- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (135 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (243 opinie)
- 3 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (36 opinii)
- 4 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (137 opinii)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (31 opinii)
- 6 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (60 opinii)
Będą buspasy na Trasie Kwiatkowskiego
Gdynia ogłosiła przetarg na poszerzenie Trasy Kwiatkowskiego od płk. Dąbka do Unruga. Dzięki temu znamy szczegóły inwestycji, którą zapowiadaliśmy przed miesiącem. Zwycięzca będzie miał rok na wykonanie prac.
- Prace projektowe pozwoliły przygotować rozwiązanie, które sprosta dynamicznemu rozwojowi aglomeracji miejskiej w tym kierunku. Inwestycje zrealizujemy kompleksowo wraz z całościową przebudową infrastruktury podziemnej, w tym kanalizacji deszczowej - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. - Zależało nam na wsparciu transportu publicznego - w ramach tego na ulicy Kwiatkowskiego pojawią się buspasy - a także na połączeniu kolejnych elementów: zwiększenia jakości transportowej przy jednoczesnym stworzeniu przestrzeni bezpiecznej i przyjaznej dla mieszkańców dzielnic - dodaje.
Inwestycja dla wszystkich uczestników ruchu
Dlatego też, oprócz czterech pasów, obok pojawi się 2,5-metrowej szerokości droga rowerowa, wyremontowane zostaną także chodniki po obu stronach trasy, a całości dopełni przebudowane skrzyżowanie z ul. Podgórską oraz oświetlenie LED.
- Rozbudowa ulicy Kwiatkowskiego, wiadukt drogowy w ciągu ulicy Puckiej, stworzenie nowego układu drogowego przy ul. płk. Dąbka - to inwestycje, które zmienią oblicze dzielnic północnych w obszarze komunikacyjnym i znacząco wpłyną na komfort życia mieszkańców. Połączenie wszystkich zaplanowanych prac pozwoli na osiągnięcie efektów, które będą zauważalne dla wszystkich uczestników ruchu - podkreśla Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Na oferty wykonawców miasto czeka do 10 listopada. Zwycięzca będzie miał maksymalnie rok na wykonanie prac. Przez kolejny rok będzie też odpowiadał za pielęgnację trawników przy drodze.
Miejsca
Opinie (243) 6 zablokowanych
-
2020-10-08 07:42
a Opat? (1)
Wszystko wymienione a o przedłuzeniu obwodnicy na Cisowej dalej cisza. Dobrze ze bedzie wyremontowana Kwiatkowskiego bo tam jest dramat i ze bedzie tunel na Puckiej bo sa mega korki ale jak odkorkowac Rumie i sasiadujaca z nia Cisowa?
- 16 0
-
2020-10-08 12:16
Przydałaby się ta droga. korki sa dramatyczne w godz szczytu na ul. Morskiej i Sobieskiego. Wszystko zresztą jest skorkowane w pobliżu bo jest jedna przelotówka
- 1 0
-
2020-10-08 07:37
Droga Czerwona i Opat (1)
Pisza ze remont Kwiatkowskiego i tunel na Puckiej a ciagle nie ma w planach drogi Opat na ktora tyle lat czekaja mieszkancy Chyloni ,Cisowej,Rumi i Redy...
- 17 1
-
2020-10-08 12:14
Coś niby miało się dziać w spr Drogi Czerwonej ale nie chcę wprowadzać w błąd. Dobrze by było gdyby powstała bo tiry nie musiałby wjeżdżac na estakadę. Zmniejszyły by się korki i byłoby bezpieczniej
- 4 0
-
2020-10-08 12:08
A ul. Janka Wiśniewskiego dalej nie jest naprawiona
Odkąd ta droga na stosunkowo krótkim odcinku została rozmyta po deszczach w czerwcu 2019 roku, nic się tam nie dzieje. To jakaś kompletna kpina żeby tego szybko, góra w dwa tygodnie nie naprawić.
A tak postawiono barierki, płotki i nic się nie dzieje (może dlatego że nikt tego z estakady nie widzi i urzędnicy olewają ten temat). Autobusy i inne auta muszą jeździć objazdem. Jak długo będzie to jeszcze trwało? Proponuję aby szanowna redakcja zajęła się tym tematem...- 8 0
-
2020-10-08 07:47
(4)
Sens i korzyść dla wszystkich byśmy mieli gdyby były po dwa, zwykle pasy + 1 buspas, który rano byłby czynny w kierunku centrum, a popołudniu odwrotnie.
- 28 6
-
2020-10-08 12:04
dokładnie
popieram, taka zmiana nic nam nie da, nie ułatwi powrotu z pracy do domu i rannej podrózy, chyba Ci co decydują nie jeżdzą tą trasą
- 1 2
-
2020-10-08 08:35
tak się nie da (2)
Autobus ma przystanki na tym odcinku po obu stronach
- 1 1
-
2020-10-08 08:49
(1)
Prawda, to prościej po 2 pasy w każdą stronę i 2 bus pasy :)
- 1 1
-
2020-10-08 09:22
to by było super, ewentualnie, ten środkowy pas (zmienny) dla samochodów, o ile kerownycy się nie potną takim rozwiązaniem...
- 2 0
-
2020-10-08 10:00
glaby kapusciane pisowskie (2)
po 1 . nieumiejetnosc czytania i dezinformacja sa u Was na porzaku dziennym wiec przedstawie jak dzieciom w przedszkolu.
Trasa Kwiatkowskiego bedzie miala 2 pasy na dol. 2 buspasy i nawet trase rowerowa przewidziana w projekcie.
czy tak trudno to zrozumiec?? czy czytac nie umiecie durnie bez szkoly?- 2 15
-
2020-10-08 12:00
czytanie ze zrozumieniem
'oprócz czterech pasów' czyli pas w górę, pas w dół, buspas w górę i buspas w dół a nie 2 pasy na dół
- 5 0
-
2020-10-08 11:53
....
Wez cos na uspokojenie
- 5 1
-
2020-10-08 11:35
no wreszcie czekam 30 lat (1)
jest szansa ze dożyję. Byle zrobili to porządnie, bo ten kawałek skrzyzowania z Płk. Dabka spartolili: wąskie pasy, ostre zakrety, gdzie autobus zeby wyjechac z zatoczki musi siła rzeczy wjechac na chodnik. A gdyby spadł śnieg to wogóle droga się zwęzi i bedzie trudno się minąć.
- 7 3
-
2020-10-08 11:58
nic nie spartolili. jest pieknie i nowoczesnie. pasy namalowane szeroko i widocznie. zakrety jak to ...zakrety - na ogoł sa 'ostre'. nikt nie wjezdza na chodnik a...snieg, gdy spadnie to zwezi droge...noc coz - fizyka, mam nadzieje ze wspolczynnik termokurczliwosci drogi w funkcji ilosci opadu sniegu jest w miare niski i gdy w koncu tej zimy spadnie to nie scisnie samochodow. Pozdrawiam Cie - Aga.
- 0 2
-
2020-10-08 11:58
Chora decyzja
Dwa buspasy w górę i w dół? W jakim celu ? Rozumiem w górę, ale w dół buspas jest niepotrzebny zamiast tego dać dodatkowy pas drogowy w górę. Sytuacja przedstawiona w artykule kompletnie nie wpłynie na zmniejszenie korków w tamtym rejonie. Czy ktoś w władz miasta chociaż trochę myśli ???
- 7 1
-
2020-10-08 09:16
Ważnym elementem rozwiązywania problemów komunikacyjnych północnych dzielnic Gdyni (1)
jest stworzenie połączenia PKM do Oksywia/Obłuża a także poważne potraktowanie projektu połączenia zwodzoną kładką pieszo-rowerową ulicy Admirała Wagi na Oksywiu z placem Gombrowicza w bezpośredniej bliskości Muzeum Emigracji i dalej atrakcyjną cyklostradą do Placu Kaszubskiego. Pisanie o tym, że poszerzenie ulicy rozładuje korki ma tyle sensu co teza, ze popuszczanie pasa przyczyni się do przezwyciężenia objawów nadwagi lub otyłości.
- 8 3
-
2020-10-08 11:47
Są zwodzone mosty na motławie, gdzie ruch białej floty jest większy jak w Gdyńskim porcie, więc tym bardziej jest to świetny pomysł. I takie rzeczy powinny być w budrzecie obywatelskim, a nie śmieszne siłownie dla emerytów, które w większości wypadków świecą pustkami, lub służą przedszkolakom za plac zabaw.
- 0 0
-
2020-10-08 09:11
(2)
Buspas w dół? Czy ktoś się tam z koniem na łby pozamieniał? Przecież w dół nigdy nie ma korków i ruch jest płynny! To już lepiej zostawić jeden pas w dół a zrobić 3 w górę (2 dla samochodów + buspas). Oj słabo ktoś tam myśli w urzędach, ale czego możemy się spodziewać skoro pensje marne i najbystrzejszym nawet przez głowę nie przejdzie pracować w budrzetówce.
Pozdrowienia dla miejskich planistów.- 11 3
-
2020-10-08 09:13
A może będą korki, jak się wszyscy wprowadzą do tych mieszkań nowych? (1)
Widzisz, problem z nielotnymi osobnikami jest taki, że atakują tych co myślą do przodu i mają większe rozeznanie w temacie
- 2 1
-
2020-10-08 11:43
Nie ma takiej możliwości, bo ruch na zjeździe w dół regulują światła na początku na górzeKwiatkowskiego. Nie ważne ile mieszkań się nabuduje w Kosakowie i okolicach skoro nie zielonym świetle i tak przejedzie ta sama ilość samochodów. To skrzyżowanie dopiero co zostało przebudowane, czyli przez kolejne 50 lat nie ma co liczyć na zmianę w tym miejscu. Z powyższego względu wynika, że jeden pas w dół w zupełności wystarczy. Ewidentnie widać, że pan wyżej nie wie o czym pisze.
- 2 0
-
2020-10-08 11:40
Każda wzmianka o jakiejkolwiek rozbudowie układu drogowego w tym rejonie miasta powinna zaczynać się od obszernego wyjaśnienia ze strony UM jakim cudem tam nie dojeżdża PKM czy też SKM.
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.