- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (187 opinii)
- 2 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (216 opinii)
- 3 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (61 opinii)
- 4 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (106 opinii)
- 5 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (461 opinii)
- 6 Nocna komunikacja do poprawki (253 opinie)
Zobacz przejazd tunelem pod Martwą Wisłą
W środę tunelem pod Martwą Wisłą pojechali dziennikarze. Mieszkańcy i turyści będą mogli przejść lub przejechać tam rowerem 23 kwietnia - będzie to dzień otwarty inwestycji.
Zgodnie z obowiązującą umową, wykonawca - firma OHL - ma czas do 21 kwietnia na uzyskanie pozwolenia na użytkowanie tunelu. Inwestorem zastępczym miasta Gdańska jest spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.
- Datę udostępnienia kierowcom tunelu podamy w ciągu dwóch tygodni - mówi Ryszard Trykosko, prezes spółki GIK.
Dzień otwarty inwestycji
Na początek dobre informacje dla wszystkich zainteresowanych inwestycją. Miasto zorganizuje dzień otwarty tunelu pod Martwą Wisłą. Poprzednie tego typu wydarzenie, gdy jeszcze trwała budowa, cieszyło się ogromnym zainteresowaniem.
Mieszkańcy i zainteresowani będą mogli przejść pod lustrem Martwej Wisły 23 kwietnia od godz. 9-14. Najpierw wjadą do niego rowerzyści, o godz. 11 przebiegną biegacze, a na godz. 13 zaplanowany jest barwny korowód pieszych.
Warto wziąć udział w wydarzeniu, bowiem tunelem docelowo będą mogli się poruszać tylko kierowcy. Rowerzyści i piesi nie będą mieli tam wstępu.
Ok. 900 tys. zł na ubezpieczanie i ok. 2,5 mln zł na utrzymanie
Ok. 3,4 mln zł będzie kosztowało miasto rocznie zapewnienie możliwości przejazdu tunelem pod Martwą Wisłą. To mniej więcej tyle samo, co koszt trwającego remontu ul. Sobieskiego, czy budowa modułowego przedszkola dla ok. 250 dzieci.
Na wspomnianą kwotę składa się wykup dwóch polis ubezpieczeniowych, na które został ogłoszony przetarg. Obiekt pod Martwą Wisłą będzie reasekurować od szkód majątkowych Towarzystwo Ubezpieczeniowe Uniqa. Składka za polisę roczną wyniesie ok. 809 tys. zł. Natomiast roczne ubezpieczenie OC tunelu zapewni AIG Europe Limited, a jego koszt będzie wynosić 69 tys. zł.
Lwią część kwoty 3,4 mln zł stanowić będzie koszt utrzymania obiektu - m.in. nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem urządzeń, systemów bezpieczeństwa. Zarząd Dróg i Zieleni, który będzie administrował tunelem, kontrakt ten zlecił firmie Siemens. Firma otrzyma za to ok. 2,5 mln zł.
Ostatnie odbiory na ukończeniu
Niedawno sprawdzano system wentylacji pożarowej, który w obiekcie został dobrany i wykonany poprawnie. Jest on w stanie zapewnić wymagane warunki środowiska zgodnie z założeniami projektowymi. W tym celu wykorzystano metodę "gorącego dymu", która pozwoliła na symulację prawdziwego pożaru.
1377,5 - tyle metrów ma całkowita długość tunelu pod Martwą Wisłą
1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka
2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM
91 - długość maszyny TBM w metrach
12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach
11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach
35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły
1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania 2 rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z 7 elementów i waży 100 ton)
500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli
40 - taką długość w kilometrach miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu
Miejsca
Opinie (311) 8 zablokowanych
-
2016-04-07 07:50
.. (1)
a pisiorki jak zwykle krytykują
- 5 3
-
2016-04-07 09:02
Ja nie z pisu ale policz auta po oywarciu i te na obwodnicy to moze ogarniesz co jest potrzebne. Ja z pruszcza mi pomoze na lechie jadac i wracajac. Ale sopocianie gdynianie czy wiekszosc dzielnic gdanska sie nie przyda
- 1 0
-
2016-04-07 08:23
tunel (1)
co z rowerzystami jak to będzie rozwiązane dla czego nic o tym się nie pisze ???
- 2 5
-
2016-04-07 08:49
Dla rowerzystów mają wytyczyć inny przejazd - po dnie rzeki. Do tego trzeba będzie się zaopatrzyć w długą rurkę do oddychania.
- 3 0
-
2016-04-07 08:29
Nie można po prostu powiedzieć: "Otwarte"
"Najpierw wjadą do niego rowerzyści, o godz. 11 przebiegną biegacze, a na godz. 13 zaplanowany jest barwny korowód pieszych".
... a wstęgę przetnie I Sekretarz KC, przemówienie wygłosi Członek z Ramienia, a później głos zabiorą Przedstawiciele Ludu Pracującego Miast i Wsi, następnie Przewodnicząca Koła Gospodyń Miejskich. Wszystko uświetni występ zespołu pieśni i tańca ...
