- 1 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (175 opinii)
- 2 Zakaz "energetyków" dla dzieci tylko w teorii (168 opinii)
- 3 Co ważniejsze: przepisy czy korki? (108 opinii)
- 4 Ograniczają koszenie zieleni, ale nie wszędzie (82 opinie)
- 5 Coraz więcej domów pływających na wodzie (77 opinii)
- 6 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (80 opinii)
Analiza ruchu na al. Zwycięstwa. Czy można zabrać jeden pas, by chronić drzewa?
W najbliższym czasie powstanie analiza ruchu dla al. Zwycięstwa w perspektywie 2025, 2035 i 2045 roku. Odpowie ona na pytanie, czy możliwe jest zwężenie jej jezdni na całym odcinku od Wrzeszcza do ul. 3 Maja. Takie założenie pojawiło się w opracowanej niedawno koncepcji rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej.
- Via Vistula Franek i Sapoń - 72 570 zł
- International Management Services z Krakowa - 97 622 zł
- Fundacja Rozwoju Inżynierii Lądowej z Gdańska - 119 925 zł
Zamówienie obejmuje:
- analizę ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w trzech horyzontach czasowych (2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, w oparciu o transportowy model symulacyjny Miasta Gdańska,
- mikrosymulację ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w czterech horyzontach czasowych (2019, 2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, przy założeniu zmian i braku zmian w układzie drogowym,
- porównanie wyników analizy ruchu przy zwężonych jezdniach al. Zwycięstwa i Traktu Konnego i w sytuacji, gdy układ drogowy pozostanie bez zmian.
Wybrany wykonawca będzie miał cztery tygodnie na opracowanie analizy oraz symulacji i porównanie wyników.
Czytaj też:
50 km/h na Grunwaldzkiej i Zwycięstwa
- Analiza ruchu drogowego na al. Zwycięstwa ma dać odpowiedź na to, w jaki sposób zapewnić właściwe warunki środowiskowe dla rosnących w Wielkiej Alei Lipowej drzew, przy jednoczesnym zapewnieniu płynności ruchu pojazdów. Zostaną w niej wzięte pod uwagę różne warianty możliwe do wdrożenia wraz z symulacją skutków długo- i krótkoterminowych - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - Po zapoznaniu się z wnioskami płynącymi z danych zawartych w analizie, a także po wzięciu pod uwagę innych czynników: prawnych, społecznych czy ekonomicznych, będzie można podjąć decyzję o wdrożeniu któregoś z wariantów uwzględniających bądź nieuwzględniających zmianę układu drogowego al. Zwycięstwa.
Dwa pasy na al. Zwycięstwa i jeden pas na Trakcie Konnym
Analizy mają powstać w oparciu o projekt koncepcyjny rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej, który, oprócz uzupełnienia jej o nasadzenia nowych drzew, zakłada też duże zmiany w układzie drogowym.
Koncepcja przewiduje ograniczenie komunikacji kołowej na rzecz komunikacji pieszej i rowerowej. Ma się to stać m.in. poprzez:
- zwężenie al. Zwycięstwa z trzech do dwóch pasów ruchu na jezdni z Wrzeszcza do centrum oraz zmniejszenie szerokości pasów z 3,5 do 3,25 m. W miejscu pasa jezdni miałyby powstać krzewy żywopłotowe,
- wprowadzenie jednego pasa ruchu o długości 3,5 m na całej długości Traktu Konnego, biegnącego równolegle do al. Zwycięstwa, pozostałe miejsce zostanie wykorzystane do parkowania równoległego.
Koncepcja rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej - szczegóły
Koncepcja zakłada również stworzenie nowych ścieżek spacerowych między rzędami drzew na pasie zieleni wzdłuż torów tramwajowych oraz na pasie zieleni między Traktem Konnym a al. Zwycięstwa.
Stan drzew w Wielkiej Alei Lipowej
Czytaj też: Ruszają prace w Wielkiej Alei Lipowej. Tekst z maja 2019 roku
W koncepcji czytamy, że Wielka Aleja Lipowa liczy obecnie 596 drzew. 472 drzewa mają bardzo dobrą albo dobra kondycję. W złym stanie zdrowia jest 49 drzew, a pięć lip jest martwych.
