• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dziewięć wariantów rozbudowy układu drogowego na Oruni

Michał Brancewicz
25 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

W tym roku powstanie studium określające, jakie ulice i skrzyżowania należy wybudować lub rozbudować, by polepszyć możliwości poruszania się mieszkańcom Oruni. W grę wchodzi przede wszystkim stworzenie nowych połączeń z Traktem św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska oraz budowa nowej drogi na Chełm zobacz na mapie Gdańska, a także przebudowa ulic Małomiejskiej i Podmiejskiej.



Która inwestycja drogowa na Oruni jest najpilniejsza?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska szuka firmy, która opracuje studium transportowe dla dzielnic Orunia, św. Wojciech i Lipce. Podczas prac wykonawca będzie opierał się na dziewięciu wariantach.


  • Wariant 0 - wariant wyjściowy, etapowe podłączenie ulicy Sandomierskiej do skrzyżowania z ulicami Trakt św. Wojciecha i Podmiejską
  • Wariant 1 - budowa wiaduktu nad Traktem św. Wojciecha w ciągu ulic Nowej Sandomierskiej (w śladzie ulicy Serbskiej) i odcinka ulicy Nowej Podmiejskiej - do ulicy Małomiejskiej (w śladzie ulicy Nakielskiej) wraz z oceną funkcjonowania przekroju typu 1x2 plus buspas.
  • Wariant 2 - budowa wiaduktu nad Traktem św. Wojciecha w ciągu ulic Nowej Sandomierskiej, w śladzie ulicy Serbskiej, i Nowej Podmiejskiej - do skrzyżowania z ulicą Havla, w śladzie ulicy Nakielskiej i Małomiejskiej wraz z oceną funkcjonowania przekroju typu 1x2 plus buspas.
  • Wariant 3 - budowa trasy P-P (północ-południe), od skrzyżowania z ul. Kadmową do skrzyżowania z Witosa - Cienistą, wariant badający wpływ trasy P-P.
  • Wariant 4 - nowe przebicie między Traktem św. Wojciecha a ulicą Żuławską w rejonie ulicy Bocznej (równolegle do niej).
  • Wariant 5 - nowe przebicie między Traktem św. Wojciecha a ulicą Żuławską w rejonie ul. Ukośnej (równolegle do niej).
  • Wariant 6 - nowe przebicie między ul. Trakt św. Wojciecha a ulicą Lipce w rejonie ulicy Niegowskiej (równolegle do niej).
  • Wariant 7 - zakładający budowę skrzyżowania ulicy Nowej Sandomierskiej i Nowej Podmiejskiej z ul. Trakt św. Wojciecha w poziomie niwelet ulic Nowa Sandomierska - Nowa Podmiejska wraz z podłączeniem ul. Nowej Podmiejskiej do ul. Małomiejskiej - przekrój uliczny 1x2 plus buspas.
  • Wariant 8 - włączenie ul. Cienistej do ul. Trakt św. Wojciecha.

- Są to proponowane warianty rozwiązań, które posłużą do określenia optymalnego, z punktu widzenia osiągnięcia oczekiwanych efektów transportowych, harmonogramu rozwoju układu ulicznego w tym rejonie - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Dopiero po sporządzonej analizie będzie wiadomo, czy i które elementy nowego układu drogowego w ogóle powstaną oraz w jakiej perspektywie czasowej.

- Studium wykaże także w jaki sposób polepszyć warunki ruchu na skrzyżowaniu ul. Trakt św. Wojciecha - ul. Sandomierska - ul. Podmiejska - zapowiada Zakrzacka. - Opracowane materiały wykorzystane zostaną również przy sporządzaniu koncepcji i dokumentacji projektowej dla bezkolizyjnych przekroczeń magistrali kolejowej E-65 w postaci wiaduktu drogowego w rejonie ul. Sandomierskiej, a także wiaduktu kolejowego na wysokości ulicy Równej.

Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy


Wybrany wykonawca będzie miał pięć miesięcy (od dnia podpisania umowy) na opracowanie całego studium.

