- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (79 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (31 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (5 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (296 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (47 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (187 opinii)
Będą cztery hybrydowe pociągi dla Pomorza
Województwo Pomorskie chce zakupić cztery wieloczłonowe pociągi z napędem hybrydowym, czyli elektryczno-spalinowe. Szacunkowy koszt to ok. 98 mln zł. Dofinansowanie z Polskiego Ładu wyniesie 65 mln zł.
Hybrydowe pojazdy mogą okazać się niezbędne dla zapewnienia stabilności funkcjonowania kolejowego transportu publicznego na Pomorzu.
Elektryfikacja PKM na ukończeniu a na trasach PLK za kilka lat
Ma to związek z toczącą się modernizacją i elektryfikacją kilku linii kolejowych: 201 Kościerzyna - Gdynia, 214 Somonino - Kartuzy i 229 Glincz - Kartuzy. Prace prowadzone są na zlecenie spółki PKP PLK, a ich terminowość pozostawia wiele do życzenia. Elektryfikacja ma się tam zakończyć za kilka lat.
Wszystkie artykuły o elektryfikacji PKM i linii 201
Z kolei na ukończeniu jest elektryfikacja linii PKM. Wkrótce dojdzie zatem do sytuacji, że pociągi elektryczne po przejechaniu trasy PKM nie będą w stanie kontynuować jazdy w kierunku Gdyni lub Kościerzyny.
Wówczas, jak żadne inne, sprawdzą się pociągi o napędzie elektryczno-spalinowym.
65 mln zł z Polskiego Ładu
Więcej o parametrach tych pociągów i terminach ich dostawy będzie wiadomo po ukazaniu się postępowania przetargowego.
W planach zamówień publicznych na ten rok urząd marszałkowski zarezerwował 98 mln zł na zakup hybryd. Otrzymał na nie dofinansowanie z programu Polski Ład w wysokości 65 mln zł.
Pomorze stara się o 100 mln na pociągi i drogi
Dwa pociągi za 70 mln zł zamówione w zeszłym roku
W sierpniu zeszłego roku marszałek podpisał kontrakt na dwa elektryczne pociągi za 70 mln zł z opcją rozszerzenia zamówienia o kolejnych 29 składów.
Pojazdy mają dotrzeć na Pomorze w tym roku.
Opinie (191) ponad 10 zablokowanych
-
2023-03-10 09:48
Ciągle czytam, że pociągi "planują", "będą" "ogłaszają przetarg" "myślą nad koncepcją" (1)
A stare złomy jak jeżdżą tak jeżdżą. Nawet rzekomo biedne podkarpackie czy warmińsko mazurskie ma już nowoczesne pojazdy. Ludzie z reszty kraju traktują SKM jako skansen-ciekawostkę niespotykaną chyba już w żadnym innym regionie. Może trzeba więcej urzędników zatrudnić, to szybciej wymyślą jak porządnie zająć się wymianą taboru, bo zakup 2 z opcją 29 to kpiny z kontrahenta. Dobrze, że nie jednego z opcją stu...Poważny klient raczej kupuje minimum 10-20 z opcją kolejnych tylu.
- 7 1
-
2023-03-10 10:07
Państwowe SKM jest niepoważne
Marszałek natomiast co zapowiada, to kupuje
- 3 4
-
2023-03-10 10:02
Niepowinni dostac nawet jednego grosza z Polskiego ładu bo blokują miliardy od samego poczatku a te spalinowe szkodniki to jest (8)
Idealny przykład marnowania pieniedzy to własnie najpierw kupno PKMek spalinowych a dopiero pózniej elekrtyfikacja lini śmiali sie znas własnie najbardziej Niemcy!! Jak sie marnuje pieniadze mieszkanców!
Jedyne wyjscie to podziekoowac tym POwcom w Gdańsku na wyborach- 12 11
-
2023-03-10 10:06
Tyle razy było tłumaczone dlaczego nie było elektryfikacji , a ten uparcie swoje :)
- 4 4
-
2023-03-10 10:15
W sedno.samorzady i opozycja to dywersanci i sabotazysci.wrogowie ludu.rak ktory zżera nas od srodka a z rakiem sie nie (3)
Dyskutuje
- 3 8
-
2023-03-10 12:06
Mniej czerwonych pasków z TVP info dzbanku krużganku
- 4 3
-
2023-03-10 12:17
Jak bym słyszał towarzysza Wiesława przemawiającego do ciemnego ludu. (1)
- 4 0
-
2023-03-11 19:02
Takie czasy...
- 0 0
-
2023-03-10 12:14
Dla ciebie jedynym wyjściem jest udanie się do psychiatry może da ci lek na twoje kacperzenie.
- 4 2
-
2023-03-10 12:15
Nikos
Może PiS zmarnował miliony?Pomyślałeś o tym?
- 1 2
-
2023-03-10 12:19
Maże byś tak panie *niepowinny* popracował nad gramatyką?
- 1 0
-
2023-03-10 10:54
Prawidłowy nagłówek
Pociągi hybrydowe dla pol regio *
- 4 3
-
2023-03-10 11:41
Stabilność transportu w woj. Pomorskim zapewni całkowita elektryfikacja wszystkich linii kolejowych. (7)
Hybrydy to tylko chwilowe i kosztowne odsunięcie problemu. A tak przy okazji. Kiedy w końcu korekta głupiej decyzji sprzed lat i przywrócenie połączenia kolejowego Gdańska ze Starogardem Gdańskim przez Skarszewy? Tym razem bezpośredniego? To co się dzieje na drodze Starogard - Gdańsk to jakiś horror
- 6 4
-
2023-03-10 11:54
Skarszewy? To już historia. (6)
Cytat:
"Jakiekolwiek szanse na reaktywację połączenia pogrzebała budowa autostrady A1, przecinającej linię nieopodal Żelisławek. W miejscu tym nie tylko nie wybudowano wiaduktu, ale również dokonano demontażu torów na tym krótkim odcinku. W 2008 roku torowiska zostały przez PKP nieodpłatnie przekazane samorządom gminnym, a te zdecydowały się na rozbiórkę torów. W 2008 roku rozebrano fragment między Kościerzyną a Skarszewami, natomiast w 2009 zdemontowano tory między Skarszewami i Pszczółkami."
W budynku skarszewskiego dworca jest m.in. klub seniora z mini muzeum.
Można zdjęcia pooglądać z czasów świetności linii.- 2 2
-
2023-03-10 12:11
No i co z tego? (5)
Robi się błędy i mądrzej jest błędy naprawiać niż udawać, że wszystko jest OK. A torowisko było w takim stanie, że i tak potrzebowało wymiany bo nie nadawało się dla zelektryfikowanej linii.
- 2 2
-
2023-03-10 12:28
(4)
Kto niby teraz wybuduje wiadukt na autostradzie, żeby droga przebiegała nad nowo wybudowanymi torami?
Taka sama sytuacja na linii kolejowej 229 Pruszcz Gdański - Łeba (przez m.in. Kartuzy, Sierakowice, Lębork).
Przez budowę drogi ekspresowej i demontaż przejazdu, wyjazd/wjazd do/od Kartuz już nie jest możliwy i nie ma opcji żeby przejazd odbudować.- 0 3
-
2023-03-10 13:58
Co Ty wymyśliłeś z tą linią 229? (3)
Nie najmniejszego problemu z jej ew. rewitalizacją.
- 2 0
-
2023-03-10 14:25
(2)
Nie ma problemu z rewitalizacją na odcinku np. Kartuzy - Sierakowice.
Z Lęborka w stronę Kartuz nic nie wyjedzie. Zlikwidowano przejazd drogowo-kolejowy i nie ma opcji, żeby w tym miejscu (na drodze ekspresowej) wybudować nowy przejazd - z powodu przepisów.
Na niektórych liniach kolejowych po których nie ma już śladu nawet podkładów, przy okazji remontów dróg zostawia się sam przejazd, w celu możliwości odbudowy linii w przyszłości.
Google Street View i adres: Abrahama 13, 84-351 Lębork
Kiedyś w tym miejscu były tory i przejazd.- 0 2
-
2023-03-10 17:06
Od kiedy zwykła krajówka to ekspresówka?
Byłeś w ogóle kiedyś w Lęborku?
Idąc tym tokiem myślenia nie mógłby powstać przejazd na DK 20 w Żukowie.
Już pomijam fakt, że w tym samym Lęborku, na tej samej DK6, jakieś 200 metrów dalej jest świeżo odbudowany przejazd linii 237.- 3 0
-
2023-03-10 18:33
Ekspresówka łącząca Lębork z Trójmiastem dopiero powstaje
A w planach jest wiadukt nad 229
- 2 0
-
2023-03-10 12:03
Ewenement na skalę eurpoejską - sieć trakcyjna kończy się w szczerym polu
Tego nawet w Rosji nie ma.
A na Pomorzu jest, bo "towarzystwo pkp plk" z ul. Dyrekcyjnej 2/4 absolutnie nie ma pomysłu na elektryfikację pozostałych linii i jeszcze przez lata nie będzie miała.
A jak, nie daj Boże, rozgrzebią linię od Gdyni do Kościerzyny to pociągu tam przez 10 lat nie zobaczymy.
Te cztery hybrydy to tak na otarcie łez - może się uda. Może pojadą od Wrzeszcza do Kartuz.
Ale pod warunkiem, że Eugeniusz dogada się z Tureckim Kurierem, co bardzo wątpliwe!
Sprzedano obsługę PKM i nie oczekujmy rewelacji ze strony Patologii Regionalnej w Gdyni.- 10 2
-
2023-03-10 12:19
Kluczowe słowo z tego artykułu to chce. Gdybym ja tu zaczął pisać co ja chce kupić, to był powstała cała saga a nie artykuł.
SKM też zdaje się chce a na trasie wciąż pociągi retro.- 3 2
-
2023-03-10 12:34
Na początek proponuję wydłużyć kursy PKM do Gdyni Chylonia (3)
Przesiadki na połączenia regionalne i skm w kierunku Wejherowo Słupsk były by łatwiejsze i pasażerowie z Wielki Kack i Chylonia mieli by lepsze , szybsze połączenie bez konieczności przesiadki na Gdynia Główna.
Poza tym świetny pomysł z hybrydami.- 35 5
-
2023-03-10 14:00
Gdynia dopłaci, Gdynia będzie miała (2)
Ale czego chcieć od miasteczka, którego wkład w SKM jest na poziomie Pruszcza Gdańskiego
- 7 3
-
2023-03-10 15:04
Gdynia ma 7,60% akcji SKM, a Pruszcz Gdański 1,19%
Przy czym do Pruszcz Gdańskiego SKM nie kursuje od wielu lat...
- 6 1
-
2023-03-10 15:15
Wciąż te same kłamstwa?
Biorąc pod uwagę wielkość miast, wkład Gdyni jest większy niż Gdańska.
Dodajmy, że Gdańsk dostał już prezent w postaci PKM, obecnie rozbudowywanej - a w planach kolejna południowa nitka. Gdańsk nie dał na ten cel nawet złotówki, tymczasem Gdynia do swoich dwóch przystanków musiała dopłacić.
Równi i równiejsi.- 4 1
-
2023-03-10 13:32
Pytanie do znawców, nie żadna uszczypliwość (1)
Czy taniej i szybciej nie będzie jak te pieniądze pójdą na elektryfikację brakującego odcinka zamiast wydawać na pociągi które i tak pójdą później w odstawkę?
- 4 4
-
2023-03-10 14:02
Nie pójdą
Bo będzie można dzięki nim uruchamiać pociągi bezpośrednie Gdynia - Kwidzyn, Gdynia - Tczew - Chojnice czy Gdańsk - Hel
- 3 2
-
2023-03-10 13:33
Wiecie że nazwa województwo pomorskie, historycznie należy się dla woj. zachodniopomorskiego. Woj. pomorskie powinno nosić nazwę wschodnio-pomorskie, kaszubskie lub pruskie. Natomiast nazwa miasta Szczecin jest wadliwa, prawidłowa to Szczycin (numerologiczna liczba 44=8 czyli bogactwo). Najbardziej prestiżowy adres w Warszawie to Złota 44, bogaci chcą wierzyć że im to pomoże:)
- 1 4
-
2023-03-10 13:38
Na co nam nowe pociągi skoro są w Berlinie. (2)
- 4 8
-
2023-03-10 13:58
Kacper - wiem że dziś dziesiąty i masz okres, ale zmień płytę w końcu (1)
- 6 3
-
2023-03-10 14:55
Wypraszam sobie, to moje słowa.
Rafał Trzaskowski.
- 4 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.