- 1 Trójmiasto zbiera pomoc dla powodzian (313 opinii)
- 2 Znamy oceny policjantów z "WF-u" (80 opinii)
- 3 Zajrzeliśmy w zakamarki nowych spichlerzy (151 opinii)
- 4 Ojciec i syn na lotnisku przepracowali 60 lat (118 opinii)
- 5 Dlaczego tak łatwo puszczają nam hamulce? (554 opinie)
- 6 Tramwaj śmiertelnie potrącił mężczyznę (148 opinii)
Będą ograniczenia w testach Mevo? Trwają prace nad dwiema zmianami
Jeszcze w tym tygodniu Obszar Metropolitalny zamierza wprowadzić dwie kluczowe zmiany w zasadach korzystania z rowerów Mevo. Dostępność rowerów ma poprawić limit minut wypożyczenia roweru, a zapędy użytkowników do łamania regulaminu, np. jazdy w kilka osób jednym rowerem, mają ukrócić kary finansowe.
Zmiany nie byłyby konieczne, gdyby nie dwie grupy użytkowników.
Pierwsi - z rowerów służących do jazdy na krótkich dystansach - korzystają jak z prywatnego środka lokomocji, zamykając jednoślady w prywatnych piwnicach i garażach. Nie zdając roweru, ten jest wciąż niewidoczny dla innych użytkowników i zamiast służyć wielu osobom - służy jednej. Dość powiedzieć, że jeszcze w poniedziałek w systemie były widoczne rowery wypożyczone... w środę, 13 września.
Drugą grupą, która zmusiła urzędników do powzięcia radykalnych działań, są użytkownicy korzystający z jednego roweru w kilka osób. Ze zdjęć, jakie otrzymujemy w Raporcie od zeszłego tygodnia, wynika, że to głównie młodzi ludzie, jeżdżący w koszyku na kierownicy albo osłonie tylnego koła. To też kurierzy rozwożący jedzenie, a nawet osoby transportujące rowerem Mevo hulajnogi elektryczne. Z pewnością nie do takich celów przeznaczony jest rower miejski.
Po uszczelnieniu zasad takie obrazki mają być już mniej widoczne.
Będą limity i kary finansowe?
Obszar metropolitalny na zgłoszenia reaguje nakładanymi blokadami na konta niesfornych użytkowników. Skala zjawiska jest jednak na tyle duża i uciążliwa, że wraz z prawnikami i hiszpańskim operatorem urzędnicy już pracują nad kolejnymi zmianami.
Pod uwagę brane są dwa rozwiązania.
Pierwsze to dzienny limit minut przypadający na jedno konto użytkownika. Ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły, ale rekomendowany jest docelowy limit, jaki znajdzie się w miesięcznym abonamencie, a więc 60 minut darmowej jazdy rowerem elektrycznym lub 120 min rowerem bez napędu.
Drugim rozwiązaniem mają być kary finansowe za łamanie regulaminu. Tu też trwa dogrywanie szczegółów, a te mają być znane jeszcze w tym tygodniu i ogłoszone na konferencji prasowej.
Biorąc pod uwagę skalę problemów, ze zmianami nie ma na co czekać. A kontynuowanie testów w warunkach ekstremalnych, a nie rzeczywiście zbliżonych do tego, co nas czeka, nie ma najmniejszego sensu.
- Testy Mevo okazały się testem społeczeństwa. Testem, którego niestety nie zdaliśmy - napisał jeden z naszych czytelników.
Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo
Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.
Do dyspozycji mieszkańców będzie:
- 3099 rowerów elektrycznych
- 1000 klasycznych
- 717 stacji
Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny - 259 zł.
W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z:
- 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym
- 60 minut na rowerze elektrycznym
Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować:
- 20 gr na rowerze elektrycznym
- 10 gr na rowerze tradycyjnym
Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej:
- 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym
- 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym
Będzie można też korzystać z rowerów w taryfie 48 godz. za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-09-19 11:30
(39)
Należy natychmiast obciążyć wysokimi karami finansowymi wszelkich cwaniaków i kombinatorów!!! Kary powinny być naprawdę bardzo wysokie!!! Ograniczenie czasowe, w okresie testów, powinno być do 60 minut maksymalnie. Karać finansowo należy również wszelkich "rozwozicieli" jedzenia na zamówienie!
- 304 28
-
2023-09-20 09:20
Dlaczego
Jeżeli rozwoziciel jedzenia będzie płacił jak każdy inny użytkownik to dlaczego nie może korzystać? Nie niszczy tym roweru
- 0 0
-
2023-09-19 14:30
Powinni zacząc od kar za chwalenie sie głupotą bo limit 60minut jest smiesznie niski
- 0 0
-
2023-09-19 14:06
ledwo przyszedł już by aresztował.
rozważyłbym jeszcze : łamanie kołem, ciaganie końmi i wbijanie na pal.
a dla przykładu należy zacząć od ciebie.- 6 1
-
2023-09-19 13:28
A na jakiej podstawie chcesz ich karać? (2)
Nie złamali żadnego punktu regulaminu, a te co zostały złamane mają określone regulaminowo kary.
To jest zatrważające, że prawie wszyscy plusujący twój komentarz są za metodami iście stalinowskimi "ukarzemy bo tak", ignorując prawo, regulaminy i dorobek prawny ostatnich 2 tysięcy lat.
Ukarać należy tutaj przede wszystkim kolejny raz niekompetencję decydentów, urzędników i zarządców Mevo, który od ponad 10 lat swoją niekompetencję udowadniają na każdym kroku.- 13 3
-
2023-09-19 15:59
Klientowi zabrania się (...) korzystania z Usługi w celach komercyjnych.
Jeszcze jakieś pytania?- 3 1
-
2023-09-19 15:08
Dla tego regulamin zostanie zmieniony.
I zgodnie z nowym regulaminem będą kary.
- 3 1
-
2023-09-19 12:32
rozwoziciele (11)
Dlaczego rozwoziciele mają nie korzystać? Uczestnik Mevo jak każdy inny. Po testach gdy będzie płacił abonament to ze zwykłym plecakiem może jechać a z jedzeniem nie może? Karać należy ludzi, którzy dewastują i jeżdżą po 3 osoby. Osobiście wstydziłbym się jechać przez miasto w koszyku. Widocznie osoby z koszyka to "torby". Rowery w MEVO 1 po roku były mocno zniszczone. Szkoda by było za rok jeździć szrotami.
- 43 7
-
2023-09-19 14:37
dokladnie po pierwsze rowery sa za kase wszystkich jmieszkanców takze za ich kase!!Oni jadą do pracy wiec zgodnie z (1)
Maja takie same prawo korzystać z roweru jak inni .Ale tu chodzi o co innego Urzednik jest w tójmiescie szkodnikiem wiec chce jak najbardziej szkodzic mieszkancom
- 7 1
-
2023-09-20 10:45
Jakie jadą do pracy? Kurierzy, kurierzy rozwożący jedzenie nie jadą do pracy, tylko używaj mevo do wykonywania swojej pracy, a to spora różnica. Co innego jest jak Kowalski weźmie rower i podjedzie nim do pracy, a nawet kurier niech podjedzie 'do pracy' gdzie przesiądzie się na swój pracowy rower i będzie jeździł dalej. Ale nie że będzie używał mevo cały dzień do tego by rozwozić przesyłki. Naprawdę nie widzicie różnicy w jeżdżeniu do pracy, a pracowaniu na rowerze ?
- 2 0
-
2023-09-19 13:00
proste (7)
Rowery mają służyć potencjalnemu Kowalskiemu który potrzebuje rower od A do Z.
Jak użytkownicy GLOVO będą jeździć to raz dwa rozładują.
Rowery nie mają służyć w celach zarobkowych.
GLOVO już dawno pomyśleć i dać w system ratalny rower elektryczny. (wpadli by na to gdyby mieli mózg).- 15 6
-
2023-09-19 15:07
GLOVO już ma mózg i właśnie dla tego nie da żadnych systemów ratalnych.
Ponieważ ich modelem biznesowym jest to że oni są tylko i wyłącznie platformą pomagającą łączyć klientów i restauracje z kurierami dzięki czemu nie muszą traktować kurierów jak pracowników.
Każdy dodatkowy krok w tym modelu zwiększa szansę na to że jacyś politycy wprowadzą regulacje dzięki którym pracownicy GLOVO będą musieli być traktowani jak ludzie, a tego zarząd by nie chciał.- 7 1
-
2023-09-19 14:52
jak to nie mają służyć w celach zarobkowych a korpoludki pod alchemię czy obc nimi po co podjeżdżają dla zabawy czy w celu zarabiania pieniędzy?
- 13 2
-
2023-09-19 13:17
Są zewnętrzne firmy wynajmujące skutery i rowery (4)
Ale po co płacić, jak można mieć Mevo za darmo?
- 8 4
-
2023-09-19 14:56
zaraz chwila to te pieniądze które trzeba zapłacić za abonament to jest za darmo?
- 3 0
-
2023-09-19 14:38
dzbanie mevo nigdy niebyło za darmo i teraz tez nie jest (2)
- 5 3
-
2023-09-19 15:56
Nadal nie umiesz pisać.
- 1 1
-
2023-09-19 15:32
Teraz, czyli podczas testów jest.
I właśnie dlatego pojawił się problem, którego wcześniej nie było i zaraz nie będzie.
- 5 2
-
2023-09-19 13:00
Dokładnie, też tego nie rozumiem, to znaczy, że ja też na spotkanie z klientem nie będę mógł pojechać na Mevo bo będę go wykorzystywał do pracy wtedy?
- 23 3
-
2023-09-19 12:29
(3)
potępiając kombinatorów zauważmy jednoczesnie że nie złamali regulaminu bo wynajem był nieograniczony czasowo, to wina nieogarniętych urzędników którzy o tym nie pomyśleli i nie wymogli tego na operatorze
- 34 3
-
2023-09-19 12:34
Pomyśleli i wymogli. (2)
Docelowo przecież będzie limit.
A co operator robi podczas testów, to jego sprawa. System nie jest jeszcze oddany do użytku.- 6 6
-
2023-09-19 14:25
(1)
docelowo będzie bo polak mądry po szkodzie, szkoda że nie pomyśleli przed odpaleniem a operator robi takie testy jak sobie zażyczy zamawiający
- 3 0
-
2023-09-19 15:14
Przecież wiadomo było że docelowo będą limity przed odpaleniem testów.
I to normalne podczas testów, że nie testuje się wszystkiego na raz.
- 3 1
-
2023-09-19 12:17
(16)
Ukaranie powinny być osoby odpowiedzialne za tresc regulaminu
- 25 21
-
2023-09-19 13:02
Mevo 2.0 - to dziadostwo (15)
Mevo 2.0 jest gorsze od mevo 1.0. Ten tryb testowy wspomagania to jakiś żart. Nic to nie wspomaga chyba tylko przyszłe problemy z kolanami gdzie jazda na mevo 1 to była czysta przyjemność. Jeżdziłem na elektrycznych mevo 2.0 (również 1.0) i normalnych, to podsumuję:
- obecny stopień wspomagania elektrycznego sprawia, że rowerem jeździ sięMevo 2.0 jest gorsze od mevo 1.0. Ten tryb testowy wspomagania to jakiś żart. Nic to nie wspomaga chyba tylko przyszłe problemy z kolanami gdzie jazda na mevo 1 to była czysta przyjemność. Jeżdziłem na elektrycznych mevo 2.0 (również 1.0) i normalnych, to podsumuję:
- obecny stopień wspomagania elektrycznego sprawia, że rowerem jeździ się ciężej niż zwykłym bez wspomagania (nie da się tym jeździć, jest naprawdę ciężko - przetestowane dwa rowery - naładowane ok 83 i 88 %), lekkie wzniesienie na nadmorskiej ścieżce rowerowej z Gdańska do Sopotu i naprawdę ciężko się pedałowało, byłem cały spocony a drugiego dnia bolały mnie kolana,
- na progach zwalniających na ścieżkach można zgubić zęby, przejazd przez progi jest nieprzyjemny, czuć aż w kręgosłupie
- koszyk można zdjąć bo jest niefunkcjonalny, zwykła butelka z wodą z niego wypada (stwarza to olbrzymie niebezpieczeństwo - może wpaść pod koło i spowodować wypadek, tak samo nagłe zatrzymywanie sie po butelkę może doporowadzić, że ktoś z tyłu najedzie), te grube rurki to chyba po to by wozić pasażera bo do niczego innego się to nie nadaje,
- brak możliwości ustawienia siły wspomagania,
- brak ładowania na stacjach,
- rowery są toporne, przez swoją masę wymagają dużych promieni skrętów,
- rowerem bez wspomagania jedzie się zdecydowanie przyjemniej i lżej, posiadają lepszy koszyk, z którego nie wypada woda (może jedynie na progach bo te gumki przytrzymujące są niedopracowane),
- licha jakość samych rowerów - jeździłem w niedzielę i jeden już miał urwaną i zgubioną gumową zaślepkę na port ładowania, trochę deszczu i przy odrobinie szczęścia spłonie z wstydu...
- mevo 2.0 uwsteczniło się w stosunku do mevo 1.0 i będzie kolejną porażką - nie widze cienia szansy powodzenia dla tego projektu,- 23 16
-
2023-09-20 10:28
takie samo mam zdanie, ale zaraz nas zakrzycza, zreszta widac ilu nas minusuje, ciekawe ilu z minisujacych jechalo tym Mevo
- 1 0
-
2023-09-19 23:43
Dobry bełkot
- 1 0
-
2023-09-19 22:13
ty ekspert, trzeba było poczytać dlaczego są takie toporne to byś głupot nie pisał
- 1 1
-
2023-09-19 17:24
Odczucia (1)
Mam takie same odczucia.
Prywatnie mam dwa dobre rowery, w tym jeden elektryczny.
Za koszyk sztywno na wprost minus.
Stare mevo było lepsze.- 3 0
-
2023-09-20 10:31
Stare Mevo bylo lepsze bo ona bylo jak F1, a to jest jak jazda Zukiem. Ciezko i bez emocji.
- 1 1
-
2023-09-19 14:34
Dokladnie tak miałem identycznie a skrzynia biegunów jest tragiczna
- 2 3
-
2023-09-19 13:16
Pytanie brzmi: czy potrafisz jeździć elektrykiem? (4)
Korbi się na luzie, a wtedy silnik robi za Ciebie robotę. Jak ciśniesz, będziesz pedałował sam.
- 13 5
-
2023-09-22 19:31
a jechałeś Mevo?
na luzie nie podjedziesz pod górkę - ten silnik nie wspomaga przy niskich prędkościach
- 0 0
-
2023-09-19 13:58
No pewnie (2)
Pytanie brzmi: czy masz mózg? Mam elektryka na bafangu 750, jeszcze jakieś pytania? Ty chyba nawet nie jeździłęś mevo 2.0 a co dopiero 1.0.
- 6 8
-
2023-09-19 23:43
Z jakiej wsi pochodzisz?
- 1 1
-
2023-09-19 15:29
Czyli wstawiłeś nielegalny silnik do rowera, żeby nadrobić nieumiejętność pedałowania przy jeździe elektrykiem?
No, gratuluję, gratuluję.
A potem będzie płacz jak samoróbek zabronią dzięki takim bezmózgom...- 8 3
-
2023-09-19 13:11
wzniesienie? (3)
na nadmorskiej ścieżce rowerowej z Gdańska do Sopotu nie ma wzniesień, jest płasko. Lekkie wzniesienie to na Powstańców Warszawskich, Rakoczego.
- 23 4
-
2023-09-19 17:25
Jest wzniesienie.
Pierwsze lepsze wzniesienie w Sopocie w stronę aquaparku
- 4 1
-
2023-09-19 14:32
Dzbanku najwyraźniej nigdy tam nie jechałes tak sa wzniesienie i to ni jedno
- 4 4
-
2023-09-19 14:00
nie kurczaki góry świętokrzyskie
Twój mózg jest płaski. Właśnie o ten kontrast chodzi, że nie nazwałem to górkami a wzniesieniami bo takowe występują chociażby zaraz za brzeźnem w kierunku sopotu i na taskim czymś rower zwalniał mi z 20 do 11 pomimo pedałowania.
- 9 6
-
2023-09-19 11:25
czyli pewnie za dwa tygodznie wprowadzą bo przecież rzeczy do przewidzenia były zbyt trudne (8)
a teraz reakcja jak przy całym projekcie z opóźnieniem, w końcu tradycja zobowiązuje
- 109 18
-
2023-09-19 14:11
Jakby wrowadzono takie obostrzenia od razu to tez pierwszy być krzyczał, że powinno być inaczej (1)
To źle, że operator na etapie wdrażania projektu założył, że my ludzie to jednak jesteśmy istoty myślące i potrafimy współżyć z innymi??? Tymczasem zamiast współistnienia, wyszły z ludzi demony i efekty bezstresowego wychowania oraz totalny brak przekazywania jakichkolwiek wartości do poszanowania cudzej rzeczy!
- 1 5
-
2023-09-19 19:18
Trzeba zakładać wszystko przy takiej ilości wyborców głosujących już dwa razy z rzędu na PiS...
- 0 2
-
2023-09-19 13:08
Jakbyś kiedyś wprowadzał w życie jakiś duży projekt dla ludzi (5)
To byś wiedział, że nie da się wszystkiego przewidzieć. Należy jedynie przygotować się, na szybkie dostosowanie po releasie. Powodzenia w nabieraniu życiowego doświadczenia.
- 9 13
-
2023-09-20 07:32
Ten troll największe co wprowadzał to używaną pralkę do swojej socjalnej klity
- 0 1
-
2023-09-19 14:24
To sa podstawy
- 1 0
-
2023-09-19 13:59
Duży projekt, dużym projektem, (2)
ale problemy, które wychodzą w trakcie testów, były widoczne podczas "funkjonowania" MEVO 1.0
Wygląda to tak, jakby podczas projektowania MEVO 2.0 nikt nie brał pod uwagę wcześniejszych doświadczeń.- 9 1
-
2023-09-19 15:33
Poprzednie Mevo miało limity, więc o czym mówisz? (1)
To co mamy teraz nie mogło wyjść wcześniej w żaden sposób.
- 1 4
-
2023-09-19 17:32
zaklinaj...
zaklinaj...
- 0 0
-
2023-09-19 11:17
(13)
Ludzie u nas nie dojrzeli do roweru miejskiego.Brak poszanowania dla dobra wspólnego,jeszcze długa droga przed nami.Byle zniszczyć,zdewastować.Zapraszam do Norwegii,Danii,tu się szanuje takie sprawy.
- 209 27
-
2023-09-19 23:41
Tutaj jest enklawa, wielmomiejskie paniska z mieszkań komunalnych
- 0 0
-
2023-09-19 17:39
szanuja?
Takie eksperymenty skonczyly sie w Skandynawii bardzo szybko... Po prostu, rowerowego szrotu stoi tam na ulicach tyle, ze czasem trudno przejsc chodnikiem.
Po prostu, jest to wyrzucanie pieniedzy na nieodpowiedzialne eksperymenty. Ktorych cel zwykle jest bardzo mglisty. A w tej mgle majaczy... mis... Szczegolnie gdy "ludzki pan" w postaci urzednika ma za zadanie "dogodzic mieszkancom".- 0 1
-
2023-09-19 14:39
nie oczekuj szacunku od POkemonów :) w innych miastach szanuja rowery w wylęgarni bastionie PO nie (1)
- 1 12
-
2023-09-19 15:34
Pomińmy że te pozostałe miasta to też bastiony PO :)
- 6 0
-
2023-09-19 14:24
Daleko by szukać
W takim Toruniu bardziej szanują. No ale gdzie Gdańsk a gdzie Toruń, ten wielkomiejski ośrodek, taki europejski.
- 4 0
-
2023-09-19 12:48
wszystko ograniczają (3)
najpierw wizy od #GrupaWawrzyka, teraz rowery
- 3 5
-
2023-09-19 13:09
I jeszcze te ograniczenia w przekraczaniu granicy bez dokumentów (2)
Dajcie spokoj, co za czasy :)
- 4 0
-
2023-09-19 13:19
Jakie ograniczenia?
Przy okazji, skąd się wzięły podkopy pod płotem za miliard i gdzie wcięło tych imigrantów z Białorusi?
- 4 3
-
2023-09-19 13:14
no właśnie
Ahmed z PiS
- 5 1
-
2023-09-19 11:23
W wielu miastach w Polsce (3)
też szanują rowery miejskie. Ale tam są inne zadady użytkowania. Tylko Trójmiasto jak trzeci świat.
- 27 2
-
2023-09-19 12:09
W Trójmieście w ogóle jest niski poziom poszanowania dobra wspólnego ;( (2)
- 18 1
-
2023-09-19 14:27
niestety tak i wyznaję teorię że to dlatego że po wojnie nie było wiadomo czy ziemie odzyskanie nie wrócą do niemiec więc przyjezdni traktowali Gdańsk jako coś być może co przyjdzie im zostawić. Takie przyzwolenie na bylejakość jest wpajane z pokolenia na pokolenie
- 8 3
-
2023-09-19 12:24
Bo tu żyją Gdańszczanie z dziada pradziada z za Buga
- 9 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.