• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

178 mln zł za system zarządzania ruchem na obwodnicy

Michał Sielski
23 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
System ma zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu m.in. na trójmiejskiej obwodnicy. System ma zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu m.in. na trójmiejskiej obwodnicy.

Obwodnica Trójmiasta i Południowa Obwodnica Gdańska, a w sumie 200 km drogi ekspresowej S7 na Pomorzu oraz w województwie warmińsko-mazurskim zostanie objęte elektronicznym systemem sterowania ruchem, podobnym do działającego w Trójmieście Tristara.



Zwracasz uwagę na znaki zmiennej treści?

Podobnym, ale nie takim samym, bo podczas gdy Tristar kieruje przede wszystkim sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniach w Gdańsku, Gdyni i Sopocie, system odpowiedzialny za ruch na trasach S6 i S7 będzie obsługiwał znacznie mniej węzłów. Za to zdecydowanie większy ruch.

- Projekt składać się będzie przede wszystkim z odpowiednio wyposażonego Centrum Zarządzania Ruchem w miejscowości Dworek przy S7 oraz z urządzeń rozmieszczonych w pasie drogowym służących m.in. zarządzaniu ruchem oraz przekazywaniu aktualnych informacji kierowcom - informuje gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który prowadzi projekt.
W ramach systemu zostaną zainstalowane:

  • stacje pomiarowe ruchu drogowego zapewniające wykrywanie zdarzeń drogowych, takich jak: zator, nagła zmiana warunków ruchu czy pojazd jadący pod prąd,
  • kamery przekazujące obraz z dróg,
  • kamery służące do pomiaru czasu przejazdu,
  • stacje meteorologiczne,
  • znaki zmiennej treści informujące m.in. o zdarzeniach drogowych, zatorach, objazdach, stanie nawierzchni drogowej czy innych zagrożeniach występujących na danym odcinku drogi,
  • znaki wskazujące trasy objazdu w przypadku wystąpienia takiej konieczności,
  • znaki zmiennej treści informujące o warunkach pogodowych,
  • urządzenia do nadawania komunikatów radiowych CB oraz zapewniających łączność kierowców z operatorem Centrum Zarządzania Ruchem,
  • tablica informująca o czasie oczekiwania na przejściu granicznym.

System gotowy w 2023 roku



Najkorzystniejszą ofertę na wykonanie tego systemu złożyło konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) oraz Aeronaval de Censtrucciones Instalaciones (partner). Kryteria oceny ofert stanowiły: cena (60 proc.), nieinwazyjne rozwiązania techniczne (20 proc.) oraz koszty utrzymania (20 proc.). Konsorcjum wyceniło prace na 178 979 864,00 zł.

- System zostanie oddany do użytku w 2023 r. - zapewnia Katarzyna Woźniewska z firmy Aldesa.
Projekt ma już zapewnione finansowanie w wysokości 123 mln euro ze środków unijnych, więc należy spodziewać się jego kolejnych etapów na następnych drogach.

W ostatnim czasie Aldesa realizowała w Trójmieście przebudowę linii tramwajowej na gdańskie Stogi.

Opinie (282) ponad 10 zablokowanych

  • Na obwodnicy brakuje fotorejestratorow lub/i pomiaru odcinkowego

    no i oczywiscie dodatkowych pasow ruchu

    • 22 4

  • (1)

    System jest potrzebny, choćby z tego powodu, że w razie wypadku można wcześniej zjechać i skorzystać z objazdu. Jednak najbardziej potrzebny jest trzeci pas na całej długości Obwodnicy.

    • 17 10

    • Asd

      Bez sensu np na spacerowej lub Słowackiego od ronda de la sala bo tam nigdzie nie zjedziesz lub zawrocisz no chyba ze będą informacje na grunwaldzkiej

      • 1 0

  • Kolejne wyrzucona kasa

    • 35 4

  • Hahahahaahahaaaa

    Wielce przydatny (ironia) system za dwieście baniek. Świat nie przestaje mnie zadziwiać. Ale pracując w IT korzystam z tego jak zgłupiał ten świat.

    • 36 1

  • Przypadek?

    Dofinansowanie 123mln Euro, a koszt inwestycji 178mln PLN,
    Przypadek?? Nie sadze

    • 35 0

  • Kolejny miś (1)

    Może niech miasto sprzeda Tristar?

    • 42 4

    • A kto to kupi?

      • 2 2

  • Tymczasem codziennośc na obwodnicy wygląda tak

    https://trojmiasto.tv/Dzwon-na-obwodnicy-na-zjezdzie-z-Estakady-Kwiatkowskiego-Gdynia-17-12-2020-video-50436.html

    • 15 1

  • PiS to umie wydawać pieniądze!! Czemu ten system ma służyć? Sygnalizację świetlną zainstalują na drogach szybkiego ruchu?! (1)

    Parę tablic świetlnych które będzie o czymś tam informować...I oczywiście, wszyscy Janusze przeczytają i się dostosują. A to wszystko przed budową Obwodnicy Metropolitalnej, he he!...

    • 24 10

    • czyżby PIS

      W Gdański, Sopocie, Gdyni i urzędzie marszałkowskim rządzi PO! (no w Gdyni pod ksywą Samorządność)
      I wszędzie jest Tristar, który nie poprawia płynności tylko tworzy "czerwoną falę"
      Ale kasa dla kolesi będzie, w razie czego Neuman z "Wolnymi Sądami" uwolni kumpli.

      • 3 0

  • A ten sristar coś działa w ogóle? (4)

    Nie zauważalna różnica z nim czy bez niego. To będzie drugi taki sam bubel. Więcej patroli Policji i odcinkowe pomiary prędkości i po sprawie.

    • 37 5

    • Tragedia (2)

      Co za społeczeństwo, zawsze źle, zawsze zrabac mysły, wszystkich opluc i każdy pomysł wyśmiać. Tristar działa bardzo dobrze, z Gdyni do Gdańska jadę zatrzymując się na 3-4 czerwonych tylko jeżdżę przepisowo w miarę..

      • 1 10

      • Zgadza się Tragedia...

        Żeby ustawić światła z Gdańska do Gdyni nie trzeba systemu za kilkaset milionów, wystarczy stoper.

        • 8 1

      • To pojedź Władysława IV w dół...

        ....staniesz na czterech czerwonych na odcinku od Piłsudskiego do 10 lutego.

        • 8 1

    • Ja bardzo chwalę system Tristar. Na rondzie de la Salle jest nie do ocenienia, reaguje na każdą zmianę w ilości przejeżdżających samochodów. Gdyby nie ten system jadący w kierunku obwodnicy spędziliby poł dnia na Alei Wyklętych Żołnierzy.

      • 1 7

  • Sami specjaliści od inżynierii ruchu w tych komentarzach. (2)

    • 8 29

    • (1)

      Bo w trollciti to mamy specjalistów od wszystkiego! Na wszystkim się znają i wszystko zrobiliby lepiej.
      Tylko że po za komentowaniem, nie robią nic.

      • 3 2

      • to dotyczy też tych przy korytach

        najważniejsze znajomości i rodzina.

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane