3/nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 1682571 2010-03-16 13:06 Przyszłość? chyba w latach 60 to była przyszłośc ale nie dzisiaj

tz

popieram opinię 4/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1682629 2010-03-16 13:24 kamień łupany

kamienia łupanego nie trzeba utylizować...............nie tylko o awarie tu chodzi

mieszkaniec

popieram opinię 0/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682734 2010-03-16 14:05 (1)

Bardzo prosze wezcie ja sobie-postawcie nawet w samym centrum Gdanska ,ale my jej tutaj u nas nie chcemy!!!!

T

popieram opinię 4/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 1683506 2010-03-16 20:55

Mamy rafinerię z której korzystasz ....

przy takim podejściu nie powinieneś tankować ....

popieram opinię 1/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1684234 2010-03-17 10:41 To postaw ją sobie w ogródku!

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1684770 2010-03-17 15:25 Jak to nas czeka to ja dziekuje ....

126 tys. beczek z uranem i plutonem ze składowiska w kopalni Asse w środkowych Niemczech okazało są nieszczelnych. Beczki mogą zatruwać wody gruntowe. Dlatego Federalny Urząd ds. Ochrony przed Promieniowaniem nakazał przenieść je do innego składowiska. Operacja ma potrwać dziesięć lat i kosztować będzie 4 mld euro.

nikt

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682104 2010-03-16 10:26 no i bomba (4)

No zapadły jakieś decyzje, szkoda że do realizacji jeszcze 10 lat. No ale bez elektrowni jądrowej to teraz się nie da.

jestem za

popieram opinię 40/nie zgadzam się 30
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682505 2010-03-16 12:38 Wybiórcza twierdzi, że się nie da? Da się!!! (3)

Rząd i PGNiG muszą wreszcie postawić na siebie, na własne możliwości, na intensywny rozwój wydobycia i przetwórstwo węgla (karbochemia), ropy, gazu, wód geotermalnych oraz biopaliw - jako podstaw naszego bezpieczeństwa energetycznego. Nie możemy w nieskończoność zwiększać naszego długu narodowego, importując nośniki energii. Musimy wreszcie zacząć zarabiać i spłacać go.

To Ja

popieram opinię 5/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1682988 2010-03-16 15:59 biopaliwa... (1)

piękne hasło

a prawda taka, że każdy hektar obsiany pod biopaliwa to hektar mniej pod zboża/ziemniaki/warzywa. Chcesz pić bioetanol zamiast jedzenia? Proszę bardzo, sądząc po tym co i jak piszesz już to robisz, ale nie skazuj innych na głód.

popieram opinię 2/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1683143 2010-03-16 17:48 Piszesz brednie

W temacie rolnictwa posłuchaj opinii rolników. Powiedzą Ci, dlaczego w naszym kraju tyle ziemi leży odłogiem, a wieś biednieje.

To Ja

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1684466 2010-03-17 12:44

Czytam twoje posty i stwierdzam jedno - ty jesteś wybiórczy.

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
Warte uwagi: