• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na rondzie de La Salle. Drogowcy chcą tam wytyczyć buspasy

Maciej Korolczuk
1 czerwca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
  • Buspas ma zostać wytyczony na fragmencie istniejącego prawoskrętu i przebiegać na drugą stronę skrzyżowania do przebudowanego wjazdu do zatoki autobusowej.
  • W tym miejscu będzie przebiegać pas przeznaczony autobusom komunikacji miejskiej w kierunku Matarni.
  • Buspasy mają poprawić płynność ruchu autobusom zjeżdżającym ze Słowackiego w kierunku Moreny, Niedźwiednika i Wrzeszcza.
  • Buspas miałby przebiegać po istniejącym pasie zieleni aż do wjazdu na widoczną na drugim zatokę autobusową.

Wkrótce jazda autobusów miejskich na jednym z kluczowych skrzyżowań w Gdańsku - Słowackiego z Potokową zobacz na mapie Gdańska będzie sprawniejsza. Gdańscy drogowcy chcą tam wytyczyć buspasy, co będzie wiązało się z przebudową skrzyżowania. Obecnie analizowany jest zakres robót i koszty przebudowy.



Czy buspasy na rondzie de La Salle poprawią twoim zdaniem płynność ruchu autobusów komunikacji miejskiej?

Rondo de La Salle to jedno z największych i najbardziej kluczowych skrzyżowań w Gdańsku. Trasa Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych są głównym ciągiem między obwodnicą a Wrzeszczem, a także Moreną i Niedźwiednikiem. Dziennie przejeżdża tamtędy kilkadziesiąt tysięcy aut przez co, szczególnie w godzinach porannych, tworzą się tam długie korki.

W zatorach tkwią też i tracą cenne minuty autobusy komunikacji miejskiej kursujące między Gdańskiem a Bysewem, Baninem, Rębiechowem, Kokoszkami czy Matarnią. Radykalnie zmniejszyć korków i odciążyć trasy nie była też w stanie Pomorska Kolej Metropolitalna, dlatego by jeszcze bardziej usprawnić w tym miejscu poruszanie się miejskich autobusów, drogowcy postanowili wykorzystać obecną infrastrukturę i przebudować skrzyżowanie, tak by w obu kierunkach wytyczyć buspasy.

Planowane buspasy na rondzie de La Salle. Planowane buspasy na rondzie de La Salle.
- Obecnie ten pomysł jest przez nas analizowany zarówno pod kątem zakresu robót jak i ich kosztów - mówi Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Chcielibyśmy zrealizować ten projekt przy niewielkiej ingerencji w skrzyżowanie, polegającej na zlikwidowaniu wysepki i dobudowaniu krótkiego odcinka zjazdowego dla autobusów przecinających to skrzyżowanie zarówno w kierunku Matarni jak i Wrzeszcza. Z tego samego pasa autobusy mogłyby też płynnie skręcać na osiedle Niedźwiednik, a po drugiej stronie skrzyżowania ze Słowackiego od razu autobus mógłby wjechać na zatoczkę autobusową przy Potokowej. Dziś - tak jak inni kierowcy - musi stać w korku i czekać na zielone światło.
Na razie pomysł jest na etapie konsultacji i analiz. Wiadomo, że wytyczenie buspasów wiązałoby się z niewielkimi pracami budowlanymi. Drogowcy muszą też sprawdzić, czy nie będą one kolidować z ewentualnymi sieciami podziemnymi.

Opinie (226) 6 zablokowanych

  • (1)

    A co z dojezdzajacymi do i wyjezdzajacymi z niedźwiednika?
    To skrzyżowanie jest jedynym wyjazdem z tego osiedla a także z dwóch szkół

    • 2 1

    • a jaki jest problem?

      • 0 0

  • Tristar nie sprawdził się budujemy byś pasy a kasa leci tak nas dymaja

    • 1 0

  • Jak to korki?

    Przecież podczas otwarcia Nowej Słowackiego Budyń wraz z przydupasami uroczyście rozdawali korkociągi!

    • 2 0

  • Genialny pomysł - autobus przejedzie szybciej przez samo skrzyżowanie

    Akurat nadrobi część czasu jaką straci na staniu w korku jaki na banki się stworzy przez odebranie osobówkom prawoskrętów.

    • 1 1

  • Ronda w Gdańsku (1)

    Rozwiązaniem są właśnie RONDA a nie skrzyżowania nazywane ostentacyjnie "rondami" które nimi wcale nie są !

    PRzykłady:
    "Rondo" de la Salle
    "Rondo" Graniczne Wolne Miasto Gdańsk - Rzeczpospolita Polska

    Przecież to nie są żadne ronda tylko dziwaczne skrzyżowania z wieloma światłami. NIe ma przed nimi znaków "ruch okrężny" więc to zwykłe skrzyżowania a ich zagmatwanie sprawia że ruch spowalniają zamiast usprawniać.

    oraz inne dziwne skrzyżowania:
    Skrzyżowanie Świętokrzyskiej / Havla - woła o pomstę do nieba - szumnie zapowiadane skrzyżowanie w mediach które miało być rondem a jest... PÓŁ-rondem ???? czy innym tworem.

    Skrzyżowanie Havla / Łódzkiej - ponownie zbudowano jakieś komiczne wręcz skrzyżowanie a teraz dobudowuje się właśnie pas do zawracania przed skrzyżowaniem !
    Tyle tam terenu, takie fajne miejsce aby zrobić normalne rondo aby jadący od strony Armii Krajowej nie urządzali sobie rajdów po 100 - 120 km / h aby zdążyć na zielone światła !
    Rondo w takim miejscu naturalnie wymusza zwolnienie przed nim i płynny ruch aut ze wszystkich kierunków na raz.

    Teraz np wieczorami stoją prawie wszyscy, wypuszczają do atmosfery spaliny i przepuszczają auta-widma których wogóle nie ma ! Często z kierunku na którym jest zielone światło nie jedzie NIKT a wszyscy pozostali stoją i czekają ! I to wszystko w dobie "ekologii", "segregacji śmieci" i walki z zanieczyszczeniami !

    Obłuda władz do potęgi.

    • 8 1

    • Niby jest inteligentny system sterowania ruchem. Ale chyba dopiero się uczy, iż nie ma samochodów, to zielone światło dla nich jest zbędne ;)

      • 2 0

  • te "nie da sie" przestan oceniac wpisy

    • 1 0

  • Rozwiąznie jest proste

    Rozebrać estakadę na Okopowej i przenieść na Słowackiego, problem z bani, Oczywiście, że razem z tunelem, na Okopowej i tak budują drugi.

    • 0 0

  • %% (2)

    Bus pas powinien być do osowej jeden+ rowery.

    • 3 0

    • trzeba poczekac na nowa spacerowa -zapowiadali ze bedzie buspas do oliwy

      • 2 0

    • rowerem to jeździj sobie po lesie

      drogę wojewódzką zostaw samochodom.
      jeszcze trochę i ścieżkę zażądasz na autostradzie!

      • 1 0

  • Proponuje aby caly gdansk zamknac, niech tylko jezdza dorozki i autobusy elektryczne, a wszystko inne niech ludzie sobie woza taczkami. Gdansk zamiast sie rozwijac cofa sie do transportu sredniowiecznego.

    • 1 0

  • skrzyżowanie bez kolizyjne!!!

    Miejsca naprawdę dużo a rozwiązanie na długie lata!!!

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane