• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy linii 167 wrócą do centrum miasta

Krzysztof Koprowski
9 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Autobusem linii 167 będzie można wkrótce ponownie dotrzeć bezpośrednio do centrum miasta. Autobusem linii 167 będzie można wkrótce ponownie dotrzeć bezpośrednio do centrum miasta.

Mieszkańcom udało się osiągnąć swój cel i w ciągu najbliższych tygodni autobus linii 167, który obecnie kończy bieg na Siedlcach, powinna zostać wydłużona do centrum Gdańska. Wiązać się to będzie jednak z rzadszym kursowaniem pojazdów.



Jak oceniasz decyzję o przywróceniu trasy linii 167 do centrum miasta?

Przypomnijmy, uruchomienie trasy tramwajowej na Morenę (Piecki-Migowo) powiązane było ze skróceniem wszystkich linii autobusowych z dzielnic zachodnich do przebudowanej pętli Siedlce zobacz na mapie Gdańska.

To rozwiązanie było od samego początku krytykowane przez pasażerów autobusów, którzy narzekali na fatalnie wykonany węzeł przesiadkowy (brak miejsca, niewielkie zadaszenia) oraz wydłużony czas przejazdu (sygnalizacja świetlna dla tramwajów bez priorytetu, większa liczba przystanków względem autobusu).

Czytaj też: Stowarzyszenie miłośników komunikacji proponuje zmiany w tramwaju na Morenę

Pod koniec września mieszkańcy przy wsparciu rad dzielnic Jasienia, Kokoszek oraz Stowarzyszenia Sympatyków Dzielnicy Kokoszki doprowadzili do spotkania z urzędnikami, na którym wprawdzie nie przedstawiono żadnych nowych rozwiązań, ale zapewniono, że będą trwały prace nad polepszeniem oferty komunikacyjnej.

- Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, artykułowanymi zarówno na początku września, jak i na spotkaniu z mieszkańcami, przeprowadziliśmy analizę efektywności dotychczas wprowadzonych zmian - mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej - Poprzez badania ankietowe poznaliśmy opinie mieszkańców i ich oczekiwania, a kompleksowe badania ruchu wskazały na znaczący wzrost liczby podróżujących z rejonów Jasienia, Kokoszek, Kiełpina Górnego w kierunku Wrzeszcza. Stąd nasza propozycja, by wspomóc komunikację tramwajową i wydłużyć linię 167 do centrum przy zachowaniu relacji [linią 168 - dop. red.] do Wrzeszcza.
Ale zmiana ta oznacza też ograniczenia w kursowaniu pojazdów. Autobusy linii 167 będą jeździły rzadziej: w szczycie pojadą co 20 minut (obecnie co 15), a poza nim i w weekendy co 30 minut (obecnie co 20).

Zmiany mogą zostać wprowadzone w ciągu kilku tygodni. Miasto czeka jedynie na opinie rad dzielnic w zakresie propozycji nowego-starego kształtu linii 167. To powinna być jednak tylko czysta formalność, ponieważ radni dzielnic Jasień i Kokoszki od początku protestowali przeciwko skróceniu linii do pętli Siedlce.

Miejsca

Opinie (202) 3 zablokowane

  • no i prawidłowo

    teraz przywrócić z powrotem 367 i 264 no i będzie git

    • 6 7

  • Co ten Pan Piotr Grzelak opowiada...... (1)

    "Poprzez badania ankietowe poznaliśmy opinie mieszkańców i ich oczekiwania..." Proszę się nie kompromitować. Ludzie walczyli o to! A wasze badania to sobie wsadźcie!

    • 54 4

    • te ankiety zdaje się, że nie są reprezentatywne

      nie powinni tak robić badań, bo wcześniej też się nimi zasłaniali i uważam, że powinni raczej zwracać uwagę na obłożeni danej linii, a nie patrzeć bezkrytycznie w ankiety, które nie wiadomo kto wg jakich kryteriów tworzył i wypełniał. Nic nie wiem o żadnych ankietach.

      • 17 1

  • może choć odrobinę skroca się te wielkie korki na Jasieniu rani

    • 3 4

  • I bardzo dobrze (1)

    Jeżdżę zarówno 167 jak i 168. 168 był potrzebny naszym południowym dzielnicom, nie mieliśmy bezpośredniego połączenia z Wrzeszczem (dużo ludzi z niego korzysta) zaś 167 po zmianie to brak przesiadek na Siedlcach, koniec zatłoczonych tramwai i korzystania z niebezpiecznej pętli oraz konieczności wielu przesiadek. Jeśli coś jest złe i się nie sprawdza należy to zmienić i mieszkańcy wywalczyli te zmiany :D inni też mogą

    • 66 6

    • racja

      szkoda tylko, że tak mizerną częstotliwość kursów nam proponują. Na zasadzie macie, ale się tym nie udławcie. W godzinach szczytu powinny być częstsze to już by było bardzo dobrze

      • 26 2

  • No co jak co, ale to nie jest wasza interwencja tylko mieszkańców !!! (2)

    • 85 8

    • no ale Redakcja Trójmiasto.pl trochę nam jednak pomogła

      tym, że pisali o problemach jakie mamy z dojazdami

      • 20 3

    • ciekawe czy Lisicki juz premię dostał za innowacyjność?

      • 8 2

  • mieszkaniec kielpinka

    Do centrum musi być bezpośrednie połączenie autobusowe a komunikacja szkoda autobusu ze jeździć będzie zadziej to niech samochód kupię pracuje na dolnym mieście jadąc rano jest Oki ale powrót to klęska jak dopisze czasie odjazdów to 50 minut a jak nie to dwa bilety za 3,6 tak jak dzisiaj wracam do samochodu a tym którym sie to nie podoba niech wyglądają i tramwajami sie poruszają z Kiełpino 168 do Wrzeszcza jedzie tam też pkm jedzie brakło komuś fantazji organizując komunikację w gdansku dodatkowa linia autbusowa z pkm wiszące ogrody do pkm Strzyza banał ale co tam w tym kraju wszystko do góry nogami.

    • 6 11

  • ufff, super w końcu bez przesiadki:-)

    • 17 4

  • NIE dla zmiany trasy autobusów 167/168 (4)

    Pokazaliśmy obywatelską społeczną moc !!! Na początku wszyscy włodarze a nawet cześć mediów na nasze postulaty patrzyła ... A my w tramwajach,autobusach mieliśmy armagedon !
    przełomem była opinia gdańskich inwestycji komunalnych na temat "Bezpiecznej" pętli Siedlce ...
    Był ogromny "beton" ze strony włodarzy ...
    Dziękujemy wszystkim którzy nas wspierali !

    ps zmiany w komunikacji miejskiej powinny być konsultowane z mieszkańcami miasta przed wprowadzeniem !!!

    • 50 9

    • to jeszcze nie jest pełen sukces (3)

      jeszcze 168

      • 7 7

      • (2)

        co 30 minut to niestety nadal porażka a nie sukces

        • 13 1

        • albo autobusy skrócone i częściej (1)

          albo długie trasy i rzadsze kursowanie

          Ale sami wiecie co dla was dobre, ja tym nie jezdze

          • 5 9

          • >>Ale sami wiecie co dla was dobre, ja tym nie jezdze

            To po co pierd.lisz?
            Tylko częste kursy z centrum mają sens.
            A ZTM leci sobie po prostu w kulki, proponując nietrafione rozwiązania, jedno za drugim. Cokolwiek by nie zrobili to to knocą. Każde ułatwienie jest utrudnieniem.

            • 11 4

  • 167

    jeszcze 174,175 wszystkie autobusy
    co wam szkodzi
    142 183 wroc

    • 17 9

  • Pierwsza dobra wiadomość od czasu wprowadzenia zmian w komunikacji :)

    • 34 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane