• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Baterie i silniki z Mevo wystawione na sprzedaż

Krzysztof Koprowski
15 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Choć system Mevo nie działa już kilka lat, zdaniem OMGGS elementy wystawione na sprzedaż są w dobrym stanie technicznym. Choć system Mevo nie działa już kilka lat, zdaniem OMGGS elementy wystawione na sprzedaż są w dobrym stanie technicznym.

Zdemontowane z rowerów Mevo baterie i silniki zostały wystawione na sprzedaż. Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot oczekuje, że uda się sprzedać te elementy odpowiednio po 220 i 480 zł netto za sztukę. Zdaniem stowarzyszenia sprzęt jest w dobrym stanie i nadaje się do ponownego wykorzystania.



Czy uda się znaleźć kupca na elementy z rowerów Mevo?

Na sprzedaż Obszar Metropolitalny wystawił dokładnie 1000 sztuk baterii i 1000 sztuk silników, które zostały zdemontowane z rowerów Mevo w ramach przekształcenia jednośladów na rowery tradycyjne (bez wspomagania elektrycznego).

Silniki i baterie były w użytku tylko przez kilka miesięcy - od kwietnia do października 2019 r., zaś potem trafiły do magazynów. Jednak zdaniem stowarzyszenia nadal nadają się do ponownego wykorzystania według pomysłu potencjalnego nabywcy (nabywców).

- Urządzenia były przechowywane w zamkniętych i ogrzewanych pomieszczeniach. W tym czasie baterie były ładowane, aby nie straciły swoich parametrów. Według analiz, jakie przeprowadził dla nas Instytut Maszyn Przepływowych, baterie są "zdrowe", a ich pojemność jest nadal większa niż wartość znamionowa. Co oznacza, że mogą być ponownie wykorzystanie np. jako elementy magazynów energii - mówi Alicja Mongird, rzecznik stowarzyszenia OMGGS.
  • Specyfikacja baterii wystawionych na sprzedaż.
  • Specyfikacja silników rowerowych wystawionych na sprzedaż.

Nietypowe rozwiązania zastosowane w bateriach



W specyfikacji silników czytamy, że posiadają widoczne oznaki korozji, ślady użytkowania (rysy) oraz zużyte zębatki. Ich moc znamionowa to 250 W, napięcie pracy 36 V, zaś maksymalny moment obrotowy 80 Nm.

W zakresie akumulatorów są to ogniwa litowo-jonowe o pojemności 375 Wh i napięciu pracy 36 V. Baterie posiadają nietypowy typ złącza oraz blokadę ładowania, która wymaga specjalnego oprogramowania. Stowarzyszenie nie oferuje jednak ładowarek ani oprogramowania na sprzedaż.

- Spółki NB Tricity oraz Nextbike Polska wbrew treści umowy nie przekazały licencji na oprogramowanie służące do zarządzania systemem rowerowym Mevo. Ładowarki nie były natomiast własnością OMGGS. Dla rzeczoznawców i analityków nie był to jednak problem. Potrafili oni te baterie obsłużyć i ocenili, że nie powinien to być problem dla potencjalnych nabywców - przekonuje rzecznik stowarzyszenia.

480 zł netto za silnik oraz 220 zł netto za baterię



Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot oczekuje, że uda się sprzedać każdy silnik za kwotę co najmniej 480 zł netto sztuka oraz baterię za kwotę 220 zł netto sztuka.

Zainteresowane podmioty mogą składać swoje oferty do 24 czerwca, zaś do 17 czerwca, po wcześniejszym umówieniu, możliwe jest obejrzenie sprzętu bezpośrednio w siedzibie stowarzyszenia.

Miejsca

Opinie (223) 8 zablokowanych

  • Nooo tak więc ten....

    "Baterie posiadają nietypowy typ złącza oraz blokadę ładowania, która wymaga specjalnego oprogramowania. Stowarzyszenie nie oferuje jednak ładowarek ani oprogramowania na sprzedaż."

    I tyle w temacie ten kto miał zarobic to zarobil a teraz zwykła pokazówka bo jest nowy prezes , a stary jest teraz vice :)

    • 19 0

  • Wy urzędnicy to macie 1 mózg na 5

    • 13 0

  • policzyli ile bedzie kosztowac utylizacja to chca wcisnac ludzia haha bateria nie do naladowania bez rozbierania, a jak komus sie zapali przy rozbieraniu to kogo oskarzyc? to jest temat dla Brukseli o niegospodarnosc miasta.

    • 11 1

  • Prawdziwe pieniądze robi się na dużych słomianych inwestycjach.

    • 11 0

  • Nagrody były przekazane, a

    teraz niebieskie rowerki rozdrapywane

    • 9 0

  • A kiedy będzie można kupić baterie i silniki z Mevo 2?

    I czytniki z kasowników biletów Fala?

    • 12 1

  • Teraz sprzedaja za grosze

    A za rok dwa gdy ruszy cos podobnego do Mevo miasto wywali gruby pieniadz za te podzespoly. No ale w trojmiescie nic nie jest logiczne.

    • 7 1

  • Jak baterie będą po 50 brutto

    To kilka kupię

    • 8 0

  • A beknie ktoś za takie marnotrawstwo funduszy publicznych?

    Żarcik taki.

    • 12 0

  • Jako elektromechanik dawno tak absurdalnej decyzji nie widziałem

    To jest dewastacja !Elektryczny rower został zaprojektowany i wykonany jako elektryczny razem z osprzętem,sterowaniem i ładowaniem!Jako fachowiec jestem komplet zamontować w moim rowerze i odblokować akumulator, choć nie będzie to łatwe i zajmie mi to masę czasu!Stary mocno przeceniony rower elektryczny bym kupił tego już nie za dużo roboty!Ps proszę redakcję dowiedzieć się kto z nazwiska podjął taką dziwaczną decyzję bo to jest ,,niegospodarność"delikatnie mówiąc!

    • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane