Fakty i opinie

Uchwały ws. parkingów kubaturowych zdjęte z obrad Rady Miasta

Najnowszy artukuł na ten temat

Co dalej z budową kubaturowych parkingów?

Największe kontrowersje wzbudza parking przy Podwalu Staromiejskim.
Największe kontrowersje wzbudza parking przy Podwalu Staromiejskim. mat. prasowe

Dwie uchwały obywatelskie, które dotyczyły budowy parkingów kubaturowych przy Podwalu Staromiejskim oraz ul. Długie Ogrody, zostały zdjęte z porządku obrad czwartkowej Sesji Rady Miasta Gdańska. Aktywiści ze stowarzyszenia FRAG, autorzy projektów nie kryli zdumienia i rozczarowania. - O tym, że praca nasza i mieszkańców, którzy pod uchwałami się podpisali, idzie do kosza, dowiedzieliśmy się w ostatniej chwili - komentuje Karol Spieglanin, prezes organizacji.



Czy parking przy Podwalu Staromiejskim powinien powstać?

tak, to miasto ma rację w tym sporze 28%
trudno powiedzieć, niełatwo wskazać inną lokalizację 8%
nie, parking w tym miejscu to nieporozumienie 64%
zakończona Łącznie głosów: 761
W porządku czwartkowej sesji Rady Miasta Gdańska znalazły się dwie uchwały, które w ramach inicjatywy obywatelskiej złożyło stowarzyszenie FRAG. Obie dotyczyły przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Pierwsza: Śródmieście - rejon Głównego Miasta w zakresie obejmującym obszar wzdłuż ulicy Podwale Staromiejskie.

Druga: Śródmieście - rejon ulicy Długie Ogrody i Łąkowej w Mieście Gdańsku w zakresie obejmującym obszar wzdłuż ulicy Długie Ogrody.

Spór o parking przy Podwalu Staromiejskim. Co może i powinno zrobić miasto?


To lokalizacje, w których miasto chce wybudować parkingi kubaturowe. Uchwały złożone przez FRAG miały na celu wprowadzenie takich zmian do planów zagospodarowania, by inwestycja - ich zdaniem szkodliwa dla miasta - została wstrzymana.

Na początku sesji okazało się jednak, że na wniosek Komisji Zagospodarowania Przestrzennego obie uchwały zostały zdjęte z porządku sesji, co oznacza, że nie zostały nawet poddane pod dyskusję, o głosowaniu nie wspominając. Klub PiS chciał wprowadzić uchwały na sesję we własnym imieniu. Ale próba ta też zakończyła się niepowodzeniem.

Parkingi obecne i planowane w Śródmieściu Gdańska
Parkingi obecne i planowane w Śródmieściu Gdańska graf. Trojmiasto.pl

Uchwały spadły, bo nie było analizy prawnej



Powód? Jak tłumaczyła radna KO Emilia Lodzińska, szefowa Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, decyzja o zdjęciu uchwał wynikała tylko i wyłącznie z powodów formalnych.

- Przepisy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym mówią jasno, że przed przyjęciem uchwał tego typu prezydent miasta musi dokonać ich analizy prawnej, bo brak analiz może skutkować nieważnością zmiany planów zagospodarowania. Musimy się poruszać w ramach prawnych, a te projekty obywatelskie, o czym doskonale wiedzą radni PiS, mają wadę prawną, nie mogą być więc teraz procedowane - mówiła Lodzińska.
- Jeśli prace przy budowie tych parkingów się zaczną, to drzewa na Podwalu Staromiejskim zostaną wycięte. Wszyscy są temu przeciwni, protestowali mieszkańcy i Rada Dzielnicy Śródmieście. Rozumiemy powody, dla których uchwały obywatelskie zostały zdjęte, ale w toku dyskusji uznaliśmy, że nic nie stoi na przeszkodzie, żebyśmy to my, klub radnych, złożyli te projekty. To wyjście na przeciwko oczekiwaniom i na rzecz tych mieszkańców - mówił Kacper Płażyński, szef Klubu PiS.
Jak podkreślał, sprawa budowy parkingów kubaturowych w Śródmieściu jest na tyle pilna, że trzeba jak najszybciej przyjąć przygotowane przez FRAG projekty uchwał.

- Proces inwestycyjny już się rozpoczął, a zmiany mogą być nieodwracalne - wskazywał Płażyński.
Karol Spieglanin z FRAG decyzję o budowie parkingu podziemnego przy Podwalu Staromiejskim oprotestował już zimą.
Karol Spieglanin z FRAG decyzję o budowie parkingu podziemnego przy Podwalu Staromiejskim oprotestował już zimą. fot. Trojmiasto.pl

FRAG: to skandal



Obecny na sesji Karol Spieglanin, prezes FRAG, nie krył rozczarowania takim obrotem sprawy.

- Dla mnie decyzja o zdjęciu tych druków z porządku obrad jest kuriozalna i do końca jej nie rozumiem. Kilkuset mieszkańców się zebrało, zgłosiło inicjatywę uchwałodawczą. Sam fakt, że prezydent to może w jakiś sposób zastopować, kłóci się z całą ideą obywatelskiej inicjatywy uchwałodawczej. Od pół roku zabiegamy o spotkanie z panią prezydent ws. parkingów, projekty uchwał były składane już w czerwcu. O tym, że być może jednak nie trafią pod obrady sesji, dowiedzieliśmy się całkowicie w ostatniej chwili, w momencie, gdy mieliśmy te uchwały prezentować. To jest dla mnie sytuacja skandaliczna - mówił Spieglanin.
FRAG już rozważa, jakie kolejne kroki w tej sprawie może podjąć, poza tymi wskazanymi przez Radę Miasta - czyli złożeniem wniosku o opiniowanie do prezydent.

Plakat na drzewie przewidzianym do wycinki na Podwalu Staromiejskim
Plakat na drzewie przewidzianym do wycinki na Podwalu Staromiejskim fot. Trojmiasto.pl
- Z tego, co wiemy, pani prezydent takie wnioski opiniuje dwa razy w roku. Najbliższy termin jest w styczniu. Wtedy w sprawie tych parkingów być może będzie już po fakcie, więc musimy usiąść teraz do stołu razem z prawnikami i zastanowić się, co możemy w tej sytuacji zrobić, jakie działania jeszcze podjąć, żeby jako obywatele tę inwestycję zablokować, skoro zaproszenie do dialogu nie działa - mówił Spieglanin.
Spieglanin podkreślał, że budowa parkingów kubaturowych w Śródmieściu jest "bardzo szkodliwa dla mieszkańców".

- Lokalizacja jednego z nich na Podwalu Staromiejskim jest strasznie nietrafiona. Zakorkuje mieszkańcom dookoła ulice na wiele lat, do tego spowoduje wycinkę dwóch szpalerów drzew, które są jedyną zieloną przestrzenią w okolicy. Ta inwestycja jest sprzeczna ze wszystkimi dokumentami strategicznymi tego miasta. I tę opinię potwierdza wiele autorytetów w tym mieście - stwierdził. - Krytyka tej inwestycji jest miażdżąca. Nie przypominam sobie w tym mieście innej inwestycji, która byłaby aż tak krytykowana. Tym bardziej dziwi, że ani Rada Miasta, ani prezydent nie chcą podjąć merytorycznej dyskusji.

Opinie (181) 9 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Gdańsk potrzebuje większych nakładów na komunikację miejską i ogarniczenia ruchu samochodwego w centrum. (11)

    Śródmieście ponad wszystko powinno być wizytówką miasta. Wątpie by za taką wizytówkę można było uznać duży parking.

    Generalnie jestem zawiedzony Władzami Gdańska, z jednej strony chcą tworzyc miasto atrakcyjne dla turystów, a z drugiej tym turystom chcą pokazać źle zaprojektowane miasto.

    • 146 39

    • Uzupełniając swój post sprzed paru minut. (6)

      Parkingi przesiadkowe jak najbardziej powinny powstawać, ale przecież nie w historycznym centrum.

      Parę ulic dalej mamy poprzemysłowe nieużytki, klepiska np. koło Lodmoru - a może by tak zrobić parking koło Siennickiej i Władysława? Taki porządny, z zapleczem dla autokarów, zintegrowany z przystankiem tramwajowym i autobusowym?

      Albo koło Rynku Elbąska? Albo między Litewską a Elbląska?

      Blisko do drogi 89, łatwy dojazd z Lotniska, Warszawy itp, autokary by nie musiały wjeżdzać do Centrum.

      • 23 3

      • (5)

        parking kubaturowy przy Podwalu Staromiejskim na szczęście i tak nie powstania, bo na jego budowę nie zgodzi się PWKZ
        chociaż w tym przypadku konserwator zabytków się pozytywnie zapisze

        • 17 1

        • Obyś miał rację. (3)

          • 8 1

          • (2)

            Duże inwestycje budowlane, przy użyciu nowoczesnych metod fundamentowania, mogą przyczynić się do zdestabilizowania poziomu wód gruntowych. Kościół św. Mikołaja czy kościół św. Jana jest położony blisko dawnych murów obronnych przy ul. Podwale Staromiejskie, gdzie przewiduje się budowę podziemnego parkingu. Będziemy musieli podejść bardzo ostrożnie do projektowania tych parkingów. Powiedziałem władzom miasta, że na razie nie wyrażamy zgody na ich budowę, co nie znaczy, że nie wyrazimy jej nigdy. Ewentualna zgoda będzie zależna od szeroko zakrojonego, interdyscyplinarnego programu badań geologicznych i hydrologicznych na terenie całego zespołu staromiejskiego. Te badania muszą być sfinansowane nie przez inwestorów, ale przez instytucje absolutnie niezależne i cieszące się nieposzlakowanym zaufaniem. Nie możemy pozostawiać ekspertyz fachowcom, zatrudnianym przez inwestorów - zastrzegł wojewódzki konserwator zabytków.

            • 9 1

            • żadna grupa niezależnych ekspertów nie będzie mogła przewidzieć wszystkich konsekwencji

              ingerencji w układ wód gruntowych w tym rejonie miasta. Ważniejsza jest niezgodność z zapisami dokumentów strategicznych, które zakładają wspieranie roli ruchu pieszych, rowerzystów i transportu publicznego w życiu miasta. Szczodre oferowanie miejsc do parkowania samochodów (darmowych lub platnych) prowadzi do obniżenia komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów chcących dotrzeć do przystanków transportu miejskiego lub stacji SKM. To nie jest trudne do ogarnięcia wyobraźnią, ale samochodoza ma się dobrze.

              • 2 0

            • nie ma najmniejszego sensu budowanie parkingów w centrach miast

              wszyscy na świecie już do tego doszli, zostało to obliczone, przetestowane, naukowcy, urbaniści, wszyscy którzy nad tym myśleli przez lata doszli do tego wniosku, parking pod miastem i metro/pociąg/tramwaj/SKM do centrum ale taki, żeby w 10 minut dojechał. Parkujesz jak luzak, wsiadasz w metro dla odwiedzających miasto, bang! jsteś w centrum bez motania się i bez problemu

              • 1 1

        • Oby tak było

          To byłaby jedyna dobra decyzja obecnego konserwatora.

          • 6 9

    • (3)

      Sami sobie zaprzeczacie - nie chcecie, by wizytówką miasta był duży parking. Ma być więc parking podziemny, którego nie będzie widać i który pozwoli na zmniejszenie ilości samochodów parkujących przede wszystkim na terenie Głównego Miasta. To Wam też przeszkadza. To czego w końcu chcecie?
      Może warto zdać też sobie sprawę, że na Głównym Mieście komunikacji miejskiej praktycznie nie ma i raczej nie będzie, chyba że przywrócimy tramwaje na Długiej i Długim Targu. ;)

      Nie podajecie alternatywnych rozwiązań, poza banałami typu "stop blachosmrodom" czy "usprawnijmy komunikację".

      • 8 11

      • O parkingach podziemnych (1)

        to już przed wyborami słyszeliśmy 20 lat temu w Gdańsku. I jak jest każdy widzi, a ekipa ta sama.

