- 1 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (257 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (111 opinii)
- 3 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (83 opinie)
- 4 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (33 opinie)
- 5 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (368 opinii)
- 6 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (737 opinii)
Analiza ruchu na al. Zwycięstwa. Czy można zabrać jeden pas, by chronić drzewa?
W najbliższym czasie powstanie analiza ruchu dla al. Zwycięstwa w perspektywie 2025, 2035 i 2045 roku. Odpowie ona na pytanie, czy możliwe jest zwężenie jej jezdni na całym odcinku od Wrzeszcza do ul. 3 Maja. Takie założenie pojawiło się w opracowanej niedawno koncepcji rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej.
- Via Vistula Franek i Sapoń - 72 570 zł
- International Management Services z Krakowa - 97 622 zł
- Fundacja Rozwoju Inżynierii Lądowej z Gdańska - 119 925 zł
Zamówienie obejmuje:
- analizę ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w trzech horyzontach czasowych (2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, w oparciu o transportowy model symulacyjny Miasta Gdańska,
- mikrosymulację ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w czterech horyzontach czasowych (2019, 2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, przy założeniu zmian i braku zmian w układzie drogowym,
- porównanie wyników analizy ruchu przy zwężonych jezdniach al. Zwycięstwa i Traktu Konnego i w sytuacji, gdy układ drogowy pozostanie bez zmian.
Wybrany wykonawca będzie miał cztery tygodnie na opracowanie analizy oraz symulacji i porównanie wyników.
Czytaj też:
50 km/h na Grunwaldzkiej i Zwycięstwa
- Analiza ruchu drogowego na al. Zwycięstwa ma dać odpowiedź na to, w jaki sposób zapewnić właściwe warunki środowiskowe dla rosnących w Wielkiej Alei Lipowej drzew, przy jednoczesnym zapewnieniu płynności ruchu pojazdów. Zostaną w niej wzięte pod uwagę różne warianty możliwe do wdrożenia wraz z symulacją skutków długo- i krótkoterminowych - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - Po zapoznaniu się z wnioskami płynącymi z danych zawartych w analizie, a także po wzięciu pod uwagę innych czynników: prawnych, społecznych czy ekonomicznych, będzie można podjąć decyzję o wdrożeniu któregoś z wariantów uwzględniających bądź nieuwzględniających zmianę układu drogowego al. Zwycięstwa.
Dwa pasy na al. Zwycięstwa i jeden pas na Trakcie Konnym
Analizy mają powstać w oparciu o projekt koncepcyjny rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej, który, oprócz uzupełnienia jej o nasadzenia nowych drzew, zakłada też duże zmiany w układzie drogowym.
Koncepcja przewiduje ograniczenie komunikacji kołowej na rzecz komunikacji pieszej i rowerowej. Ma się to stać m.in. poprzez:
- zwężenie al. Zwycięstwa z trzech do dwóch pasów ruchu na jezdni z Wrzeszcza do centrum oraz zmniejszenie szerokości pasów z 3,5 do 3,25 m. W miejscu pasa jezdni miałyby powstać krzewy żywopłotowe,
- wprowadzenie jednego pasa ruchu o długości 3,5 m na całej długości Traktu Konnego, biegnącego równolegle do al. Zwycięstwa, pozostałe miejsce zostanie wykorzystane do parkowania równoległego.
Koncepcja rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej - szczegóły
Koncepcja zakłada również stworzenie nowych ścieżek spacerowych między rzędami drzew na pasie zieleni wzdłuż torów tramwajowych oraz na pasie zieleni między Traktem Konnym a al. Zwycięstwa.
Stan drzew w Wielkiej Alei Lipowej
Czytaj też: Ruszają prace w Wielkiej Alei Lipowej. Tekst z maja 2019 roku
W koncepcji czytamy, że Wielka Aleja Lipowa liczy obecnie 596 drzew. 472 drzewa mają bardzo dobrą albo dobra kondycję. W złym stanie zdrowia jest 49 drzew, a pięć lip jest martwych.
Autorzy przedstawili też ogólne zalecenia dla Wielkiej Alei Lipowej. Wynika z nich, że 171 drzew nie wymaga żadnych zabiegów pielęgnacyjnych, a 21 drzew jest przeznaczonych do usunięcia, jako martwe bądź zamierające w stopniu nierokującym szans na ich przeżycie.
Opinie (743) ponad 50 zablokowanych
-
2021-05-13 19:40
(2)
Gdańszczanki i Gdańszczanie co by tu dla was jeszcze zrobić, wasza ukochana prezydentka Aleksandra.
- 50 6
-
2021-05-13 21:38
Serdeczności.
- 9 0
-
2021-05-15 23:23
Bu hahaha
moja nie
- 0 0
-
2021-05-13 19:41
Czego te barany
Jeszcze nie wymyślą. Trzeba było wszystkiego nie betonować to teraz nie trzeba byłoby martwić się o drzewa
- 53 4
-
2021-05-13 19:44
YanekKochanek
Analiza ruchu przeprowadzana w momencie, jak korpoludzie pracują na home office, studenci siedzą w domach, uczniowie kończą rok szkolny a turyści nie przyjadą bez pełnych szczepień... i wyjdzie na to, że jak najbardziej można zabrać jeden pas. Tylko, że za pół roku zacznie się dramat jak ruszą szkoły, korpo i potem dojdą do tego studenci. Nie mam nic przeciwko drzewom, wkurza mnie betonoza na nowych osiedlach, ale bez przesady... jak dojechać do pracy, jak tramwaje są beznadziejnie poprowadzone i pod OBC/Alchemię nie podjeźdża żaden? Ludzie pracujacy cenią sobie wygodę, a klimat nie sprzyja temu, żeby cały dzień jeździć na rowerze.
- 60 4
-
2021-05-13 19:45
Po co jeden, niech od razu dwa
- 35 2
-
2021-05-13 19:47
W Gdańsku POlszewokomuna ma się dobrze.
- 34 5
-
2021-05-13 19:47
Absurdy gdańskie (1)
Grunwaldzka o przyzwoitej nawierzchni al. Zwycięstwa prosto po Błędnik - 50 km/h al. Rzeczpospolitej rzuca na prawo i lewo autem dozwolone 70 km/h
Grunwaldzka - 3 pasy na Zaspie po 2 pasy.
W Gdańsku od dawna nie było żadnej logiki. Jeździ się po mieście coraz gorzej !- 55 5
-
2021-05-14 12:35
w warunkach nadmiaru samochodów nic dziwnego
samochód największym wrogiem kierowcy innego samochodu
- 0 2
-
2021-05-13 19:48
Oj to LIPA będzie :(
- 20 4
-
2021-05-13 19:49
wydają kasę na niepotrzebne analizy
a na remonty nie ma
- 47 5
-
2021-05-13 19:49
korki korki
korek tu korek tam, korki wszędzie
- 26 2
-
2021-05-13 19:50
100 tysięcy tu, 100 tysięcy tam, a drogi w rozsypce
Urzędnikom opłaca się likwidować drogi i chodniki, bo wtedy na remont mniej się wydaje. Łatwiej sypnąć humusem, albo posadzić krzaczki, ale wymienić potem pas ruchu na kilkuset metrach to wiele pensji bezużytecznych urzędników. Tymczasem z taką ceną za bilety jednorazowe w komunikacji miejskiej to aż zniechęcają do wsiadania. Zrobią ścieżki rowerowe (też tańsze od dróg), a w nagrodę zlikwidują linię autobusową, albo zetną kursy. Co za cebularskie dziadostwo.
Taka sugestia - drogi ryje się na ok. 90 cm od poziomu nawierzchni, chodniki i ścieżki na 59 cm. Jezdnia KR5 ma przykładowo 28 cm grubości "czarnego złota" w 3 warstwach, ścieżka rowerowa to 3 cm farbowanego na czerwono "czarnego złota". Zwężając drogi się tylko oszczędza. Jednocześnie zwiększanie SPP to dodatkowy podatek, który jakby to powiedział bolszewicki pisowiec, nie jest podatkiem.- 27 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.