- 1 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (44 opinie)
- 2 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (39 opinii)
- 3 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (278 opinii)
- 4 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (319 opinii)
- 5 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (126 opinii)
- 6 Pościg między autami na trzypasmówce (64 opinie)
134 tankowce przypłynęły do Gdańska i Gdyni. Rekordy morskich terminali PERN
Baza paliw w Dębogórzu w I kwartale 2023 roku przyjęła aż 24 tankowce, co oznacza 50-proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2022 roku. Naftoport przyjął i rozładował o 30 proc. więcej tankowców niż w analogicznym okresie 2022 roku. Spółka obsłużyła 110 statków.
Jakie ceny paliw w Trójmieście
Podobnie wyglądają statystyki związane z wysyłką przyjętego z morza paliwa w głąb kraju za pośrednictwem kolei. Dlatego PERN intensywnie rozwija swoją bazę magazynową w Dębogórzu i inwestuje w kolej. W tym roku zostaną oddane do użytku dwa zbiorniki o pojemności 32 tys. m sześc. każdy, a w planach są kolejne trzy - tym razem o pojemności 50 tys. m sześc. każdy.
- Kiedy mówimy o naszych zdolnościach przeładunkowych w zakresie ropy naftowej, nie sposób nie wspomnieć także o roli naszej bazy surowcowej w Gdańsku i tamtejszym Terminalu Naftowym wraz ze stacjami pomp rurociągu pomorskiego w Pelplinie, Łasinie i Rypinie. Obiekty te umożliwiają elastyczny odbiór surowca z tankowców za pośrednictwem Naftoportu. Dzięki rozbudowie pojemności, która była realizowana w ostatnich latach, nad Bałtykiem mamy około 2 mln m sześc. pojemności - podkreśla Paweł Stańczyk, prezes PERN.
W I kwartale 2023 roku Naftoport podpisał także umowę na wykonanie dokumentacji projektowej inwestycji polegającej na rozbudowie terminalu o nowe stanowisko przeładunków ropy naftowej i produktów naftowych oraz uzyskaniu wszelkich niezbędnych zezwoleń. Po rozbudowie terminal Naftoport uzyska kolejne, szóste już stanowisko, w tym drugie przystosowane do przyjmowania wielkich zbiornikowców oceanicznych klasy VLCC.
Miejsca
Opinie (11) 3 zablokowane
-
2023-04-18 10:55
Obracaja mld zl a ochroniarze co tego pilnuja dalej za zalosne ochlapy w postaci najnizszej krajowej i w fatalnych warunkach (2)
Socjalnych,czyli polski pracodawca w pigulce buahaaaaa
- 21 13
-
2023-04-18 11:53
Wybitny polityk platformy mówił
Zmień pracę
Weź kredyt- 5 8
-
2023-04-19 20:01
Ile godzin w miesiącu i ile na rękę wychodzi?
- 0 0
-
2023-04-18 11:28
(2)
A czyja to ropa?Bo połowa tankowców na swiecie wozi dalej rozyjska tylko z wypranym źródłem pochodzenia
- 17 3
-
2023-04-18 15:04
ruskie i tak na tym tracą, bo sprzedają taniej innym krajom, które później sprzedają drożej europie i tak cały cyrk się kręci :)
- 4 1
-
2023-05-15 08:52
a z ukriny sprzedaja na Litwę po 2,40 zł/litr (w przliczeniu)
- ciekawe skąd mają tyle ze eksportują ?
- 0 0
-
2023-04-18 11:52
Jakie straty poniosła planeta i klimat? (1)
Nie lepiej takie operacje przeprowadzać w Niemczech?
- 5 14
-
2023-04-18 12:05
Niemcy czy Polska, dla planety i klimatu bez różnicy. Z drugiej strony lepiej, żeby to Polska na tym zarabiała.
- 7 1
-
2023-04-18 12:07
Dlaczego to jeszcze nie jest w prywtanych rękach? Przecież prywatne jest lepiej zarządane
Nie widzę przesłanek żeby sprzeda np Rosjanom. Kapitał nie ma narodowości
- 3 16
-
2023-04-18 16:05
Szkoda, że Niemcy i pewna partia o której nie można pisać :) blokują rozwój portów...
...W Świnoujściu i Szczecinie...wyniki dla całej Polski byłyby jeszcze lepsze.
- 10 6
-
2023-04-19 19:59
Spory ruch na torach w związku z tymi tankowcami.
Codziennie po parę składów z wagonami-cysternami.- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.