• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo czasowo wznawia możliwość dokonywania płatności

Arnold Szymczewski
23 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 11:07 (24 kwietnia 2019)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
W piątek 26 kwietnia najprawdopodobniej część z użytkowników, która posiada miesięczny abonament, straci możliwość wypożyczania roweru Mevo. W piątek 26 kwietnia najprawdopodobniej część z użytkowników, która posiada miesięczny abonament, straci możliwość wypożyczania roweru Mevo.

26 kwietnia mija miesiąc od uruchomienia systemu roweru metropolitalnego Mevo. Dzień wcześniej skończą się abonamenty tych użytkowników, którzy wykupili je pierwszego dnia na miesiąc. 24 kwietnia operator przywrócił możliwość dokonywania płatności, ale tylko dla pierwszych 20 tys. wpłacających.



Aktualizacja: 24 kwietnia godz. 10:45:


W środę przed południem operator Mevo, firma Nextbike Polska, wydała oświadczenie, w którym informuje o czasowym wznowieniu możliwości dokonywania opłat.

- Od 24 kwietnia każdy zarejestrowany użytkownik może zasilić konto Mevo dodatkowymi środkami, co umożliwi wykup abonamentu na kolejny miesiąc lub cały rok korzystania z systemu. Możliwość dokonywania płatności zostanie ponownie wstrzymana po osiągnięciu liczby 20 tysięcy wpłat. Zapewni to dostępność rowerów dla użytkowników. Operator chce w ten sposób uniknąć powtórzenia sytuacji z początku miesiąca, gdy rekordowa liczba wypożyczeń każdego roweru ograniczyła ich dostępność - mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike Polska.
Operator informuje także o tym, że dokonywanie płatności zostanie przywrócone na stałe po udostępnieniu pełnej puli 4080 rowerów.

Po godz. 11 ponad 50 rowerów stało przed Olivia Business Centre, 20 przy budynku Ergo Hestii w Sopocie i ponad 10 w okolicy biurowców przy ul. Łużyckiej w Gdyni.


Czy odnowisz swój abonament w Mevo?

O pompie związanej z inauguracją systemu roweru metropolitalnego Mevo mało kto już pamięta.

Pierwszy miesiąc działania systemu przyniósł mnóstwo emocji: początkowo bardzo pozytywnych, potem niestety jednak głównie negatywnych: nienaładowane rowery, puste stacje, brak relokacji - długo by wyliczać.

Dziś jest już nieco lepiej, jednak najważniejszym problem Mevo jest to, że od 5 kwietnia nie można aktywować nowych kont ani doładowywać istniejących. Operator zdecydował się na takie posunięcie, by ograniczyć przyrost liczby użytkowników, których nie był w stanie obsłużyć.

26 kwietnia dzień sądu dla pierwszych abonentów Mevo



W tym tygodniu mija miesiąc od uruchomienia usługi. Oznacza to, że jeśli operator nie zdecyduje się do tego czasu na aktywowanie możliwości doładowywania kont, obecni użytkownicy, którzy jako pierwsi (26 marca) wykupili miesięczny abonament stracą możliwość wypożyczania rowerów.

Dotyczy to tych użytkowników, którzy zasilili swoje konto jedynie kwotą potrzebną do zakupu jednomiesięcznego abonamentu.

Ci, którzy posiadają w swoim mevo-portfelu jeszcze minimum 10 zł, mogą abonament wydłużyć o kolejny miesiąc.

Mevo: nie ma nowych rowerów, ale jest nowy szef



Jeśli więc w ciągu najbliższych dni możliwość doładowywania kont nie zostanie przywrócona, system hurtowo straci wielką rzesze użytkowników. Przypomnijmy, że 28 marca operator chwalił się 34 tysiącami zarejestrowanych użytkowników. Z kolei do 23 kwietnia ilość zarejestrowanych użytkowników wynosiła ponad 74 tys. rowery wypożyczono ponad 209 tys. razy.

Nextbike i Obszar Metropolitalny na razie milczą



Zarówno operator Mevo (firma Nextbike), jak i zamawiający - stowarzyszenie Obszar Metropolitalny GGS zdają sobie z tego sprawę. We wtorek jednak nikt nie zdecydował się na żadne deklaracje w tej sprawie - choć poprosiliśmy o nie obie strony.

Oświadczenie w tej sprawie ma pojawić się w środę, 24 kwietnia.

Opinie (499) ponad 10 zablokowanych

  • Przepraszam

    Nie umiem pisać prawdy na forum. Chce tylko wyjasnic ze kazda moja dotychczasowa opinia jest zakłamana lub jak kto woli nieprawdziwa. ble

    • 0 1

  • Szkoda, chciałam się przejechać w majówkę. Ciekawe czy zdążą przywrócić.

    • 2 0

  • A ja już dziękuję, przejechałem się raz, nie dla mnie zabawa w polowanie na MEVO

    Za to skorzystam z RODO i prawa do usunięcia moich danych - mailowo: daneosobowe@nextbike.pl
    Ciekawe czy chociaż to zadziała. Może trzeba będzie to sprawdzić występując później do administratora o kopię przetwarzanych danych.

    • 8 0

  • (1)

    wystarczy spojzec na miescie kto jezdzi tymi rowerami haha

    • 2 3

    • Kto? Podobno rowerów nie ma i nikt nie jeździ ;)

      • 0 0

  • Kompromitacja. (2)

    Za taką porażkę projektu odpowiada także zamawiający czyli Obszar Metropolitalny Gdańsk-Sopot-Gdynia.

    • 10 0

    • Ludzie bez wyobraźni - 40 mln zł w błoto (1)

      Jakim ograniczonym urzędasem trzeba być żeby na 0,5 mln miasto i cały około 1 mln obszar metropolitalny zamówić 1 tys. rowerów!!!????

      Kto za to odpowie, to są kpiny z ludzi!

      • 2 0

      • A jakim trzeba być ograniczonym trolem internetowym, żeby tak manipulować? Jaki Metropolia zamówiła za 40 mln? na 1000 czy na 4080 rowerów?
        JEżeli Nextbike nie wywiąże się z umowy to można ich obciążyć karami albo nawet umowę zerwać. Więc nie hejtuj tutaj. Masz za 10 złotych system który ma fajne rowery ze wspomaganiem. Rowerów jest mało, bo popyt olbrzymi. i tyle.

        • 0 5

  • Aż przykro patrzyć na marnotrawiony potencjał

    • 2 0

  • Niewypał (3)

    Po nieudanym starcie oraz po tym jak nie mogłem zakupić abonamentu, na pewno już nie skorzystam z tej firmy. Skoro nie byli i nie są przygotowani na taki popyt, to niech się spodziewają spadku zainteresowania ze strony użytkowników.

    • 6 1

    • (1)

      Dla nich liczy się dotacja UM a nie użytkownicy.
      Użytkownicy tylko generują koszty i przeszkadzają w pobieraniu dotacji.
      Idealne dla Next byłoby gdyby nikt tym nie jeździł.

      • 2 0

      • to też - ale bajzel jaki jest teraz jest im na rękę

        przy 74 tysiącach zapisanych i płacących 10PLN miesięcznie, to dodatkowe 740.000PLN

        • 0 0

    • Może na to czekają, że popyt spadnie do takiego poziomu, że zrówna się z obecną podażą ;)

      • 1 0

  • wermaht ss

    Się ludzie rzucili jakby roweru nie widzieli haha. Lepiej kupić se swój

    • 3 1

  • A w nosie z tym wszystkim. (1)

    Na szczęście mam i samochod i skuter i rower i hulajnogę. Pierdziele te wszystkie apki, stacje, abonamenty i regulaminy. Wybieram, wsiadam i jadę...na czym chce, jedyne co zasilam to bak i to za tyle ile chcę. Jestem wolna.

    • 7 1

    • Co to za hulajnoga z bakiem?

      • 0 0

  • Bubel za ciężkie pieniądze, operator śmiejący się w nos metropolii i sam związek metropolitalny, który boi się dać porządnego klapsa firmie, która jest zupełnie nieprzygotowana do prowadzenia tego biznesu w Trójmieście. Tłumaczenia, że pierwszy raz na taką skalę, sa żenujące - pierwszy raz to na taką skalę kasę wzięli. Obszar metropolitalny do roboty! Zapłaciliście za ten bubel a nie potraficie wyegzekwować sprawnego działania naprawczego!

    • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane