• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

2 mln zł na modernizację alei we Wrzeszczu

Maciej Korolczuk
3 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Aleja Hallera to jedna z najdłuższych i najbardziej dziurawych tras we Wrzeszczu. Aleja Hallera to jedna z najdłuższych i najbardziej dziurawych tras we Wrzeszczu.

Jeszcze nie rozpoczęły się prace przy remoncie al. Hallera na odcinku Okrzei - Kościuszki, a urzędnicy z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni już przygotowują się do modernizacji kolejnego fragmentu drogi prowadzącej na plażę w Brzeźnie. W tym roku ma być gotowa dokumentacja projektowa dla odcinka jezdni między Kościuszki a al. Macieja Płażyńskiego. Prace przewidziano na pierwszą połowę 2021 roku.



Jadąc na plażę w Brzeźnie, najczęściej wybieram:

Aleja Hallera to jedna z najdłuższych i najbardziej dziurawych tras we Wrzeszczu Dolnym. W marcu ruszy długo oczekiwana przebudowa pierwszego odcinka między ul. Okrzei a Kościuszki. Prace mają zakończyć się jeszcze przed wakacjami. Kilka dni temu wzdłuż ulicy ustawiono już pierwsze słupki drogowe. Remont wykona gdyńska firma MTM, a za wykonaną pracę otrzyma od miasta 2,8 mln zł.

To nie koniec zmian. Jeszcze w tym roku ma być gotowa dokumentacja projektowa przebudowy kolejnego odcinka al. Hallera.

- Na zlecenie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni został opracowany projekt technologii modernizacji nawierzchni al. Hallera na odcinkach do tej pory niezmodernizowanych. Aktualnie jest przygotowywany przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej na modernizację jezdni na odcinku od ul. Kościuszki do al. M. Płażyńskiego. Dokumentacja projektowa zostanie przygotowana w oparciu o opracowany projekt technologii modernizacji nawierzchni al. Hallera - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Remont kolejnego odcinka al. Hallera ma kosztować ok. 2 mln zł. Remont kolejnego odcinka al. Hallera ma kosztować ok. 2 mln zł.
Szacowany koszt samej dokumentacji wynosi ok. 90 tys. zł. Same prace mają wynieść ok. 2 mln zł i są przewidziane na prawdopodobnie pierwszą połowę 2021 r.

Realizacja tego etapu prac jest możliwa dzięki... mieszkańcom, którzy zgłosili konieczność przebudowy al. Hallera do ubiegłorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego. W głosowaniu projekt "Prosta droga do morza" uzyskał 3988 głosów i zajął trzecie miejsce w projektach ogólnomiejskich.

- Stan drogi na tym odcinku jest w opłakanym stanie. Ubytki w jezdni, nierówności, pofalowana droga, niezabezpieczone przejścia dla pieszych. Stan drogi stwarza niebezpieczeństwo zarówno dla kierowców, jak i dla osób spacerujących wzdłuż alei. W ramach prac zostaną dodatkowo oznakowane przejścia dla pieszych celem poprawy ich bezpieczeństwa. Remont poprawi nie tylko komfort kierowców, ale także zwiększy bezpieczeństwo osób przechodzących przez jezdnię - napisali w uzasadnieniu projektu jego autorzy.
Prace przy wymianie nawierzchni zaplanowano na początek 2021 r. Prace przy wymianie nawierzchni zaplanowano na początek 2021 r.
Z planowanego remontu cieszą się też radni dzielnicy. Jak mówi nam Halina Królczyk, przewodnicząca zarządu dzielnicy Wrzeszcz Dolny, temat remontu al. Hallera był wielokrotnie zgłaszany władzom miasta, zarówno w poprzedniej, jak i obecnej kadencji Rady Dzielnicy.

- Głównie temat pojawiał się na spacerach dzielnicowych. Kilka tygodni temu usłyszeliśmy w GZDiZ o konieczności wykonania badań podłoża, by sprawdzić, jaką technologię zastosować w trakcie modernizacji. Jako radni dzielnicy cieszymy się z planowanych prac, ale teraz najważniejsze jest, aby wykonać inwestycje towarzyszące głównym pracom. Pracujemy nad uspokojeniem ruchu na wysokości ul. Żywieckiej, chcemy poprawić bezpieczeństwo na lewoskręcie w ul. Lilii Wenedy i przejściu dla pieszych na wysokości ul. Lwowskiej.
Przypomnijmy, że miasto miało w planach także przebudowę na tym odcinku chodników i drogi rowerowej. Po protestach radnych i aktywistów miejskich, którzy nie zgadzali się na zamianę miejscami chodnika i drogi rowerowej w lutym 2019 r., zapadła decyzja o wstrzymaniu prac w tym zakresie.

W ramach modernizacji poprawić ma się też bezpieczeństwo pieszych. W ramach modernizacji poprawić ma się też bezpieczeństwo pieszych.

Opinie (169) 2 zablokowane

  • to najpierw remont później modernizacja?

    czy modernizacja a później remont? cuekawe

    • 2 0

  • Stan drog w Gdansku jest koszmarny, a ci przeznaczaja na remonty 10 baniek :( Degradacja musi postepowac (2)

    • 16 6

    • Odcinek Wałów Jagiellońskich

      Przed Forum Gdańsk jest masakryczny.. Wizytówka dla turystów

      • 2 0

    • Kim są według ciebie CI?

      Bo Hallera finansują z BO, czyli z tego co po pierwsze zgłosili mieszkańcy, a po drugie na co zagłosowali mieszkańcy ;-)

      • 1 1

  • Dziury i koleiny naturalnym

    uspokajaczem ruchu drogowego. Niech zostanie tak jak jest :P

    • 3 1

  • Kołobrzeska. (1)

    Ulica się zapada, a w kilku miejscach jeździ się po "oryginalnej" kostce brukowej. Brak ściężki rowerowej, rozpadające się chodniki. I to wszystko w samym centrum biznesowej części miasta.

    • 8 0

    • Ten biznes to domówki w falowcu?

      • 1 0

  • szkoda że tylko jedną nitkę chcą remontować (w kierunku Brzeźna)

    przydałoby się pomyśleć o drugiej bo też jest w złym stanie

    • 4 0

  • "Stan drogi na tym odcinku jest w opłakanym stanie"

    Podobnie opłakane jest posługiwanie się językiem ojczystym przez wnioskodawców...

    • 2 1

  • Hallera jest okropnie

    Brzydka zaniedbana zapomniana ponura niemilo nawet tamtędy przyjeżdżać

    • 3 2

  • Urząd miasta w Gdyni nic nie robi więc MTM zaczął pracować dla urzędu miasta Gdańsk (3)

    • 42 8

    • (2)

      Klamczuchu a jak robia w Gdyni to narzekarz dlaczego oni to robia.

      • 5 8

      • co robią? jeżdże po Gdyni i nie ma żadnych remontów oprócz inwestycji GDKiA (1)

        • 8 3

        • Przecież ponoć nie jeździsz tylko ciągle w korkach stoisz ;)

          • 0 1

  • większość dróg w 3miesie wystarczy rzetelnie sferować tzn.(wyrównać pofałdowany asfalt i koleiny) -jednocześnie załatać małe dziury .To nie wymaga wcale wielkich środków. Problem i wstyd przed turystami z głowy.

    • 4 1

  • Czy aleja zostanie włączona

    Do systemu TriStar?
    Ależ byłoby pięknie, płynnie, bezpiecznie , zielona fala i te sprawy.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane