- 1 Upił się kradzionym alkoholem i zasnął (31 opinii)
- 2 Tunel zamiast kładki nad obwodnicą? (137 opinii)
- 3 Majaland: znamy dokładną datę otwarcia (284 opinie)
- 4 Był klub Pokład, będzie hotel (175 opinii)
- 5 Absurd drogowy na Przymorzu (149 opinii)
- 6 Zaatakował nożem na ulicy, trafił do aresztu (108 opinii)
Zmiany na rondzie de La Salle. Drogowcy chcą tam wytyczyć buspasy
Wkrótce jazda autobusów miejskich na jednym z kluczowych skrzyżowań w Gdańsku - Słowackiego z Potokową będzie sprawniejsza. Gdańscy drogowcy chcą tam wytyczyć buspasy, co będzie wiązało się z przebudową skrzyżowania. Obecnie analizowany jest zakres robót i koszty przebudowy.
W zatorach tkwią też i tracą cenne minuty autobusy komunikacji miejskiej kursujące między Gdańskiem a Bysewem, Baninem, Rębiechowem, Kokoszkami czy Matarnią. Radykalnie zmniejszyć korków i odciążyć trasy nie była też w stanie Pomorska Kolej Metropolitalna, dlatego by jeszcze bardziej usprawnić w tym miejscu poruszanie się miejskich autobusów, drogowcy postanowili wykorzystać obecną infrastrukturę i przebudować skrzyżowanie, tak by w obu kierunkach wytyczyć buspasy.
- Obecnie ten pomysł jest przez nas analizowany zarówno pod kątem zakresu robót jak i ich kosztów - mówi Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Chcielibyśmy zrealizować ten projekt przy niewielkiej ingerencji w skrzyżowanie, polegającej na zlikwidowaniu wysepki i dobudowaniu krótkiego odcinka zjazdowego dla autobusów przecinających to skrzyżowanie zarówno w kierunku Matarni jak i Wrzeszcza. Z tego samego pasa autobusy mogłyby też płynnie skręcać na osiedle Niedźwiednik, a po drugiej stronie skrzyżowania ze Słowackiego od razu autobus mógłby wjechać na zatoczkę autobusową przy Potokowej. Dziś - tak jak inni kierowcy - musi stać w korku i czekać na zielone światło.
Na razie pomysł jest na etapie konsultacji i analiz. Wiadomo, że wytyczenie buspasów wiązałoby się z niewielkimi pracami budowlanymi. Drogowcy muszą też sprawdzić, czy nie będą one kolidować z ewentualnymi sieciami podziemnymi.
Opinie (226) 6 zablokowanych
-
2017-06-01 11:09
(1)
A co z dojezdzajacymi do i wyjezdzajacymi z niedźwiednika?
To skrzyżowanie jest jedynym wyjazdem z tego osiedla a także z dwóch szkół- 2 1
-
2017-06-02 18:47
a jaki jest problem?
- 0 0
-
2017-06-01 11:13
Tristar nie sprawdził się budujemy byś pasy a kasa leci tak nas dymaja
- 1 0
-
2017-06-01 11:25
Jak to korki?
Przecież podczas otwarcia Nowej Słowackiego Budyń wraz z przydupasami uroczyście rozdawali korkociągi!
- 2 0
-
2017-06-01 11:35
Genialny pomysł - autobus przejedzie szybciej przez samo skrzyżowanie
Akurat nadrobi część czasu jaką straci na staniu w korku jaki na banki się stworzy przez odebranie osobówkom prawoskrętów.
- 1 1
-
2017-06-01 11:57
Ronda w Gdańsku (1)
Rozwiązaniem są właśnie RONDA a nie skrzyżowania nazywane ostentacyjnie "rondami" które nimi wcale nie są !
PRzykłady:
"Rondo" de la Salle
"Rondo" Graniczne Wolne Miasto Gdańsk - Rzeczpospolita Polska
Przecież to nie są żadne ronda tylko dziwaczne skrzyżowania z wieloma światłami. NIe ma przed nimi znaków "ruch okrężny" więc to zwykłe skrzyżowania a ich zagmatwanie sprawia że ruch spowalniają zamiast usprawniać.
oraz inne dziwne skrzyżowania:
Skrzyżowanie Świętokrzyskiej / Havla - woła o pomstę do nieba - szumnie zapowiadane skrzyżowanie w mediach które miało być rondem a jest... PÓŁ-rondem ???? czy innym tworem.
Skrzyżowanie Havla / Łódzkiej - ponownie zbudowano jakieś komiczne wręcz skrzyżowanie a teraz dobudowuje się właśnie pas do zawracania przed skrzyżowaniem !
Tyle tam terenu, takie fajne miejsce aby zrobić normalne rondo aby jadący od strony Armii Krajowej nie urządzali sobie rajdów po 100 - 120 km / h aby zdążyć na zielone światła !
Rondo w takim miejscu naturalnie wymusza zwolnienie przed nim i płynny ruch aut ze wszystkich kierunków na raz.
Teraz np wieczorami stoją prawie wszyscy, wypuszczają do atmosfery spaliny i przepuszczają auta-widma których wogóle nie ma ! Często z kierunku na którym jest zielone światło nie jedzie NIKT a wszyscy pozostali stoją i czekają ! I to wszystko w dobie "ekologii", "segregacji śmieci" i walki z zanieczyszczeniami !
Obłuda władz do potęgi.- 8 1
-
2017-06-01 12:52
Niby jest inteligentny system sterowania ruchem. Ale chyba dopiero się uczy, iż nie ma samochodów, to zielone światło dla nich jest zbędne ;)
- 2 0
-
2017-06-01 11:59
te "nie da sie" przestan oceniac wpisy
- 1 0
-
2017-06-01 12:49
Rozwiąznie jest proste
Rozebrać estakadę na Okopowej i przenieść na Słowackiego, problem z bani, Oczywiście, że razem z tunelem, na Okopowej i tak budują drugi.
- 0 0
-
2017-06-01 12:58
%% (2)
Bus pas powinien być do osowej jeden+ rowery.
- 3 0
-
2017-06-01 13:38
trzeba poczekac na nowa spacerowa -zapowiadali ze bedzie buspas do oliwy
- 2 0
-
2017-06-01 17:22
rowerem to jeździj sobie po lesie
drogę wojewódzką zostaw samochodom.
jeszcze trochę i ścieżkę zażądasz na autostradzie!- 1 0
-
2017-06-01 14:59
Proponuje aby caly gdansk zamknac, niech tylko jezdza dorozki i autobusy elektryczne, a wszystko inne niech ludzie sobie woza taczkami. Gdansk zamiast sie rozwijac cofa sie do transportu sredniowiecznego.
- 1 0
-
2017-06-01 15:39
skrzyżowanie bez kolizyjne!!!
Miejsca naprawdę dużo a rozwiązanie na długie lata!!!
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.