• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie kolejny biurowiec przy SKM Wzgórze

Patryk Szczerba
16 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Planowana zabudowa ma dopełnić powstające i planowane w okolicy biurowce.
  • Planowana zabudowa ma dopełnić powstające i planowane w okolicy biurowce.
  • Planowana zabudowa ma dopełnić powstające i planowane w okolicy biurowce.

Przy stacji SKM WzgórzeMapka w Gdyni prawdopodobnie powstanie niebawem kolejny biurowiec. Główną motywacją zmian w planie miejscowym miało być przygotowanie terenu pod PKM Wzgórze, ale przy okazji na terenie wykorzystywanym do niedawna jako parking planiści zaproponowali zabudowę usługowo-biurową.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy podoba ci się proponowany projekt biurowca?

Przypomnijmy:

  • Decyzję o przystąpieniu do zmian przy stacji SKM Wzgórze radni podjęli na sesji w listopadzie 2020 r.
  • Powodem jest fakt, że w najbliższych latach PKP PLK zmodernizuje linię Gdynia - Kościerzyna.
  • PKP chce wybudować nowy peron m.in. na przystanku Wzgórze św. Maksymiliana w Gdyni.


PKM Wzgórze: zmiany, by mógł powstać przystanek



- W ramach projektów: "Projekt przebudowy linii kolejowej nr 201" oraz "Włączenie północnych dzielnic Miasta Gdyni i gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze pomorskiej Metropolii" jest planowana przebudowa przystanku kolejowego Wzgórze św. Maksymiliana w Gdyni. W związku z tymi projektami jest konieczne wyznaczenie rezerwy terenu pod budowę układu torowego i rozmieszczenie peronów - informowała Joanna Zielińska, przewodnicząca rady miasta.
Gdynia rezerwuje miejsce dla PKM Wzgórze Gdynia rezerwuje miejsce dla PKM Wzgórze

W planach jest tam stworzenie stacji PKM Wzgórze. Oprócz zabezpieczenia miejsca dla inwestycji planiści zmienili też przeznaczenie terenów po obydwu stronach stacji, zezwalając na zabudowę usługowo-biurową.

W zapisach projektu planu określono parametry obiektów. Budynki będą mogły mieć do 21 m wysokości. Dopuszczono podwyższenie wysokości do 25 m pod warunkiem wycofania podwyższonych części od strony północnej na odległość min. 8 m w stosunku do obrysu rzutu niższej kondygnacji.

Projekt planu od 10 do 30 września jest wyłożony w InfoBoksie. Uwagi można składać do 14 października. Z projektem planu można zapoznać się na stronie internetowej Gdyni.

Analizy urbanistyczne i plany na biurowiec



W miejscu, gdzie był kiedyś parkingMapka, zgodnie z wnioskiem siedmiu obecnych właścicieli będzie mógł powstać biurowiec. W projekcie planu pojawiły się już nawet analizy urbanistyczne dla zabudowy biurowo-usługowej w sąsiedztwie przystanku SKM Gdynia - Wzg. św. Maksymiliana.

Przygotowała ją Grupa Allcon. Za projekt odpowiada pracownia APA Wojciechowski, która przygotowała też wizualizacje.

Nieoficjalnie udało się nam dowiedzieć, że firma zabezpieczyła treny od osób prywatnych objęte planem miejscowym, poszukując terenu w okolicy, gdzie mogłaby zainwestować w zabudowę usługowo-biurową, dopełniającą rozpoczętą inwestycję grupy z końca 2020 r.

120-metrowa wieża planowana po drugiej stronie



Przypomnijmy, że według zapowiedzi z tamtego czasu obok węzła Franciszki CegielskiejMapka w Gdyni stanie 120-metrowy wysokościowiec. Decyzję o jego budowie poprzedził międzynarodowy konkurs architektoniczny, do którego zaproszono uznane pracownie z Europy i Polski. Wygrała pracownia Grupa 5 Architekci z Warszawy.

120-metrowa wieża mieszkaniowa obok węzła Franciszki Cegielskiej w Gdyni 120-metrowa wieża mieszkaniowa obok węzła Franciszki Cegielskiej w Gdyni

Z kolei naprzeciwko kończy się budowa biurowca Officer powstaje biurowiec, którego inwestorem jest spółka Officer a generalnym wykonawcą Grupa Allcon.

Trójmiasto w Budowie. Officer, który odmieni wygląd Gdyni Trójmiasto w Budowie. Officer, który odmieni wygląd Gdyni

Miał być parking miejski



Dodajmy, że zgodnie z planami miasta z przeszłości w tym miejscu miał powstać przesiadkowy parking park&ride. Nigdy ich nie zrealizowano.

Obecnie trwa budowa podziemnego parkingu pod parkiem Centralnym, natomiast władze miasta chcą we współpracy z prywatną firmą wybudować parking, wykorzystując pętlę ZKM.

Gdynia szuka inwestora do budowy parkingów kubaturowych Gdynia szuka inwestora do budowy parkingów kubaturowych

Quiz Popularne obiekty Trójmiasta Średni wynik 64%

Popularne obiekty Trójmiasta

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (202) 9 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • a dlaczego nie ten łysy teren po drugiej stronie wejścia do tunelu na peron

    nie wiedzieć czemu zawsze zabudowywane sa miejsca gdzie jest jakaś ziele]n kiedy po drugiej stronie wejścia na peron skm lezy kawał pustej i aż sie prosi o cokolwiek szpecaca miasto przestrzeni kiedy po przesunięci podjazdu pod skm się ostała gdzie zasadzono jakąś traw która jeszcze w dodatku trzeba jeszcze pielęgnować pracownicy tam oczyszczają z chwastów a to wszysko sa koszty miast posadzić kilak drzewek zeby tak łyso nie było i teraz miast ten biurowiec postawic w tym najbardziej szpetnym miejscu ładnie bysie w komponował obok sciezki rowerowej to oni zbudowuja zazielenione ladnie miejsce po byyłm składowisku samochodów jakby ktoś miał jakąś jazdę ze zieleń w mieście w oczy go kłuje i trzeba zalać betonem w pierwszej kolejności, gdzie np tymczsem tereny np tereny poprzemysłowe na Jana z Kolna przy hali tez wygląda niczym ...

    • 0 0

  • Będzie stał pusty

    • 0 0

  • bardzo dobry pomysł

    w krajach cywilizowanych sąsiedztwo przystanku kolejowego to miejsce dla usług i handlu. Świetny dojazd, niekoniecznie samochodem. SKM daje dużo alternatyw. Robić!

    • 1 0

  • Idealne miejsce, tylko dlaczego znowu te głupie 5 pięter? (2)

    W ten sposób betonujemy Gdynię. Właśnie stawiając te 5 piętrowe bloki, które zabierają światło i tworzą betonowy labirynt.

    Tam gdzie myślą logicznie, stawia się zróżnicowane budynki, a te wysokie pozwalają na dodanie przestrzeni z zielenią czy małym parkiem.

    Lobby urbanistyczno-architektoniczne w Trójmieście kompletnie nie ma pojęcia jak buduje się miasta na miarę człowieka.

    Zawsze podaję przykład Toronto, które jest najbardziej zieloną metropolią świata. Ale ma wysokie drapacze chmur tyle że nie tak naćpane jak w Nowym Jorku.

    • 8 2

    • minusik od dyżurnego trolla? (1)

      • 0 1

      • Minusik za "naćpane jak w Nowym Jorku"

        • 0 0

  • W tym miejscu między projektowanym budynkiem a linią SKM powinna powstać wysokiej jakości rowerostrada

    wykorzystująca możliwość bezkolizyjnego przejazdu nad ulicą Śląską po istniejącej już tam kładce pieszej, w praktyce pieszo-rowerowej, z przedłużeniem wzdłuż Alei 17 grudnia do już istniejącej kładki rowerowej nad ulicą Podjazd przy stacji SKM Gdynia Główna. Zaczątki takiej rowerostrady już funkcjonują od Kamiennego Potoku do Gdyni.

    • 1 0

  • parking (1)

    Trzeba budowac wezly inegracyjnew tym miejscu

    • 1 2

    • jeżeli to z niewielką liczbą płatnych miejsc do parkowania samochodów

      i dużą liczbą miejsc do darmowego, strzeżonego parkowania rowerów i rowerów publicznych systemu MEVO 2.0

      • 0 0

  • zlikwidować (1)

    zlikwidować wszystkie parkingi,zlikwidować wszystkie miejsca postojowe-wybudować kolejny biurowiec.........tylko dla kogo ?

    • 2 3

    • dla chętnych do pracy w biurach

      • 0 0

  • parking (2)

    znowu odlecieli zgarneli kase a gdzie parking przesiadkowy to juz upadek szczurka i jego ekipy

    • 7 2

    • tam jest potrzebny parking przesiadkowy dla rowerów

      strzeżony i darmowy dla rowerzystów: finansowany z opłat za korzystanie ze szczątkowego parkingu dla samochodów

      • 0 0

    • On ma to w dooopie. Ma prawie 70 lat i zbiera co może, rodzinki poustawiane na kilka pokoleń do przodu

      • 0 0

  • Idealne miejsce na ogromny parking przesiadkowy. Ale widomka, betonowa wioska Gdynia ze skorumpowanymi (1)

    zarządcami wybiera kasę czyli łapóki dla siebie. Mieszkańców mają w d.....

    • 11 5

    • tworzenie "ogromnych" parkingów przesiadkowych dla użytkowników samochodów w tym miejscu nie ma sensu

      W tym miejscu - dobrze skomunikowanym przy pomocy SKM i sieci transportu miejskiego - trzeba tworzyć cele podróży i podnosić jakość serwisu SKM (wymiana taboru, wzrost częstotliwości, wydłużenie pociągów). Jedno miejsce w parkingu kubaturowym kosztuje ok. 100 tysięcy złotych (wg cen sprzed inflacji). Gdyby kierowcy byli obciążani tymi kosztami, niewielu z nich chciałoby z takiego parkingu korzystać. W dobrze zarządzanym mieście obowiązuje zasada "Transit Oriented Development" - rozwój zorientowany na transport publiczny (najlepiej szynowy). Tworzenie parkingów w pobliżu centrum miasta to forma subsydiowania tych, którzy się z miasta wyprowadzają do sąsiednich gmin z powodu niskiej jakości życia w mieście zdominowanym przez jeżdżące i parkujące samochody - bez sensu.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Miejsce idealnie przeznaczone pod biurowce (21)

    Bliskość SKM to kluczowa rzecz, gdy ma się dojechać do miejsca pracy. Bardzo rozsądna decyzja.

    • 186 54

    • (3)

      miejsce idealne pod wielopoziomowy nowoczesny parking kubaturowy - Gdynia jest trawioną patologiczną wręcz ślepotą nie uwzględniająca miejsc dla kierowców bezwględnie należy to zmienić i oby następni włodarze Gdyni tego dokonali .

      • 4 4

      • samochodozę się leczy, Kubusiu.

        Szczodre oferowanie miejsc do parkowania samochodów w centrum miasta jest faktycznie źródłem zwiększania korków na dojazdach do miasta. Jedno miejsce w parkingu kubaturowym kosztuje od 40 do 110 tysięcy złotych, samo ich utrzymanie ponad tysiąc złotych rocznie. Te koszty, gdyby mieli je pokrywać kierowcy, nie byliby skłonni z nich korzystać. W najbliższych wyborach wielu mieszkańców zagłosuje na ekipę promującą restrykcyjną politykę parkingową i program stopniowego uwalniania ulic i placów w centrum Gdyni od nadmiaru jeżdżących i parkujących samochodów.

        • 2 1

      • Slepota to malo powiedziane (1)

        Raczej zakrawa na zwalczanie transportu prywatnego i uprzykrzanie zycia kierowcom. Takie wielopoziomowe parkingi to powinny byc tak od 10 lat w licznie 6 w centrum i dzielnicach ościennych.

        • 5 3

        • Chłopak z portowej nie zna życia: największym źródłem uprzykrzania życia kierowcom są inni kierowcy

          przyspawani mentalnie do swoich samochodów. Tworzenie kubaturowych parkingów w centrum miasta to przepis na zwiększenie korków na dojazdach do niego i pośrednio- uprzykrzanie życia innym kierowcom i pozostałym mieszkańcom miasta. Warto także zauważyć, że kubaturowy szkieletor (parking dla samochodów) stojący przy Jana z Kolna w Gdańsku świeci pustkami, bo jest płatny.

          • 2 1

    • (8)

      To zrobic kawiarnie i restauracje dla podroujacych a nie kolejna zabudowa.. dajcie zyć

      • 10 36

      • Można jedno połączyć z drugim (2)

        Bezwzględnie zabezpieczyć służebności transportu pieszego i drobnych usług związanych z codziennymi przejazdami ludzi do pracy i t d. Natomiast podziemie - z co najmniej "-3" na parkingi podziemne.

        • 13 2

        • tworzenie parkingów w pobliżu centrum miasta

          prowadzi do zwiększenia korków na dojazdach do niego. Jaki jest sens tworzenia parkingu podziemnego w miejscu, do którego można dojechać SKM? Lepiej te środki przeznaczyć na wymianę taboru i zwiększenie częstotliwości połączeń SKM w godzinach szczytu, nie mówiąc o wydłużeniu pociągów.

          • 1 1

        • tylko ktoredy wjechac na ten parking?

          • 3 0

      • Kawiarnie i restauracje bez zabudowy? Znaczy, pod gołym niebem?

        • 2 0

      • SKM ma w 4 literach kawiarnie dla kogokolwiek, dlatego powinna przejść do samorządu (3)

        nie wiem ile lat temu chciałem tam otworzyć kawiarnię, ale SKM nie była zainteresowana - jak widać wolą trzymać przez lata puste pomieszczenie, w końcu to nie ich biznes, bo kasę dostają od miasta czy PKP

        • 5 2

        • Jaki sens ma kawiarnia na SKM? (1)

          Ideą SKM jest to że się przychodzi i wsiada do kolejki, a nie czeka godzinę na pociąg. Kto w takim przypadku będzie spędzał czas w kawiarni? Jak chce iść do kawiarni to na pewno ni po to żeby siedzieć przy torach.

          • 10 2

          • nie wiem jaki sens ma kebab na SKM, sklep na SKM, kiosk na SKM przeciez biegniesz do kolejki

            nie przejmuj sie tym co robią inni

            • 4 1

        • kawiarnia działa w Oliwie i we Wrzeszczy oraz w Gdyni

          Działała...

          Więc może na szczęście dla Ciebie, bo nie umoczyłeś.

          • 3 3

    • zgadza się (4)

      dziwne, że do tej pory nikt nie zainteresował się tym terenem

      • 29 5

      • (2)

        Dokładnie. Wczoraj przejeżdżałem rowerem wzdłuż płotu tego terenu i zastanawiałem się jak to jest możliwe że taka działka leży odłogiem.

        • 10 4

        • ludzie beda musieli chodzic dookola, straca tez rowerzysci

          • 3 2

        • bo była w rękach prywatnych

          widocznie ręce zmiękły i plan się zmienił...

          A dęty pretekst przystanku kolejowego...
          Litości...

          • 8 4

      • Przecież napisane, że były inny plan miejscowy.

        • 15 0

    • Co

      Ty pitolisz,mało,biur,mało,idealne miejsce na parking piętrowy, dla rowerów dla samochodów, kwestią roku jest że riviera będzie płatna,dziekuje

      • 4 4

    • Gdyby

      To była inna spółka niż SKM to tak ale nie jest

      • 1 1

    • Dobre zagospodarowanie tego terenu.

      Na mieszkaniówkę się nie nadaje, za to na biuro idealnie - świetnie skomunikowane.

      • 12 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane