• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie koncepcja przejścia dla pieszych przy gdańskim dworcu

Maciej Naskręt
8 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny etap remontu tunelu przy dworcu w Gdańsku
Okolice dworca to dzisiaj komunikacyjny chaos. Urzędnicy spróbują to zmienić. Okolice dworca to dzisiaj komunikacyjny chaos. Urzędnicy spróbują to zmienić.

W lipcu poznamy szczegółowe plany zmian otoczenia przed dworcem Gdańsk Główny zobacz na mapie GdańskaGdańsk Wrzeszcz. zobacz na mapie Gdańska Jednym z elementów ma być przejście dla pieszych w poziomie jezdni przez Podwale Grodzkie w centrum.



Co spowoduje przejście naziemne przez Podwale Grodzkie?

Jakiś czas temu zachęcaliśmy władze Gdańska do odtworzenia przejścia dla pieszych przez Podwale Grodzkie w poziomie jezdni. Swój pomysł na przejście forsowali w budżecie obywatelskim także aktywiści miejscy. W sprawie jest pierwszy konkret.

Władze Gdańska szykują się do zmian w sąsiedztwie dwóch najważniejszych dworców, czyli Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła właśnie przetarg na wielobranżową koncepcję wykonania węzłów integracyjnych w tych lokalizacjach.

- Wstępną dokumentację dla przedsięwzięcia sporządziła firma Highway z Banina. Umowa na wykonanie koncepcji podpisana została 5 marca z terminem zakończenia do końca lipca br. - mówi Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Firma Highway ma przede wszystkim przygotować założenia do budowy naziemnego przejścia lub przejść dla pieszych z dworca PKP w stronę City Forum przed dworcem Gdańsk Główny.

Inwestycja obejmuje też budowę kubaturowych parkingów dla rowerów, każdy na 500 miejsc, znajdujących się w okolicach dworca Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Plany mają zakładać budowę parkingu od podstaw lub wykorzystanie istniejącego obiektu.

Czytaj też: Dlaczego nawet krótki postój przed dworcem w Gdańsku kosztuje?

Koncepcja przejścia dla pieszych i rowerzystów zgłoszona w ubiegłorocznym budżecie obywatelskim ma szansę na realizację w innym projekcie. Koncepcja przejścia dla pieszych i rowerzystów zgłoszona w ubiegłorocznym budżecie obywatelskim ma szansę na realizację w innym projekcie.

Wiaty, "Kiss&Ride" i tablice SIP



Ponadto, projektanci muszą zaplanować budowę nowych wiat na przystankach węzła integracyjnego Gdańsk Główny:
  • autobusowych - o długości około 160 m,
  • tramwajowych - o długości około 200 m.

Przy obu dworcach powstaną też miejsca postojowe w systemie "Kiss&Ride" w lokalizacjach:
  • Gdańsk Główny: 10 miejsc postojowych (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego),
  • Gdańsk Wrzeszcz: 15 miejsc postojowych (w sąsiedztwie dworca PKP na terenie należącym do Gminy Miasta Gdańska).

Dodatkowo projektanci muszą uwzględnić montaż tablic systemu informacji pasażerskiej w lokalizacjach:
  • Gdańsk Główny: 5 tablic,
  • Gdańsk Wrzeszcz: 3 tablice.

Inwestycja będzie realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, z którego Gdańsk otrzymał dofinansowanie unijne na realizację przedsięwzięcia związanego z budową węzłów przesiadkowych.

Łączna maksymalna kwota dofinansowania z funduszy UE to blisko 33 mln zł. Inwestycje związane z wykonaniem węzłów integracyjnych mają przede wszystkim na celu zachęcenie mieszkańców metropolii do korzystania z komunikacji zbiorowej, a także z ekologicznych sposobów przemieszczania się.

Opinie (531) ponad 10 zablokowanych

  • totalna bzdura

    porąbanych aktywistów których nie stać na samochód

    • 10 7

  • To ja chcę BUS PAS

    Wszyscy tylko albo o samochodach, albo rowerach. Może by tak ktoś pomyślał o autobusach i komunikacji??!!!

    • 10 1

  • pięknie. a ulicę w tunel. taka koncepcja mi się podooba.

    samochodziarze wyp...alać z miasta. zostawcie swoje złomy pod swoją oborą w Żukowie.

    • 8 6

  • debile muszą koniecznie forsować debilne rozwiązania aby kasę gdzieś ukręcić

    czas na zwolnienia tych urzędników co nie myślą

    • 10 8

  • Wreszcie wraca cywilizacja. (5)

    Tunele są dla szczurów, metra i samochodów. Ludzie chodzą po ziemi.

    • 43 56

    • tunel to ziemia przykryta sufitem (3)

      jest szybciej, bezpieczniej, wygodnieji nie pada deszcz na łeb.

      • 11 6

      • (2)

        nie każdy jest młody, zdrowy i w dobrej kondycji... czasami ma też bagaż, dziecko w wózku o inwalidach na wózkach nie zapominając - wtedy poruszanie się po schodach nie jest ani szybsze, ani wygodniejsze, ani bezpieczniejsze

        • 9 5

        • schody jeszcze nikogo nie zabiły, wystarczy udogodnienia dla niepełnosprawnych.

          • 1 3

        • nie każdy baranie zdąży też przejść tak wielkie przejście w czasie 10 sekund jakie dadzą ci kretyni tym twoim pieszym na przejście

          • 2 3

    • .

      biedaki tez chodza w tunelach. tam gdzie wasze miejsce.

      • 1 3

  • ciesze sie!

    fajnie to wygląda, podoba mi się!

    • 9 5

  • obywatel

    Zamiast stopować ruch = więcej spalin, niech puszczą go na -1 w końcu mamy XXI w. i nawet w Korei Północnej są takie rozwiązania.

    • 6 2

  • oj ciężcy debile już sobie wyobrażam babcię jak zdaży przejść 8 pasów plus dwa torowiska tramwajowe w czasie jednej trwającej 15 sekund zmiany świateł już to DEBILE widzę

    • 9 3

  • Burdel na przystanku (1)

    Och jak wspaniale, cudownie i pięknie. I skoro przejdzie przejście planowane jest przez środek węzła przystankowego to na pewno nie będzie bałaganu jak tramwaj będzie musiał stanąć bo czerwone. Część ludzi wypuści bo już stoi, a ludzie czekający z przodu będą biec bo przecież tramwaj stoi, i będą się zderzać jak jest przy G. Bałtyckiej. Niby nie problem, ale ja tam nie lubię jak ktoś po mnie depcze bo leci na tramwaj/drugą stronę.
    Na tym przystanku i tak jest źle zorganizowany postój tramwajów. Nie wiadomo, czy ten, który jest z tyłu zatrzyma się i otworzy drzwi umożliwiając przesiadkę/wyjście/wejście, czy podjedzie do przodu najpierw, a i tak mam wrażenie, że zależy to od motorniczego, bo ten sam numer tramwaju różnie zachowywał się w różne dni. Dodajmy do tego przejście w połowie i burdel gotowy.

    • 14 2

    • Dlatego przejście nie powinno być w połowie, tylko na drugim końcu (względem tunelu)

      • 2 0

  • Adamowicz obudzil się na 5minut przed wyborami. Po wyborach znowu zapadnie w dluuuugi sen zimowy-będzie śnił o delegacjach do egzotycznych miast i nowych mieszkaniach pod wynajem

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane