- 1 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (237 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (108 opinii)
- 3 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (74 opinie)
- 4 Napad na bank czy głupi żart? (90 opinii)
- 5 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (728 opinii)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
Analiza ruchu na al. Zwycięstwa. Czy można zabrać jeden pas, by chronić drzewa?
W najbliższym czasie powstanie analiza ruchu dla al. Zwycięstwa w perspektywie 2025, 2035 i 2045 roku. Odpowie ona na pytanie, czy możliwe jest zwężenie jej jezdni na całym odcinku od Wrzeszcza do ul. 3 Maja. Takie założenie pojawiło się w opracowanej niedawno koncepcji rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej.
- Via Vistula Franek i Sapoń - 72 570 zł
- International Management Services z Krakowa - 97 622 zł
- Fundacja Rozwoju Inżynierii Lądowej z Gdańska - 119 925 zł
Zamówienie obejmuje:
- analizę ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w trzech horyzontach czasowych (2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, w oparciu o transportowy model symulacyjny Miasta Gdańska,
- mikrosymulację ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w czterech horyzontach czasowych (2019, 2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, przy założeniu zmian i braku zmian w układzie drogowym,
- porównanie wyników analizy ruchu przy zwężonych jezdniach al. Zwycięstwa i Traktu Konnego i w sytuacji, gdy układ drogowy pozostanie bez zmian.
Wybrany wykonawca będzie miał cztery tygodnie na opracowanie analizy oraz symulacji i porównanie wyników.
Czytaj też:
50 km/h na Grunwaldzkiej i Zwycięstwa
- Analiza ruchu drogowego na al. Zwycięstwa ma dać odpowiedź na to, w jaki sposób zapewnić właściwe warunki środowiskowe dla rosnących w Wielkiej Alei Lipowej drzew, przy jednoczesnym zapewnieniu płynności ruchu pojazdów. Zostaną w niej wzięte pod uwagę różne warianty możliwe do wdrożenia wraz z symulacją skutków długo- i krótkoterminowych - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - Po zapoznaniu się z wnioskami płynącymi z danych zawartych w analizie, a także po wzięciu pod uwagę innych czynników: prawnych, społecznych czy ekonomicznych, będzie można podjąć decyzję o wdrożeniu któregoś z wariantów uwzględniających bądź nieuwzględniających zmianę układu drogowego al. Zwycięstwa.
Dwa pasy na al. Zwycięstwa i jeden pas na Trakcie Konnym
Analizy mają powstać w oparciu o projekt koncepcyjny rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej, który, oprócz uzupełnienia jej o nasadzenia nowych drzew, zakłada też duże zmiany w układzie drogowym.
Koncepcja przewiduje ograniczenie komunikacji kołowej na rzecz komunikacji pieszej i rowerowej. Ma się to stać m.in. poprzez:
- zwężenie al. Zwycięstwa z trzech do dwóch pasów ruchu na jezdni z Wrzeszcza do centrum oraz zmniejszenie szerokości pasów z 3,5 do 3,25 m. W miejscu pasa jezdni miałyby powstać krzewy żywopłotowe,
- wprowadzenie jednego pasa ruchu o długości 3,5 m na całej długości Traktu Konnego, biegnącego równolegle do al. Zwycięstwa, pozostałe miejsce zostanie wykorzystane do parkowania równoległego.
Koncepcja rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej - szczegóły
Koncepcja zakłada również stworzenie nowych ścieżek spacerowych między rzędami drzew na pasie zieleni wzdłuż torów tramwajowych oraz na pasie zieleni między Traktem Konnym a al. Zwycięstwa.
Stan drzew w Wielkiej Alei Lipowej
Czytaj też: Ruszają prace w Wielkiej Alei Lipowej. Tekst z maja 2019 roku
W koncepcji czytamy, że Wielka Aleja Lipowa liczy obecnie 596 drzew. 472 drzewa mają bardzo dobrą albo dobra kondycję. W złym stanie zdrowia jest 49 drzew, a pięć lip jest martwych.
Autorzy przedstawili też ogólne zalecenia dla Wielkiej Alei Lipowej. Wynika z nich, że 171 drzew nie wymaga żadnych zabiegów pielęgnacyjnych, a 21 drzew jest przeznaczonych do usunięcia, jako martwe bądź zamierające w stopniu nierokującym szans na ich przeżycie.
Opinie (743) ponad 50 zablokowanych
-
2021-05-13 19:08
Zart (7)
Chyba zart. Ruch aut wzrasta z roku na rok. Co to ma byc???
- 152 22
-
2021-05-13 21:40
właśnie dlatego należy zwężać (1)
nie można otyłości leczyć popuszczając pas
- 12 10
-
2021-05-14 16:08
Miasta które się rozwijają
Byduja drogi ,poszerzają je .
Gdańsk cofa się w rozwoju.- 4 1
-
2021-05-13 23:13
(3)
Ludzka głupota.
Zamiast dbać o zdrowie i kondycję wolą wozić d*py samochodami.- 7 8
-
2021-05-14 07:30
Ludzką głupotą to jest zabudowywanie każdego skrawka terenu zielonego blokami i sprowadzanie tysięcy ludzi spoza miasta, (2)
a potem zabieranie im możliwości swobodnego poruszania się po tym mieście, w imię "walki" o zieleń.
- 9 7
-
2021-05-14 08:38
Możesz się swobodnie poruszać, tylko nie samochodem. (1)
Bo wtedy ograniczasz możliwość swobodnego poruszania innym.
- 4 9
-
2021-05-14 08:43
"Możesz się swobodnie poruszać, tylko nie samochodem"
Chyba mamy inne definicje swobodnego poruszania się.
- 8 3
-
2021-05-14 11:53
wlasnie dlatego tzreba go zaczac ograniczac
sorry, myslales, ze kupisz sobie domekw polu a miastowe beda ci sponsorowac do niego drogi? takiego, cierp teraz. A to bedzie nauczka dla innych
- 3 3
-
2021-05-13 19:08
(6)
Oj ten ból tyłków będzie słyszany z kosmosu...
- 43 34
-
2021-05-13 19:09
będzie dobry cyrk w komentarzach (5)
jak zawsze, gdy autkowej rasie panów zabiera się, co im się "należy" :D
- 10 24
-
2021-05-13 19:19
(3)
rasa autkowych panów płaci takie same podatki jak rasa obcisłych gaci.
- 17 11
-
2021-05-13 19:39
różnica taka (2)
że nie pokrywa połowy kosztów, jakie generuje jazdą samochodem....
ale ja puacem podatek w paliwie łeeee :((((- 6 14
-
2021-05-13 19:46
no bo rowerzyści na bank pokrywają koszty budowy dróg rowerowych.
- 15 4
-
2021-05-13 19:51
Miasto jest dla ludzi i takich co jedzą samochodem i rowerem. Blokowanie i utrudnianie im możliwości wyboru ni jak ma się z tak szumną teraz walką o demokrację. To że władza miasta nie ma ochoty rozbudowy dróg to ich wybór, myśle że mieszkańcy im za to podziękują w wyborach, ale to ze są likwidowanie dotychczasowe rozwiązania to już bezczelność władzy w tym mieście.
- 16 4
-
2021-05-13 19:43
Zbierzmy wam ścieżkę rowerową
czy ona się wam "należy"?
- 17 3
-
2021-05-13 19:09
Tak! Jak najszybciej! (16)
Przecież na Błędnik i tak wjeżdżają dwa pasy, wiec zawężenie nie powinno dużo zmienić. Bardzo dobry pomysł!
- 52 252
-
2021-05-13 19:15
Zgodzę się. (4)
Grunwaldzką/Al. Zwycięstwa jak najbardziej moze być zredukowana do dwóch pasów. Paradoksalnie poprawi to płynność ruchu.
- 13 44
-
2021-05-13 19:19
(3)
No właśnie, bo nie będzie efektu przysłanego węża z woda. A Śródmieście dzięki plynniejszemu wylotowi ruchu się odkorkuje.
- 8 30
-
2021-05-13 20:07
Ale płynność byłaby jeszcze lepsza gdyby.. (2)
.. gdyby zwęzić do 1 pasa. Także postuluję jeden pas na al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej. Podobnie na Niepodległości w Sopocie i Zwycięstwa w Gdyni. Wtedy będzie bardzo płynnie i nie będzie tylu stłuczek. Na Władysława IV też w sumie 1 pas wystarczy.
- 15 1
-
2021-05-13 20:56
Proponuję pół pasa i ruch wahadłowy.
A przed każdym pojazdem idący urzędnik z czerwoną chorągiewką.
- 22 1
-
2021-05-14 08:31
i niezapominać o progach zwalniających co 50 m
- 9 0
-
2021-05-13 19:34
Urzędnicy dostali polecenie pisania pod artykułem. MalaSycylia choć naprawdę ogromna
- 24 8
-
2021-05-13 19:41
Aleje Zwycięstwa zamknąć dla ruchu samochodowego !!! (6)
Zrobić deptak - taki mam pomysł .
- 23 2
-
2021-05-13 19:56
Pomysła rodem Ferdka Kiepskiego .
Dobrze radzisz , najlepiej zerwać asfalt na całej długości Alei Zwycięstwa i Grunwaldzkiej , wszystko przeorać nasadzić drzew i będzie Cenral Park jak w Nowym Yorku . A jak .
- 15 2
-
2021-05-13 20:07
Po co wam samochody? (4)
Przecież są tramwaje!
- 3 16
-
2021-05-13 21:26
Po co wam rowery? (3)
Przecież są tramwaje!
- 15 0
-
2021-05-13 21:46
Po co rowery, przecież są trampki. (2)
- 15 0
-
2021-05-13 21:50
Po co trampki? (1)
Można boso!
- 14 0
-
2021-05-13 21:53
Wogóle to jest pandemia
więc siedźcie w domu
- 11 0
-
2021-05-13 19:47
Na Błędnik wjeżdżają dwa, bo lewy pas służy do skrętu w lewo (1)
dzięki niemu nie ma korków i wypadków
- 5 6
-
2021-05-14 20:18
plus trzeci z traktu i czwarty - prawoskręt w maja... ale dzbany, szok. Bo stojące auta zbobia mniej spalin niż śmiganące i juz?
- 1 0
-
2021-05-13 19:50
Twoje pomysła dorównują cieciej osobie w państwie .
- 4 2
-
2021-05-13 19:09
(1)
A może w końcu wysłać urzędników na badania do psychiatry
- 176 11
-
2021-05-13 21:17
A może mieszkańców? Przecież ich wybierają :)
- 9 0
-
2021-05-13 19:12
a na (4)
zlikwidowanym pasie posadzić drzewa
- 56 4
-
2021-05-13 20:28
A potem zastanawiać się dlaczego nie rosną. (2)
I zwęzić o jeszcze jeden pas.
- 10 0
-
2021-05-13 20:57
I w miejscu pasa zrobić plac zabaw dla dzieci urzędników UM Gdańsk (1)
- 7 0
-
2021-05-13 21:27
Plac zabaw miałby jeszcze jakiś sens.
Lepiej jakąś stałą wystawę elgiebete albo parking dla rydwanów.
- 9 0
-
2021-05-15 20:06
Na h..a komu żywopłot drzewa dawać
- 0 0
-
2021-05-13 19:12
(2)
jak zwykle plasko widza te urzedniki, problem rozwiaze sie sam za 5 10 15 lat zaleznie od zasobnosci i przekonan polakow, eletryczne auta!! i przestancie myslec ze myslicie, , nic nie zwezac tylko kupowac eleltryki i wodory, i po problemie, a to ze aleja lipowa wyglada jak wyglada to efekt spalinowej cywilizacji,jestem acz niemoge na 100% byc pewnien ale jakby zapytac tego chlopa czy wyobnrazal on sobie takia syfice w gdansku za ponad 100lat to wydaje mi sie ze nawet mu w glowie nie bylo ze teraz bedzie cos innego niz konie sterowce i balony
- 6 30
-
2021-05-13 20:50
Jak przesiadka na elektryki rzeczywiscie się uda
To kupuj lampę naftową bo prąd będziesz miał w domu max 2 godziny dziennie
- 6 0
-
2021-05-13 22:10
Kupujcie elektryki !
Będziecie stać w korkach w elektrykach.
- 5 0
-
2021-05-13 19:13
"zapacholkujcie" 1 pas na rok i sprawdzicie (10)
Nie gdybac tylko przetestowac. NA papierze wszystko wyglada slicznie, tak jak zwezona Kartuska.
W praktyce rozowo juz nie jest.
A tak naprawde mam serdecznie dosyc tych "postepowcow" w magistracie.
Przepustowosc komunikacji przyciaga inwestorow, jak nie bedzie miasto przejezdne to i duzi inwestorzy pojda gdzie indziej.
Tego chcesz Gdansku ? Biedy i bezrobocia ?- 108 13
-
2021-05-13 19:17
(7)
Widzę mamy eksperta od inwestycji. Otóż przepustowość nie jest jedynym wyznacznikiem jakości przestrzeni, która przyciąga inwestycje. Sprawna komunikacja publiczna zapewnia wysoki standard życia w mieście. Dojazdy wszędzie samochodem są domeną przedmieść, gdzie - powiedzmy to otwarcie - po prostu nie ma wyjścia.
- 4 22
-
2021-05-13 19:22
(4)
to proponuje żebyś towary dowoził komunikacja publiczną.
- 19 2
-
2021-05-13 19:24
(1)
A kto mówi o ruchu towarowym? Przerzucenie się mieszkańców z codziennymi dojazdami do pracy na transport zbiorowy zwolni ruch i ułatwi dowozy.
Ale niektórzy tego chyba nigdy nie pojmą. Oby zmiana pokoleniowa swoje zrobiła, bo innej szansy na mentalność Polaków nie ma.- 4 21
-
2021-05-13 19:35
nic nie zmienią to są twoje teorie, ludzie się wkur* i to towarzystwo pogonią z magistratu i tak to się skończy. Zabieracie możliwość ludziom swobodnego poruszania się a w zamian nie dajecie nic co by im rozwiązywało problem komunikacyjny. Chcecie zmienić metaloność ludzi? to zacznijcie inwestować w infrastrukturę komunikacyjną a nie każecie ludziom jechać w spóźnionym tramwaju ponad godz w ścisku po 16.00
- 22 2
-
2021-05-13 20:12
(1)
W sumie możnaby ograniczyć ruch też samochodów dostawczych, a w zamian część towaru mogliby rozwozić zwyli ludzie w drodze do pracy. Gdyby trochę zapłacić, nawet niedużą sumkę, to każdy chętnie te parę kilo mógłby wziąć do tramwaju i parę przystanków przewieźć. Byłoby taniej i znacznie ekologiczniej, a ludzie by się przyzwyczaili i byliby zadowoleni, że ich podróż do pracy to nie tylko puste przebiegi.
- 6 2
-
2021-05-13 21:15
gorzej jak byś musił wanne przewieść do Casto:)
- 7 0
-
2021-05-13 19:46
W Gdańsku nie masz sprawnej komunikacji miejskiej. Sprawna komunikacja miejska to metro, a nie tramwaj jadący wolniej niż biegnący człowiek.
- 17 4
-
2021-05-13 20:46
Jakosc km
Problem ze w dopie pandemii to km jezdzi pusta a i znow badania beda robione pod teze.. W czasie covid w okresie wakacji...
- 4 0
-
2021-05-13 22:04
A co ty masz do zwężonej kartuskiego? Bardzo dobrze to wyszło (1)
- 3 6
-
2021-05-13 22:17
Kim był ten cały Kartuski? Bo nie słyszałem...
- 4 0
-
2021-05-13 19:13
I tak zaraz te drzewa powycinają.
- 55 3
-
2021-05-13 19:16
Masakra (7)
Na zachodzie rozwijają infrastrukture drogi i dodają pasu. U nas w Polsce tylko mniejszaja i dodają dodatkowe światła. Poronione pomysły. Skąd to się bierze?! Wszystko żeby uprzykrzyć kierowcy życie!
- 118 30
-
2021-05-13 19:24
Byłeś kiedyś na zachodzie? Bo jakbys był to byś takich głupot nie pisal
- 18 14
-
2021-05-13 19:25
(1)
Na zachodzie? Tak było, owszem ale w latach sześćdziesiątych. Potem tez zauważyli, ze to błąd i tez zwezali i budowali bus pasy.
- 15 15
-
2021-05-13 19:40
ale wcześniej przenoszą ruch pod ziemię
np. śródmieście Paryża
- 14 6
-
2021-05-13 20:54
no wlasnie robia to samo zeby kierowcy nie oplacalo sie jezdzic po miescie samochodem i likwiduja
pasy , miejsca parkingowe , zamieniaja na trasy rowerowe
- 11 10
-
2021-05-13 22:10
Śmieszne, jak ktoś nie ma zielonego pojęcia o czym pisze, tylko przedstawia swoje wyobrażenie i myśli, że tak jest na prawdę :)
- 7 1
-
2021-05-14 08:43
Ty chyba Damian ostatni raz na zachodzie byłeś w 1979 :D
Bo nigdzie, ale to absolutnie nigdzie na zachodzie, północy i południu, nie robi się tak jak piszesz.
- 7 6
-
2021-05-15 23:15
Z głupoty chyba
bo ciężko uwierzyć że to mądry człowiek na taki pomyśł wpadł, może to ta mgła Covidowa albo pomroczność jasna
- 0 0
-
2021-05-13 19:16
Ewidentnie widać ze obecna władza cofa miasto w rozwoju swoimi chorymi pomysłami (3)
Jak tak dbają o drzewa i ekologię to czemu wszędzie powstają betonowe osiedla???
- 156 15
-
2021-05-13 21:04
betonowe osiedla to nic , jak dbaja o ekologie to niech sie zajma spalarnia odpadow niebezpiecznych w srodku miasta
Portsevice niemiecka firma ktora w srodku gdanska utylizuje niebezpieczne odpady nawet byly afery ze z ukrainy przywoza syf. Nastepne jest siarkopol przeladowuje na wolnym powietrzu siarke ktora dostaje sie do wisly i zatoki , nastepnym sa zaklady azotowe ktore tez zatrowaja srudmiescie. kolejnym jest elektrocieplownia ktora spalinami z kominow zatrowa caly gdansk.
Niech sie zajma prawdziwymi zagrozeniami a nie kilkoma drzewami obluda i beszczelnosc.- 14 0
-
2021-05-13 23:17
Bez drzew powietrze nie byłoby filtrowane powietrze plus brak tlenu. Pomyśl trochę to nie boli. (1)
- 1 5
-
2021-05-14 05:27
Oj a ile drzewek już nie ma bo dewelopera przeszkadzały ? Pomysł trochę
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.