• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą cztery hybrydowe pociągi dla Pomorza

bra
10 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (191)
Najnowszy artykuł na ten temat Są pieniądze na nowe pociągi dla Pomorza
Hybrydowe pociągi sprawdzają się na zachodniopomorskich trasach kolejowych. Hybrydowe pociągi sprawdzają się na zachodniopomorskich trasach kolejowych.

Województwo Pomorskie chce zakupić cztery wieloczłonowe pociągi z napędem hybrydowym, czyli elektryczno-spalinowe. Szacunkowy koszt to ok. 98 mln zł. Dofinansowanie z Polskiego Ładu wyniesie 65 mln zł.



Warto inwestować w hybrydowe pociągi?

Zarząd Województwa Pomorskiego podjął w czwartek decyzję o ogłoszeniu przetargu na zakup czterech pociągów o napędzie elektryczno-spalinowym.

Hybrydowe pojazdy mogą okazać się niezbędne dla zapewnienia stabilności funkcjonowania kolejowego transportu publicznego na Pomorzu.

Elektryfikacja PKM na ukończeniu a na trasach PLK za kilka lat



Ma to związek z toczącą się modernizacją i elektryfikacją kilku linii kolejowych: 201 Kościerzyna - Gdynia, 214 Somonino - Kartuzy i 229 Glincz - Kartuzy. Prace prowadzone są na zlecenie spółki PKP PLK, a ich terminowość pozostawia wiele do życzenia. Elektryfikacja ma się tam zakończyć za kilka lat.

Wszystkie artykuły o elektryfikacji PKM i linii 201



Z kolei na ukończeniu jest elektryfikacja linii PKM. Wkrótce dojdzie zatem do sytuacji, że pociągi elektryczne po przejechaniu trasy PKM nie będą w stanie kontynuować jazdy w kierunku Gdyni lub Kościerzyny.

Wówczas, jak żadne inne, sprawdzą się pociągi o napędzie elektryczno-spalinowym.

Od kilku lat hybrydy mają także Koleje Dolnośląskie. Od kilku lat hybrydy mają także Koleje Dolnośląskie.

65 mln zł z Polskiego Ładu



Więcej o parametrach tych pociągów i terminach ich dostawy będzie wiadomo po ukazaniu się postępowania przetargowego.

W planach zamówień publicznych na ten rok urząd marszałkowski zarezerwował 98 mln zł na zakup hybryd. Otrzymał na nie dofinansowanie z programu Polski Ład w wysokości 65 mln zł.

Pomorze stara się o 100 mln na pociągi i drogi Pomorze stara się o 100 mln na pociągi i drogi

Dwa pociągi za 70 mln zł zamówione w zeszłym roku



W sierpniu zeszłego roku marszałek podpisał kontrakt na dwa elektryczne pociągi za 70 mln zł z opcją rozszerzenia zamówienia o kolejnych 29 składów.

Pojazdy mają dotrzeć na Pomorze w tym roku.
bra

Opinie (191) ponad 10 zablokowanych

  • A modernizacja składów SKM kiedy? Toż to szescdziesiecioletnie eksponaty muzealne

    • 2 2

  • A czy w tych hybrydowych (2)

    pociągach, będą normalne ustępy?

    • 0 2

    • Będą - klapa elektryczna, muszla - spalinowa

      • 3 0

    • Będą, nienormalne

      • 0 0

  • Pociągi hybrydowe, (1)

    a ustępów brak. Więc, gdzie się można odlać, przez okno?

    • 1 2

    • Lej hybrydowo, we własne walonki.

      • 1 0

  • Przy takim kryzysie

    oni kupują takie małe ciuchcie...
    A ceny biletow odlatują tak jak nasza władza...

    Tylko gułag rządzącym napuści oleju do głowy.

    • 1 4

  • Cztery pociągi, szesnastu przewoźników

    Taryf sześćdziesiąt cztery (ale tak na serio to super informacja, zarąbiscie się jeździ tymi nowymi cichutkimi pociągami)

    • 1 3

  • Filozofia Marszałkowa jest dosyć pokrętna. (4)

    Kupuje tabor który wydzierżawia PR-om, ale na podobny ruch względem SKM się nie decyduje. A przecież i tu, i tam, tacy sami mieszkańcy Pomorza jeżdżą. No ale cóż, PR-y bliższe sercu, wiadomo, rodzina.

    • 3 4

    • I żeby nie było,

      finansowo wszystko można tak rozliczyć, żeby przewoźnik nie wziął ani jednej niezapracowanej złotówki.

      • 1 2

    • Doczytaj o problemach SKMki z zakupem przez SKM taboru (2)

      • 1 2

      • Doczytałem. I co z tego ma wynikać? (1)

        Bo dla mnie tylko tyle, że Marszałkowo nie pali się pomóc z zapewnieniem finansowania, a mają bardzo prosty sposób - zawrzeć kontrakt przewozowy na 10 lat. Na linii 250 i tak nie będzie postępowań konkurencyjnych, więc w czym problem? Poza przerośniętymi ambicjami i brakiem realizmu oczywiście.

        • 1 1

        • I na 10 lat być skazanym na pasożyta jakim jest SKM?

          Wolne żarty. Poza tym SKM chciało kupić składy na własność, a nie żeby kupił je Marszałek i im je wynajął.

          • 0 0

  • zakup nowych składów SKM z dotacji UE , czy kupujemy ? (1)

    W latach 1980-1985 dojeżdzałem SKM z Wejherowa do Gdyni do szkoły, teraz jest 2023 rok i kursuja te same składy SKM tylko po renowacji, 43 lata , całkowicie ucichło i nic sie nie mówi o kupnnie nowych składów SKM z dotacji Unii Europejskiej , nie pamiętam dokładnie ale była to bardzo duża kwota w EURO na zakup kilkunastu nowych składów SKM.
    Z opisu wiem że Urzad Wojewódzki nie ogłosił przetargu , potem mówiono że "kasa" przepadła ,Konfederacja wnosiła sprawe do NIK w sprawie utraty dotacji na zakup, chyba obwiniali Marszałka województwa za brak nadzoru .... moze gdzies sie pomyliłem , ale na jakim to jest etapie? Czy faktem jest że niektóre składy SKM mogą mieć ponad 40 lat ??
    Kupujemy nowe składy "czy już pozamiatane " sprawe wyciszono i ogromne pieniądze z UE przepadły ?

    • 3 1

    • Wiesz co, lepiej otwórz sobie piwko i popatrz na ładne panie w internecie. To o wiele mniej stresuje.

      • 2 1

  • A ja słyszałem, że z Polskiego Ładu korzystają tylko miasta tw. PiS- owskie, i co ? Cieszę się, że Gdańsk jest wreszcie PiS- owski, albo jak kto woli prawicowy.

    • 2 1

  • Nazwa województwo pomorskie, historycznie należy się dla woj. zachodniopomorskiego. Woj. pomorskie powinno nosić nazwę wschodnio-pomorskie, kaszubskie lub pruskie.

    • 0 3

  • A co z SKM, Struku? (1)

    • 3 1

    • Pytaj PKP.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane