• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dziewięć wariantów rozbudowy układu drogowego na Oruni

Michał Brancewicz
25 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

W tym roku powstanie studium określające, jakie ulice i skrzyżowania należy wybudować lub rozbudować, by polepszyć możliwości poruszania się mieszkańcom Oruni. W grę wchodzi przede wszystkim stworzenie nowych połączeń z Traktem św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska oraz budowa nowej drogi na Chełm zobacz na mapie Gdańska, a także przebudowa ulic Małomiejskiej i Podmiejskiej.



Która inwestycja drogowa na Oruni jest najpilniejsza?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska szuka firmy, która opracuje studium transportowe dla dzielnic Orunia, św. Wojciech i Lipce. Podczas prac wykonawca będzie opierał się na dziewięciu wariantach.


  • Wariant 0 - wariant wyjściowy, etapowe podłączenie ulicy Sandomierskiej do skrzyżowania z ulicami Trakt św. Wojciecha i Podmiejską
  • Wariant 1 - budowa wiaduktu nad Traktem św. Wojciecha w ciągu ulic Nowej Sandomierskiej (w śladzie ulicy Serbskiej) i odcinka ulicy Nowej Podmiejskiej - do ulicy Małomiejskiej (w śladzie ulicy Nakielskiej) wraz z oceną funkcjonowania przekroju typu 1x2 plus buspas.
  • Wariant 2 - budowa wiaduktu nad Traktem św. Wojciecha w ciągu ulic Nowej Sandomierskiej, w śladzie ulicy Serbskiej, i Nowej Podmiejskiej - do skrzyżowania z ulicą Havla, w śladzie ulicy Nakielskiej i Małomiejskiej wraz z oceną funkcjonowania przekroju typu 1x2 plus buspas.
  • Wariant 3 - budowa trasy P-P (północ-południe), od skrzyżowania z ul. Kadmową do skrzyżowania z Witosa - Cienistą, wariant badający wpływ trasy P-P.
  • Wariant 4 - nowe przebicie między Traktem św. Wojciecha a ulicą Żuławską w rejonie ulicy Bocznej (równolegle do niej).
  • Wariant 5 - nowe przebicie między Traktem św. Wojciecha a ulicą Żuławską w rejonie ul. Ukośnej (równolegle do niej).
  • Wariant 6 - nowe przebicie między ul. Trakt św. Wojciecha a ulicą Lipce w rejonie ulicy Niegowskiej (równolegle do niej).
  • Wariant 7 - zakładający budowę skrzyżowania ulicy Nowej Sandomierskiej i Nowej Podmiejskiej z ul. Trakt św. Wojciecha w poziomie niwelet ulic Nowa Sandomierska - Nowa Podmiejska wraz z podłączeniem ul. Nowej Podmiejskiej do ul. Małomiejskiej - przekrój uliczny 1x2 plus buspas.
  • Wariant 8 - włączenie ul. Cienistej do ul. Trakt św. Wojciecha.

- Są to proponowane warianty rozwiązań, które posłużą do określenia optymalnego, z punktu widzenia osiągnięcia oczekiwanych efektów transportowych, harmonogramu rozwoju układu ulicznego w tym rejonie - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Dopiero po sporządzonej analizie będzie wiadomo, czy i które elementy nowego układu drogowego w ogóle powstaną oraz w jakiej perspektywie czasowej.

- Studium wykaże także w jaki sposób polepszyć warunki ruchu na skrzyżowaniu ul. Trakt św. Wojciecha - ul. Sandomierska - ul. Podmiejska - zapowiada Zakrzacka. - Opracowane materiały wykorzystane zostaną również przy sporządzaniu koncepcji i dokumentacji projektowej dla bezkolizyjnych przekroczeń magistrali kolejowej E-65 w postaci wiaduktu drogowego w rejonie ul. Sandomierskiej, a także wiaduktu kolejowego na wysokości ulicy Równej.

Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy


Wybrany wykonawca będzie miał pięć miesięcy (od dnia podpisania umowy) na opracowanie całego studium.

Opinie (206) 4 zablokowane

  • Ach plany plany... i studium (10)

    A za 20 lat nadal będzie jak z Kielnienska w Osowie. Dulkiewicz jak Budyń.

    • 162 113

    • (1)

      Piękny umysł...