        • 1 2

        • i słusznie bo parkingi już są a budowanie podziemnych w centrum miasta to i**otyzm dawno obalony

          • 1 0

      • Elektryczny autobus

        To jest dobre rozwiązanie

        • 2 1

  • "Z tego co wiemy, pani prezydent takie wnioski opiniuje dwa razy w roku." (2)

    Przez pozostałe 363 dni odpoczywa ;-)

    • 100 26

    • bierze udział w podchodach otua band

      • 9 7

    • to brzmi jak klasyczna ściema

      • 3 2

  • No tak.... zdjąć z dyskusji i wysłąć więcej Straży Miejskiej:) (1)

    A za jakieś pół roku do roku to kierowcy zrzucą się na inwestycje:)

    • 28 20

    • No, ja byłbym bardzo za tym

      Powstające na FB związki dyskryminowanych kierowców powinni zakasać rękawy, kupić grunt i budować. Niech nie dadzą sobie w kaszę dmuchać, przecież mają do tego prawo. A jak już zobaczą jakie to są koszty i jak bardzo ludzie nie chcą mieć zakorkowanych skrzyżowań pod domami to może się sami wreszcie przesiądą w mieście na mniejsze/pojemniejsze pojazdy.

      • 2 1

  • Kacper - parkingi to twój hajs (3)

    co cię obchodzą drzewa? twój kumpel wyciął ich setki tysięcy i jeszcze na drewnie fortuny się dorobił

    • 60 57

    • żebyś jeszcze miał tyle własnego rozumu co łykasz kiełby wyborczej (2)

      • 12 14

      • u ciebie rozum to coś niepojętego - masz problemy z jego definicją... (1)

        • 6 9

        • Co roku są wycinane setki tysięcy drzew

          Były i będą, zgodnie z planami. To, że ktoś zaoszczędził Ci łażenia po urzędzie jak chcesz wyciąć na swoim terenie drzewo nieobjęte ochroną to źle? :)

          Jak PiS powie, że podcieranie się jest dobre to będziecie po pachy ob***ni chodzili. Logika.

          • 11 13

  • (4)

    Ta władza ma wtopę za wtopą

    • 68 28

    • (2)

      Która ekipa nie ma wtopy za wtopą?

      • 3 2

      • Niby każda, ale prezydent miasta przyłapany na kłamstwie w pierwszym roku urzędowania nie pojawia się często.

        W dodatku okłamała nas, mieszkańców, w tak błahej sprawie jak głosowanie na BO. Jak mamy jej wierzyć w sprawach naprawdę ważnych?

        • 9 5

      • wizyta w Biedronce po flachę to nie wtopa

        • 0 3

    • jaki gospodaż (gospodarka?) taka debata. za kadencji tej pani wszelkie debaty to hejt

      • 3 3

  • XD (16)

    Płażyński... pojawia się pod każdym tematem który jest w jakikolwiek sposób przeciw aktualnej władzy w Gdańsku, niezależnie czego dotyczy.. i zapewne niezależnie od tego co sam na dany temat myśli. Zwykła próba promowania się przez zaprzeczanie wszystkiego ;)

    • 61 51

    • Moim zdaniem (14)

      Stawia się tam gdzie potrzebują go obywatele, przeanalizuj sobie ostatnie sprawy. To właśnie od tego są politycy. Wiem, że Gdańsk nauczył CIę innego podejścia i głosowania zgodnie z syndromem sztokholmskim, ale to nie oznacza, że zawsze tak musi być.

      Fajnie, że się też ktoś inny udziela i próbuje zadziałać w pewnych sprawach ważnych dla mieszkańców.

      • 15 20

      • Wyborne poczucie humoru Panie Łukaszu. (13)

        A teraz konkrety. Skoro już ustaliliśmy, że pan Płażyński próbuje i stara się to może mi Pan napisać co takiego zostało załatwione lub doprowadzone do końca?

        W końcu Prawo i Sprawiedliwość rządzi już całą kadencję i ma realny wpływ na choćby urzędy wojewódzkie.

        Proszę napisać, co zostało zrobione.

        I proszę nie zrzucać wszystkiego na PO, bo PO mnie nie obchodzi, nigdy na nich nie głosowałem. Realnie, co takiego zrobił.

        • 13 8

        • Wyborcze? (12)

          a nie czysto logiczne?

          Skąd mam wiedzieć, jak toczą się postępowania lub wykryte afery w UM w Gdańsku, chociażby z remontami mieszkań komunalnych. Każdy wie, że UM w Gdańsku to klika i broni swoich. Tyle ile usłyszę w mediach. Na stronie UM tego się nie dowiem, sporo informacji pojawia się tu i oczywiście w innych źródłach. Nie wspieram i nie będę wspierał szemranej władzy, która bez zgody obywatela wydaje pieniądze na jej widzimisię oraz nie rozpatruje sprzeciwów. Chociaż coś się dzieje jak zatrzymanie przez CBA za łapówkarstwo Dyrektora w branży IT.

          Ja wiem, że Wam się podobają kuwety, rydwany, okładki w niusłiku, datki na TVN, makiety za grube miliony, ale mi nie, bo to też moje pieniądze. Chciałbym aby głos mieszkańców został wysłuchany przez władze, a nie spławiany z byle powodu, ale w tym mieście to niemożliwe. Deweloper kazał odrzucić i robić parkingi więc co biedna Pani Prezydent ma do gadania... :)

          • 10 12

          • Nadal nie otrzymałem konkretów Panie Łukaszu. (6)

            Proszę skończyć konfabulować i uprzejmie odpowiedzieć na pytanie.

            • 11 6

            • to pisowski troll - oni nigdy nie odpowiadają na pytania (2)

              zaraz o soku z buraka zacznie pisać zgodnie z nowogrodzkim przekazem

              • 10 10

              • Wy macie swoje fiksacje. (1)

                Już sam nick o tym świadczy. Dorzucę jeszcze gratisowo tzw. *aferę farmy trolli* MS. Bo to co wy wpisujecie, to "wolność słowa" a nasze komentarze, to "niewątpliwy hejt*".

                • 4 6

              • tak, wcale nie widać jak od 4 lat na tym forum dyskusja jest kreaowana przez komitet centralny

                a botnet podbija lajki do i**otycznych poziomów,
                nikt tego nie widzi, kaczyński wymyślił strategię, wielki strateg, bo na tyle tylko go stać, na powtarzanie chwytów z jego sowieckiego szkolenia

                • 1 0

            • Analfabetyzm funkcjonalny. (2)

              Masz cięciu problem ze zrozumieniem "drukowanego"czy litery za małe? Łukasz podał kilka konkretnych działań tego samo(nie)rządu: n.p. nabycie drogą kupna tzw. dzieła sztuki o kryptonimie rydwan oraz utworzenie największej w Polsce kuwety dla psów i kotów. Wszystkie wspaniałości* sfinansowane zostały że środków Miasta Gdańska.

              • 8 6

              • co to jest "cięciu"? to ballada o ścinaniu drzewa? (1)

                Ale fakt - Łukaszek nic o ECS nie wspomniał - to straszne co najmniej.
                Co do kuwety - to rozumiem że jesteś zwolennikiem obsrywania chodników i trawników na każdym kroku.
                Od rydwanu lepszy byłby wóz drabiniasty z milionem aut elektrycznych.
                Areczek i Łukszek - fajne z was chłopczyki. Kacperek będzie zadowolony...

                • 5 8

              • To aluzja do pseudonimu artystycznego "koleżki

                Ty i ten jakiś Lex Szyszka itd reprezentujecie ten sam poziom komentarzy. Ad1. To po co wydano się środki na kampanię społeczną p.t "Zbieram psie kupy"? Nie wystarczają gratisowe woreczki? Miasto miało wolne 103 tysiące zł na wielką kuwetę dla kotów i psów mieszkańców kilku ulic? Tak samo te "dzieło" za grube tysiące. Lepiej było by sfinansować naszą ASP, bo studenci pierwszego roku nawet stworzyli by coś ciekawszego. Na koniec dodam, że tworzenie zdrobnienia od zdrobnienia nie świadczy o lotności umysłu "wykonawcy" tegoż. Ale Pan na pewno jest dumny że schowka l swego "konceptu".

                • 4 5

          • no tobie się podoba np burdeltata z Krakowa... -no i co?

            • 5 3

          • chłopie - przestań trollić i z "logiką" tu wyjeżdżć (3)

            widać że załapałeś się do ekipy Kacperka na etacik,
            ale te twoje wywody to "logika Pancernego Mariana" z TVPiS
            i nie smrodź bo nikt cię nikt nie czyta a koledzy w pokoju "plusiki" co wstawiają

            • 6 8

            • Arbiter elegantiarum odezwał się. (2)

              Masz coś do napisania oprócz nieciekawego ad personam? Ale osobnik z takim nickiem nic więcej nie potrafi.

              • 5 5

              • do ciebie Sus Ad Iudicem pasuje (1)

                ale rozumiem że lubicie się z Łukaszkiem nawet bardziej

                • 2 3

              • Bezpodstawne złudzenie

                Twierdzisz "pan", że jesteś tym sędzią występującym w tej łacińskiej sentencji?Błąd gruby jak to pierwsze z tego powiedzenia. I reakcja zgodna ze zwyczajami tego zwierzątka.

                • 3 4

    • od tego jest

      Takich ludzi w tym mieście jest zdecydowanie za mało.

      Chcesz przykładu jego działań pozytywnych?. Poszukaj sam, nie jestem sekretarzem pana Płażyńskiego. Znajdziesz.

      • 0 0

  • Zawiodłem się na p. Płażyńskim. (4)

    Myślałem, że popiera budowę parkingów dla mieszkańców, a widzę że tutaj idzie ramię w ramię z rowerzystami itp.

    Na dodatek sprzyja ekologom, przecież rząd uchwalił prawo które pozwala wyciąć stare drzewa, a tutaj taka opozycja w partii.

    Mam samochód i to moje święte prawo móc go zaparkować pod domem.

    • 52 75

    • (1)

      A gdzie to prawo jest uwarunkowane? Nie proszę Pana. Gdy kupuje się samochód, nie dostaje się na niego żadnej wyprawki i bonusowego (najlepiej jeszcze darmowego hehe) miejsca postojowego, więc nie ma pan takiego prawa. Co najwyżej może go pan zaparkować tam, gdzie są miejsca postojowe

      • 12 5

      • Tak to może w tych Niemczech jest.

        U nas jest Polska i jak kto chce. Złota Wolność Szlachecka.

        • 5 4

    • Będą budować ci kubaturowy parking pod domem? Jeszcze za darmo pewnie masz tam miejsce? (1)

      • 5 2

      • on by chciał ale gdzie indziej i żeby ktośinny zapłacił

        i żeby jeszcze dla niego było zawsze miejsce za darmo

        • 1 0

  • Gdy cała Europa zaczyna się wycofywać ze spalinowej motoryzacji my zaczynamy dopiero w nią wchodzić... (15)

    Llista zakazów i obostrzeń związanych z silnikami spalinowymi wraz z datami ich wprowadzenia:

    Londyn, zakaz wjazdu do centrum miasta w godzinach szczytu 2018,
    Hamburg, zakaz wjazdu do centrum miasta dla diesli Euro 0-5 2018,
    Mediolan, zakaz wjazdu do centrum miasta dla diesli Euro 0-3 01.2019,
    Mediolan, zakaz wjazdu do centrum miasta dla diesli Euro 4 10.2019,
    Oxford, zakaz wjazdu do centrum dla wszystkich pojazdów spalinowych 2020,
    Londyn, zakaz wjazdu do centrum 2020,
    Norwegia, koniec sprzedaży 2025,
    Izrael, koniec sprzedaży 2030,
    Dania, koniec sprzedaży samochodów czysto spalinowych 2030,
    Holandia, koniec sprzedaży 2030,
    Indie, koniec sprzedaży 2030,
    Paryż, zakaz wjazdu do centrum miasta 2030,
    Los Angeles, zakaz wjazdu do centrum miasta 2030,
    Mexico City, zakaz wjazdu do centrum miasta 2030,
    Seattle, zakaz wjazdu do centrum miasta 2030,
    Kopenhaga, zakaz wjazdu do centrum miasta 2030,
    Barcelona, zakaz wjazdu do centrum miasta 2030,
    Vancouver, zakaz wjazdu do centrum miasta 2030,
    Kapsztad, zakaz wjazdu do centrum miasta 2030,
    Auckland, zakaz wjazdu do centrum miasta 2030,
    Szkocja, zakaz sprzedaży 2032,
    Dania, koniec sprzedaży hybryd 2035,
    Wielka Brytania, zakaz sprzedaży 2040,
    Tajwan, zakaz sprzedaży 2040,
    Kalifornia, propozycja zakazu sprzedaży 2040,
    Hawaje, zakaz jazdy i sprzedaży 2045,
    Chiny, zakaz sprzedaży brak konkretnej daty.

    I to właściwie lista niepełna bo ciągle kolejne miasta i kraje dołączają lub zaostrzają te deklaracje.

    • 73 46

    • Toruń - tylko wjazd aut ojca dyrektora na gaz tajwański

      • 9 7

    • Bo my jesteśmy najlepsi

      reszta świata się myli.

      • 6 6

    • Pożyjemy zobaczymy...

      • 5 2

    • imbecylu przeczytaj coś wkleił (2)

      mieszkańcy tych miast spokojnie kupią sobie elektryczne autko nawet z drugiej ręki w latach które to determinują. W ogóle mam wrażenie że w 2050 kiedy my będziemy w Polsce jeździć e-demobilem z zachodu to tacy jak ty będą dalej protestować przeciwko. Won z elektrycznymi puszkami z miast! Postępowy zachód już dawno zadeklarował teleportację do 2100. Zluzuj swoje rowerowe rajstopy i nie zachowuj się jak ta nawiedzona wagarowiczka ze szwecji. PS niezła ta twoja CAŁA europa - od Hawajów po Kapsztad przez Chiny.

      • 16 7

      • ponoć tacy jak ty już działki na Marsie kupują

        aplikacja na sr*mfonach się pojawiła
        a widać że wyteleportowałeś się spod Luzina na Szadółki...

        • 4 7

      • a te wyzwiska to rozumiem oficer prowadzący we wzorcu odpowidzi ci umieścił

        cały elektorat zbawiciela

        • 1 0

    • Zakaz wjazdu do centrów jak najbardziej za na 1000%, ale zakaz sprzedaży samochodów czy innych środków transport prywatnemu odbiorcy to ograniczaniem wolności i komunizmem wieje.
      Przykłady głupoty do jakiej prowadzi ostatnia polityka:
      1. Już teraz istnieją zakazy wjazdu diesli do miast i dobrze ale nie ma alternatywy. W sytuacji gdy np. prowadze restauracje albo sklep spożywczy w takim miejscu i potrzebuje dowieźć produkty, żaden europejski producent samochodów nie oferuje w tej chwili vana z silnikiem benzynowym(na bardzo ekologiczny gaz) lub hybrydy która nie będzie zbyt ekologiczna(o tym dalej). Japońskie konstrukcje małych vanów idealne do takich celów nie są dostępne w europie w normalnej dystrybucji przez unijne przepisy.
      2. Się obudzą wszyscy niedoedukowani eko za lat 20 jak bedzie trzeba utylizować baterie od tych elektryków.
      3. Ogromne obszary lasów w Kanadzie się wycina pod odkrywkowe kopalnie litu do bateri.
      4. "zakaz jazdy i sprzedaży" WTF?! A karetki, straż pożarna, Śmieciarki. Kto oprócz Tesli posiada lub planuje posiadać w ofercie w najbliższych latach pojazd elektryczny nadający się na zabudowe pod śmieciarke?
      5. Najbardziej szkodliwym środowiska w całym procesie istnienia pojadu: produkcja, paliwo, utylizacja płynów, akumlatory, utylizacja tworzyw sztucznych z super pro nowoczesnego elektryka zamiast stali która się utleni w wróci do ziemi jest własnie proces produkcji. I teraz próbując sprawić aby samochód stał się ekoligiczny produkuje się downsizing-owane silniki o żywotności poniżej 100tys km. Oszczędność paliwa przez całe życie samochodu nie jest warta tego by w tym czasie było trzeba wyprodukować 3 samochody, ale hajs sie musi kręcić a politycy przyklaskują.
      Można tak długo.

      • 10 2

    • u nas też były deklaracje o milionie aut elektrycznych w 2020 roku i to polskiej produkcji !!!
      Deklaracje to każdy może sobie składać. W Gdańsku też mamy zakaz wjazdu do centrum. A w Hamburgu zakaz dotyczy 2 ulic po kilkaset metrów.

      • 10 1

    • Czy tylko mi to wygląda na uderzenie w producentów samochodów? Kokaina też była legalna dopóki kongres sobie kasy nie policzył. Nie o środowisko tu chodzi.

      • 4 2

    • ??

      Pewnie mieszkasz na przedmieściach i wpadasz na spacery , we wszystkich wymienionych miastach państwa dopłacają kierowca do takich aut i na każdym rogu można je lądować a u nas pod urzędem miejskim jest jedyne miejsce pewnie dla pseudo elektrowozu straży miejskiej

      • 1 1

    • CIn

      a tera badania naukwe wychodza takie ze diesel jest 5 razy czystszy od CNG tak apropo ;)

      • 2 2

    • Dokladnie pisze o tym od dawna ,i dobrze ze wkoncu jest coraz wiecej ludzie świadomych jakim zasciankiem jestesmy

      • 1 2

    • samochody elektryczne tez potrzebują parkingów.... Proponuję wycieczkę np. do Norwegii - tam w samym centrum co kilka metrów parkingf podziemny albo wileopiętrowy. Nie ma problemu z parkowaniem na ulicach.

      • 3 0

    • Nie ma takiego miasta

      jak Mediolan jest Milano, nie ma Kaliforni tylko jest California, Tak samo jak nie ma Breslau i Danzig tylko jest Wrosław i Gdańsk

      • 0 1

    • Jrek

      Londyn, zakaz wjazdu do centrum miasta w godzinach szczytu 2018
      Londyn, zakaz wjazdu do centrum 2020

      Jesli twoje informacje dotyczace innych miast sa tak samo dokladne jak te dotyczace Londynu

      to gratuluje zrodel informacji. Zakaz wjazdu to nie to samo co wprowadzenie oplat

      • 0 0

  • Podwale Staromiejskie zdecydowanie nie (7)

    pchanie dodatkowych setek aut do ścisłego centrum - bzdura

    Długie Ogrody - ok. Jest to na obrzeżach śródmieścia, przy trasie wjazdowej do miasta. A samą ulicę maksymalnie ograniczyć dla ruchu i dociągnąć trakt Królewskiego do Bramy Żuławskiej.

    • 58 18

    • ja mam swoje podwórko i mam ich gdzieś

      • 0 7

    • (4)

      Te auta już w centrum są - co złego jest w tym, by zamiast zastawiać chodniki ("bo miejsc nie ma") były pod ziemią? Pod warunkiem oczywiście, że zbudowany parking oznaczałbym koniec pobłażania dla parkujących nieprawidłowo.

      • 4 7

      • jakby ten parking przyczynił się (1)

        do zniknięcia takiej ilości samochodów z ulic, ile pomieści aut pod ziemią, to niech będzie

        • 3 4

        • ale czy chcesz za to zapłacić?

          czy chcemy płacić za specjalną technologię, żeby kilka osób mogło się przebić do centrum miasta i zaparkować?
          czy lepiej żeby zaparkowali 10 minut od centrum?

          • 1 0

      • Złe jest wycinanie drzew i niszczenie parku. Koniec tematu. Wszystkie inne zalety tego rozwiązania znikają biorąc pod uwagę ten aspekt.

        • 7 1

      • a czy nie byłoby przyjemniej spacerować po malowniczym centrum Gdańska i podziwiać architekturę

        zamiast stojących jedno na drugim aut?
        wyobraź sobie że sobie spacerujesz i nie ma aut na chodnikach ,

        wyobraź sobie ,, że zostawiłeś auto na parkingu 10 minut SKMką dalej, pod miastem

        • 1 0

    • żadne pcghanie - te samochoduy i tak będą , tylko będzie więcej korków, bo każdy kreci kolka po 3 razy ,żeby znaleźć miejsce. a tak pojechaliby od razu w miejsce, gdzie wiadomo,że można zaparkować. Suweren tego nie zrozumie.

      • 2 1

  • Pod Targiem Węglowym źródła podają , że jest tam zbiorowa mogiła gdańszczan (5)

    I co oni zamierzają zrobić ze szczątkami wielu gdańszczan?

    • 22 19

    • Ekshumować i przenieść. Każde duże i stare miasto to zbiorowa mogiła ofiar epidemii, powstań, wojen na przestrzeni wieków - więc to akurat zły argument.

      • 9 2

    • To samo co z żywymi mieszkańcami.

      Po prostu mieć ich w d$#

      • 5 5

    • Im wiecej tym lepiej. Inwestor bedzie musiał bulić za badania archeologiczne, exhumacje, potrwa to latami, może splajtuje i karma wróci za wycięcie drzew.

      • 4 1

    • Im więcej tym lepiej. Investor zapłaci za badania archeologiczne, exhumacje, potrwa to latami, może splajtuje, zbankrutuje i h.. z nim. A karma za wycięte drzewa wróci.

      • 2 2

    • nic...napiszą nowy artykuł pod domena www. trojmiasto.pl

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.