Autorzy przedstawili też ogólne zalecenia dla Wielkiej Alei Lipowej. Wynika z nich, że 171 drzew nie wymaga żadnych zabiegów pielęgnacyjnych, a 21 drzew jest przeznaczonych do usunięcia, jako martwe bądź zamierające w stopniu nierokującym szans na ich przeżycie.
Opinie (743) ponad 50 zablokowanych
-
2021-05-13 19:51
no pewnie, ale wy tam się nudzicie za tymi biurkami (3)
najpierw spowolnienie do 50 km/h, teraz zabranie jednego pasa, a w przyszłości apartamentowce po środku zamiast alei lipowej. Tak trzymać
- 118 11
-
2021-05-13 20:00
nie wiem czym sie przejmujesz..... (1)
....jeszcze pare lockdownow i nie bedzie przemyslu i rynek pracy zniknie, a fala upalow w europie podudniowo zachodniej spowoduje ze ceny mieszkan beda u nas 3x wyzsze bo i tak bedzie tanio dla tych, ktorzy beda chcieli sie osiedlic...... jedyna sluszna opcja to emigracja na wschod
- 3 3
-
2021-05-13 20:22
Na wschód to tylko śmieci wysyłać
I odprowadzać ścieki.
- 2 2
-
2021-05-13 20:13
No przecież jest wyraźnie napisane, że masz NIE dojeżdżać autem, lecz pieszo, lub rowerem między drzewami alei.
- 1 0
-
2021-05-13 19:52
Na chlopski rozum.
Po to wybieramy radnych by ci robili wszystko by żyło nam się lepiej ,wygodniej itd . Przecież istnieje jeszcze tzw. Trakt Konny może przesiądźmy się na dorożki . A tak na poważnie to ci nasi włodarze mają coraz to głupsze pomysły . I nie dotyczy to tylko Gdańska ale całego Trójmiasta.
- 40 2
-
2021-05-13 19:53
Przeczytałem artykuł
I naprawdę nie wierzę! Chyba jakiś żart? Aut będzie przybywać, jak widać dróg nie przybywa proporcjonalnie. A tu taki pomysł żeby zabrać pas ruchu? Cyrk jakiś.
- 51 5
-
2021-05-13 19:54
Czy to ma być żart ?!
Chyba kogoś ładnie poniosło
- 36 3
-
2021-05-13 19:54
hahahahahaha
zastanawiam się gdzie jest granica tych pomysłów, wydać prawie 100 tys. zł na takie bzdety to tylko tak bzdetny urządpotrafi. Niech ktoś w końcu puknie się w ten pusty łeb!!!!!
- 45 2
-
2021-05-13 19:57
nasza wladza
czy ktos tam mysli ???? masakra za co oni biora kase moze dajcie to miejsce pod bloki bo kasa potrzebana dla wladzy ktos zacznie tam myslec
- 23 2
-
2021-05-13 20:00
skąd biorą się ci niepożyteczni idioci
tzw aktywiści , sprawa jest prosta: trzeba robić referenda w takich ważnych sprawach, ale nie zrobią - a może w ogóle te jezdnie i postawić ławeczki jak na targu węglowym - trzeba iść na całość są przecież rowery elektrohulajnoci dla niepełnosprawnych i zwykłe hulajnogi dla pospólstwa, zresztą można przywrócić ekologiczne i zwiększające zatrudnienie lektyki
- 32 4
-
2021-05-13 20:04
myślałem
że następca Barei w chłostaniu bezczelnej głupoty nie będzie już potrzebny, ale grubo się pomyliłem
- 30 1
-
2021-05-13 20:06
Daliście deweloperom
Parki , lasy a teraz chcecie chronić drzewostan między jezdniami ?
- 40 2
-
2021-05-13 20:07
W sumie to zostawcie tylko jeden pas (1)
po co te analizy
- 19 2
-
2021-05-13 20:09
zamawiający i tak zna już wynik
szkoda kasy
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.