      • 9 9

      • chyba pęknięty umysł

        • 2 2

    • Jakie warianty? (2)

      Drogi projektuje się na 20 lat do przodu. Potem będziecie narzekać, że ludzie protestują.

      • 4 3

      • zawsze jaka pała i życiowy nieudacznik się znajdzie i będzie kwiczeć (1)

        ale ofiar losu jest ułamek, można ignorować ten margines społeczny

        • 3 1

        • mam nadzieję, że droga pójdzie po twoim baraku

          • 1 2

    • Pomyliłeś Gdańsk (2)

      z gdynią. To tam są tylko plany.

      • 28 11

      • o Gdyni (1)

        to samo miałem pisać

        miasto wymarłe:) (żeby nie być gołosłowny, byliśmy w weekend i na ulicach pusto). Bywałem tam kiedyś kilka razy w tygodniu - po 20, to jak godzina policyjna:D

        • 13 5

        • Typowy trol. Jeśli mieszkaniec Głównego Miasta mówi o Gdyni że jest po 20 miastem wymarłym... ;P

          • 6 5

    • jak jest 7 wariantów ............... to mur beton nie zrealizują ani jednego !!!!

      II zasada gonta :))))))))))

      • 12 7

    • Trzeba się poważnie zastanowić nad zamianą asfaltu na żwirek. W Finlandii nie ma korków, ani dziur budżetowych

      • 2 7

  • Yes yes yes

    • 1 2

  • przejscie

    Mieszkam na Oruni od 1976 i cały czas były dwa szlabany,jeden dla ludzi a obok dla aut,ktoś wymyślił ,madrze i zlikwidowano oczywiscie przejscie dla ludzi,jest jedno przejscie, stoimy tu nieraz po 20 min,zawsze jak coś zrobią to zawsze gorzej niż było,chodzi o przejazd w pobliżu żuławskiej,Plac Oruński,blisko sklepu Merkus

    • 4 2

  • Kiełbasa wyborcza - Do Roboty Ludzie - a oni już 75 lat tylko rozmawiają o koncepcji i końca nie widać

    • 2 1

  • Gdzie Nowa Świętokrzyska? Następny PIT rozliczam poza Gdańskiem. Wolę płacić je na Mazurach. (1)

    Ile jeszcze trzeba czekać na tą inwestycję?
    Budyń, Nowa Budyniowa .. cały czas drogi budowane są dla ulubionych inwestycji UMG.

    Mam dośc,
    następny PIT zapłace na rodzinnych mazurach. Wolę rozbudowaywac region który nie ma mieszkańców w du...

    • 10 9

    • To won na Mazury jak nie pasi ;)

      • 4 2

  • Wystarczy przedłuzyć SKM do Sandomierskiej i problem sie sam rozwiąże !

    • 6 0

  • drogi a przede wszystkim bus pasy!!! (1)

    Rozbudować drogi to jedno ale trzeba pamiętać o bus pasach to na pewno ułatwi życie mieszkańcom. Po co autobus ma stać w korkach , niech samochody stoją a ci co wybiorą komunikację nie będą marznąc na przystankach i pojadą o wiele szybciej.

    • 8 2

    • W Gdańsku jest taka dziwna prawidłowość,że jak się buduje linię tramwajową to od razu obok jest miejsce na dwie jezdnie.Oczywiście każda po dwa pasy ruchu.I chyba tylko głupi będzie się męczył w tramwaju.

      • 2 0

  • Żadnych nowych drog (2)

    Postawic w końcu na transport publiczny, to miasto w przeciągu 5 lat totalnie sie zakorkuje przy tej ilosci aut.

    Włodarze - zacznijcie myśleć i dzialac jak w cywilizowanych miastach

    • 25 20

    • (1)

      Idea fajna, ale miasto jakoś trzeba połączyć. Autobusy po czymś musza jeździc.

      • 2 0

      • To wystarczy po jednym bus pasie w każdą stronę.

        • 1 0

  • Nową Małomiejską i Nową Podmiejską budują już 30 i końca nie wiedać - a teraz mówią o studium drogowym

    Ha Ha Ha

    • 6 1

  • (1)

    A gdzie nowe ścieżki rowerowe. Jak tu żyć.

    • 9 11

    • Masz alejki w parku i masz park krajobrazowy na około trójmiasta. Nikt nie będzie paraliżował miasta dla jakiś z przeproszeniem cyklistów, zwłaszcza w kraju, w którym 8 miesięcy w roku jest zimno.

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane