- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (15 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (234 opinie)
- 3 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (126 opinii)
- 4 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (47 opinii)
- 5 Lewica chce walczyć o krótszy tydzień pracy (171 opinii)
- 6 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (32 opinie)
Analiza ruchu na al. Zwycięstwa. Czy można zabrać jeden pas, by chronić drzewa?
W najbliższym czasie powstanie analiza ruchu dla al. Zwycięstwa w perspektywie 2025, 2035 i 2045 roku. Odpowie ona na pytanie, czy możliwe jest zwężenie jej jezdni na całym odcinku od Wrzeszcza do ul. 3 Maja. Takie założenie pojawiło się w opracowanej niedawno koncepcji rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej.
- Via Vistula Franek i Sapoń - 72 570 zł
- International Management Services z Krakowa - 97 622 zł
- Fundacja Rozwoju Inżynierii Lądowej z Gdańska - 119 925 zł
Zamówienie obejmuje:
- analizę ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w trzech horyzontach czasowych (2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, w oparciu o transportowy model symulacyjny Miasta Gdańska,
- mikrosymulację ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w czterech horyzontach czasowych (2019, 2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, przy założeniu zmian i braku zmian w układzie drogowym,
- porównanie wyników analizy ruchu przy zwężonych jezdniach al. Zwycięstwa i Traktu Konnego i w sytuacji, gdy układ drogowy pozostanie bez zmian.
Wybrany wykonawca będzie miał cztery tygodnie na opracowanie analizy oraz symulacji i porównanie wyników.
Czytaj też:
50 km/h na Grunwaldzkiej i Zwycięstwa
- Analiza ruchu drogowego na al. Zwycięstwa ma dać odpowiedź na to, w jaki sposób zapewnić właściwe warunki środowiskowe dla rosnących w Wielkiej Alei Lipowej drzew, przy jednoczesnym zapewnieniu płynności ruchu pojazdów. Zostaną w niej wzięte pod uwagę różne warianty możliwe do wdrożenia wraz z symulacją skutków długo- i krótkoterminowych - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - Po zapoznaniu się z wnioskami płynącymi z danych zawartych w analizie, a także po wzięciu pod uwagę innych czynników: prawnych, społecznych czy ekonomicznych, będzie można podjąć decyzję o wdrożeniu któregoś z wariantów uwzględniających bądź nieuwzględniających zmianę układu drogowego al. Zwycięstwa.
Dwa pasy na al. Zwycięstwa i jeden pas na Trakcie Konnym
Analizy mają powstać w oparciu o projekt koncepcyjny rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej, który, oprócz uzupełnienia jej o nasadzenia nowych drzew, zakłada też duże zmiany w układzie drogowym.
Koncepcja przewiduje ograniczenie komunikacji kołowej na rzecz komunikacji pieszej i rowerowej. Ma się to stać m.in. poprzez:
- zwężenie al. Zwycięstwa z trzech do dwóch pasów ruchu na jezdni z Wrzeszcza do centrum oraz zmniejszenie szerokości pasów z 3,5 do 3,25 m. W miejscu pasa jezdni miałyby powstać krzewy żywopłotowe,
- wprowadzenie jednego pasa ruchu o długości 3,5 m na całej długości Traktu Konnego, biegnącego równolegle do al. Zwycięstwa, pozostałe miejsce zostanie wykorzystane do parkowania równoległego.
Koncepcja rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej - szczegóły
Koncepcja zakłada również stworzenie nowych ścieżek spacerowych między rzędami drzew na pasie zieleni wzdłuż torów tramwajowych oraz na pasie zieleni między Traktem Konnym a al. Zwycięstwa.
Stan drzew w Wielkiej Alei Lipowej
Czytaj też: Ruszają prace w Wielkiej Alei Lipowej. Tekst z maja 2019 roku
W koncepcji czytamy, że Wielka Aleja Lipowa liczy obecnie 596 drzew. 472 drzewa mają bardzo dobrą albo dobra kondycję. W złym stanie zdrowia jest 49 drzew, a pięć lip jest martwych.
Autorzy przedstawili też ogólne zalecenia dla Wielkiej Alei Lipowej. Wynika z nich, że 171 drzew nie wymaga żadnych zabiegów pielęgnacyjnych, a 21 drzew jest przeznaczonych do usunięcia, jako martwe bądź zamierające w stopniu nierokującym szans na ich przeżycie.
Opinie (743) ponad 50 zablokowanych
-
2021-05-13 20:07
Jestem za (1)
Miasto do życia, a nie miasto autostrada
- 8 36
-
2021-05-13 21:06
No, pewnie.
Bateryjki w Matrixie nie powinny się przemieszczać.
- 10 2
-
2021-05-13 20:07
Doskonale
Jeszcze w tym kierunku nie było korków. Teraz już będą.
Korek jest już na światłach przed rondem bo 3 pasy zwężają się do 2 bo jeden jest do skrętu w lewo.
Jak odejmiecie ten pas na całej długości to korek będzie pod Manhattan albo nawet Bałtycka- 20 4
-
2021-05-13 20:07
A może drzewa nie lubią tramwajów? są najbliżej, może przeszkadza im hałas? a może nadmiar żelaza?
zróbmy analizę, albo lepiej zlikwidujmy tramwaj, tak na próbę, po kilku latach zobaczymy, czy pomogło
- 24 3
-
2021-05-13 20:09
Proponuję zawęzić tuż przed następnymi wyborami na Prezydenta Miasta
Zwycięstwo murowane. Konkurenta władzy obecnej, rzecz jasna. Byleby tylko nie był nim żaden z dotychczas aspirujących oszołomów, to sam zagłosuję za nim lub za nią.
- 25 3
-
2021-05-13 20:21
Oczywiście że można zwęzić, po prostu przyjedzie mniej ludzi samochodami (20)
Tak to działa na całym świecie
- 117 275
-
2021-05-13 20:37
chyba w twoim świecie (1)
- 66 18
-
2021-05-13 21:56
Jest jeden świat
Pamiętaj, zażywasz - przegrywasz.
- 25 11
-
2021-05-13 21:17
(1)
W ogole nie przyjada. Z jednej strony o to chodzi ale z drugiej centrum wymrze na amen.
- 37 17
-
2021-05-14 08:27
Przecież centrum nie wymiera
O co ci chodzi?
- 5 2
-
2021-05-13 21:47
No nie
Po prostu będę wracać 20 minut dłużej jak dobrze pójdzie
- 34 11
-
2021-05-13 21:51
Pomysł rewelacyjny (2)
tylko czy uda sie go przeforsowac,wszak Polacy to nie dosc ze miłośnicy solowego transportu samochodowego,zwłaszcza w duzych miastach to jeszcze super myslacy za kierownicą asy szczycacy sie tym,ze jeżdżą wszyscy bez wyjatku,szybko i bezpiecznie,no i dążacy by każdy... członek rodziny mial swoj samochod,ktory to musi byc xaparkowany najlepiej prxy wejsciu do budynku kosxtem zielencow i placow zabaw....
- 33 59
-
2021-05-14 07:29
Pandemia pokazała, że jednak trzeba mieć swój samochód (1)
Możemy gadać o komunikacji miejskiej, car sharingu, uberze, i wmawiać ludziom że podejście "wóz pod każdym domem" jest staroświeckie, ale jednak jak przychodzą ciężkie czasy to możemy liczyć tylko na siebie i na własny samochód, bo te nowoczesne wspólne nagle rzeczy przestają działać
- 12 11
-
2021-05-14 08:28
Pandemia jest raz na 120 lat
- 3 4
-
2021-05-13 22:15
(5)
A jakie proponujesz inne rozwiązanie dla tych ludzi? Nie każdy ma komunikację 5 minut od domu.
- 33 12
-
2021-05-13 22:38
(3)
ale 10-15 min to juz kazdy.
- 16 22
-
2021-05-13 22:43
Nie kazdy pracuje w korpo (2)
Niektórzy muszą wozić więcej niż laptop
- 46 6
-
2021-05-14 05:46
A tramwaje nie mają złego wpływu może trzeba je zlikwidować w tamtym miejscu i przenieść ruch koło stoczni
- 14 7
-
2021-05-14 08:55
No i ktoś im zabroni? W pierwszej kolejności odpadną ci, co nie muszą.
- 1 2
-
2021-05-14 16:27
Skm
- 0 0
-
2021-05-13 23:20
Można też zmniejszyć liczbę autobusów.
Po co tam jezdzic? Lepiej sie przespacerowac. A uslugi i dobra wozic na rowerze. Kto slyszal zeby hydraulik przyjechal tego samego dnia na wezwanie? Lepiej poczekac ten tydzien zeby mu koń z wyczerpania nie zdechł.
- 34 7
-
2021-05-14 07:22
Oczywiscie, ze mozesz przestac oddychac. Po prostu nie bedziesz marnowac tlenu innym.
- 1 2
-
2021-05-14 07:26
za chwile bedzie zakaz wjazdu dizelków ponad 10 lat do centrum (3)
wiec i tak polowa szrotow odpadnie :) W kazdym wiekszym miescie w Polsce, tak ustawa nakazuje
- 7 4
-
2021-05-14 09:39
A ja sobie właśnie kupiłem dizelka i mam w d...e jeżdżenie do centrum. (2)
I tak tam nic nie ma. Wolę sobie pojechać na piękne Kaszuby i tam pooddychać świeżym powietrzem a nie miejskim syfem w centrum.
- 4 4
-
2021-05-14 16:26
No i prawidłowo (1)
Zostań na wsi, ty i twój dizelek
- 1 1
-
2021-05-15 09:41
Miśk od urodzenia mieszkam w Gu, w przeciwieństwie do ciebie,dańsku :)
I widzę jak to miasto degraduje. Robi się koszmarne dla normalnych mieszkańców. Wszystko dla swoich i przyjezdnych.
- 0 0
-
2021-05-13 20:22
Drzewa zostały odgłowione (to prawidłowe określenie) przez szkodnika-ogrodnika
One umierają. W Polsce nie dba się o roślinność. Wycina się lasy, drenuje ziemię przez kopalnie odkrywkowe. Niszczy naturalne środowisko. Potem nastąpi przebudzenie na wyjałowionej ziemi, ale już będzie za późno, bo w przeciwieństwie do Sahary, nie ma u nas bogatych złóż wód gruntowych.
- 9 1
-
2021-05-13 20:24
Może w ogóle rozebrać asfalt... (3)
...zaorać i buraki posadzić
- 29 1
-
2021-05-13 20:59
I koniecznie plac zabaw dla dzieci urzędników UM Gdańsk
- 3 0
-
2021-05-13 21:55
te z UM
- 1 0
-
2021-05-13 22:07
Raczej cebulę. Dużo cebuli. A będą to uprawiać Ukraińcy w klapkach kubota.
- 0 0
-
2021-05-13 20:25
Ulice
A właściwie po co 2 pasy obrazu zrobic 1 gdzie kolwiek jeżdżę po Europie to ulice są modernizowane dokładają zjazdy aby ułatwić ruch itp .czy ronda a u nas rąb odwrotnie po chusteczkę w gd ulice
- 16 2
-
2021-05-13 20:29
A może jeszcze badanie nt. uciążliwości ruchu tramwajowego i jego wpływu na drzewa z alei LipoweJ. Generalnie jak juz zrobiliście 50 km/h to może zróbcie jeden pas ruchu w każdym kierunku a z wygospodarowanych dwóch pasów zróbmy jedna nitkę dla biegaczo/rolkarzy a drugą dla rowerzystów/użytkowników hulajnog. W UM widać wielki wpływ jednego pana od ochrony środowiska który nawet na uroczystości urzędowe przyszedł w gaciach rowerzysty w stylu żołnierza rzymskiego. Czy prezydent miasta ogarnia swój urząd?
- 25 2
-
2021-05-13 20:32
Administracyjne pomysły wrogie ludziom (2)
-to jedyna rzecz, która prezydent Dulkiewicz wychodzi.
- 23 4
-
2021-05-14 07:51
Więcej serdeczności! (1)
Ty roszczeniowcu ty! Ona chce nieba przychylić wszystkim mieszkańcom, a tu taki hejt się na nią leje!
PS. jakby ktoś nie wyłapał - to ironia :)- 2 0
-
2021-05-14 08:13
Potem znowu powie niemieckim mediom że "to opłacone trolle pisu", i że "najbardziej przeszkadza im to, że jest samotną matką". A niemieckie media nie wspomną o prawdziwej przyczynie - aktywnym utrudnianiu życia mieszkańcom Gdańska.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.