- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (28 opinii)
- 2 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (165 opinii)
- 3 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (152 opinie)
- 4 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (238 opinii)
- 5 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (42 opinie)
- 6 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (57 opinii)
15-latek udaremnił kradzież baterii z roweru Mevo
15-letni Igor spłoszył złodzieja kradnącego wartą 2,8 tys. zł baterię z Mevo. W ramach podziękowań operator systemu nagrodził go rocznym karnetem na korzystanie z roweru metropolitalnego. To zdarzenie pokazało, że obsługa techniczna Mevo powinna posiadać odpowiednie oznakowanie, którego obecnie brakuje.
- W pierwszej chwili pomyślałem, że to serwisant Mevo, wymieniający baterię w rozładowanym jednośladzie [serwisanci Mevo nie są w żaden sposób oznakowani - red.]. Moją uwagę przykuł jednak jeden ważny szczegół - brak w pobliżu jakiegokolwiek oznakowanego samochodu Mevo, którym poruszają się serwisanci. Przystanąłem na chwilę, nie wzbudzając podejrzeń, wtedy usłyszałem w rowerze alarm. Ponadto zauważyłem, że w zamku nie było klucza, którego serwisanci używają do otwarcia klapy baterii. Podszedłem do chłopaka i od razu zapytałem, co robi przy tym rowerze. Nawet na mnie nie spojrzał, tylko uciekł. Zostawił rower z otwartą klapą baterii i akumulatorem w środku - relacjonuje Igor.
Mevo nałożyło karę za parkowanie przed biurowcem
15-latek na tym nie skończył swojej interwencji. Igor zgłosił w systemie rower jako uszkodzony i z baterią pojechał do biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
- Pracownicy nie kryli zaskoczenia, serdecznie mi podziękowali i pogratulowali. Następnego dnia około godz. 11 zadzwonił do mnie telefon. Okazało się, że to lokalni przedstawiciele firmy Nextbike. Zaprosili mnie na Stadion Energa w Gdańsku, żebym odebrał upominek. Przyjechałem i powitały mnie dwie bardzo pozytywne osoby, panowie Jacek i Łukasz. Porozmawialiśmy trochę o systemie Mevo, zadałem im kilka pytań. To było naprawdę bardzo ciekawe spotkanie. W ramach podziękowań Nextbike nagrodził mnie rocznym karnetem na korzystanie z systemu Mevo i kilkoma firmowymi gadżetami - dodaje Igor Dorawa.
Igor apeluje o odpowiedni ubiór serwisantów
Kiedy już zbierzemy się na odwagę, by zwrócić uwagę na podobny incydent, powinniśmy potrafić odróżnić serwisanta od złodzieja. Tu może pojawić się problem, bo serwisanci nie są w żaden sposób oznaczeni.
- Ważną kwestią jest odpowiedni ubiór pracowników. Mieszkańcy metropolii pewnie przyzwyczaili się do widoku mężczyzn w kapturach, wymieniających baterie w rowerach, przez to niestety trudniej jest odróżnić potencjalnego złodzieja od osoby z obsługi Mevo. W związku z tym apeluję o odpowiedni ubiór pracowników. Najprostszy z możliwych to chyba kamizelka z emblematem Mevo i dopiskiem "Serwis mobilny" plus identyfikator pracowniczy. Po takiej zmianie serwisanci nie tylko będą wyglądać profesjonalnie, a również będzie możliwe ich łatwe odróżnienie od zwykłych użytkowników - kończy Igor.
Opinie (269) ponad 50 zablokowanych
-
2019-06-15 16:47
miał szczęście, że nie został np. skopany przez tego złodzieja (1)
- 14 4
-
2019-06-15 17:53
Złodzieje nie kopią, złodzieje uciekają.
Bo wiedzą jaka jest kara za skopanie. To inny paragraf....
- 5 0
-
2019-06-15 17:28
Ola
Jeszcze w marcu, gdy Mevo dopiero zaczęło działać, zauważyłam ok. godz. 23.00 przy stacji Zakoniczyn człowieka ładującego kolejne rowery na busa z logiem firmy kurierskiej. Wydało mi się to podejrzane, ale po 20 minutach oczekiwania na infolinii Mevo usłyszałam, że wszystko jest w porządku. Popieram postulat dotyczący odpowiedniego stroju serwisantów Mevo. A Igorowi gratuluję odwagi i fantastycznej postawy!
- 13 2
-
2019-06-15 17:19
Baterie szybko drożeją widać
Poprzednia bateria, którą kiedyś serwisant zostawił na przystanku, bo nie mógł znaleźć roweru, kosztowała 1500 zł :)
- 17 0
-
2019-06-15 17:18
Brawo Igor!
Gratuluje Tobie i Twoim rodzicom,ze Cie tak dobrze wychowali.Zuch!
- 16 4
-
2019-06-15 17:16
Super postawa :)
Wśród panującej znieczulicy, super chłopaku że zareagowałes!
- 19 3
-
2019-06-15 17:04
Mała konfitura
No i następny zaganiacz wyrasta w tych porąbany h czasach obywatelskich no ale z jednej strony prawidłowo. Brawo społeczniak
- 4 13
-
2019-06-15 17:04
ociepania wizerunku Mevo...
odcinek kolejny. Niestety średnio widzę postrzeganie tej firmy po tym bajzlu, który nam zaserwowali.
- 15 2
-
2019-06-15 15:54
Miał togę? (1)
- 8 8
-
2019-06-15 17:02
Nie miał. Miał czarną sukienkę o koloratkę.
- 1 6
-
2019-06-15 16:45
Brawo Panie Igorze.
Zwracam się Pan - bo zasługujesz na to. Wielu tak zwanych dorosłych udałoby że nic nie widzieli.
Twoi rówieśnicy tak samo. Oni po czasie opisaliby to na swoich profilach: widziałem kradzież.- 20 6
-
2019-06-15 15:48
Tiry na tory (1)
- 13 5
-
2019-06-15 16:41
"Tiry na tory " - to zgadza się.
A rowery wyciągnąć z piwni i jeździć jak najwięcej.
Żeby niemieckie szroty dłużej czekały!- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.