- 1 Nocna komunikacja do poprawki (194 opinie)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (374 opinie)
- 3 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (71 opinii)
- 4 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (54 opinie)
- 5 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (333 opinie)
- 6 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (136 opinii)
30 metrów drogi skróciłoby korki na południu Gdańska
Mieszkańcy południa Gdańska chcieliby, by miasto wybudowało 30 metrów drogi brakującego odcinka ul. Węgrzyna do Armii Krajowej. Połączenie z Trasą WZ pozwoliłoby na lepsze skomunikowanie osiedla Lawendowe Wzgórze. Sprawdziliśmy, co o tym pomyśle myślą urzędnicy i na co mogą liczyć okoliczni mieszkańcy.
- Brakuje tu zaledwie 30 m drogi. Obecną uliczkę od Armii Krajowej oddzielają jedynie krzaki i barierki. Nowe połączenie tej drogi z Armii Krajowej nie dość, że skróciłoby dojazd mieszkańców do nowego osiedla, ale także drogę do osiedla Lawendowe Wzgórze. Współpraca miasta z deweloperem w tym zakresie pomogłaby także rozładować korki na południu Gdańska - napisał do naszej redakcji pan Aleksander.
Jak się jednak okazuje, kwestia ewentualnego połączenia obu tras tylko na papierze wydaje się łatwa. Jak tłumaczy Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku, możliwość połączenia ul. Węgrzyna z al. Armii Krajowej jest wykluczona, bo jest to niezgodne z warunkami technicznymi, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.
- Armii Krajowej jest ulicą główną i wspomniane przepisy rygorystycznie określają odległości od skrzyżowań. Na tej trasie odległości pomiędzy węzłami są już teraz w odległościach minimalnych - wyjaśnia.
Mieszkańcy tej okolicy nie powinni jednak czuć się poszkodowani. Wkrótce w pełnym zakresie oddana do użytku zostanie al. Pawła Adamowicza. Planowana jest także budowa linii tramwajowej w ramach Nowej Warszawskiej.
Sama ul. Węgrzyna zyska wkrótce dodatkowe powiązanie z ul. Jabłoniową.
- Określają to miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego. Inwestycja odbędzie się w ramach zadania "Nowa Bulońska". Budowa tego połączenia przewidziana jest jeszcze w I połowie tego roku - dodaje Kozicka-Prus.
Opinie (122) 4 zablokowane
-
2020-06-15 08:28
Jeden rzut oka (1)
Widać wyraźnie, że to nie jest jedyna droga w tej okolicy, której brak połączenia z głównymi drogami "na skróty".
Limbowa, Jeziorowa, Jaworowa ustawią się zaraz w kolejce. Miasto to często brak konsekwencji w ruchu drogowym. A chciejstwo bardziej zdeterminowanych mieszkańców nie powinno być motorem dla zmian" bo jest mi niewygodnie". A tak się dzieje bardzo często. Zarówno tych pozytywnych jak i negatywnych. Proszę popatrzeć na wiele objazdów jakie muszą być wykonywane, bo jakiś mieszkaniec w centrum miasta chciałby zachować warunki jakie panują na wsi, bo kiedyś ruch był mniejszy i jego odczuwalność nie była tak dokuczliwa. Znając to chciejstwo po wybudowaniu drogi i zwiększonym ruch ,zaczną się krzyki o ograniczenia tego ruchu bo smród i hałas i wypadki zwiększone niebezpieczeństwo dla dzieci itp- 1 0
-
2020-08-08 13:15
Jak są problemy z dziećmi to nie trzeba ich produkować.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.