• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo czasowo wznawia możliwość dokonywania płatności

Arnold Szymczewski
23 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 11:07 (24 kwietnia 2019)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
W piątek 26 kwietnia najprawdopodobniej część z użytkowników, która posiada miesięczny abonament, straci możliwość wypożyczania roweru Mevo. W piątek 26 kwietnia najprawdopodobniej część z użytkowników, która posiada miesięczny abonament, straci możliwość wypożyczania roweru Mevo.

26 kwietnia mija miesiąc od uruchomienia systemu roweru metropolitalnego Mevo. Dzień wcześniej skończą się abonamenty tych użytkowników, którzy wykupili je pierwszego dnia na miesiąc. 24 kwietnia operator przywrócił możliwość dokonywania płatności, ale tylko dla pierwszych 20 tys. wpłacających.



Aktualizacja: 24 kwietnia godz. 10:45:


W środę przed południem operator Mevo, firma Nextbike Polska, wydała oświadczenie, w którym informuje o czasowym wznowieniu możliwości dokonywania opłat.

- Od 24 kwietnia każdy zarejestrowany użytkownik może zasilić konto Mevo dodatkowymi środkami, co umożliwi wykup abonamentu na kolejny miesiąc lub cały rok korzystania z systemu. Możliwość dokonywania płatności zostanie ponownie wstrzymana po osiągnięciu liczby 20 tysięcy wpłat. Zapewni to dostępność rowerów dla użytkowników. Operator chce w ten sposób uniknąć powtórzenia sytuacji z początku miesiąca, gdy rekordowa liczba wypożyczeń każdego roweru ograniczyła ich dostępność - mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike Polska.
Operator informuje także o tym, że dokonywanie płatności zostanie przywrócone na stałe po udostępnieniu pełnej puli 4080 rowerów.

Po godz. 11 ponad 50 rowerów stało przed Olivia Business Centre, 20 przy budynku Ergo Hestii w Sopocie i ponad 10 w okolicy biurowców przy ul. Łużyckiej w Gdyni.


Czy odnowisz swój abonament w Mevo?

O pompie związanej z inauguracją systemu roweru metropolitalnego Mevo mało kto już pamięta.

Pierwszy miesiąc działania systemu przyniósł mnóstwo emocji: początkowo bardzo pozytywnych, potem niestety jednak głównie negatywnych: nienaładowane rowery, puste stacje, brak relokacji - długo by wyliczać.

Dziś jest już nieco lepiej, jednak najważniejszym problem Mevo jest to, że od 5 kwietnia nie można aktywować nowych kont ani doładowywać istniejących. Operator zdecydował się na takie posunięcie, by ograniczyć przyrost liczby użytkowników, których nie był w stanie obsłużyć.

26 kwietnia dzień sądu dla pierwszych abonentów Mevo



W tym tygodniu mija miesiąc od uruchomienia usługi. Oznacza to, że jeśli operator nie zdecyduje się do tego czasu na aktywowanie możliwości doładowywania kont, obecni użytkownicy, którzy jako pierwsi (26 marca) wykupili miesięczny abonament stracą możliwość wypożyczania rowerów.

Dotyczy to tych użytkowników, którzy zasilili swoje konto jedynie kwotą potrzebną do zakupu jednomiesięcznego abonamentu.

Ci, którzy posiadają w swoim mevo-portfelu jeszcze minimum 10 zł, mogą abonament wydłużyć o kolejny miesiąc.

Mevo: nie ma nowych rowerów, ale jest nowy szef



Jeśli więc w ciągu najbliższych dni możliwość doładowywania kont nie zostanie przywrócona, system hurtowo straci wielką rzesze użytkowników. Przypomnijmy, że 28 marca operator chwalił się 34 tysiącami zarejestrowanych użytkowników. Z kolei do 23 kwietnia ilość zarejestrowanych użytkowników wynosiła ponad 74 tys. rowery wypożyczono ponad 209 tys. razy.

