- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (92 opinie)
- 2 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (155 opinii)
- 3 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (74 opinie)
- 4 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (114 opinii)
- 5 Nowe zatoki na styku dwóch miast (54 opinie)
- 6 Najstarsza fontanna idzie do remontu (103 opinie)
Mevo czasowo wznawia możliwość dokonywania płatności
26 kwietnia mija miesiąc od uruchomienia systemu roweru metropolitalnego Mevo. Dzień wcześniej skończą się abonamenty tych użytkowników, którzy wykupili je pierwszego dnia na miesiąc. 24 kwietnia operator przywrócił możliwość dokonywania płatności, ale tylko dla pierwszych 20 tys. wpłacających.
Aktualizacja: 24 kwietnia godz. 10:45:
W środę przed południem operator Mevo, firma Nextbike Polska, wydała oświadczenie, w którym informuje o czasowym wznowieniu możliwości dokonywania opłat.
- Od 24 kwietnia każdy zarejestrowany użytkownik może zasilić konto Mevo dodatkowymi środkami, co umożliwi wykup abonamentu na kolejny miesiąc lub cały rok korzystania z systemu. Możliwość dokonywania płatności zostanie ponownie wstrzymana po osiągnięciu liczby 20 tysięcy wpłat. Zapewni to dostępność rowerów dla użytkowników. Operator chce w ten sposób uniknąć powtórzenia sytuacji z początku miesiąca, gdy rekordowa liczba wypożyczeń każdego roweru ograniczyła ich dostępność - mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike Polska.
Operator informuje także o tym, że dokonywanie płatności zostanie przywrócone na stałe po udostępnieniu pełnej puli 4080 rowerów.
Po godz. 11 ponad 50 rowerów stało przed Olivia Business Centre, 20 przy budynku Ergo Hestii w Sopocie i ponad 10 w okolicy biurowców przy ul. Łużyckiej w Gdyni.
Pierwszy miesiąc działania systemu przyniósł mnóstwo emocji: początkowo bardzo pozytywnych, potem niestety jednak głównie negatywnych: nienaładowane rowery, puste stacje, brak relokacji - długo by wyliczać.
Dziś jest już nieco lepiej, jednak najważniejszym problem Mevo jest to, że od 5 kwietnia nie można aktywować nowych kont ani doładowywać istniejących. Operator zdecydował się na takie posunięcie, by ograniczyć przyrost liczby użytkowników, których nie był w stanie obsłużyć.
26 kwietnia dzień sądu dla pierwszych abonentów Mevo
W tym tygodniu mija miesiąc od uruchomienia usługi. Oznacza to, że jeśli operator nie zdecyduje się do tego czasu na aktywowanie możliwości doładowywania kont, obecni użytkownicy, którzy jako pierwsi (26 marca) wykupili miesięczny abonament stracą możliwość wypożyczania rowerów.
Dotyczy to tych użytkowników, którzy zasilili swoje konto jedynie kwotą potrzebną do zakupu jednomiesięcznego abonamentu.
Ci, którzy posiadają w swoim mevo-portfelu jeszcze minimum 10 zł, mogą abonament wydłużyć o kolejny miesiąc.
Mevo: nie ma nowych rowerów, ale jest nowy szef
Jeśli więc w ciągu najbliższych dni możliwość doładowywania kont nie zostanie przywrócona, system hurtowo straci wielką rzesze użytkowników. Przypomnijmy, że 28 marca operator chwalił się 34 tysiącami zarejestrowanych użytkowników. Z kolei do 23 kwietnia ilość zarejestrowanych użytkowników wynosiła ponad 74 tys. rowery wypożyczono ponad 209 tys. razy.
Nextbike i Obszar Metropolitalny na razie milczą
Zarówno operator Mevo (firma Nextbike), jak i zamawiający - stowarzyszenie Obszar Metropolitalny GGS zdają sobie z tego sprawę. We wtorek jednak nikt nie zdecydował się na żadne deklaracje w tej sprawie - choć poprosiliśmy o nie obie strony.
Oświadczenie w tej sprawie ma pojawić się w środę, 24 kwietnia.
Miejsca
Opinie (499) ponad 10 zablokowanych
-
2019-04-24 10:15
a to wszystko dlatego, że nie zawierzono mevo maryi
- 4 2
-
2019-04-24 10:17
Wywalić te rowery z miasta, zanieczyszczają tylko przestrzeń miejską!!!
- 11 1
-
2019-04-24 10:52
Obszar metropolitalny...
Interesują instytycja. Ciekawe ile kasy z naszych podatków idzie na utrzymanie tego tworu, którego efekty pracy są jak widać powyżej.
- 7 0
-
2019-04-24 10:53
Czy w Mevo koniecznym jest ciągłe wspomaganie elektryczne oraz czy działa tam odzyskiwanie energii podczas chociażby hamowania? (1)
- 1 3
-
2019-04-25 07:06
System odzyskiwania energii z hamowania w rowerach jest tylko w bardzo drogich silnikach
i to w silnikach zakładanych na tylne koło a nie w mevo który jest midem (silnik na środku pod pedałami). Już pomijam fakt że systemy te to tylko ciekawostka bo w przypadku rowerów, to odzyskiwanie energii pozwala uzyskać najwyżej kilkanaście watów przez kilka sekund przy zjeździe z bardzo stromej górki.
- 0 0
-
2019-04-24 11:01
Moje wigry3 było ladniejsze od tego Mevo w zgniłym njebieskim kolorze
- 6 0
-
2019-04-24 11:09
Dostęp
Ciekawe co na to unia europejska i jej dofinansowanie na publicznie dostepny projekt mevo?!
- 12 0
-
2019-04-24 11:22
doładowany (2)
Doładowałem właśnie abonament na rok. Mam nadzieję, że nie będę żałował.
- 3 4
-
2019-04-24 15:20
dowod na teorie:
glupich nie sieja, sami sie rodza...
- 4 2
-
2019-04-24 18:10
bedziesz przynajmniej do wprowadzenia tych 4000 - no chyba że wszystko wcześniej upadnie
- 0 0
-
2019-04-24 11:23
100% elektryków było błędem. (2)
Maksymalny podział to 50/50 przy czym w ramach abonamentu "zwykłego" powinno się mieć dostęp tylko do roweru bez wspomagania, natomiast za dopłatą, np. 50 gr ( ewentualnie w ramach abonamentu "Premium") również do tych elektrycznych. Nie byłoby problemu, że rowery są niedostępne, bo baterie są rozładowane, co jest frustrujące dla chcącego wypożyczyć rower. Poza tym bok@rowermevo.pl nie odpowiada na żadne pytania. Po prostu obsługa klienta to totalne nieporozumienie. Na poziomie lat 90ych...
- 18 3
-
2019-04-24 15:46
Błędów jest dużo
Rower miejski londyn 6000 sztuk na 44km2
Rower metropolitalny 4000 sztuka na 400+ km2
To z założenia nie ma prawa działać :)- 4 0
-
2019-04-24 18:35
Błedem jest sposób ładowania
A nie to ze sa elektryczne. Zwykłym rowerem 25 kg bez wspomagania na Chełm, Morenę czy Osowę byś sie wykończył. Ja jezdze normalnym 12 kg góralem i to dla mnie nie jest wyzwanie. Ale raz wjeżdżalem rozładowanym mevem pod górę. I nigdy już nie wsiąde na dole na rower ktory ma mniej niż 50%
- 3 0
-
2019-04-24 12:28
Możliwość korzystania z Mevo powinna być racjonowana na talony (2)
Talony powinny być przyznawane przez Prezydenta Miasta. Oczywiście powinno się powołać strukturę administracyjną w każdym z Urzędów pt. Wydział Transportu Indywidualnego.
Wydziały te będą w terminie 60 dni rozpatrywać wnioski zainteresowanych o korzystanie z Systemu Mevo. Pierwszeństwo winna mieć młodzież ucząca się do 26 roku życia, emeryci, urzędnicy i działacze społeczni oraz, a w zasadzie przede wszystkim "szczególnie zasłużenia dla władzy i walki z ksenofobią". Zaznaczyć należy, iż co jest "ksenofobią" będzie ustalane arbitralnie przez Prezydenta.
Winny powstać również tzw. "Komitet Kolejkowy", w który rejestrować się będą wszyscy chętni, którzy nie załapią się na przydzielenie abonamentu. Miejsce w "kolejce" nie będzie można odsprzedawać. W przypadku, gdyby okres oczekiwania na abonament Mevo byłby dłuższy jak 5 lat, przysługiwać będzie zniżka na abonament w postaci 5% opłaty abonamentowej.
Dopiero wtedy będziemy mieli prawdziwie funkcjonujący System Roweru Miejskiego o jakości takiej, jakiej można spodziewać się po licznej strukturze urzędniczej naszej pięknej Ziemi Gdańskiej. Po udanym eksperymencie rowerowym System miejski po tak pozytywnych doświadczeniach będzie obejmować kolejne elementy życia codziennego - restauracje, sklepy, usługi dla ludności, taxi, etc.- 23 0
-
2019-04-24 14:56
I to jest konstruktywne rozwiązanie, brawo. (1)
- 2 0
-
2019-04-24 23:28
To jest M'iś'evo na miarę naszych możliwości !
I to nie jest nasze ostatnie słowo - decydenci nie odpowiadają za nic tylko wydają miliony publicznych pieniędzy bez żadnej odpowiedzialności.
- 0 0
-
2019-04-24 12:33
(2)
Nowe osoby mogą wykupić abonament, a mój kończy się za dwa dni i może już nie będę mogła przedłużyć, bo tylko 20 000 !!!
- 5 1
-
2019-04-24 13:00
wpłać teraz a nie biadolisz...
- 3 0
-
2019-04-24 13:26
i tak jezdzisz bez siodelka
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.