- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (165 opinii)
- 2 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (216 opinii)
- 3 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (108 opinii)
- 4 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (60 opinii)
- 5 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (460 opinii)
- 6 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (147 opinii)
Będą cztery hybrydowe pociągi dla Pomorza
Województwo Pomorskie chce zakupić cztery wieloczłonowe pociągi z napędem hybrydowym, czyli elektryczno-spalinowe. Szacunkowy koszt to ok. 98 mln zł. Dofinansowanie z Polskiego Ładu wyniesie 65 mln zł.
Hybrydowe pojazdy mogą okazać się niezbędne dla zapewnienia stabilności funkcjonowania kolejowego transportu publicznego na Pomorzu.
Elektryfikacja PKM na ukończeniu a na trasach PLK za kilka lat
Ma to związek z toczącą się modernizacją i elektryfikacją kilku linii kolejowych: 201 Kościerzyna - Gdynia, 214 Somonino - Kartuzy i 229 Glincz - Kartuzy. Prace prowadzone są na zlecenie spółki PKP PLK, a ich terminowość pozostawia wiele do życzenia. Elektryfikacja ma się tam zakończyć za kilka lat.
Wszystkie artykuły o elektryfikacji PKM i linii 201
Z kolei na ukończeniu jest elektryfikacja linii PKM. Wkrótce dojdzie zatem do sytuacji, że pociągi elektryczne po przejechaniu trasy PKM nie będą w stanie kontynuować jazdy w kierunku Gdyni lub Kościerzyny.
Wówczas, jak żadne inne, sprawdzą się pociągi o napędzie elektryczno-spalinowym.
65 mln zł z Polskiego Ładu
Więcej o parametrach tych pociągów i terminach ich dostawy będzie wiadomo po ukazaniu się postępowania przetargowego.
W planach zamówień publicznych na ten rok urząd marszałkowski zarezerwował 98 mln zł na zakup hybryd. Otrzymał na nie dofinansowanie z programu Polski Ład w wysokości 65 mln zł.
Pomorze stara się o 100 mln na pociągi i drogi
Dwa pociągi za 70 mln zł zamówione w zeszłym roku
W sierpniu zeszłego roku marszałek podpisał kontrakt na dwa elektryczne pociągi za 70 mln zł z opcją rozszerzenia zamówienia o kolejnych 29 składów.
Pojazdy mają dotrzeć na Pomorze w tym roku.
Opinie (191) ponad 10 zablokowanych
-
2023-03-11 15:46
Kiedy tiry na wagony ???
- 0 0
-
2023-03-11 15:44
Krok do przodu i trzy do tyłu !!!!!
- 0 0
-
2023-03-11 00:13
A co z SKM, Struku? (1)
- 3 1
-
2023-03-11 09:51
Pytaj PKP.
- 0 1
-
2023-03-10 15:48
Filozofia Marszałkowa jest dosyć pokrętna. (4)
Kupuje tabor który wydzierżawia PR-om, ale na podobny ruch względem SKM się nie decyduje. A przecież i tu, i tam, tacy sami mieszkańcy Pomorza jeżdżą. No ale cóż, PR-y bliższe sercu, wiadomo, rodzina.
- 3 4
-
2023-03-10 17:02
Doczytaj o problemach SKMki z zakupem przez SKM taboru (2)
- 1 2
-
2023-03-11 06:19
Doczytałem. I co z tego ma wynikać? (1)
Bo dla mnie tylko tyle, że Marszałkowo nie pali się pomóc z zapewnieniem finansowania, a mają bardzo prosty sposób - zawrzeć kontrakt przewozowy na 10 lat. Na linii 250 i tak nie będzie postępowań konkurencyjnych, więc w czym problem? Poza przerośniętymi ambicjami i brakiem realizmu oczywiście.
- 1 1
-
2023-03-11 09:51
I na 10 lat być skazanym na pasożyta jakim jest SKM?
Wolne żarty. Poza tym SKM chciało kupić składy na własność, a nie żeby kupił je Marszałek i im je wynajął.
- 0 0
-
2023-03-10 15:53
I żeby nie było,
finansowo wszystko można tak rozliczyć, żeby przewoźnik nie wziął ani jednej niezapracowanej złotówki.
- 1 2
-
2023-03-11 09:47
Chcialabym dozyc czasow ze u nas bedzie metro
- 1 0
-
2023-03-10 20:34
Nazwa województwo pomorskie, historycznie należy się dla woj. zachodniopomorskiego. Woj. pomorskie powinno nosić nazwę wschodnio-pomorskie, kaszubskie lub pruskie.
- 0 3
-
2023-03-10 07:04
Te wypasione pociagi kosztują mniej niż FALA. (4)
FALA Czyli drogi miś za 158 mln, który składa się z kasownikow I aplikacji. Przy czym w uzyciu jest już kilka aplikacji prywatnych niezawodnych, latami sprawdzonych
- 93 12
-
2023-03-10 07:45
(2)
Wystarczyłoby zamknąć rządową szczujnię na niecały miesiąc, a byłyby pieniądze na falę i jeszcze by zostało na darmowe bilety...
- 10 13
-
2023-03-10 12:10
No pewnie, bo Telewizja Polska może istnieć tylko gdy klaszczą rudemu jak dziesieć lat temu. (1)
- 6 4
-
2023-03-10 19:44
tvp to nic innego jak TV Russia
- 0 0
-
2023-03-10 07:10
100 kilka milionów
Połowa to pójdzie na wynagrodzenia dla elity tak zwanej. Ale faktycznie... Kasowniki i aplikacja :)
- 25 4
-
2023-03-10 19:13
A ja słyszałem, że z Polskiego Ładu korzystają tylko miasta tw. PiS- owskie, i co ? Cieszę się, że Gdańsk jest wreszcie PiS- owski, albo jak kto woli prawicowy.
- 2 1
-
2023-03-10 11:41
Stabilność transportu w woj. Pomorskim zapewni całkowita elektryfikacja wszystkich linii kolejowych. (7)
Hybrydy to tylko chwilowe i kosztowne odsunięcie problemu. A tak przy okazji. Kiedy w końcu korekta głupiej decyzji sprzed lat i przywrócenie połączenia kolejowego Gdańska ze Starogardem Gdańskim przez Skarszewy? Tym razem bezpośredniego? To co się dzieje na drodze Starogard - Gdańsk to jakiś horror
- 6 4
-
2023-03-10 11:54
Skarszewy? To już historia. (6)
Cytat:
"Jakiekolwiek szanse na reaktywację połączenia pogrzebała budowa autostrady A1, przecinającej linię nieopodal Żelisławek. W miejscu tym nie tylko nie wybudowano wiaduktu, ale również dokonano demontażu torów na tym krótkim odcinku. W 2008 roku torowiska zostały przez PKP nieodpłatnie przekazane samorządom gminnym, a te zdecydowały się na rozbiórkę torów. W 2008 roku rozebrano fragment między Kościerzyną a Skarszewami, natomiast w 2009 zdemontowano tory między Skarszewami i Pszczółkami."
W budynku skarszewskiego dworca jest m.in. klub seniora z mini muzeum.
Można zdjęcia pooglądać z czasów świetności linii.- 2 2
-
2023-03-10 12:11
No i co z tego? (5)
Robi się błędy i mądrzej jest błędy naprawiać niż udawać, że wszystko jest OK. A torowisko było w takim stanie, że i tak potrzebowało wymiany bo nie nadawało się dla zelektryfikowanej linii.
- 2 2
-
2023-03-10 12:28
(4)
Kto niby teraz wybuduje wiadukt na autostradzie, żeby droga przebiegała nad nowo wybudowanymi torami?
Taka sama sytuacja na linii kolejowej 229 Pruszcz Gdański - Łeba (przez m.in. Kartuzy, Sierakowice, Lębork).
Przez budowę drogi ekspresowej i demontaż przejazdu, wyjazd/wjazd do/od Kartuz już nie jest możliwy i nie ma opcji żeby przejazd odbudować.- 0 3
-
2023-03-10 13:58
Co Ty wymyśliłeś z tą linią 229? (3)
Nie najmniejszego problemu z jej ew. rewitalizacją.
- 2 0
-
2023-03-10 14:25
(2)
Nie ma problemu z rewitalizacją na odcinku np. Kartuzy - Sierakowice.
Z Lęborka w stronę Kartuz nic nie wyjedzie. Zlikwidowano przejazd drogowo-kolejowy i nie ma opcji, żeby w tym miejscu (na drodze ekspresowej) wybudować nowy przejazd - z powodu przepisów.
Na niektórych liniach kolejowych po których nie ma już śladu nawet podkładów, przy okazji remontów dróg zostawia się sam przejazd, w celu możliwości odbudowy linii w przyszłości.
Google Street View i adres: Abrahama 13, 84-351 Lębork
Kiedyś w tym miejscu były tory i przejazd.- 0 2
-
2023-03-10 18:33
Ekspresówka łącząca Lębork z Trójmiastem dopiero powstaje
A w planach jest wiadukt nad 229
- 2 0
-
2023-03-10 17:06
Od kiedy zwykła krajówka to ekspresówka?
Byłeś w ogóle kiedyś w Lęborku?
Idąc tym tokiem myślenia nie mógłby powstać przejazd na DK 20 w Żukowie.
Już pomijam fakt, że w tym samym Lęborku, na tej samej DK6, jakieś 200 metrów dalej jest świeżo odbudowany przejazd linii 237.- 3 0
-
2023-03-10 07:04
Moj region sie rozwija! (6)
Pomorze - to brzmi dumnie! Milego piatkeczku wszystkim moi mili!
- 7 15
-
2023-03-10 08:47
(2)
Nasz region jest na szarym końcu, jeśli chodzi o tabor do połączeń lokalnych.
- 10 0
-
2023-03-10 09:22
A w jakich województwach jest dobrze? (1)
- 2 6
-
2023-03-10 17:55
Np. Zachodniopomorskie, śląskie nie mówiąc już o mazowieckim...
- 0 0
-
2023-03-10 13:59
widać że nigdzie nie byłeś i nic nie widziałeś
- 2 0
-
2023-03-10 08:04
W tytule...."będą" (1)
w dalszej treści "chcą"....a będzie jak zawsze czyli ....chcieliśmy ale się nie udało! Nieudolność wszystkich "firm" łącznie z urzędem marszałka to zbieranina nieudaczników i dyletantów a nie, fachowców. W większości województw na torach jest nowy tabor....u nas "władza" przespała wszystkie rozdania unijnych środków.
- 7 5
-
2023-03-10 08:55
Glupoty piszesz
I to.na zamowienie
- 3 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.