- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (99 opinii)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (313 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (16 opinii)
- 4 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (45 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (66 opinii)
Auta przestaną jeździć przez Bramę Nizinną
Zapowiadana w 2016 roku budowa objazdu Bramy Nizinnej w końcu doczeka się realizacji. Jeszcze w tym roku, a najpóźniej na początku przyszłego, mają ruszyć prace budowlane. Dzięki temu samochody ominą wyremontowany cztery lata temu zabytek.
Teraz pojawia się jednak światełko w tunelu i szansa na zmiany. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska czeka na wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej dla zadania pn. "Budowa objazdu Bramy Nizinnej w Gdańsku".
- Plan minimum na ten rok to uzyskanie ZRID-u i wyłonienie wykonawcy - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG. - Potem przystąpimy do realizacji, środki na to zadanie mamy zabezpieczone.
Według szacunków sprzed dwóch lat budowa objazdu po dawnym moście kolejowym nad Opływem Motławy, który zostanie rozebrany, a w jego miejscu powstanie nowy obiekt, ma kosztować ok. 10 mln zł.
Nowa droga przebiegać będzie częściowo po terenach należących do PKP. Proces wykupu gruntów przez miasto był elementem, który opóźniał do tej pory rozpoczęcie tej inwestycji. Dyrektor Bartosiewicz zapewnia, że jest porozumienie z kolejarzami w tej kwestii.
Historia Bramy Nizinnej
Brama Nizinna, znajdująca się przy ul. Dolna Brama, na pograniczu Starego Przedmieścia i Oruni, to jedna z czterech nowożytnych bram Gdańska (wzniesiono po jednej na każdą stronę świata) w otaczającym miasto pierścieniu wałów ziemnych. Została wybudowana na początku XVII wieku w stylu renesansowym, a jej architektem był Jan Strakowski. Obiekt niemal bez szwanku przetrwał II wojnę światową.
Opinie (150) ponad 10 zablokowanych
-
2020-07-03 10:41
Brama mojej młodosci. Spijalo sie tam browarki i palilo pierwsze fajeczki. (2)
I pierwsze zabawy z kolezankami z podworka. Słodkie wspomnienia. Teraz mieszkam na Łąkowej.
Kazik- 6 8
-
2020-07-03 21:27
Na łąkowej podobne klimaty
Rób to dalej
- 2 0
-
2020-07-03 10:57
A brzuch od piwa rośnie i sapka jak trzeba wejść na II piętro
- 0 3
-
2020-07-03 11:15
Niech pokaza przebieg calej tej drogi ..I wiele sie wyjasni. (1)
Przeciez nie zrobia skretu 90 stopni zaraz za Brama. Ta droga bedzie pewnie szla do Torunskiej w zdluz blokow? Czyli fundujemy deweloperce nowa droge i moze jeszcze kanalizacje? Spoko pomysl.Zawsze mnie zastanawia...Ile dorzuca do projektu deweloper ile Saur do kanalizacji a ile pchaja kasy z naszych podatkow? I dlaczego takie proporcje? Przeciez jesli miasto kladzie rury -powinno brac 70% kosztow od spolki ktora potem czerpie zyski przez dziesiadki lat od nowych mieszkancow ?
- 20 2
-
2020-07-03 21:26
I o to chodzi
- 0 2
-
2020-07-03 19:51
opinia
dobra decyzja stara droga tylko piesi i rowery
- 5 1
-
2020-07-03 19:48
Lawendowe Wzgórze
A dlaczego Straż Miejska omija Lawendowe Wzgórze????
- 5 1
-
2020-07-03 10:09
Każdy, kto zdawał prawo jazdy jechał tą bramą. (11)
Ruch tam dosyć spory, dziwne, że dopiero teraz się za to biorą.
- 161 14
-
2020-07-03 19:42
Nie każdy , kiedyś WORD był w Oliwie , więc egzaminy były w innym rejonie
- 4 0
-
2020-07-03 10:46
Wiosna 1990r. Zaspa pas startowy i placyk w Letniewie. Jazdy tam, gdzie akurat instruktor miał interes. (2)
- 11 0
-
2020-07-03 17:17
Mój interes był na Danusi
- 2 0
-
2020-07-03 10:54
Tak było, dokładnie tak : )
- 9 0
-
2020-07-03 15:58
I Kopernika
- 3 0
-
2020-07-03 10:23
(1)
Chyba, że zdawał w Gdyni. :)
- 11 13
-
2020-07-03 11:38
Tam to tylko na powóz z koniem.
- 11 6
-
2020-07-03 11:19
zdawałem, ale nie zdałem
- 7 0
-
2020-07-03 10:53
Nie każdy.
Ja zdawałem jeszcze na Abrahama...
- 11 0
-
2020-07-03 10:50
Kiedyś nie było PORDu na Równej. `
Więc nie uogólniaj. :)))))))))))))))))))))))))) ul. Abrahama w Gdańsku była, jak wielu z nas zdawało :))))
- 21 2
-
2020-07-03 10:39
Ja zdawałem na Abrahama
- 24 0
-
2020-07-03 19:13
LEX Developer (1)
Zanim zaczniecie się cieszyć tą zmianą spójrzcie proszę jak poprowadzona jest droga. Za wasze pieniądze miasto w tej okolic robi kolejną inwestycje pod developera.
- 6 3
-
2020-07-03 19:22
Twoja ulica też jest "pod dewelopera" abyś mógł nią jeździć
- 3 2
-
2020-07-03 19:21
Tam potrzebna jest rewitalizacja nie tylko bramy ale i najbliższej okolicy !!!!!!!!! Piękno tego miejsca jest zapomniane od 40 lat ! Serce pęka że taka historyczna perła tak zaniedbana i niechciana !!!
- 10 2
-
2020-07-03 17:06
Konserwator z pewnością wstrzyma tą inwestycję, bo tam są zabytkowe mury przy tych torach. poza tym ten mostek też jest zabytkowy. Więc nic z tego. Będzie dalej tak jak jest.
- 4 3
-
2020-07-03 15:53
I jak zawsze
Na drogę 10 milionów zawsze się znajdzie, na alternatywy kasy brak.
A nieświadomi niczego mieszkańcy będą stać w korkach, dusić się w spalinach oraz kurzu i będą zadowoleni jak to miasto się pięknie rozwija.- 4 4
-
2020-07-03 15:00
A mury zabytykowej bramy kolejowej zostana czy nie?
A mury zabytykowej bramy kolejowej zostana czy nie?
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.