Opinie (206) 4 zablokowane

  • droga

    Jest droga techniczna z Gd-Lipce do Radunicy wyłożona płytami jumbo ,równoległa do Św. Wojciecha ale po drugiej stronie torów . Pruszcz Gdański w ostatnich 20 latach powiększył się dwukrotnie , zrobienie drugiej nitki do Pruszcza znakomicie by zredukowało ruch na Św. Wojciecha. Na razie jest to droga donikąd (pusta tylko dla służb) chociaż na rowerze sie tam dobrze jeżdzi. Może tędy....

    • 0 0

  • studium (1)

    Wiele lat temu zaprojektowano trasę Ul. Sikorskiego łączącą Chełm z Orunią Górna. Od lat inwestycja jest odkładana. Należy jak najszybciej wybudować w końcu tę drogę. Studium to tylko plany. Liczy się konkret.

    • 18 2

    • do studium

      To nic nie da bo bez przebudowy Małomiejskiej to będzie ma sa kra koras totalny

      • 0 0

  • Orunia tu się tylko gada a nic nie robi - tak jest od 1945 roku

    • 0 0

  • A Gdansk-Południe?

    Wokoło tyle inwestycji a Nowej Świętokrzyskiej jak nie ma tak nie ma...A jeśli sie nie zanosi na jej budowę to bardziej potrzebne sa drogi przepustowe na Poludniu Gdańska...np.dodatkowe wylotowki na Niepolomnicką z Hokejowej.

    • 2 2

  • (11)

    Tramwaj z Chełmu na Orunię Górną wzdłuż trasy PP. Obecny tramwaj z świętokrzyskiej w niewielkim stopniu pomaga mieszkańcom Orunii Górnej, nie dość że leży ponad 1,5 km od centrum dzielnicy, to jeszcze z pętli do Sikorskiego jedzie niemiłosiernie długo.
    Jeśli realizacja tego odcinka zamknęłaby się w kwocie kilkudziesięciu milionów PLN to uważam, że naprawdę warto zbudować to połączenie.

    • 105 16

    • Jak odbierałem mieszkanie przy Dywizji Wołyńskiej w 96 roku to patrzałem na plany. (2)

      Miała być droga z Chełmu nad Małomiejską poprowadzona pod kościołem obok komisariatu w kierunku osiedla Kolorowego dalej rozdzialając się na kierunek Straszyn i Kowale.
      Był tam uwzględniony tramwaj.
      Ale cóż jak wybudowali szeregowce na Fieldorfa to się zaczęło likwidowanie rezerwy tego terenu, bo komuś przyszły hałas by przeszkadzał.
      I teraz mamy przy myjce przy Fieldofra osiedle. Mamy Rossmana i i bloki na przeciwko.
      Cały pas drogowy z potencjalnym tramwajem trafił do kosza.

      • 28 1

      • Plan był (1)

        Ale każdy z dłużej mieszkających wie, że problemem stała się lisiarnia.

        • 2 1

        • Co ma piernik do wiatraka.

          Wtrącając sprawę lisiarni,która absolutnie nie miała znaczenia dla tematu ,ktory poruszył kolega z góry-mącisz i jednocześnie eliminujesz Jego temat z dalszej dyskusji.A jest on podstawą całego zamieszania drogowego w dzielnicach południowych.Był prosty logiczny i przejrzysty plan głównej drogi.Niestety miasto w swoim instytucjonalnym geniuszu częściowo zabudowało i sprzedało deweloperce pas ziemi przeznaczony na tę drogę.Temat ma dużą szansę na powtórkę.Tzw Nowa Świętokrzyska też ma jeszcze gruntową rezerwę.Jej wykonanie jest jednak ciągle przesuwane.Może teren pójdzie też pod deweloperkę?

          • 1 0

    • (2)

      W planach jest SKM

      • 15 9

      • (1)

        Dobrze powiedziane w planach.

        • 12 3

        • no i co, zły plan?

          • 0 2

    • Robiąc tam tramwaj pewnie zamykasz możliwość wrzucenia w pas Malomiejskiej skm-ki (4)

      Potrzebna jest tam droga p-p ale tak jak mówisz, tez jakaś komunikacja bo tramwaj niby jest ale daleko. A wolałbym skm od pętli i dalej wzdłuż Malomiejskiej do torów przy sandomierskiej

      • 13 2

      • (2)

        Nie wiem kiedy SKM powstanie. Tramwaj to kwestia kilku lat, jeśli się władze zdecydują. I mój wymarzony tramwaj przecina malomiejska pod kątem prostym i biegnie wzdłuż kadmowej z krańcówką na placu między kadmową a Biedronką.

        Przejscie przez malomiejską w formie wiaduktu. Tam teren jest już tak ukształtowany, że droga biegnie w dole. Miejsce pod skm można zachować robiąc dłuższy wiadukt.

        • 15 1

        • Witamy imigrantów z Łodzi!

          • 1 3

        • Oczywiście masz racje, tramwaj o wiele łatwiej wykonac

          Nawet kwestia tego ze skm to sto spółek i zanim one się dogadają to już będziemy mieli transport kosmiczny. Nie mam nic przeciwko tramwajowi, a nawet jestem jak najbardziej ZA. Byle tylko ktoś miał z tylu głowy możliwość strzelenia tam skm za X lat. Oby Twoja wizja się zrealizowała.

          • 15 1

      • Inny

        No tak tramwaj źle, autobus zle, tzreba skm-ke zbudować tez bedzie źle, co nastepne ? helikoptry poduszkowce ? zapewne i tak bedzie źle, lepiej zainwestowac w komunikacje do dzielnic ktore docenia wysiłek.

        • 4 15

  • nowomalomiejska

    najprostszym i najbardziej efektywnym rozwiązaniem jest budowa p-p i cienista polaczenie z traktem

    • 2 2

  • Zróbcie porządek z nawierzchnią na wjeżdzie na estakadę przy Okopowej (1)

    Można się zabić, takie dziury i koleiny. Do roboty.

    • 6 2

    • Były takowe plany i obietnice przebudowy...

      Na niniejszym portalu były artykuły przedstawiające plany remontu wspomnianego przez Ciebie odcinka drogi, były nawet konkretne daty realizacji. Przypominam sobie z kilku ostatnich lat co najmniej dwie próby realizacji tegoż remontu. Pierwszy termin został odwołany z powodu "odkrycia" niezidentyfikowanych instalacji podziemnych, w każdym razie taki był oficjalny powód. Za drugim razem jako powód odwleczenia realizacji tejże inwestycji była budowa Forum Radunia (obecna nazwa Forum Gdańsk). Poprzedni Prezydent Miasta deklarował, że ów odcinek zostanie zrealizowany po wybudowaniu wspomnianego Forum. Skończyło się jak zwykle, na planach i obietnicach... a może jednak w końcu przebudują ten odcinek drogi, gdyż należy pamiętać o tym, że ostatnio jest forsowane przejście naziemne w tym miejscu, czyli nowe plany i analizy.

      • 0 0

  • Pod prąd

    Należy zbudować drogi rowerowe, a na poboczach ścieżki dla samochodów.

    • 2 1

  • Tramwaj przez Orunię traktem do Gdańska to było by fajnie. (3)

    • 12 0

    • (2)

      dawnej Jedności Robotniczej ,w początkowych latach 70 -tych jeszcze jeździł tramwaj do Gościnnej

      • 5 0

      • (1)

        Sie nie zmieści ;)

        • 1 0

        • Plan VII

          Teraz już nie.

          • 0 0

  • 20 lat do tyłu

    Gotowe rozwiązania komunikacyjne od dawna powinny leżeć w szufladach Biur Planowania. Im więcej pomysłów dzisiaj - tym bardziej obnażony brak koncepcji rozwoju, wczoraj.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane