• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Aktywiści: szersze chodniki i więcej przejść jako ochrona przed koronawirusem

Krzysztof Koprowski
24 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Jedną z propozycji stowarzyszeń jest wyznaczenie pasów rowerowych na ul. Kołobrzeskiej. Jedną z propozycji stowarzyszeń jest wyznaczenie pasów rowerowych na ul. Kołobrzeskiej.

Członkowie stowarzyszeń: Lepszy Gdańsk, Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, Piesza Polska oraz Instytut Metropolitalny zamierzają złożyć uchwałę obywatelską z postulatami utworzenia nowych przejść dla pieszych, poszerzenia chodników oraz wyznaczenia tymczasowych pasów i dróg rowerowych. Wszystkie te rozwiązania mają pomóc w utrzymaniu niezbędnego dystansu w epidemii koronawirusa.



Czy popierasz rozwiązania zaproponowane przez stowarzyszenia?

Przypomnijmy, w połowie maja gdańscy urzędnicy przedstawili program zmian w organizacji ruchu na terenie miasta, który ma być wdrożony w najbliższych tygodniach. Obecnie propozycje zmian czekają na opinie rad dzielnic.

Wśród nich zawarto m.in. przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu i Oliwie, utworzenie nowych stref zamieszkania oraz wymalowanie pasów na jezdni dla rowerzystów.

Działania miasta to za mało



Zdaniem aktywistów z Lepszego Gdańska, Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, Pieszej Polski oraz Instytutu Metropolitalnego działania te są niewystarczające, jeżeli faktycznie mają się przełożyć na mniejsze zatłoczenie pieszych, rowerzystów oraz utrzymanie odstępu dwóch metrów pomiędzy osobami.

- Popieramy działania miasta, jednak postanowiliśmy je rozszerzyć o znacznie szerszy katalog miejsc, a przede wszystkim wzbogacić o element, którego w zapowiedziach miasta zabrakło - nowe, tymczasowe przejścia dla pieszych. Dzięki tym krokom Gdańsk będzie naprawdę chronił pieszych w drodze pandemii - często są to najstarsze osoby, najbardziej narażone na chorobę. Natomiast promocja transportu rowerowego, bezpiecznego w dobie pandemii odciąży transport publiczny - mówi Tomasz Larczyński z Lepszego Gdańska.
- Wiele miast na świecie stara się dostosować do nowych, pandemicznych i popandemicznych warunków, przyspieszając wdrażanie zmian ułatwiających poruszanie się mieszkańcom po własnym mieście. Władze naszego miasta w połowie maja również zapowiedziały działania w tym kierunku, pragniemy jednak, aby były one mniej zachowawcze - dodaje Karol Spieglanin, prezes stowarzyszenia Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej.
Obywatelska uchwała zakłada realizację działań podzielonych na cztery grupy:
  1. poszerzenia chodników kosztem miejsc parkingowych co najmniej do szerokości 2,5 m, aby piesi mogli zachować minimalny odstęp dwóch metrów,
  2. utworzenia tymczasowych przejść dla pieszych, które odciążą istniejące, zbyt rzadko rozmieszczone,
  3. wyznaczenia dodatkowych dojść do przystanków tramwajowych oraz autobusowych celem rozrzedzenia pieszych docierających na perony z jednego dojścia,
  4. utworzenie tymczasowych pasów lub dróg dla rowerów na jezdni w miejscach, gdzie brakuje takiej infrastruktury np. w ciągu ul. Armii Krajowej (Trasa W-Z) na Chełm czy ul. Kołobrzeskiej (o miejskich planach budowy drogi rowerowej na tej ulicy pisaliśmy w 2019 roku), aby ułatwić jazdę rowerem w sytuacji ograniczonej pojemności komunikacji miejskiej.

Szczegółową listę propozycji zmian w organizacji ruchu zamieszczamy w ramce pod artykułem.

Wszystkie rozwiązania mają być wykonane możliwie najniższymi nakładami finansowymi - przede wszystkim w oparciu o nowe oznakowanie.

- Nasza uchwała przewiduje stopniowe przekształcenie tymczasowych przejść i pasów na stałe, jeśli okaże się, że są one popularne oraz będą na to środki w budżecie Gdańska. Jednak to działania ochronne są priorytetem - podkreśla Larczyński.

Potrzebne podpisy pod uchwałą obywatelską



Obecnie działacze zbierają podpisy pod uchwałą obywatelską - potrzebują ich minimum 300 (lista do samodzielnego wydrukowania i przekazania stowarzyszeniom dostępna jest tutaj). Pod uchwałą mogą podpisać się mieszkańcy Gdańska zameldowani lub dopisani do rejestru wyborców.

Jeżeli zbiórka podpisów zakończy się sukcesem, stowarzyszenia liczą, że uda się ją poddać pod głosowanie na czerwcowej sesji Rady Miasta Gdańska.

Czytaj też: Uchwały ws. parkingów kubaturowych zdjęte z obrad Rady Miasta [Artykuł z wrzesnia 2019 roku].

Lista chodników przeznaczonych do poszerzenia


ANIOŁKI
  • skrzyżowanie al. Zwycięstwa/Hallera (przeniesienie drogi dla rowerów na prawoskręty al. Zwycięstwa oraz ul. Hallera, w kierunku północnym, poszerzenie chodnika o dotychczasową drogę dla rowerów)
  • al. Zwycięstwa - przeniesienie parkowania wzdłuż Traktu Konnego w całości na jezdnię, zwłaszcza na odcinku 33-40, wzdłuż parku Akademickiego wyznaczenie parkowania równoległego (obecnie brak oznakowania)

BRĘTOWO
  • ul. Leśna Góra od skrzyżowania z ul. Góralską do ul. Leśna Góra 15

BRZEŹNO
  • ul. Dworska na całej długości, w tym droga wewnętrzna na zapleczu ul. PCK i plac przed biblioteką (w całości użytkowany jako nielegalny parking)
  • ul. Korzeniowskiego, jedna (dowolna) strona

JASIEŃ
  • ul. Kartuska na całej długości w dzielnicy Jasień na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni lub drogą dla rowerów

JELITKOWO
  • ul. Kapliczna od ul. Pomorskiej do ul. Piastowskiej na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni lub drogą dla rowerów

KOKOSZKI

LETNICA
  • ul. Starowiejska od ul. Michny w kierunku południowym

ŁOSTOWICE

NOWY PORT
  • ul. Góreckiego od pl. Wolności do ul. Oliwskiej
  • ul. Wolności, strona południowa
  • ul. Na Zaspę, ul. Rybołowców, ul. Strajku Dokerów - na wymienionych ulicach usunięcie parkowania z chodników i dodatkowo z przyległych trawników za pomocą środków dostępnych bieżąco dla GZDiZ

ORUNIA
  • ul. Raduńska - chodnik po stronie zachodniej

OSOWA
  • ul. Wodnika od ul. Kielnieńskiej do ul. Junony na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni lub drogą dla rowerów

PIECKI-MIGOWO
  • ul. Piecewska na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni

PRZERÓBKA
  • ul. Bajki na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni

PRZYMORZE MAŁE
  • ul. Bora-Komorowskiego na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni lub drogą dla rowerów

PRZYMORZE WIELKIE
  • ul. Dąbrowszczaków (ul. L. Kaczyńskiego) na całej długości

SIEDLCE
  • ul. Zakopiańska na całej długości

STOGI
  • ul. Pawia na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni
  • ul. Rozłogi na całej długości

SUCHANINO
  • ul. Beethovena na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni

ŚRÓDMIEŚCIE
  • ul. Długie Ogrody - chodnik po stronie północnej
  • ul. Korzenna na całej długości
  • ul. Łagiewniki na całej długości
  • ul. Łąkowa - realne przywrócenie pieszym chodników w strefie zamieszkania zach. jezdni oraz na placu między ul. Królikarnia i ul. Sempołowskiej
  • ul. Toruńska - wyznaczenie miejsc postojowych w jezdni
  • Plac Wałowy
  • ul. Rzeźnicka na całej długości
  • ul. Pod Zrębem na całej długości
  • ul. Dolna Brama na całej długości

STRZYŻA
  • ul. Chopina od skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Hubala
  • ul. Chrzanowskiego - od nr 24 do 82 - strona parzysta oraz wzdłuż ogrodzenia szkoły
  • ul. Wilka-Krzyżanowskiego wzdłuż i vis a vis budynku szkoły
  • al. Grunwaldzka 218-232 - usunięcie parkowania oraz nielegalnego przejeżdżania przez chodnik (dojazd do również nielegalnych miejsc parkingowych)

VII DWÓR
  • ul. Michałowskiego od ul. VII Dwór w kierunku zachodnim

WRZESZCZ DOLNY
  • ul. Danusi po obu stronach
  • ul. Kościuszki na całej długości na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony pasem zieleni od jezdni, za wyjątkiem strony południowej od Legionów do Chrobrego
  • ul. Mickiewicza od pl. Komorowskiego do ul. Klonowicza po obu stronach, oraz od ul. Klonowicza do ul. Kochanowskiego po stronie południowej
  • ul. Wenedy na całej długości
  • ul. Pestalozziego na całej długości

WRZESZCZ GÓRNY
  • ul. Jaśkowa Dolina na całej długości
  • ul. Konopnickiej na całej długości
  • ul. Partyzantów na całej długości
  • ul. Matki Polki na całej długości oraz stworzenie ulicy jednokierunkowej w kierunku ul. Partyzantów
  • ul. Matejki usunięcie parkowania oraz stworzenie ulicy jednokierunkowej w kierunku ul. Jaśkowa Dolina
  • al. Grunwaldzka - chodnik południowy na odcinku ul. Słowackiego do ul. Klonowej
  • ul. Słowackiego od ul. Chrzanowskiego do ul. Trawki - wyznaczenie miejsc postojowych w na jezdni
  • ul. Reymonta od ul. Słowackiego do ul. Chrzanowskiego
  • Ul. Obywatelska na całej długości oraz stworzenie ulicy jednokierunkowej w kierunku Trasy Słowackiego (Żołnierzy Wyklętych)
  • ul. de Gaulle - przesunięcie miejsc postojowych w całości na jezdnię lub bliżej osi jezdni

ZASPA MŁYNIEC
  • ul. Hynka od ul. Jana Pawła II w kierunku północnym

ZASPA ROZSTAJE
  • ul. Leszczyńskich na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni


Lista tymczasowych przejść dla pieszych


ANIOŁKI
  • al. Zwycięstwa w ciągu ul. Curie-Skłodowskiej, ul. Tuwima, ul. Orzeszkowej z dojściem na przystanki tramwajowe

BRĘTOWO
  • ul. Leśna Góra między sklepem Elwart a szkołą

BRZEŹNO
  • ul. Krasickiego na wysokości przychodni

CHEŁM
  • Skrzyżowanie ul. Chałubińskiego/Grabowskiego

KOKOSZKI
  • Skrzyżowanie ul. Kalinowa/Lubczykowa

KRAKOWIEC-GÓRKI ZACHODNIE
  • Skrzyżowanie ul. Łęczycka/Łowicka

LETNICA
  • ul. Marynarki Polskiej, na wysokości ul. Stalowej

NOWY PORT
  • ul. Wyzwolenia na wysokości wschodniego krańca budynku Wyzwolenia 50

OLIWA
  • al. Grunwaldzka na wysokości Biblioteki UG

ORUNIA
  • ul. Podmiejska na wysokości skrzyżowania z drogą techniczną na wale Nowej Raduni (przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów)

ORUNIA GÓRNA
  • Skrzyżowanie ul. Małomiejska/Kadmowa
  • ul. Platynowa, na wysokości ul. Antczaka

OSOWA
  • Skrzyżowanie ul. Kielneńska/Cumowników

PIECKI-MIGOWO
  • Skrzyżowanie ul. Bulońska/Rakoczego (przejście przez wschodni wylot skrzyżowania)

PRZYMORZE MAŁE
  • ul. Bora Komorowskiego, skrzyżowanie z ul. Bzową lub ul. Zgody II

PRZYMORZE WIELKIE
  • ul. Obrońców Wybrzeża, na wysokości wschodniego krańca falowca

SIEDLCE
  • Skrzyżowanie ul. Kartuska/Zagrodowa

SUCHANINO
  • ul. Beethovena między skrzyżowaniami z ul. Mozarta i ul. Wagnera

ŚRÓDMIEŚCIE
  • ul. 3 Maja, na przedłużeniu głównego pasażu Forum Gdańsk
  • ul. Rajska, na wysokości ul. Rajskiej 10

STRZYŻA
  • Skrzyżowanie ul. Chrzanowskiego/Karłowicza

UJEŚCISKO-ŁOSTOWICE
  • ul. Świętokrzyska, na wysokości apteki Gemini

VII DWÓR
  • Skrzyżowanie ul. Polanki/Michałowskiego

WRZESZCZ DOLNY
  • Skrzyżowanie ul. Kościuszki/Pestalozziego
  • Skrzyżowanie ul. Kościuszki/Zygmunta Augusta

WRZESZCZ GÓRNY
  • al. Grunwaldzka, przy Teatrze Miniatura
  • Skrzyżowanie ul. Grunwaldzka/Dmowskiego, południowo-wschodni wylot skrzyżowania
  • ul. Partyzantów, na wysokości Partyzantów 59-60
  • al. Grunwaldzka, przejście na wysokości placu Walentynowicz do Sobótki
  • ul. Partyzantów (Trasa Słowackiego) w ciągu ul. Reymonta
  • ul. Słowackiego (Trasa Słowackiego) w ciągu ul. Obywatelskiej

ZASPA ROZSTAJE
  • al. Jana Pawła II, na wysokości centrum medycznego

ŻABIANKA-JELITKOWO
  • ul. Pomorska na wysokości Pomorskiej 86


Lista dodatkowych, tymczasowych dojść do przystanków


BRZEŹNO
  • Dworska, peron w stronę Nowego Portu, kraniec północny od strony wschodniej
  • Dworska, peron w stronę Wrzeszcza, kraniec południowy od strony wschodniej
  • Gdańska, kraniec północny od strony wschodniej
  • Sternicza, kraniec północny od strony wschodniej
  • Wczasy, kraniec wschodni od strony południowej

CHEŁM
  • Chałubińskiego, północny kraniec obu peronów, dojście od wschodu oraz przejście między peronami (łącznie dwa przejścia)
  • Cienista, kraniec zachodni obu peronów autobusowych, przejście między peronami
  • Sikorskiego, północny kraniec obu peronów, dojście z obu stron (łącznie dwa przejścia)

JASIEŃ
  • Gronostajowa, wschodni kraniec peronu autobusowego od strony północnej
  • Pólnicy, wschodni kraniec peronu autobusowego od strony południowej
  • Źródlana, wschodni kraniec obu peronów autobusowych, przejście między peronami

MŁYNISKA
  • Swojska, peron w stronę Śródmieścia, kraniec południowy od obu stron (łącznie dwa przejścia)

NOWY PORT
  • Marynarki Polskiej, kraniec północny obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między peronami (łącznie trzy przejścia)

OLIWA
  • Bażyńskiego, peron w kierunku Przymorza, kraniec południowy od strony zachodniej
  • Bażyńskiego, peron w kierunku Wrzeszcza, kraniec północny od strony zachodniej
  • Derdowskiego, peron w stronę Przymorza, kraniec południowy, dojścia z obu stron (łącznie dwa przejścia)
  • Derdowskiego, peron w stronę Wrzeszcza, kraniec północny, dojścia z obu stron (łącznie dwa przejścia)
  • Obrońców Westerplatte, kraniec południowy obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między peronami (łącznie trzy przejścia)
  • Oliwa Pętla Tramwajowa, południowy kraniec peronu autobusowego, od strony zachodniej (przejście podwójne)
  • Tetmajera, kraniec południowy obu peronów, od strony zachodniej, oraz przejście między peronami (łącznie dwa przejścia)
  • Funkcję dojścia dla peronów przystanku autobusowego Biblioteka Główna spełniać będzie przejście tymczasowe na wysokości Biblioteki UG

PIECKI-MIGOWO
  • Budapesztańska, peron w stronę Śródmieścia, kraniec południowy od strony wschodniej
  • Migowo, kraniec północny obu peronów, od strony wschodniej oraz przejście między peronami (łącznie dwa przejścia)
  • Warneńska, kraniec zachodni obu peronów od obu stron (łącznie dwa przejścia)

PRZYMORZE
  • Bora Komorowskiego, peron w stronę Jelitkowa, od strony wschodniej
  • Czerwony Dwór, peron w stronę Jelitkowa, od strony wschodniej
  • Kołobrzeska, peron w stronę Jelitkowa, kraniec południowy od strony wschodniej
  • Kołobrzeska, peron w stronę Wrzeszcza, kraniec północny od strony zachodniej
  • Piastowska, peron w stronę Jelitkowa, od strony zachodniej, przejście przez jezdnię oraz przez tory (jako dwa przejścia)
  • Piastowska, peron w stronę Wrzeszcza, od strony wschodniej, przejście przez jezdnię oraz przez tory (jako dwa przejścia)
  • Przymorze SKM, przejście między peronami autobusowymi

SIEDLCE
  • Ciasna, zachodni kraniec obu peronów, dojście od północy
  • Paska, zachodni kraniec obu peronów, dojście od północy
  • Skrajna, zachodni kraniec obu peronów, dojście od północy
  • Zakopiańska, wschodni kraniec obu peronów, dojście od północy

ŚRÓDMIEŚCIE
  • Brama Wyżynna, zgodnie z planami wyznakowania przejścia stałego (liczone jako trzy przejścia: dwie jezdnie oraz przejście między peronami)
  • Dworzec Główny, zgodnie z planami wyznakowania przejścia stałego (liczone jako trzy przejścia: dwie jezdnie oraz przejście między peronami)

STRZYŻA
  • Strzyża, północny kraniec obu peronów, dojście od strony zachodniej oraz przejście między torami (łącznie dwa przejścia)
  • Wojska Polskiego, zachodni kraniec obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między torami (łącznie trzy przejścia)
  • Zajezdnia, południowy kraniec obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między torami (łącznie trzy przejścia)
  • Zamenhofa, wschodni kraniec obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między torami (łącznie trzy przejścia)

UJEŚCISKO-ŁOSTOWICE
  • Przemyska, peron w stronę Łostowic (południową), kraniec północny od strony zachodniej - wymaga przejścia podwójnego od strony al. Havla

WRZESZCZ DOLNY
  • Pl. Komorowskiego, kraniec północny obu peronów, przejście między peronami
  • Kościuszki, kraniec północny obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między peronami (łącznie trzy przejścia)
  • Legionów, kraniec południowy obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między peronami (łącznie trzy przejścia)
  • Mickiewicza, peron w stronę Brzeźna, kraniec północny, dojścia z obu stron (łącznie dwa przejścia)
  • Mickiewicza, peron w stronę Aniołków, kraniec południowy od strony zachodniej

WRZESZCZ GÓRNY
  • Galeria Bałtycka, kraniec południowy obu peronów, przejście między peronami
  • Jaśkowa Dolina, kraniec zachodni obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między peronami (łącznie trzy przejścia)
  • Klonowa, kraniec zachodni obu peronów, przejście między peronami
  • Miszewskiego, kraniec wschodni obu peronów, dojście od południa oraz przejście między peronami (łącznie dwa przejścia)

ZASPA
  • Startowa, wschodni kraniec obu peronów, od obu stron oraz odcinkowe usunięcie barierek między peronami (łącznie dwa przejścia)

ŻABIANKA-JELITKOWO
  • Pomorska, południowy kraniec obu peronów, dojście od zachodu oraz przejście między peronami (łącznie dwa przejścia)
  • Pomorska-Osiedle, peron w stronę Jelitkowa, kraniec zachodni od strony północnej
  • Subisława, peron w stronę Jelitkowa, kraniec wschodni od strony północnej


Lista tymczasowych pasów i dróg dla rowerów oraz torów ruchu rowerów

  • dwukierunkowa droga dla rowerów w al. Armii Krajowej i Sikorskiego (od Węzła Unii Europejskiej do Witosa), 2,5 km
  • ul. Wały Piastowskie, ul. Jana z Kolna i ul. Marynarki Polskiej, od ul. Rajskiej do ul. Swojskiej, łącznie 5,6 km pasa pojedynczego - na jednopasmowym odcinku ul. Jana z Kolna prowadzenie ruchu za pomocą znaków P-27 "kierunek i tor ruchu roweru"
  • ul. Kartuska od ul. Zwierzynieckiej do ul. Łostowickiej, łącznie 3,5 km, tj. 7 km pasa pojedynczego - trasa niemożliwa do wyznakowania w całości w oparciu o pas ruchu dla rowerów, wskazane przemienne użycie pasa i prowadzenia ruchu za pomocą znaków P-27 "kierunek i tor ruchu roweru" w zależności od warunków miejscowych
  • ul. Kołobrzeska od ul. Rzeczypospolitej do al. Grunwaldzkiej, łącznie 2,2 km pasa pojedynczego
  • ul. Podwale Przedmiejskie od Węzła Unii Europejskiej do ul. Siennickiej, 4 km pasa pojedynczego
  • ul. Świętokrzyska, od ul. Guderskiego do pętli tramwajowej Łostowice Świętokrzyska, wyznaczenie znakiem poziomym P- 27 "kierunek i tor ruchu roweru"
  • ul. Małomiejska od ronda przy ul. Platynowej do skrzyżowania z ul. Brzegi, wyznaczenie trasy za pomocą znaku P- 27 "kierunek i tor ruchu roweru"
  • wyznaczenie znakiem P-27 "kierunek i tor ruchu roweru" kontraruchu w ul. Opackiej i ul. Cystersów
  • wyznaczenie znakiem P-27 "kierunek i tor ruchu roweru" ruchu rowerów w ul. Bolesława Chrobrego.
  • wyznaczenie znakiem P-27 "kierunek i tor ruchu roweru" ruchu rowerów w ul. Gdańskiej.
  • wyznaczenie znakiem P-27 "kierunek i tor ruchu roweru" ruchu rowerów w ul. Dworskiej



Miejsca

Opinie (585) ponad 20 zablokowanych

  • Nie słuchajcie ich. Oni prawdopodobnie przedawkowali kołdrę obciążeniową. Lęki i fobie uderzyły z siłą nieznaną współczesnej psychiatrii.

    • 65 11

  • A czy czasem podróż swoim samochodem (2)

    Nie jest najlepsza ochroną przed zakażeniem?

    • 80 11

    • no ale oni nie mają aut.... (1)

      • 1 0

      • Z etatu związkowca w bibliotece będzie trudno, to chyba trzeba liczyć że teściu się zlituje nad córką i potomstwem i kupi

        jakiegoś 10 letniego polo

        • 0 0

  • Ci mityczni "Aktywiści" (3)

    Coraz bardziej kojarzą się z bojówkarzami antify, zadymiarzami z Kodu, czy sponsorowanymi przez Niemców Greenpeace...

    • 95 22

    • Greenpeace sponsorują zwykli ludzie, także z Polski, wpłata miesięczna od 30 zł w górę

      • 4 11

    • O! Ktoś wreszcie prawdę mówi. Gratuluję samodzielnego myślenia.

      • 8 2

    • Wiekszosc tych niby aktywistów nie jest popierana przez rowerzystów

      • 10 0

  • Hehe jak widzę, że coś mówi "aktywista" to z reguły dalej nie czytam, tu doczytałem ...i nie zaluje, trochę się pośmiałem w niedzielny poranek thebill'e

    • 64 6

  • Trzeba iść za ciosem i poszerzyć wszystkie baseny pływackie, aby zachować 2 metry odstępu między pływakami. Dodatkowo należy zezłomować wszystkie pociągi i samoloty, a w ich miejsce wprowadzić nowe szersze. Jak nie zrobimy tego dziś, to przegramy w przyszłości! Ludzie z tych incjatyw szaleńczych, które zawarte są w tym artykule, powinni zostać objęci nadzorem psychiatry, nim sprawy zajdą za daleko.

    • 92 7

  • To jeszcze trzeba pozwolić jeździć rowerzystom obwodnicą (4)

    Wystarczy by mogli korzystać z pasa awaryjnego

    • 72 9

    • Ci z koszykami wypełnionymi kwiatami i nacią warzywną powinni trzymać się prawej strony pasa awaryjnego. Po środku widzę miejsce dla Seby i Adiego rozwijających kosmiczne prędkości na góralach z maksymalnie wyciągniętą sztycą od siodełka. Lewa najszybsza strona, to powinno być miejsce dla ludzi w obcisłych gatkach, ubranych w koszulki Tour de Kaszëbe i bez lampek, bo oni nie muszą. Tak to widzę.

      • 18 0

    • Taaak. Rowerem po trasie WZ. Już to widzę... (2)

      • 2 0

      • (1)

        to nie jest wcale odległa przyszłość.

        • 0 1

        • chyba, że zlikwidują pas zieleni i tam wcisną na środku

          • 0 0

  • Jestem za. Samochody/kierowcy: (12)

    -smrodzą
    -hałasują
    -powodują wypadki na masową skale
    -zajmują ponad 80% cennej przestrzeni publicznej w miescie
    -niszczą wszystko ( chodniki, zieleń ... )
    -utrudniają innym przemiesczanie
    -paraliżują miasto
    -są głównym beneficjentem budzetu miejskiego, a żadnych podatków dodatkowo nie płacą. Wszystko na koszt mieszkańców

    Zakazać jezdzenia po miescie prywatnym samochodem i problem z głowy.

    • 29 118

    • może nie po mieście całym ale po małych osiedlowych uliczkach i po Śródmieściu

      • 6 5

    • samochody zajmuja jak mowisz 80%-cennej powierzchni..To co w zwiazku z tym proponujesz? (1)

      A-Wybudowac dla nich nowe podziemne parkingi
      B-zezlomowac
      C-oddac biednym
      D-sprzePatrz zapomnial bym dodac jeden najwazniejszy punkt-wprowadzic dla nich nowe platne strwfy postoju -?

      • 3 9

      • B-zezłomować

        • 6 6

    • zmień prace (1)

      tez sobie wtedy kupisz auto i nie będzie sie z Ciebie saczyc jad i zazdrość

      • 25 8

      • To zapewne etatowy koles z urzedu miejskiego odpowiedzialny za przetargi.

        Im sie marza nastepne platne strefy dla aut ,,przebudowy chodnikow ,ktore wykonaja za srodki z budzetu a wiec nasze-ich znajomi,mozliwosci udzielania koncesji na pobory oplat czy tez sam wybor maszyn do poboru kasy na ulicach -Tu sa mozliwosci,tu moga zarobic. Co z tego ,ze mieszkancy Gdanska za to wszystko placa ..O to w tym wszystkim wlasnie chodzi...To my sponsorujemy ich pomysly a oni za to nie placa. Zlodzieje tez najpierw musza miec swoich lobbystow-dla niepoznaki przywdziewajacych szaty baranka miejskiego inicjatora-dobrych pomyslow.

        • 16 3

    • Masz całkowitą racje ,dlatego jestem przeciw prowizorkom jakie proponuja i chca by rowerzysci wdychali spaliny jadac obok nich! (1)

      ulice musza być oddzielone i musi być zachowany dystans od samochodów dla dróg rowerowych i dla pieszych by nie wdychali spalin.
      A to co oni proponują jest wręcz szkodliwe i dla pieszych i dla rowerzystów!!

      • 7 2

      • a ja nie chcę wdychać twojego CO2

        kiedy ciśniesz na maxa w swoich obcisłych kalesonkach z lidla w żółtej koszulce lidera

        • 1 0

    • Wysdy komunikacja miejska obsłużyłaby max 10% podróżnych

      • 5 0

    • o komunistyczne myślenie, witamy!

      • 8 1

    • Jak ci auta nie pasują to się na wieś przeprować i samochody zostaw w spokoju

      • 8 1

    • o, "doktor" larczyński dał głos

      poglądy tych dzbanów w pigułce

      • 2 0

    • Samochody utrudniają poruszanie się. Tru story bro...

      • 2 2

  • Dowcipni (2)

    Na Kielnienskiej brak i chodnika i ścieżki rowerowej, ulica to dziura na dziurze od 20 lat, a oni chcą szersze chodniki? Przecież widać, że w Gdańsku koń-sty-tuc-ja, wolne sondy, deweloperka rządzi, a nie jakieś szersze chodniki będą. Dowcipasy!

    • 47 11

    • Podziękuj mieszkańcom ul. Kielnieńskiej...

      Przez wiele lat blokowali inwestycje, bo Nowa Kielnieńska ma powstać i wiecznie protestowali to teraz mają, ani Nowej Kielnieńskiej, ani wyremontowanej swojej Kielnieńskiej...

      • 1 6

    • a ta Kielnieńska to prywatna droga? wspólnoty? czy miejska?

      • 0 0

  • Dobra dobra laskawcy-tak naprawde chodzi wam tylko o punkt pierwszy?

    Cyt;,,poszerzenia chodników kosztem miejsc parkingowych co najmniej do szerokości 2,5 m, aby piesi mogli zachować minimalny odstęp dwóch metrów"......Zabrac ludziom mozliwosc stawiania aut aby sami wystepowali do was o poszerzenie platnych stref parkingowych/? O to wam naprawde chodzi-laskawcy prawda? Powiem krotko-nie wierze w wasze dobre intencje.

    • 47 12

  • Skoro od zmiany władzy Polska nie jest już państwem teoretycznym, tak jak to mowili POpaprańcy w sowa i przyjaciele tak ewidentnie Gdańsk chce pozostać miastem teoretycznym. Teoretycznie szanuje się i toleruje wszystkich, no chyba ze chodzi o kierowców, tych się stygmatyzuje. Taka tolerancja wybiórcza. A podobno taki PiS nietolerancyjny i buduje podziały, ale sorry, to czytając takie durnowate artykuły i pomysły jakichś zakompleksionych ludzi przestaje darzyć szacunkiem rowerzystów i zawsze będę chlapał na nich płynem do spryskiwaczy mijając ich

    • 39 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane