- 1 Pozostałości baterii mającej bronić portu (26 opinii)
- 2 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (123 opinie)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (79 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (339 opinii)
- 5 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (22 opinie)
- 6 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (64 opinie)
Zobacz przejazd tunelem pod Martwą Wisłą
W środę tunelem pod Martwą Wisłą pojechali dziennikarze. Mieszkańcy i turyści będą mogli przejść lub przejechać tam rowerem 23 kwietnia - będzie to dzień otwarty inwestycji.
Zgodnie z obowiązującą umową, wykonawca - firma OHL - ma czas do 21 kwietnia na uzyskanie pozwolenia na użytkowanie tunelu. Inwestorem zastępczym miasta Gdańska jest spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.
- Datę udostępnienia kierowcom tunelu podamy w ciągu dwóch tygodni - mówi Ryszard Trykosko, prezes spółki GIK.
Dzień otwarty inwestycji
Na początek dobre informacje dla wszystkich zainteresowanych inwestycją. Miasto zorganizuje dzień otwarty tunelu pod Martwą Wisłą. Poprzednie tego typu wydarzenie, gdy jeszcze trwała budowa, cieszyło się ogromnym zainteresowaniem.
Mieszkańcy i zainteresowani będą mogli przejść pod lustrem Martwej Wisły 23 kwietnia od godz. 9-14. Najpierw wjadą do niego rowerzyści, o godz. 11 przebiegną biegacze, a na godz. 13 zaplanowany jest barwny korowód pieszych.
Warto wziąć udział w wydarzeniu, bowiem tunelem docelowo będą mogli się poruszać tylko kierowcy. Rowerzyści i piesi nie będą mieli tam wstępu.
Ok. 900 tys. zł na ubezpieczanie i ok. 2,5 mln zł na utrzymanie
Ok. 3,4 mln zł będzie kosztowało miasto rocznie zapewnienie możliwości przejazdu tunelem pod Martwą Wisłą. To mniej więcej tyle samo, co koszt trwającego remontu ul. Sobieskiego, czy budowa modułowego przedszkola dla ok. 250 dzieci.
Na wspomnianą kwotę składa się wykup dwóch polis ubezpieczeniowych, na które został ogłoszony przetarg. Obiekt pod Martwą Wisłą będzie reasekurować od szkód majątkowych Towarzystwo Ubezpieczeniowe Uniqa. Składka za polisę roczną wyniesie ok. 809 tys. zł. Natomiast roczne ubezpieczenie OC tunelu zapewni AIG Europe Limited, a jego koszt będzie wynosić 69 tys. zł.
Lwią część kwoty 3,4 mln zł stanowić będzie koszt utrzymania obiektu - m.in. nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem urządzeń, systemów bezpieczeństwa. Zarząd Dróg i Zieleni, który będzie administrował tunelem, kontrakt ten zlecił firmie Siemens. Firma otrzyma za to ok. 2,5 mln zł.
Ostatnie odbiory na ukończeniu
Niedawno sprawdzano system wentylacji pożarowej, który w obiekcie został dobrany i wykonany poprawnie. Jest on w stanie zapewnić wymagane warunki środowiska zgodnie z założeniami projektowymi. W tym celu wykorzystano metodę "gorącego dymu", która pozwoliła na symulację prawdziwego pożaru.
1377,5 - tyle metrów ma całkowita długość tunelu pod Martwą Wisłą
1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka
2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM
91 - długość maszyny TBM w metrach
12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach
11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach
35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły
1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania 2 rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z 7 elementów i waży 100 ton)
500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli
40 - taką długość w kilometrach miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu
Miejsca
Opinie (311) 8 zablokowanych
-
2016-04-06 22:59
Wow. Nie wiedziałem, że ten tunel jest taki długi (1)
A podczas dnia otwartego będzie można zwiedzać obydwie nitki tunelu?
- 4 3
-
2016-04-06 23:29
a w co drugim łączniku będzie kryśka, co oscypki sprzedaje i kierpce.
- 1 0
-
2016-04-06 23:02
Ale oplaty (1)
Niewyobrażalne sumy pieniędzy na utrzymanie. Ubezpieczenia, Siemens można by było zejść z kosztow.
- 1 2
-
2016-04-06 23:28
Philips tam wiesz.
- 0 0
-
2016-04-06 23:28
Podobają mi się TOI TOI co 100m, są lepsze i bardziej potrzebne od wyjść awaryjnych - a też w razie awarii potrzebne :) (2)
a może to są windy?
- 4 1
-
2016-04-06 23:30
widziałem, że co 200m w ścianie są wbudowane TOI TOI stacjonarne z wifi...
- 4 0
-
2016-04-08 02:16
za dużo Harry'ego Potter'a :)
- 0 0
-
2016-04-06 23:31
To teraz czekamy na tunel pod pachołkiem, parobkiem, żywą wisłą, pod sopotu, wzdłuż i w szerz oraz do szFecji
ten do szFecji to taki, żeby prom wszedł.
- 3 2
-
2016-04-06 23:34
Beznadzieja
Nie ma nic dla rowerów
- 3 2
-
2016-04-07 01:09
Jechałem takim tunelem pod Łabą w Hamburgu.
Pamiętam tam znak drogowy: minimalna prędkość -chyba 60 czy 70 km. Podobało mi się. takie podejście związane z problemem wentylacji i spalin
- 2 1
-
2016-04-07 02:04
Co to za jazda środkiem jezdni, gdzie są dwa pasy w dwie strony? Należy się mandat.
- 0 2
-
2016-04-07 04:11
ANKIETA
W ankiecie powinno jeszcze być , obawiam się że może ulec zawaleniu
- 1 1
-
2016-04-07 04:21
Do kierowców (1)
Problemy z wentylacją tunelu, czyli nadmiar spalin, instrukcja przejazdu dla kierowców i pasażerów : nabieramy powietrza pełne płuca i na bezdechu jedziemy szybko do końca tunelu aby nie zatruć się spalinami, dla mniej wytrzymałych aparaty tlenowe.
- 3 3
-
2016-04-07 11:54
to miał być dowcip czy wysiłek intelektualny?
- 1 1
-
2016-04-07 07:27
A, kretyni na rowerach....
... i tak wjadą, mimo zakazu, przecież oni są jak PiS, ponad prawem....
- 6 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.