A na koniec wyjdzie Kiwaczek (ten co mieszkał w budce telefonicznej) i powie:' Budowaliśmy, budowaliśmy i ...zbudowaliśmy"
I wtedy będzie otwarte.- 4 3
-
2016-04-07 08:58
3miasto budynland
A ile m3 bursztunu wyciagneli drazac tunel i kto za ile go uplynnil. To 3miasto nie napisalo.
- 7 2
-
2016-04-07 09:17
SUPER ! (2)
To się nazywa rozwój ! SUPER !
Niektórzy mogą narzekać, że to drogo, ze to nie potrzebne..., że za szare, ze za cicho lub za głośno...wiadomo obraz Polaka szaraka...
Uważam, jednak, że poprzez takie inwestycje buduje się przyszłość, innowacyjność, przebija struktury archaicznego myślenia. Poza tym zaangażowani i odpowiedzialni za inwestycje uczą się procedur i umiejętności korzystania z nowoczesności.
BRAWO !- 4 1
-
2016-04-07 10:01
Tunel innowacyjnosc po podstawowce jestes.
- 0 0
-
2016-04-07 10:10
Rozwój to byłby gdyby wybudowano ten tunel w latach 20 XX wieku, bo większość tuneli w Europie wybudowano na początku XX wieku! W Polsce zaczęło się to, co na Zachodzie i Północy zaczęło się chyba w XIX wieku! Ten tunel jest zdaje się dopiero etapem dużego projektu, który zakłada połączenie trasy Sucharskiego z obwodnicą trójmiejską przez lasy Oliwskie. Ma być budowany jeszcze jeden tunel pod lasami w kierunku obwodnicy?
- 0 0
-
2016-04-07 09:37
Każde 50 metrów tego cuda to koszt jednej szkoły klasy SP 12 przy Człuchowskiej (2)
Brakuje mi informacji ile mostów można zbudować z takiej ilości wylanego betonu?
- 3 3
-
2016-04-07 12:09
a ile żłobków, przedszkoli i szkół można było wybudować za teatr szekspirowski? za muzeum bolka? za budowane jeszcze muzeum 2 (1)
teatr szekspirowski- ok 95mln zł
ECS- ok 130mln zł
muzeum II wojny- 385mln zł
potrzebne to jak cholera, przez te inwestycje przesunięto budowe tunelu pod wisłą, tunelu pod pachołkiem, pomijam, ze za te ponad 0,5 miliarda zł mozna było wybudować w kazdej dzielnicy po obiekcie w którym znajdowało by sie złobek, przedszkole i szkoła- 4 2
-
2016-04-07 18:29
a po kiego tyle żlobków, przedszkoli i szkół jak mamy ujemny przyrost naturalny i ciężko zebrać jedną pełną klasę?
- 0 0
-
2016-04-07 10:01
To teraz wszelkie Ferari, Lambordżini, BMW eMki itd beda przyjezdzac do Gdanska zamiast Monte Carlo
przed tunelem bedzie zawsze stala grupka 15 latkow z telefonami i beda krecic filmiki na jutjuba.
- 1 1
-
2016-04-07 10:15
Żenada
" Datę udostępnienia kierowcom tunelu podamy w ciągu dwóch tygodni - mówi Ryszard Trykosko, "
Łaskawcy będą się teraz zastanawiać kiedy pospólstwo będzie mogło skorzystać z tunelu. A pierwszy kierowca, który skorzysta z tunelu zapewne dostanie od władz album o Gdańsku.
" Miasto zorganizuje dzień otwarty tunelu pod Martwą Wisłą. Poprzednie tego typu wydarzenie, gdy jeszcze trwała budowa, cieszyło się ogromnym zainteresowaniem."
Jak to taka super atrakcja to może każdego roku zamykać tunel dla ruchu samochodowego i robić pochody.
Pierwszy dzień otwarty przyciągnął ludzi bo był to "pierwszy raz", a ludzie chcieli zobaczyć jaki jest faktyczny etap opóźnionej budowy. Teraz to żadna atrakcja. A tunel ludzie sobie obejrzą z okien samochodów. Pierwsze przejazdy samochodami to faktycznie będzie jakaś atrakcja.
Ciekawe jest też że budowa tunelu trwała ładnych parę lat a przez ten czas nie zrobiono nic, żeby Zaspa i Przymorze nie zostały zakorkowane przez zwiększony ruch który na pewno wygenerują samochody z tunelu.- 5 2
-
2016-04-07 10:25
23 kwietnia Dniem Pieszego Pasażera
- 2 0
-
2016-04-07 10:32
tunel
no fajnie pięknie. super, że wreszcie skończyli...
te migajace zielony swiatla stroboskopowe przy wyjściach awaryjnych mogliby sobie podarować.
no chyba, że to tymczasowo na czas budowy- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.