Nextbike i Obszar Metropolitalny na razie milczą



Zarówno operator Mevo (firma Nextbike), jak i zamawiający - stowarzyszenie Obszar Metropolitalny GGS zdają sobie z tego sprawę. We wtorek jednak nikt nie zdecydował się na żadne deklaracje w tej sprawie - choć poprosiliśmy o nie obie strony.

Oświadczenie w tej sprawie ma pojawić się w środę, 24 kwietnia.

Opinie (499) ponad 10 zablokowanych

  • To może kur....a wprowadzić limit na komunikację miejską, np. SKM

    • 11 2

  • Na to całe... (1)

    ...Mevo nie ma co liczyć. System dla frajerów, którzy muszą czekać na łaskę udostępnienia im możliwości ładowania komuś kabzy. że o cekaniu na wolny, sprawny rower nie wspomnę. Pomysł był dobry, wykonanie na poziomie dna i metra mułu. Za Mevo wzięli się ludzie, którzy nie potrafiliby naraz ogarnąć nawet smażenia kotletów i gotowania ziemniaków, nie warto nawet wspominać o ogarnianiu systemu składającego się z tysięcy rowerów i setek stacji.

    Udostępnili mozliwość dokonywania płatności bo miasto zagroziło nałozeniem kar umownych. W przeciwnym razie dalej bujalibyście się czekając aż sami z siebie to zrobią. Nie liczę na to, że w tym roku uda się znaleźć na tyle ogarniętych ludzi by dali temu radę na miejsce tych, o których już teraz wiadomo, że nie są ogarnięci.

    • 9 2

    • Ty narzekaj i hejtuj dalej a ja będę jeździł bo mimo niedociągnięć nie mam większego problemu z Mevo.

      • 0 4

  • Opinia

    ja mevom płacić nie bęndem. jestem bogobojna.

    • 1 0

  • Czyli wystarczy im tylko 20 tysięcy testerów

    Którzy jeszcze za możliwość testowania sami zapłacą:)

    • 7 1

  • 740.000 dodatkowych wpływów z abonamentu miesięcznie - mało? (4)

    to oprócz słynnych 40 milionów

    • 7 0

    • (3)

      Jakżesz to policzył Sherlocku? Bo ja liczę i coś mi inaczej wychodzi..

      • 0 1

      • trzeba było chodzić na matematykę a nie religię (2)

        74 tysiace zapisanych z artykułu x 10PLN to 740

        • 0 0

        • przeciez nie kazdy zaplacił abonament (1)

          • 1 1

          • kolejny inteligent inaczej z PIS? a skąd to wiesz?

            mam się zapisać dla idei czy by korzystać?

            może tak jak postuluje ambasador USA - 'polaki' aplikujcie o wizę za 160 dolców, im więcej was będzie tym większa szansa na zniesienie wiz... tymczasem każdy 1000 aplikantów to 160.000 dolców dochodu

            • 0 0

  • Jest dokładnie tak, jak przewidywałem.

    Nextbike łapie nową pulę testerów, którzy płacą za to, za co powinni zarabiać.

    • 7 0

  • kij z rowerami

    wywalac te kijostwo na zlom

    • 2 2

  • Zabawka

    Na razie to Mevo funkcjonuje jak nowa zabawka

    • 1 1

  • skupiska rowerów (2)

    Problemem jest też tworzenie skupisk rowerów na kilka godzin i nikt z nich nie korzysta, a gdzie indziej jest ich chroniczny brak. Tak zazwyczaj się dzieje, gdy mevo wykorzystywany jest jako podwózka do pracy. W tym artykule nawet wskazują na dużą ilość rowerów przy biurowcach ale nie tylko. Ostatnio jadąc ul.Hutniczą w Gdyni na każdym parkingu był przynajmniej jeden rower, w tym samym czasie w centrum Gdyni parkingi były puste. Warto pomyśleć nad przenoszeniem rowerów z dużych skupisk do innych miejsc, gdzie ich brak.

    • 3 4

    • Uważasz, że jeden rower na stojaku to jest duże skupisko???

      • 1 0

    • Warto pomyśleć nad rownomiernym rozłożeniem miejsc pracy.

      • 0 0

  • Hahahahahaha

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane