- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (36 opinii)
- 2 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (260 opinii)
- 3 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (113 opinii)
- 4 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
- 5 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (372 opinie)
- 6 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (743 opinie)
25 mln na utrzymanie systemu Tristar
Prawie 25 mln zł będzie kosztowało Gdańsk utrzymanie i serwis urządzeń Tristar w najbliższych latach. Dotychczas prace te wykonywano w ramach umowy gwarancyjnej, która wygasa w grudniu bieżącego roku.
- Dotyczące infrastruktury dla wszystkich użytkowników dróg do 10 grudnia 2020 r.
- Dotyczące infrastruktury dla komunikacji miejskiej do 31 grudnia 2021 r.
W ramach pierwszego zadania wykonawca będzie zobligowany do m.in.:
- bieżącego utrzymania w dobrym stanie technicznym i estetycznym całej infrastruktury systemu Tristar,
- dokonywania napraw sygnalizacji i pozostałych urządzeń systemu,
- zapewnienia całodobowego serwisu oraz dozoru technicznego,
- codziennych objazdów i kontroli urządzeń sygnalizacji i elementów infrastruktury,
- obsługi informatycznej, w tym bieżącej aktualizacji oprogramowania i usuwania ewentualnych błędów.
W tej części przetargu wpłynęła tylko jedna oferta od gdańskiej firmy Eldro Serwis na kwotę ok. 19 mln zł 915 tys. zł.
W ramach drugiego zadania wykonawca będzie odpowiadał za m.in.:
- serwis i utrzymanie Systemu Informacji Pasażerskiej, w tym tablic oraz urządzeń pokładowych w tramwajach i autobusach,
- utrzymanie sprawnej bezprzewodowej transmisji danych w ramach systemu,
- usuwanie wszystkich awarii i usterek,
- dbałość o poprawne funkcjonowanie oprogramowania systemu w ramach SIP.
W zakresie drugiego zadania także została złożona tylko jedna oferta - firmy GMV Innovating Solutions z Warszawy, która swoją pracę wyceniła na ok. 5 mln 71 tys. zł.
Nieznacznie przekroczony zakładany budżet
Złożone oferty odbiegały nieco od wydatków planowanych na ten cel przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. W zadaniu pierwszym budżet przekroczony został o niespełna 3 mln zł, zaś w drugim oferta była tańsza o prawie 0,5 mln zł.
Przejęcie odpowiedzialności za Tristar już w grudniu
Ostatecznie umowy z wykonawcami podpisano m.in. ze względu na brak czasu na powtórne rozpisanie przetargu i ryzyko mniej korzystnych ofert. Obsługę systemu obie firmy przejmą już 11 grudnia, czyli w momencie, gdy wygasają dotychczasowe umowy na utrzymanie systemu.
- Po tym terminie za sprawność systemu będą odpowiadały firmy wyłonione w przetargu. Dotychczasowa umowa na utrzymanie sygnalizacji świetlnej została więc rozszerzona o utrzymanie sprawności całego systemu Tristar. Jest to pierwsza taka umowa dotycząca infrastruktury systemu Tristar - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Przekazanie tak znacznego zakresu prac firmom zewnętrznym nie wpłynie w żaden sposób na liczbę etatów w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.
- W ramach przetargu nie zmieni się operator i zarządca systemu. Jest nim GZDiZ, a dokładniej pracownicy Działu Inżynierii Ruchu. Stan ten zostanie utrzymany niezależnie od tego, kto będzie odpowiadał za poprawność działania systemu - wyjaśnia Kiljan.
Materiał archiwalny z 2015 r.
Miejsca
Opinie (239) 4 zablokowane
-
2018-11-06 17:21
(1)
czasem jak jedie sie z gdyni do gdanska...szczgolnie w nocy.. to tristar sprytnie włacza co chwila czerwone...tak wiec czasem w nocy jedzie sie tak samo dlugo jak za dnia kiedy jest duzo wiekszy ruch... czasem tez jest zielona fala i wtedy jedzie sie 25 minut :) od czego to zalezzy?:) od wilgotnosci powietrza czy jak?:)
- 15 0
-
2018-11-06 20:51
prawdopodobnie nie spodobałeś się
operatorowi,
za to w Wejherowie mają taki system, który zatrzyma absolutnie każdy przepisowo jadący samochód na absolutnie każdym skrzyżowaniu o absolutnie każdej porze dnia nocny miesiąca czy roku, chyba że wszędzie lecisz stówą to połowę jest szansa przelecieć- 3 0
-
2018-11-06 20:49
Proponuję żeby złożyli się wyborcy budynia
- 5 1
-
2018-11-06 20:48
Świń się nie odpędzi od koryta, świnią trzeba zabrać koryto ale świnie z PO czy z pis nie oddadzą koryta ,dalej będą skłócać naród bo im to pasuje od 30 lat, a ci co im dają paszę ,chodzą na wybory głosując na nich opluwając się nawzajem - czas się obudzić .
- 6 0
-
2018-11-06 20:39
Tristar zrobił z Gdyni nmiasto czerwonych świateł.
- 7 2
-
2018-11-06 10:02
I tak! (3)
I tak, moi mili czytelnicy doi się nas podatników z kasy. 25 milionów za serwis i utrzymanie niedziałające systemu.
- 313 14
-
2018-11-06 20:31
Świadomy wyborca
Tak chciała d*pokracja !!
- 2 0
-
2018-11-06 20:08
Tylko tak głupi naród można walić na taka grubą kasę
- 3 1
-
2018-11-06 11:29
ten cały tristar to taki miś naszych czasów. Kto miał przytulić ten przytulił, system od samego początku budził wiele wątpliwości. Przede wszystkim prawo w Polsce nie jest przystosowane do obsługi Tristara, kamery jak i odcinkowe pomiary prędkości nie funkcjonują (jedynie zbierają dane do statystyk), policja, SM jak i ITD odcinają się od wystawiania mandatów (dodatkowa robota papierkowa). Nijak nie poprawiło się bezpieczeństwo, czas jazdy się wydłużył itp.
- 34 2
-
2018-11-06 20:29
Tristar blokuje komunikację miejską wszystkie tramwaje opóżnione to normalne.
- 7 1
-
2018-11-06 20:19
Ciekawe ile .z tych 25 milionów znajdzie się na kontach budynia tak sie was doi kochani wyborcy i dalej jazda w korkach a komunikacja miejska coraz starsza coraz gorsza wciąż awarie a Tristal ma się podobnie jak stare tramwaje i autobusy gruchoty
- 6 1
-
2018-11-06 19:42
tristar służący do niczego pokazuje że PO i PiS to koalicja
wszak w innych okolicznościach już dawno toczyłoby się śledztwo które miałoby wyjaśnić "co robi ten miś"...- 4 1
-
2018-11-06 19:40
Rozumiem
że jadąc z przepisową prędkością powinienem trafiać na zielone, a tu co g...o staję na wszystkich światłach. CBA do roboty
- 9 1
-
2018-11-06 19:32
lepiej wydać na bezkolizyjne skrzyzowania lub automatykę dla tramwajóq
Tristar to kosztowny gadżet
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.