• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie kolejne skrzyżowanie ze światłami na al. Grunwaldzkiej

Maciej Naskręt
26 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Aleja Grunwaldzka w Gdańsku. Miejsce planowanych prac drogowych.
  • Aleja Grunwaldzka w Gdańsku.
  • Ogromny ruch na al. Grunwaldzkiej w Oliwie.
  • Miejsce pod planowany nowy splot na al. Grunwaldzkiej.

Do sierpnia potrwa budowa skrzyżowania w Oliwie na al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska, które ma usprawnić dojazd do Olivia Business Centre. Planowany splot ulic ma odciążyć nieco ruch na kolejnym skrzyżowaniu z ul. Derdowskiego zobacz na mapie Gdańska. Na głównej trasie komunikacyjnej Trójmiasta staną światła - kolejne na niewielkim fragmencie drogi.



Czy dodatkowe skrzyżowanie zakorkuje al. Grunwaldzką?

Trwają prace przygotowawcze do budowy kolejnego skrzyżowania na al. Grunwaldzkiej w Oliwie. Nowa infrastruktura drogowa powstaje w rejonie Olivia Business Centre i ma umożliwić dojazd do tego kompleksu. Skrzyżowanie powinno odciążyć nieco wykorzystywany teraz splot al. Grunwaldzkiej i ul. Derdowskiego, na którym samochody zawracają, by dojechać do kompleksu biurowego, jadąc od strony centrum Gdańska.

- W pierwszym etapie roboty związane z przebudową sieci uzbrojenia podziemnego prowadzone będą w poboczu al. Grunwaldzkiej. Od 15 marca natomiast planowane są prace związane z budową układu drogowego. W związku z powyższym nastąpią utrudnienia w ruchu, polegające na zawężaniu jezdni al. Grunwaldzkiej do dwóch pasów ruchu w obu kierunkach - mówi Maria Jaźwińska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Warto podkreślić, że inwestorem przedsięwzięcia jest zarządca budynków Olivia Business Centre, a ZDiZ jedynie nadzoruje przygotowanie dokumentacji.

Mieszkańcy są zadowoleni z tej zmiany.

- Dobudowanie kolejnego skrzyżowania oceniam pozytywnie. Mniej pojazdów będzie przejeżdżać przez Oliwę. Skorzystają na tym mieszkańcy - mówi Tomasz Strug, przewodniczący zarządu rady osiedla Oliwa.
To, co podoba się mieszkańcom Oliwy, może nie spodobać się samym kierowcom. Na tak krótkim odcinku to już kolejne skrzyżowanie. Niebawem przejazd w tej części miasta może być utrapieniem. W ramach inwestycji - oprócz wykonania splotu ulic - powstanie prawoskręt do zjazdu na teren kompleksu biurowego.

Nie to jest jednak najbardziej istotne. Nowe skrzyżowanie zyska także sygnalizację świetlną, co potwierdził nam Bartosz Skwiercz z Olivia Business Centre.

Przypomnijmy, że wraz z otwarciem Olivia Business Centre na al. Grunwaldzkiej w rejonie skrzyżowania z ul. Kołobrzeską zobacz na mapie Gdańska pojawił się pas do zawracania w kierunku Sopotu. W zeszłym roku podobne rozwiązanie zastosowano przed ul. Derdowskiego zobacz na mapie Gdańska, z tym że tam zawracać można do centrum Gdańska.

Miejsca

Opinie (280)

  • a pani w Clio GTC WF...

    na trzeciej fotce jedną ręka przy uchu obsługuje zestaw głosnomówiący???

    • 23 1

  • Nie no, Super - każdy nowy biurowiec, to nowe skrzyżowanie i światła. (9)

    Niedługo skrzyżowań będzie więcej niż ścieżek dla tych kilku osób co na rowerach przez całe trójmiasto wzdłuż i wszerz śmigają.
    Czyli w Gdańsku w tej chwili gradacja wygląda tak:
    1. rowerzyści
    2. pracownicy biurowców
    3. motłoch - ci lepiej niech siedzą w domu lub autobusami jeżdżą...

    ech - naprawdę???

    • 30 13

    • rozumiem, że 3000 samochodów ma stać na nawrotkach, bo Ty zyskasz minutę? (7)

      • 2 2

      • niech lepiej zbudują parkingi dla pracowników, (6)

        bop z Oliva Gate pseudo biznes większość zastawia cąły parking przy Piotrze i Pawle

        • 2 2

        • Ale czyja to wina? (5)

          W OBC jest masa wolnych parkingów (płatnych).
          Jak sobie chcą pracownicy stać na darmowych parkingu, to niech sobie pracownicy zbudują darmowy parking - przecież jest darmowy.
          Za auto i benzynę też nie będą płacić?

          • 3 0

          • no ale to ich pracownicy a pracodawca ma obowiązek zapewnić darmowy parking (4)

            • 0 3

            • (3)

              Podasz jakąś podstawę prawną mówiącą o tym, że pracodawca ma obowiązek zapewnić każdemu pracownikowi darmowy parking?

              • 5 0

              • Kodeks Janusza (2)

                golf prawem, nie towarem

                • 4 0

              • Na marginesie (1)

                Olivia Gate nie zatrudnia ludzi tylko wynajmuje powierzchnię firmom, które tam mają swoje biura i to te firmy zatrudniają ludzi... To kwestia firmy, czy dla swoich pracowników oprócz biura wynajmie miejsca parkingowe, które to Olivia Gate oferuje.

                • 1 0

              • czyli nie robi nic, czego nie robią inne centra biurowe

                miejsca parkingowe wykupuje dzierżawca od zarządcy. W przypadku, jaki znam ja - jest lista chętnych na wykup miejsc (pracownicy biurowi deklarują się u pracodawcy). Co ciekawe, pracodawca postanowił nie obciążać pracowników za tę deklarację... i nadal chętnych jest mało.

                • 0 0

    • i po co te światła - sygnalizacja działa także o 2-3 w nocy ?

      i to dwie sygnalizacje w niewielkiej odległości od siebie, obie działają, oczywiście bez "zielonej fali", te za Mc D w stronę Gdańska

      • 5 1

  • Dla aut skrzyżowanie, a piesi oczywiście nadal mają przebiegać przez Grunwaldzką w tym miejscu. Typowe budyniowe myślenie o wszystkich uczestnikach ruchu.

    • 17 7

  • Dajcie spokój ze światłami ! (7)

    to na pewno spowolni ruch i zrobi więcej korków !

    • 21 7

    • (1)

      SKM w korku nie stoi.

      • 6 6

      • mówisz o tych

        60 letnich wrakach którymi podróżują bezdomni ? WSTYD, ale pKM co wozi powietrze nówejki

        • 4 4

    • (4)

      Spowolni więc upłynni. Wolno ale do przodu.

      • 3 6

      • Nic sie nie uplynni.

        Moze kobieto wyjdz sobie z internetow i postoj sobie miedzy Alchemia a skrzyzowaniem przy stacji SKM. Przez polowe czasu droga jest pusta, bo bezsensowne swiatla przy Alchemii tamuja ruch.

        To zmarnowana przepustowosc, wieksze korki i wiecej spalin. Kolejne swiatla spoteguja problem.

        "Wolno ale do przodu" - no tak. Urzednik czy emerytka?. Spieszyc sie nie musi i mysli, ze kazdy moze sobie pozwolic na przepieprzenie trzech godzin dziennie w samochodzie.

        • 5 1

      • Kobieca "logika". (1)

        Zamiast pozwolic samochodom jechac bezkolizyjnie i tym samym spedzac jak najmniej czasu na drodze proponuje Pani calkowite zakorkowanie miasta wlokacymi sie samochodami.

        Geniusz! Nobla jej! A potem podpiac rure wydechowa pod nos, niech sie nawacha swoich pomyslow.

        • 4 4

        • baby nadaja sie do garów i bawienia dzieci

          • 4 0

      • O, kolejny post ten amebowatej pani.

        "Wolno, utrudniac, obrzydzac" (czy jakos tak to szlo w innym watku) ogolnie slamazarnie wegetowac i pod zadnym pozorem nic nie robic.

        • 1 0

  • Mnie nikt o zdanie nie pytał. (4)

    Mieszkam niedaleko i z moich obserwacji wynika, że kolejne światła, tylko zwiększają hałas. Aby inna droga była alternatywą, to pierw musi ona powstać. Po wprowadzeniu kilka lat temu ograniczeń na Polanki czy Wita Stwosza, ruch przeniósł się właśnie na Grunwaldzką. Ciągłe hamowanie i ruszanie, to też więcej spalin. Taką obwodnicą jeździ więcej aut na godzinę, ale jest tam mniej spalin i mniejszy hałas. Jak zrobią zieloną falę, to może będzie jeszcze jako tako, ale np. ustawienie świateł przed Alcemii nie ma nic wspólnego z zieloną falą. Tam dochodzi do zatoru. Niech ZDiZ wyreguluje światła, to ich powstawanie nie będzie miało tylu przeciwników.

    • 39 6

    • A nie zauważyłeś może... (3)

      ...że najbardziej zmniejsza hałas i ilość wydzielanych spalin - zmniejszenie liczby pasów i aut jeżdżących daną drogą?

      • 4 13

      • To zes zablysnal... (2)

        Ludzie sie musza jakos przemieszczac pomiedzy dzielnicami (nie zaczynajmy tutaj tylko pierniczenia ze "komunikacja zbiorowa" bo w wielu przypadkach jest to nierealne).

        Gdansk ma taki niekorzystny uklad, ze ma jedna droge przelotowa przez centrum i z racji parku krajobrazowego obwodnice zbyt mocno oddalona, zeby korzystanie z niej do skoczenia o 2-3 dzielnice sie oplacalo.

        Wiec moze geniuszu powiedz, co sie stanie jak zmniejszysz ilosc pasow i aut? Magicznie, zyczeniowo zlikwidujesz problem transportu przez Gdansk? Moze jeszcze ustawa zlikwiduj glod i biede na swiecie. I zakaz wypadkow i umierania w ogole.

        Przeciez logiczne jest, ze te samochody sie wcisna na osiedlowe uliczki.

        • 8 4

        • Takie osiedlowe jak... (1)

          Na przykład Chłopska/Rzeczypospolitej?
          Ah zapomniałem, że Ty uważasz, że Gdańsk ma tylko jedną ulicę.

          • 3 0

          • a zaraz będzie rozbudowany (kosztem ujęć wody, ale po co komu woda) Czarny Dwór

            ale nadal będzie "mało"

            • 0 0

  • I po co tristar?

    Teraz przy każdym wpięciu nowej sygnalizacji system super system musi od nowa się kalibrować. Pewnie zajmie to rok. Super nikt do systemu się nie doczepi bo on ciągle będzie się uczył, zbierał dane, kalibrował tylko nie działał :-D

    • 29 4

  • Bezsens jak swiatła przy Castoramie

    • 31 6

  • Postacie światła co 10 uzasadnienie ? Znajdziemy

    • 1 5

  • Najpierw może byście wyregulowali te przy alchemii? (6)

    Ile razy by tam człowiek nie jechał, zawsze stoi. A przez jezdnię nikt nie przechodzi ani nikt nie wyjeżdża.

    • 41 4

    • głupi jesteś (5)

      • 1 14

      • a ty bardziej

        • 4 2

      • Sam jesteś głupi

        • 2 1

      • A Ty jestes jak swiatla przy Alchemii - nikt Cie nie chce i nie lubi. (2)

        • 10 1

        • ja je lubię (1)

          • 1 1

          • bo projektowales?

            gin!

            • 4 0

  • nikt nie pisze, że to początek nowej Orkana (1)

    i będzie można z grunwaldzkiej skręcić prosto między stare kamienice Oliwy

    • 6 0

    • i to jest totalna głupota

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane