• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Al. Havla: prawoskręt latem, lewoskręt w 2021 roku

Michał Brancewicz
2 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W tym roku na Havla pojawi się drugi pas do skrętu w prawo, a w przyszłym lewoskręt ułatwiający jazdę w kierunku obwodnicy. W tym roku na Havla pojawi się drugi pas do skrętu w prawo, a w przyszłym lewoskręt ułatwiający jazdę w kierunku obwodnicy.

Wiosną ruszy budowa drugiego pasa do skrętu w prawo na skrzyżowaniu al. Havla z Armii Krajowej w kierunku centrum Gdańska, która potrwa ok. czterech miesięcy. W tym samym czasie rozpoczną się poszukiwania projektanta lewoskrętu do jazdy w stronę obwodnicy. Ma on powstać w 2021 roku.



Nowe pasy usprawnią ruch na tym skrzyżowaniu?

Przez skrzyżowanie Havla i Armii Krajowej przejeżdża codziennie tysiące aut.

Od otwarcia w 2011 roku al. Havla kierowcy narzekali na przepustowość ogromnego skrzyżowania. Szczególnie uciążliwy był brak dodatkowego prawoskrętu w stronę centrum Gdańska oraz lewoskrętu w kierunku obwodnicy. To dodatkowo blokowało również pojazdy jadące na wprost w ul. Łostowicką.

Co prawda pięć lat temu drugi pas od jazdy w lewo powstał, ale po czasie okazało się, że musi zostać wydłużony, żeby pomieścić więcej pojazdów kierujących się na obwodnicę.

Czytaj też: Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z

Przez lata drogowcy wzbraniali się też przed stworzeniem drugiego prawoskrętu, tłumacząc, że będzie on kosztowny ze względu na znajdującą się w tym rejonie infrastrukturę podziemną.

Budowa prawoskrętu potrwa cztery miesiące



Na szczęście te wymówki poszły w końcu w niepamięć i oba pasy zostaną wybudowane dzięki środkom z budżetu obywatelskiego.

- W pierwszej połowie marca zostanie ogłoszony przetarg na budowę prawoskrętu z al. Havla w al. Armii Krajowej do centrum. Prace mają potrwać cztery miesiące od daty podpisania umowy - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja obejmuje swoim zakresem również przebudowę chodników, oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej.

Budowa lewoskrętu w 2021 roku



Z kolei na początku kwietnia ogłoszony zostanie przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla wydłużenia lewoskrętu z al. Havla w kierunku obwodnicy Trójmiasta. Co ciekawe, projekt obejmie również poszerzenie fragmentu ul. Wilanowskiej przed skrzyżowaniem z al. Havla.

- Projekt będzie gotowy w tym roku, a sama realizacja przewidywana jest na rok 2021 - zapowiada Niezgoda.
Według szacunków lewoskręt może kosztować ok. 1 mln zł.

Opinie (174) ponad 10 zablokowanych

  • A w czym problem obecnie zrobić z prawego pasa na wprost również jazdę w prawo? (11)

    Najprostsze rozwiązanie, bez kosztów

    • 65 10

    • (6)

      kolizja z przejsciem dla pieszych

      • 7 5

      • a teraz jeden pas w prawo nie ma kolizji z przejściem? (2)

        Identyczna sytuacja jest na skrzyżowaniu Łostowickiej z Kartuską, jakoś nie dochodzi tam do kolizji z pieszymi? A może wystarczy przeprogramować światła, żeby auta nie miały zielonego w tej samej chwili co piesi?

        • 6 0

        • nie ma, bo gdy prawoskręt ma zielone to piesi (i rowerzyści) mają czerwone (1)

          ogarnijcie się ignoranci!!!

          • 5 0

          • no to jak będą dwa pasy w prawo, to przecież może być tak samo?

            mój poprzedni komentarz odnosił się do komentarza "kolizja z przejściem dla pieszych" Skoro obecnie nie ma kolizji, to nie widzę problemu, żeby zrobić identycznie przy dwóch pasach.
            Nie musisz wyzywać od ignorantów.

            • 0 0

      • Z jedna osoba na dwie godziny tam przechodzącą :-) (1)

        • 13 10

        • Jedna osoba co 3 minuty

          • 1 3

      • Przenieść przejście. Taką mam koncepcję

        Mój mąż z zawodu jest dyrektorem

        • 6 3

    • A co z przejściem dla pieszych ? (2)

      • 6 3

      • to samo, co przy zjeździe z Łostowickiej w prawo w Kartuską? Czyli nic? (1)

        Zielone dla aut, zielone dla pieszych, a drugich w tym miejscu jak na lekarstwo...

        • 3 1

        • masz zielone pojęcie o tym ilu tam pieszych jest

          Jest też dużo rowerzystów - tamtędy prowadzi droga rowerowa.
          Ja jadę prosto z Havla w Łostowicką i wolę żeby środkowy pas się nie blokował przez nie mogących skręcić w prawo, bo piesi. Dlaczego Ty masz mieć lepiej?

          • 2 5

    • nie no tak nie można - trzeba wydać miliony i zrobić przebudowe!

      • 10 6

  • Zrobcie w koncu te estakady!

    Tepy urzednik zatwierdzil na 100 metrach 5 swiatel zatrzymujacych 12 pasow ruchu. Nawet juz mial nasypy, ale w jego amebowatym, powolnym umysle powstala wizja, ze wszystko skrzyzuje na jednym poziomie. No brawo.

    Urzedniku odpowiedzialny za to skrzyzowanie - jezeli to czytasz to prosze wykastruj sie i nie przekazuj swojej bezmyslnosci dalej do puli genetycznej ludzkosci. Tysiace kierowcow stajacych tam codziennie w korkach beda Ci wdzieczni.

    • 7 2

  • buspas (5)

    oczywiście zapomniany.

    • 37 36

    • Tylko samochody

      Teraz będzie gorzej dla rowerzystów i pieszych, którzy już i tak mają w tym miejscu "pod górke"! Możliwe, że dla autobusów też będzie gorzej.

      • 2 0

    • (1)

      Bus pas powoduje wieksze korki, co za im....yl

      • 0 6

      • Yyy

        Nie? Buspasy I ta cała znienawidzony komunikacja miejska powoduje, że jest mniej prywatnych samochodów na drogach. I nawet Ty nienawistniku kiedys z tego skorzystasz jadąc swoim samochodem

        • 3 1

    • nic nie myślą o fajnych rozwiązaniach przy budowie.

      • 6 2

    • tak jak pas dla rowerów

      • 13 8

  • szkoda .....

    Ktoś kiedyś popełnił ogromny błąd w projektowaniu tego wielkiego skrzyżowania . Gdyby tu było wielkie rondo , podobne do tego na przykład , które jest w samym centrum Katowic przy słynnym Spodku , to tutaj korków by nie było tak jak w Katowicach nie ma , a u nich / Katowice / dodatkowo jeszcze przez środek tego ronda biegnie linia tramwajowa . Teraz nie wyobrażam sobie, aby u nas w tym miejscu można było przebudować ten układ drogowy na rondo przy takim natężeniu ruchu samochodowego . Kiedyś najwyraźniej brakło projektantom wyobraźni .

    • 3 1

  • (5)

    Problemem są autobusy które z zatoczki wbijaja się na środkowy pas. Blokują w ten sposób pasy.

    • 70 17

    • To może więcej życzliwości kierowcy, wpuszczajcie autobusy to sprawniej przejazd pójdzie wszystkim.

      To osobówki, często nie myśląc, blokują sprawny przejazd autobusom, a potem i tak spotykają się na pierwszym skrzyżowaniu na Łostowickiej. Poluzujcie nieraz majty.

      • 8 0

    • Gdyby przystanek był przed tym skrzyżowaniem (tam gdzie jest tramwajowy w stronę centrum) nie było by problemu, wtedy "domalować" tylko strzałkę w prawo ze środkowego pasa. Ot cała filozofia :)

      • 4 2

    • Oczywiście, że tak

      tylko powiem ciut inaczej. Problemem jest organizacja ruchu a nie autobusy. Dołożenie drugiego prawoskrętu niewiele zmieni, gdyż nadal w godzinach rannych z przystanku, będą włączały się autobusy, które po przebudowie skrzyżowania będą stały w poprzek aby wrócić na pas do jazdy na wprost!!!

      • 16 0

    • to raczej osobówki blokuja autobusy.

      • 16 6

    • Przepraszam. Autobus

      • 2 0

  • Myślenie nie boli, naprawdę. (2)

    Dlaczego "dochodzenie" do takich decyzji musi zajmować tyle czasu. Przecież nie trzeba być inżynierem, żeby wiedzieć, że tego typu rozwiązania usprawniają ruch. Często mam nieodparte wrażenie, że Państwo projektanci, drogowcy, itd. nie widzą dalej niż koniec własnego biurka. I nie przyjmuję tłumaczenia, że nie ma pieniędzy bo skoro te prace będą wykonane teraz a nie wówczas kiedy była budowana Al. Havla to znaczy, że jest ich dużo (czytaj: budowa skrętów byłaby tańsza na etapie budowy Al. Havla niż "dokładanie" ich teraz). Tylko "jeden z drugim" założyli wówczas, że jakoś to będzie a jak się pogorszy to będą się martwić i się przeliczyli, że problem pojawił się tak szybko.
    Nie chce mi się więcej pisać bo jak patrzę na niektóre absurdy drogowe to aż się pięść zaciska (do uderzenia w stół oczywiście).
    Na szczęście są one w mniejszości i cieszy, że sieć dróg dla samochodów i ścieżek rowerowych cały czas się powiększa.

    • 9 9

    • Do urzędników Gdańskich

      jedna rzecz, odnosnie zdjęcia na górze , Mozna zmniejszyc wysepkę, tę koło latarni i zlikwidować kawałek trawnika koło przystanku Po co?
      Wtedy autobus może dużo wczesniej zmienić pas ruchu , i jechac na wprost na przystanek autobusowy, oczywiscie tylko dozwolone dla autobusów, dla samochodów tylko prawoskręt w wilanowską. Takie rozwiązanie widziałem w Warszawie, autobus mniej czeka, omija "kawałek korka".
      Urzędnicy z magistratu, popytajcie się ( bardziej myslących) urzędników w Warszawie.
      Tam jest dużo lepiej rozwiązana komunikacja miejska, nie chodzi tylko o pieniądze, ale o przemyślane rozwiązania komunikacyjne.
      Czy zrobienie sprawdzenia ważności karty miejskiej w kasownku wymaga dużych nakładów finansowych, wymaga tylko pomyslenia/wyobrazni i zastanowienia się jak ułatwić życie pasażerowi., "Urzędniku włącz myslenie"

      • 2 0

    • To prawda nie boli

      Ten prawoskręt zmieni tyle, że ludzie z Łostowic i Ujeściska zamiast stać na skrzyżowaniu z AK będą stać razem z mieszkańcami Chełmu na węźle Grodecka-który aktualnie już nie działa jak należy.

      • 4 0

  • Komunizm europejski to jednak syf nad syfy, prawoskret w pol roku....no ku.....brawo

    • 1 2

  • Super

    W końcu ;)

    • 1 1

  • gratulacje

    będziecie mieli "rozwiązanie problemu". Na parę miesięcy, do roku.

    • 1 1

  • To nic nie zmieni. Projektanci powtarzają błędy z lat 70-tych ubiegłego wieku (1)

    Tylko sprawna komunikacja miejska oraz sieć dróg rowerowych może rozwiązać problem korków. Dokładając kolejne pasy tylko powodujemy 'rozlewanie się' miast. Kto nie wierzy niech poleci do Moskwy a potem do Kopenhagi i zrozumie na czym polega różnica między miastem zorientowanym na blachosmrody a miastem zorientowanym na ludzi.

    • 7 6

    • a ty jesteś rowerosmrodem czy pieszosmrodem?

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane