• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy linii 167 wrócą do centrum miasta

Krzysztof Koprowski
9 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Autobusem linii 167 będzie można wkrótce ponownie dotrzeć bezpośrednio do centrum miasta. Autobusem linii 167 będzie można wkrótce ponownie dotrzeć bezpośrednio do centrum miasta.

Mieszkańcom udało się osiągnąć swój cel i w ciągu najbliższych tygodni autobus linii 167, który obecnie kończy bieg na Siedlcach, powinna zostać wydłużona do centrum Gdańska. Wiązać się to będzie jednak z rzadszym kursowaniem pojazdów.



Jak oceniasz decyzję o przywróceniu trasy linii 167 do centrum miasta?

Przypomnijmy, uruchomienie trasy tramwajowej na Morenę (Piecki-Migowo) powiązane było ze skróceniem wszystkich linii autobusowych z dzielnic zachodnich do przebudowanej pętli Siedlce zobacz na mapie Gdańska.

To rozwiązanie było od samego początku krytykowane przez pasażerów autobusów, którzy narzekali na fatalnie wykonany węzeł przesiadkowy (brak miejsca, niewielkie zadaszenia) oraz wydłużony czas przejazdu (sygnalizacja świetlna dla tramwajów bez priorytetu, większa liczba przystanków względem autobusu).

Czytaj też: Stowarzyszenie miłośników komunikacji proponuje zmiany w tramwaju na Morenę

Pod koniec września mieszkańcy przy wsparciu rad dzielnic Jasienia, Kokoszek oraz Stowarzyszenia Sympatyków Dzielnicy Kokoszki doprowadzili do spotkania z urzędnikami, na którym wprawdzie nie przedstawiono żadnych nowych rozwiązań, ale zapewniono, że będą trwały prace nad polepszeniem oferty komunikacyjnej.

- Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, artykułowanymi zarówno na początku września, jak i na spotkaniu z mieszkańcami, przeprowadziliśmy analizę efektywności dotychczas wprowadzonych zmian - mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej - Poprzez badania ankietowe poznaliśmy opinie mieszkańców i ich oczekiwania, a kompleksowe badania ruchu wskazały na znaczący wzrost liczby podróżujących z rejonów Jasienia, Kokoszek, Kiełpina Górnego w kierunku Wrzeszcza. Stąd nasza propozycja, by wspomóc komunikację tramwajową i wydłużyć linię 167 do centrum przy zachowaniu relacji [linią 168 - dop. red.] do Wrzeszcza.
Ale zmiana ta oznacza też ograniczenia w kursowaniu pojazdów. Autobusy linii 167 będą jeździły rzadziej: w szczycie pojadą co 20 minut (obecnie co 15), a poza nim i w weekendy co 30 minut (obecnie co 20).

Zmiany mogą zostać wprowadzone w ciągu kilku tygodni. Miasto czeka jedynie na opinie rad dzielnic w zakresie propozycji nowego-starego kształtu linii 167. To powinna być jednak tylko czysta formalność, ponieważ radni dzielnic Jasień i Kokoszki od początku protestowali przeciwko skróceniu linii do pętli Siedlce.

Miejsca

Opinie (202) 3 zablokowane

  • Wyświetlacz z rozkładem jazdy (3)

    Warto dodać, do tych negatywnych opinii o pętli Siedlce, informację o zamontowaniu wyświetlaczy z rozkładem jazdy.Otóż zamontowano je w ubiegły czwartek prostopadle do wiaty i tak nisko, że rano w piątek prawie zahaczyłam głową..W sobotę już ich nie było, bo albo ktoś rozbił głowę,albo zorientowano się, że takie zawieszenie wyświetlacza spowoduje, ze odczytanie informacje będzie czytelne tylko wtedy, gdy staniemy na wprost,czyli na ulicy, bo peron wąziutki. Kto dostał pieniądze az projekt? Czy nie ma w Polsce mądrych ludzi?

    • 6 0

    • sprostowanie (2)

      równolegle do wiaty,
      bo prostopadle to byłoby dobrze

      • 1 0

      • (1)

        Od 18 lutego 2017 (sobota) autobus 167 będzie miał wydłużoną trasę o jeden przystanek w obu kierunkach do "Wały Piastowskie".
        http://www.ztm.gda.pl/rozklady/start-167_20170218-1.html

        • 0 0

        • Od 18 lutego 2017 (sobota) autobus 168 będzie miał zmodyfikowaną trasę. Na wysokości Auchan będzie miał takie przystanki jak 167. Czyli obsłuży przystanek "Węzeł Karczemki" i "Życzliwa" NŻ.

          • 0 0

  • (1)

    Byłoby dobrze żeby linia 213 też jeździła do Gdańska tak jak kiedys

    • 3 2

    • od 24.pazdziernika

      Powrot dzwonilam do ztm I powiedzieli ...w koncu koniec ze spoznianiem sie do pracy ... W ogóle brak skomunikowania rano po 5. Tramwaj przyjeżdża autobus jest już parę merow za przystankiem..nie wiem jak w godzinach późniejszych Ale na 6.To ciężko się jedzie nie dość że o 3.wstaje to jezlszczre autobus sobie zeiewa i nie czeka na tramwaj. Mimo że były obietnice

      • 0 0

  • (1)

    Szkoda, że tak rzadko, ale lepsze to niż nic. Teraz jeszcze przywrocić 142 i 183 na dawne trasy i będzie ok.

    • 7 1

    • cieszylem sie ze 227 bedzie jezdzil czesciej.szkoda, ze akurat nie w tych godzinach co trzeba

      patrze, o zmieniaja 122-nie mogli zrownac go ze 126 o 1 minute.

      • 0 0

  • 174 (7)

    Durne zmiany w trasie 174 i całkowity brak korelacji rozkładu jazdy 174 z tramwajem nr 11, na który pasażerowie zdaniem ZTM mają się przesiadać. W rezultacie bezsensowne wydłużenie czasu przejazdu w stosunku do starej trasy o ok. 50 min.
    Pętla przy ul. Witosa totalne wygwizdowo, brak ochrony od wiatru, jesienią czy zimą oczekiwanie ponad 20 min. na tramwaj ( lub autobus ) w tych warunkach niewesołe.
    Aby się dostać do szpitali czy szkół na ul. Kartuskiej ze 174 trzeba się przesiąść 2 razy. Brak synchronizacji z innymi autobusami czy tramwajami wydłuża czas przejazdu o ponad 50 min.
    O warunkach jazdy zaś w zatłoczonych autobusach czy tramwajach lepiej nie wspominać ( w godzinach szczytu koszmar).
    A władze miasta dalej swoje. Jest dobrze, milczeć i korzystać jak każą. Albo pieszo lub wcale jak się nie pdodba.
    A urzędowi trolle zaraz napiszą, że trzeba było nie kupować domów czy mieszkań w tym rejonie.
    Tyle, że w najczarniejszych snach, nie można było przewidzieć, co nasza władza wymyśli i jak to zrealizuje.

    • 9 2

    • (3)

      Kompletny brak korelacji pomiędzy kursami 11 i 174! Na przykład w niedzielę rano 11-tka zajeżdża na pętlę na Chełmie o godz. 8:37, a 174 odjeżdża o 8:34!!! A wcześniejsza 11-tka przyjeżdża półgodziny wcześniej - o 8:07.
      Powrót z pracy w niedzielę rano nigdy nie był problemem, kiedy 174 odjeżdżał spod dworca albo spod PKS. Teraz jest ogromnym wyzwaniem - nie ma możliwości by zdążyć, jeśli się nie ucieknie z pracy 5 minut wcześniej, by złapać 6-tkę. A następny 174 - za 1,5 godziny. Albo 40-minutowy spacerek. I za co płacę 115 złotych? Gmina Kolbudy nie po to dopłaca do autobusu, by jej mieszkańcy chodzili na piechotę.

      • 0 0

      • (2)

        Dopiszę jeszcze - ludzie poukładali sobie życie zwracając uwagę na istniejącą komunikację- dorośli wybrali miejsca pracy i jej godziny, młodzież szkoły, starsi przychodnie, do których łatwo dojechać. Nie można ludziom rozwalać życia jedną nieprzemyślaną decyzją!

        • 1 0

        • bez zmasowanej akcji i zaangażowania rady dzielnicy.. (1)

          (a w waszym przypadku rady gminy), jakiś lokalnych stowarzyszeń szanse są niewielkie. Trzeba pisać maile do ZTM podpisane imieniem i nazwiskiem oraz adresem z racjonalnymi argumentami. Samo pisanie na forum niewiele zmieni. Im więcej osób będzie protestować i przedstawić racjonalne argumenty tym większa szansa, że będzie zmiana na lepsze. Niech zrobią chociaż dojazd do pętli na Siedlcach.

          • 1 0

          • tym bardziej...

            że sama zmiana pętli Chełm na pętlę Siedlce to nie są dodatkowe koszty. Pętla - widmo na Chełmie to porażka.

            • 1 0

    • Ja już pisałem nie raz.. puścić 174 do Dworca po trasie 118 od Przemyskiej przez Chełm i dwa problemy z głowy:
      - dojazd do Dworca
      - brak dublowania sie z tramwajami.
      Wcale nie bedzie jechał dłużej niż przez Kartuską..

      A za częstotliwość odpowiada Wójt Kolbud (musiałby dopłacać więcej do większej ilości kursów). Opcją byłoby zatem puszczenie kursów z Gdańska - skróconych np. do Czermińskiego i powrót do Gdańska, np jako 274 albo jako jakieś oznaczenie w legendzie w rozkładzie "kurs tylko do Czermińskiego".

      • 2 0

    • ewa

      Ta pętla na Chełmie to totalna porażka.Równie dobrze gdyby jej tam nie było.Ostatnio chciałam tam kupić bilet w okienku budynku.Niestety siedział tam zdziwiony ochroniarz,a z miny wyczytałam :czego tutaj!?
      Ktoś z góry wymyslił żeby 174 dojeżdżał tam nie wiadomo po co ,zamiast do Gdańska ?Tz ,wiadomo aby utrudnić życie mieszkańcom.Aby jakoś zagospodarować pętlę ,która pochłonęła sporo kasy .Byłoby głupio gdyby teraz nic tam nie zajezdzało.,prawda?.I na chybił trafił ,trafiło na 174 ,Jedyny autobus z południowych dzielnic jezdzący do centrum..Proponuje ,jesli to, z włodarzy ktoś czyta, rozebrac pętle na Chełmie i wykorzystać materiały z rozbiórki na pętlę u zbiegu Jabłoniowej.Chociaz nie bedzie tyle strat i sztucznego ruchu nikomu niepotrzebnego .

      • 8 0

    • Większość ludzi przesiada się na Przemyskiej, bo to zazwyczaj najkorzystniejsze rozwiązanie, a pętla na Witosa to totalna pomyłka! Myślę, że decydenci nigdy nie spróbowali przejechać się tą trasą, bo nikt mądry i doświadczony czegoś takiego by nie wymyślił!
      Ale najzabawniejsze, ze wszystkiego są dwa przystanki autobusowe na Płockiej (czasem się tam przesiadam, bo autobusie luźno i mała konkurencja ;) wsiadających) - w odległości 20 metrów - przed torowiskiem tramwajowym i przy nim! Nawet koń by się uśmiał! Na pewno żaden decydent "własnoocznie" tego nie oglądał!

      • 5 0

  • a z Wrzeszcza po 22.00 linie 122 i 227 nadal są chwilę przed autobusem 126 (4)

    którym wraca dużom osób z 2 zmiany i oczywiście nie wszyscy mieszkają we Wrzeszczu i potem czekaj w nocy na tramwaj który jest o wiele później i jedź naokoło, niech 122 ucieka minutę szybciej, a 227 5minut szybciej. puste.

    • 6 1

    • to jest nielogiczne i powinni je puszczac pozniej!zmiencie to (2)

      takiego asburdu jeszcze nie bylo, zeby autobusy jadace dalej jechaly chwile przed tym, ktory konczy trase wczesniej.

      • 0 0

      • zmieniali i zmieniali rozklady 122 i 227 (1)

        tylko niewiadomo komu. chyba logiczne, ze jak ludzi wracajacych z kokoszek z produkcji jest duzo i nalezaloby jednak o te kilka minut im dopasowac rozklad, po to sa chyba autobusy o ile sie nie myle? kiedys podjechalem autem i 122 i 227 jezdza puste, a ludzie kotezy wysiadaja kilka minut pozniej musza czekac. po co byly te zmiany? dla kogo?dla duchow?

        • 0 0

        • By układać rozkłady jazdy trzeba coś umieć, coś wiedzieć i potrafić myśleć! Proponuję, by układaczy rozkładów przesunąć do sprzątania przystanków!

          • 1 0

    • Nad rozkładami jazdy w naszym ZTM-ie to nikt nie panuje. Równie dobry ułożyłby szympans :)))

      • 0 0

  • (16)

    Głupota wygrała. Zamiast przyspieszyć tramwaje, dano autobusy, które będą rzadziej kursowały. Teraz czekam na protesty mieszkańców, że ciasnota w pojeździe i ludzie mdleją.

    • 127 217

    • Jedno jest pewne (5)

      Ty 167 do Centrum nie jeździsz...
      Więc dlaczego się wypowiadzasz w sprawie która cię nie dotyczy trollu

      • 79 32

      • (4)

        Jeżdżę i bardzo nie podoba mi się, że w weekendy będzie co pół godziny! Teraz jest co 20 minut + 168, więc można sobie wygodnie dotrzeć do Siedlec, a stamtąd tramwajem, który jeździ co chwila. Ale przecież "moje dziecko może się rozchorować podczas przesiadki" okazało się ważniejsze.

        • 36 55

        • Ciekawe czy gdybyś jeździł na wózku inwalidzkim, chodził o kulach albo prowadził wózek z dzieckiem to też byś tak lubił przesiadki na "wielkiej" i "szerokiej" pętli Siedlce.

          • 4 1

        • zobaczymy jak będzie..

          mi też się nie podoba, że zmniejszają częstotliwość kursowania167, ale to gorzkie żale pod adresem naszych decydentów. Chcieli pewnie ludziom podziękować za te protesty. Kiełbasa wyborcza jest, ale żeby nam nie zaszkodziła. Poza tym nie od razu nastąpią zmiany może dopiero po wyborach, bo to ma nastąpić w ciągu kilku tygodni....

          • 21 0

        • tramwaj co chwila nie jeździe tylko co chwila staje

          na światłach i na przystankach, które są co kilka metrów. Ale jak ktoś lubi tracić swój czas na wycieczki krajoznawcze i wystawanie na przystankach to proszę bardzo. Mi to nie odpowiada .Autobusy powinny kursować w trakcie szczytu częściej.Jak ktoś kiedyś jechał autobusami 167 168 rano to wie jak dużo ludzi lubi bezpośredni/szybki dojazd do celu

          • 61 4

        • Zauważ że skoro lubisz przesiadki...

          to nadal możesz je robić...
          Co to w ogóle za pomysł że z przesiadka lepiej niż bezpośrednio???
          A że rzadziej...szkoda...coś za coś...z dwojga złego wolę bez przesiadki...szczególnie zimo (tako siarczysto...suwalsko)

          • 64 14

    • przyspieszyć tramwaje to marzenie ściętej głowy (6)

      A ja się pytam jak chcesz przyspieszyć tramwaje???? jakieś turbodoładowanie?Tramwaj to nie jest Pendolino. jak wg tego zamysłu ma wyglądać to przyspieszenie??? Tekst w stylu "głupota wygrała" - jest poniżej jakiegokolwiek poziomu dyskusji, rzucać inwektywami potrafią tylko ludzie, którzy nie potrafią posługiwać się argumentami. To chyba dobrze, że ludzie jak uważają, że coś jest źle i nie funkcjonuje jak trzeba to protestują i dzięki temu można zacząć zmiany na lepsze. A co mają siedzieć stłamszeni?

      • 44 13

      • Odpowiedz (3)

        Tramwaj można przyspieszyć włączając mu zielone światło na skrzyżowaniach. Działa to w wielu miastach na zachodzie. Wszystko zależy od polityki miasta. Jest ona bardziej zielona, wprowadza się rozwiązania na niekorzyść transportu indywidualnego. Wystarczy spojrzeć na rozkład jazdy. Czwórka między przystankiem Siedlce a Paska ma minutę na przejazd między przystankami i zatrzymanie się na przystanku. Tory zostały prowadzone obok ulicy. Od Paskiej do Powstańców Warszawskich 2 minuty a do następnego przystanku Nowe Ogrody aż 3 minuty. Od przystanku Powstańców Warszawskich wjeżdża tramwaj na środek jezdni ulicy Nowe Ogrody. Sygnalizację świetlna można tak nastawić, że nie będą zakorkowane skrzyżowania a korki na Kartuskiej wydłużą się w stronę Siedlc. Można zablokować wjazd z Kartuskiej w Strzelecką dla kierowców z kierunku Siedlc i tramwaj przejedzie płynnie przez ten odcinek. Tak długo jak pierwszeństwo mają auta, miasto wspiera korki, bo coraz więcej ludzi rezygnuje z transportu publicznego.

        • 8 22

        • ale i tak nigdy nie dorówna szybkością autobusowi (1)

          • 18 2

          • dlaczego?

            Zakladajac, ze mialby tak samo czesto przystanki to przeciez w miescie nie moze jechac autobus szybciej niz 50kmph. Czy tramwaj ma jakies w tej kwestii ograniczenia?

            Co wiecej, tramwaj jedzie w zdecydowanej wiekszosci po swoich wydzielonych torach. Nie grzeznie w kazdym korku (tylko jeszcze ktos nie zrozumial, ze warto swiatla pod tramwaj ustawic).

            • 2 13

        • trochę może i zyska, ale rozpędzić to się nie rozpędzi - zaraz straci przez stawanie co kilka metrów na przystankach. Autobus i tramwaj to 2 odrębne środki lokomocji. Świetnie się uzupełniają, ale jak mamy ograniczony wybór to jest problem. Na trasie na Kartuskiej dobrze funkcjonowały razem. Wystarczy ustawić dobrze rozkłady jazdy nie wiem dlaczego jest z tym taki problem.....

          • 19 2

      • może likwidacja połowy przystanków? (1)

        • 14 23

        • to nie jest dobry pomysł w tym miejscu .Tam jest duża zabudowa mieszkalna (bloki, szkoła-liceum i pasaż- w tym zabudowa mieszkalna)-tam mieszka dużo ludzi,a poza tym autobus i tramwaj mają przystanki, które się nie pokrywają. Autobus ma przystanki znacznie dłuższe, więc likwidacja połowy tramwajowych przystanków by utrudniła dojazdy tym ludziom z tych terenów zabudowanych, bo musieliby niezłą trasę pokonywać pieszo. Poza tym przystanek tramwajowy od Siedlec w kierunku Piekarniczej jest stanowczo za długi powinien być przy węźle przesiadkowym Emaus. Tramwaj i autobus to dwa inne środki transportu na tym to polega, że tramwaj ma przystanki częściej i nie dorównuje autobusowym. Dlatego alternatywa jest konieczna

          • 27 4

    • (1)

      Nareszcie. Dziękuję za zaangażowanie!

      • 13 3

      • że niby trojmiasto.pl zaangażowało się?

        hehe, taaaaaaaaaa, to dzięki portalowi urzędnicy rozważają zmiany, aha

        • 2 6

    • Wygrali mieszkańcy ale tylko z powodu wyborów

      Gdyby za 2 tygodnie nie było wyborów to nic by się nie zmieniło, teraz to władzuchna kochana włazi ludziom w tyłki bez mydła, byle tylko na nich głosować. Dno den-cytując klasyka.

      • 21 17

  • A dojazdy autobusem 174 zrobiły się koszmarem! (2)

    - Po pierwsze nie dojeżdża na Siedlce, dokąd jeździł od zawsze - żeby dostać się na Kartuską konieczne są dwie (sic!) przesiadki.
    - Po drugie tłucze się długi, przegubowy autobus bezsensownie po Chełmie, zwiększając tamtejsze korki, bo mieszkańcy Chełmu korzystają z niego w znikomym stopniu
    - Po trzecie trasę skrócono, częstotliwości nie zwiększono!
    - Po czwarte dojazd z Otomina i zza Obwodnicy do Centrum jest jeszcze do zniesienia, lecz w stronę przeciwną jest koszmarem - polowanie przy pomocy tramwaju na autobus jeżdżący 1x na godzinę, a w dni wolne od pracy 1x na 1,5-2 godziny - to horror, zwłaszcza, ze tramwaje są bardzo niepunktualne i bardzo awaryjne, a awaria jednego tramwaju powoduje opóźnienie wszystkich następnych. Kończy się to nierzadko ucieczką autobusu i/albo długim wyczekiwaniem na którymś przystanku autobusowym na Chełmie, w pobliżu których nie ma żadnych "atrakcji", w których można by się w cieple przechować, a zima nadchodzi...

    Głosuję w Gdańsku, nie w Kolbudach...

    • 15 3

    • A ja się cieszę. (1)

      Od trzech lat jeżdżę 174 do roboty. Przy dworcu trzeba było toczyć walkę o miejsce siedzące, modlić się aby staruszki poszły w inną część pojazdu. Przy Hucisku już dziki tłum, oddychać się nie da nawet siedząc. Przy Tarasach już wchodziły różne, hałaśliwe elementy. Czasami komentujące wygląd nieletnich dziewcząt (choć na tym się kończyło, ale sam fakt).

      Teraz większość tych osób jest zbyt ciapowata, aby sobie poradzić ze 174. A ja już pierwszego dnia ustaliłem sobie jak nie spóźniać się do pracy. Mam miliony miejsc siedzących, a ludzie są cichutko. I grama piwa nie ma!!!!!!

      • 5 1

      • Tiaaaa, teraz przez ponad pół drogi jedzie w ścisku w tramwaju na stojąco i w smrodzie oraz wyczekuje na stojąco na przesiadce, chyba, ze na pętli na Chełmie - tam można sobie posiedzieć, ale za to długo!!!
        Piwa nie ma, bo lato się skończyło. Wróci z wiosną!

        • 0 1

  • Żałosne... (17)

    teraz pozostaje czekać na rządania pasażerów linii 183;142; 175 czy 174 przywrócenia kursów do centrum.Jeszcze trochę a okaże się,że tramwaje na "Morenę" sa zbędne bo leniwe społeczności nie mogą wstać 5 min .wcześniej.Pozostaje mieć nadzieję,że 167 zostanie skierowane do centrum przez Suchanino i Powstańców i autobusy nie będą smrodzić na Kartuskiej.

    • 41 193

    • Bo tramwaje na Morene są zbędne. Takie widzimisię urzędników i GW.

      • 1 3

    • A samochody to nie smrodzą??pełna ekologia (2)

      Masz jakaś awersję do autobusów??A czym ten kto to pisał jeździ??Dla mnie tramwaj na Morenę jest zbędny. Jak dla mnie to co było poprzednio było duuużo lepsze i wygodniejsze. I nie "5 minut",bo to absolutna bzdura. Policz sobie czas oczekiwania na dwóch przystankach i wleczenia się tym tramwajem. Tak to boli i kłuje w oczy, że mieszkańcom Gdańska udało się w końcu coś osiągnąć w tej sprawie.Od tych feralnych zmian jeździmy gorzej (jak bydło poupychani w tramwajach). Jakie masz pojęcie o dojazdach po tych zmianach?pewnie samochodem jeździsz....???

      • 38 4

      • Dla mnie kolego ty jesteś zbędny. (1)

        Powyżej odpisałem jednej gęsi z Moreny,nie będę się powtarzać. Mam nadzieję,że wreszcie komuś wystarczy konsekwencji na wprowadzenie planu "w centrum tylko tramwaje"!

        • 1 21

        • "w centrum tylko tramwaje".. coś a la "...ziemia dla ziemniaków.."etc...

          to rozmawiasz i pisujesz z gęsią z Moreny??Szacun, nie posiadam zdolności komunikowania się z ptactwem. Konsekwencja tego znakomitego planu pt "tylko tramwaje" to wzrost i to duży/odczuwalny liczby samochodów osobowych. A teraz nie chcę przeszkadzać w pasjonującej dyskusji z interlokutorem jakim jest gęś.
          ps. mniemam, że do ludzi nie zwracasz się per gęś. W końcu"Polacy nie gęsi....."

          • 16 1

    • Sama jesteś żałosna. (4)

      Morena była bardzo dobrze skomunikowana za pomocą autobusów. Ale znaleźli się postępacy i zrobili linię tramwajową.
      Wszystko było by ok gdyby tramwaj był uzupełnieniem i alternatywą dla istniejących połączeń autobusowych. Ale geniusze wymyślili, że jak jest tramwaj, to po co autobusy. Polikwidowali linie i spieprzyli dojazd ludziom z Moreny i Niedźwiednika.
      Bo tak na logikę, to po kiego grzyba tramwaj do PKM Brętowo? Tylko po to, żeby dowoził pasażerów na kolejkę? Przecież jeździły tam autobusy.
      Linia tramwajowa na Migowo ma sens tylko wtedy, gdy będzie przedłużona i pojedzie przez Jasień na Szadółki.
      Mieszkańcom Moreny były potrzebne tylko trzy zmiany.Pierwsza, to przedłużenie linii 129 do PKM Jasień, i przesunięcie rozkładu tej linii względem 127 o jakieś 5-10 minut. Druga to częstrze kursy linii 227. Trzecia to przesunięcie rozkładów jazdy linii 162 i 262 tak, aby nie jechały jeden za drugim.

      "bo leniwe społeczności nie mogą wstać 5 min .wcześniej." Nie chodzi o wstawanie 5 minut w te czy we wte. Chodzi o to, że było dobrze a jest gorzej.

      "Pozostaje mieć nadzieję,że 167 zostanie skierowane do centrum przez Suchanino i Powstańców i autobusy nie będą smrodzić na Kartuskiej."
      I ten cytat wszystko wyjaśnia. Szanowna pni mieszka na Kartuskiej i przeszkadza jej smrodzący autobus. Może dla jaśnie panienki całkiem zamknąć rush samochodowy na tej ulicy?

      • 63 7

      • Bo,droga idiotko z Moreny,miasto SŁUSZNIE postanowiło ograniczyć ruch smrodzących (a do nich w sumie zalicza się i autobus!) w

        Przyjęli bardzo słuszną opcję,że w centrum tylko tramwaje (co,rozszerzania strefy 30" nie zauważyłaś?! Blachosmrody też tępią!),tylko niestety wymiękli (jak w Warszawie) przed wyborami.

        • 0 19

      • 183 (1)

        Dokładnie. Zlikwidowanie 183 i 142 to kompletna klapa. Bo dlaczego autobus nie może jeździć po swojej starej trasie gdy z nową linią tramwajową pokrywa się tylko w nieznacznym stopniu.

        183 startuje z punktu A (Niedźwiednik), jedzie sam, przejeżdża przez punkt B, jedzie z tramwajem, a kończy w punkcie C. Do punktu D (Nowy Port) nie dojeżdża (tam jedzie tylko tramwaj).

        10 startuje w punkcie D (Nowy Port), jedzie sam, przejeżdża przez punkt C, jedzie razem z autobusem, kończy w punkcie B. Do punktu A (Niedźwiednik) nie dojeżdża (tam jedzie tylko autobus).
        '
        Schemat na dole powinien to wyjaśnić.
        '
        PUNKT A'''''''''''''''''''''''''''''''''PUNKT B''''''''''''''''''''''''''''''''''PUNKT C'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''PUNKT D
        Niedźwiednik''''''''''''''''''''''PKM Brętowo'''''''''''''''''''''''Targ Sienny (Dw. PKS)'''''''''Nowy Port
        183''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''10''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''183'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''10
        '
        o----------------------------8:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::8............................................o
        '''''''''''''''''''Linia bus'''''''''''''''''''''''''''''''''''Linia bus-tram''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''Linia tram
        '
        Jak widać trasy tych linii są jednak inne. Jadą ze sobą tylko przez chwilę.
        '
        To tak jak by porównać 136 i 116. Jadą gdzie indziej lecz przez pewien moment jadą razem (na Słowackiego). Na szczęście tych autobusów nam nie zabrali. Wtedy byłaby katastrofa.

        • 7 3

        • Problem polega na tym, że wspólny odcinek to w połowie nowo wybudowana linia tramwajowa, a pozostały odcinek 183 to jakieś 25% długości całej tej linii. Trzeba było jakoś uzasadnić budowę tramwaju

          • 7 0

      • Częstrze?

        • 5 9

    • żeby to było 5 min... ja obecnie mam +30 min wcześniej...

      • 8 0

    • Ta yhym marzyć każdy może

      Gdybym przy obecnym stanie komunikacji miałabym nią jeździć do szkoły na Oruni tzw. dolnej to zamiast o 6.30 wychodzić z domu (jak miało miejsce przed uruchomieniem pętli) to musiałabym wychodzić o 6 na autobus lub wcześniej żeby zdążyć zjechać na siedlce, przesiąść się, zjechać tram do centrum(obecnie pks) i dreptać na bramę wyżynną i wsiąść autobus. Na pewno nie jest to 5 minut i na pewno nie ułatwia życia. Na szczęście jestem szczęśliwą posiadaczką samochodu i za nic nie zrezygnowałabym z niego na rzecz obecnej komunikacji miejskiej. I w ten oto sposób(jazda samochodem zamiast autobusem) mogę spokojnie wyjechać o 6.50 by zdążyć zajechać po przyjaciółkę i zdązyć na lekcje.na 7.30

      • 5 0

    • Otóż to! Tamwaje na Morenę są zbędne. Ja o tym wiedziałam, jak tylko padł pomysł budowy tej trasy. Szkoda, że ty dopiero teraz to zauważyłeś. Niestety w magistracie pracując ludzie jeszcze głupsi i nadal tego nie widzą. Ba..projektuja kolejne nowe trasy tramwajów.

      • 3 3

    • Bo są zbędne i uruchomione na siłe.

      Od początku zastanawialem się jaki jest cel tych tramwajów.

      • 14 2

    • Gł*up*ia gęś!

      Od kiedy zamiana bezpośrednich połączeń na bezsensowe przesiadki jest wygodniejsza? Komunikacja miejska ma dowozić sprawnie, wygodnie i w jak najkrótszym czasie z miejsca zamieszkania do miejsca docelowego. Tylko wtedy ma sens! Komunikacja jest dla mieszkańców a nie dla poprawiania samopoczucia niedowartościowanym urzędasom!

      • 21 2

    • ...?

      tumanie ma byc jak było
      nikt nie jest keniwy,pomyl o ludziach starszych.ktorym trudno o przesiadke,tumanie

      • 15 4

    • ....Rządania ? (1)

      ups )

      • 29 0

      • Jedne społeczności leniwe,a inne pisać nie potrafią

        • 24 3

  • dziś 167, jutro reszta autobusów!

    Nie składajmy broni mieszkańcy Kiełpinka, Karczemek itp.!!

    • 7 2

  • WAS wkurzają te tramwaje, a mnie wkurza ta durna myśl robienia dziury pod Pachołkiem. Po co komu jakaś "droga zielona", Przecierz to g--wno przegrodzi dotarcie do hali sportowej zwanej dalej ERGO ARENA. Parkingi będą po jednej stronie tej drogi a hala po drugiej stronie tej drogi. I co wy o tym myślicie. Ja też nie chcę aby tu się kręciły jakieś dodatkowe auta. Właśnie tu jest potrzebny tramwaj. Kiedyś jeździł do Sopotu, więc i teraz można było by go skierować pod ERGO ARENĘ i podłączyć go do pętli w JELITKOWIE a dalej pod PGE ARENA i basta. Wilk syty i owca cała. NATOMIAST OSOWA niech się kręci przez NOWĄ SŁOWACKIEGO.

    • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane