- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (322 opinie)
- 2 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (67 opinii)
- 3 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (273 opinie)
- 4 Kredkami w kierowców przy przejściu (62 opinie)
- 5 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (153 opinie)
- 6 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (62 opinie)
Będzie koncepcja przejścia dla pieszych przy gdańskim dworcu
W lipcu poznamy szczegółowe plany zmian otoczenia przed dworcem Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Jednym z elementów ma być przejście dla pieszych w poziomie jezdni przez Podwale Grodzkie w centrum.
Władze Gdańska szykują się do zmian w sąsiedztwie dwóch najważniejszych dworców, czyli Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła właśnie przetarg na wielobranżową koncepcję wykonania węzłów integracyjnych w tych lokalizacjach.
- Wstępną dokumentację dla przedsięwzięcia sporządziła firma Highway z Banina. Umowa na wykonanie koncepcji podpisana została 5 marca z terminem zakończenia do końca lipca br. - mówi Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Firma Highway ma przede wszystkim przygotować założenia do budowy naziemnego przejścia lub przejść dla pieszych z dworca PKP w stronę City Forum przed dworcem Gdańsk Główny.
Inwestycja obejmuje też budowę kubaturowych parkingów dla rowerów, każdy na 500 miejsc, znajdujących się w okolicach dworca Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Plany mają zakładać budowę parkingu od podstaw lub wykorzystanie istniejącego obiektu.
Czytaj też: Dlaczego nawet krótki postój przed dworcem w Gdańsku kosztuje?
Wiaty, "Kiss&Ride" i tablice SIP
Ponadto, projektanci muszą zaplanować budowę nowych wiat na przystankach węzła integracyjnego Gdańsk Główny:
- autobusowych - o długości około 160 m,
- tramwajowych - o długości około 200 m.
Przy obu dworcach powstaną też miejsca postojowe w systemie "Kiss&Ride" w lokalizacjach:
- Gdańsk Główny: 10 miejsc postojowych (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego),
- Gdańsk Wrzeszcz: 15 miejsc postojowych (w sąsiedztwie dworca PKP na terenie należącym do Gminy Miasta Gdańska).
Dodatkowo projektanci muszą uwzględnić montaż tablic systemu informacji pasażerskiej w lokalizacjach:
- Gdańsk Główny: 5 tablic,
- Gdańsk Wrzeszcz: 3 tablice.
Inwestycja będzie realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, z którego Gdańsk otrzymał dofinansowanie unijne na realizację przedsięwzięcia związanego z budową węzłów przesiadkowych.
Łączna maksymalna kwota dofinansowania z funduszy UE to blisko 33 mln zł. Inwestycje związane z wykonaniem węzłów integracyjnych mają przede wszystkim na celu zachęcenie mieszkańców metropolii do korzystania z komunikacji zbiorowej, a także z ekologicznych sposobów przemieszczania się.
Opinie (531) ponad 10 zablokowanych
-
2018-03-08 18:18
Najbardziej rakotwórcza przypadłość polskich miast
Aktywiści miejscy
- 8 0
-
2018-03-08 19:14
(1)
Wsioki z blachosmrodow aż piszczą że strachu... Hahaha
- 3 6
-
2018-03-08 19:59
Nie martw się
Skończysz szkołę, pójdziesz do pracy, może też będzie cię stać na samochód.
- 1 1
-
2018-03-08 19:30
Już czekam, za ile Krzysio wraz z innymi wybitnymi fachowcami z DRMG wycenią tę inwestycję do przetargu. Czekam z uśmiechem, bo historia niedoszacowań o 100% w zestawieniu z ofertami wykonawców to chleb powszedni.
- 6 0
-
2018-03-08 19:39
(1)
Proponuje jeszcze przedluzyc przejscie przez tory kolejowe a co tam niech pociag sie zatrzymuje wkoncu miasto jest dla ludzi bo chce sobie wygodnie przejsc jak panicz
- 11 1
-
2018-03-08 19:51
Woonerfik na głównej trasie kolejowej
Która krwawym sznytem rozcina Trójmiasto na połowę.
- 0 0
-
2018-03-08 19:49
NIkomu to nie
jest potrzebne!
- 8 2
-
2018-03-08 20:52
Ch%*j z tymi waszymi korkami popatrzcie ile to spowoduje potrąceń w nocy.
- 7 0
-
2018-03-08 21:29
Przy Madisonie przydałyby się światła
Piesi chodzą jak chcą. A jakby przyszlo zgodnie z prawem drogowym im ustępować to chyba trzeba czekac do zamkniecia galerii. I gdxie to tak się spieszą?
- 7 0
-
2018-03-09 05:50
więcej świateł i korków = więcej spalin
- 7 1
-
2018-03-09 07:15
Jak sie trup zacznie ścielić pod kołami tramwajów i aut...
to stwierdzą, że przejście podziemne było ok.
Ale do tego czasu muszą zapłonąć nie raz znicze przy torach, a zatrzymania ruchu z tym związane muszą dać się we znaki pasażerom.- 5 3
-
2018-03-09 08:05
Ciekawe kto poniesie odpowiedzialnośc za życie tych co zginą na tym przejsciu przebiegajac na czerwonym , bo tramwaj jedzie
- 5 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.