- 1 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (95 opinii)
- 2 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (85 opinii)
- 3 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (61 opinii)
- 4 Mieczysław Struk wybrany na marszałka (58 opinii)
- 5 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (416 opinii)
- 6 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (955 opinii)
Bardziej komfortowa jazda po zakończeniu remontu mostu w Sobieszewie
Gotowy most w Sobieszewie nad Martwą Wisłą.
Kończą się problemy komunikacyjne mieszkańców Wyspy Sobieszewskiej. Drogowcy zakończyli w tym tygodniu naprawę przęseł mostu pontonowego prowadzącego na wyspę. Utrzymanie tej przeprawy, a także okazjonalne uruchamianie sąsiedniego promu kosztuje rocznie ok. 800 tys. zł.
Kierowcy podczas remontu mostu w Sobieszewie musieli korzystać z sąsiedniego promu.
Jednak dzięki remontowi podniesiona została dotychczasowa nośność mostu z 10 do 30 ton. Most zyskał nową, stalową nawierzchnię. Zastąpiła ona mocno zużytą jezdnię wykonaną z desek.
Wraz z tymi pracami zostało naprawionych osiem przęseł nowego mostu. Każde z nich składa się z typowych elementów mostu składanego oraz indywidualnie zaprojektowanych belek poprzecznych oraz elementów przegubowych.
Bez zarzutów działa też uchylne skrzydło mostu posadowione na pontonie wyposażonym w silnik elektryczny, dzięki czemu żeglarze i statki białej floty mogą bez problemu pokonywać przeprawę.
Dlatego zakończenie prac przeniesiono z 30 czerwca na 30 września. Opóźnienia jednak udało się ostatecznie zmniejszyć.
- Zgodnie ze zgłoszeniem wykonawcy, rezygnujemy z planowanych zamknięć całodobowych mostu, przewidzianych w dniach 16-19 września - informuje Izabela Jaworska, szefowa Działu Inwestycji ZDiZ prowadzącego roboty.
Dalsze prace odbywać się będą przy otwartej przeprawie, choć w niektórych momentach konieczne będzie wprowadzenie ruchu wahadłowego.
Choć po remoncie most wygląda znacznie solidniej, a jazda po nim jest znacznie bardziej komfortowa, to wciąż sam obiekt i ruch na nim sterowany jest ręcznie. Brakuje na nim nadal m.in. automatycznie opuszczanych szlabanów, automatu do unoszenia i opuszczania klap przy obracanym pontonie. Dziś przy moście pracują nawet cztery osoby, które dodatkowo w razie awarii przyprawy uruchamiają sąsiedni prom. Koszt roczny takiej obsługi to wydatek 800 tys. zł.
Przypomnijmy, że gdański Zarząd Dróg i Zieleni posiada projekt budowy mostu zwodzonego w Sobieszewie. Jego realizacja jest wstępnie planowana na lata 2014-2020 i potrzeba na nią ok. 75 mln. Władze samorządu województwa - także wstępnie - zgodziły się dołożyć do inwestycji 40 mln zł.
Tak ma wyglądać nowy most na Wyspę Sobieszewską.
Na czas zamknięcia, uruchomiony zostanie prom linowy (dla pojazdów o całkowitej masie własnej do 3,5 tony). Objazd dla samochodów cięższych - przez Przejazdowo-Cedry Małe-Świbno.
Miejsca
Opinie (87) 1 zablokowana
-
2013-09-14 11:11
Zadziwiona Europa
wykorzystano elementy mostów z Unry
- 4 1
-
2013-09-14 10:25
Teraz o błędzie konstrukcyjnym.
Po obu stronach mostu podniesiono kratownice boczne,mają około 2 metrów wysokości.Przez co autobusy muszą trzymać się z boku tych konstrukcji z powodu możliwości urwania lusterek.W tym momencie nie miną się dwa autobusy na moście.Jeden autobus jedzie a drógi stoi i blokuje most - lipa.
- 5 1
-
2013-09-14 08:49
A światła, które miały zniknąć są nadal...
... i nadal źle działają...
- 1 0
-
2013-09-13 14:18
dziękujemy Bobowi Budowniczemu za remont! (5)
kiedy następny?
- 57 5
-
2013-09-14 08:34
remont trwa tak długo
że już nawet zapomniałem że sie zaczął
- 1 0
-
2013-09-13 16:36
(1)
jeszcze jesienia:)
- 7 1
-
2013-09-13 18:54
w TVN!! :D
- 1 2
-
2013-09-13 16:09
Jak to kiedy. W następnym sezonie letnim.
- 10 0
-
2013-09-13 14:49
Jaki Bob ??? Chyba budyń od mieszkań komunalnych
- 5 4
-
2013-09-13 16:05
(1)
Chcemy TUNELU zamiast tego złomu nazywanego mostem.
- 10 0
-
2013-09-14 02:48
Choć to drogie rozwiązanie, to w tym miejscu wyjątkowo praktyczne. Ruch jaki panuje na wodzie i lądzie wymaga rozwiązania, gdzie obie drogi nie będą z sobą kolidować. Mieszkam przy centrum, ale doceniam wyspę sobieszewską jako unikatową dzielnice Gdańska i nie popieram jej zaniedbywania!
- 2 0
-
2013-09-14 02:20
nowy most po remoncie petarda
tylko rowerzyści muszą uważać by nie wpaść w wzdłużne przerwy konstrukcyjne mostu.
- 0 0
-
2013-09-13 14:17
Czy kwota przeznaczona na ECS (9)
starczyła by na wybudowanie tam nowego mostu?
- 162 9
-
2013-09-13 14:47
(4)
koszt budowy ECS to wg google 300mln pln a koszt budowy mostu wg artykułu to 80mln pln. Wykonaj działanie matematyczne i sam sobie odpowiedz.
- 22 3
-
2013-09-13 15:25
(3)
To jeszcze sprawdź sobie w tym google ile z tych 300 mln wykłada Gdańsk. Nie jest wcale powiedziane, że tak samo proporcjonalnie duże dofinansowanie dostałaby budowa mostu, chociaż akurat Gdańsk dobrze się stara o dotacje unijne.
- 7 16
-
2013-09-14 01:25
i ile bedzie wydawał co roku...
- 3 0
-
2013-09-13 17:48
(1)
Masz rację. Ale niestety dla większości mieszkańców jest to już za trudne do przeanalizowania..
- 3 9
-
2013-09-13 22:06
Ale dokładać do tego zardzewiałego bubla już Unia nie będzie, tylko my z podatków.
- 8 0
-
2013-09-13 14:22
Oczywista, że by wystarczyła..... (1)
I sporo by jeszcze zostało, a tak to mamy ohydne "cóś" co będzie generowało straty po kilkanaście milionów rocznie......
- 54 2
-
2013-09-13 22:58
Rozumiem, że most mał być dofinasowany z "Kultura i dziedzictwo kulturowe"?
Bo tak się nazywa ten program... Nie kumam tych co mówią ile się wydaje na ECS jak prawie połowa kasy idzie z programu przeznaczonego na kulturę, muzea i inne d*perele.
- 6 9
-
2013-09-13 14:26
z palcem...
wiadomo gdzie. Nawet na dwa mosty.
- 23 0
-
2013-09-13 14:22
w żadnym wypadku
- 32 3
-
2013-09-14 00:34
Posluchajcie muzyczką w tle nowego mostu!
- 2 0
-
2013-09-13 23:09
Urzędasy zlećcie wybudowanie mostu za 35 mln wraz z projektem
zobaczycie ile firm się chętnie zgłosi za taką kasę a nie własne wymysły nieuków
- 2 0
-
2013-09-13 23:07
dlaczego w Gdańsku buduje się najdrożej
w Świnoujściu wybudowano most dwujezdniowy o długości 800 m za 120 mln. Tu mostek ma długosć 100 m
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.