- 1 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (76 opinii)
- 2 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (91 opinii)
- 3 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (100 opinii)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (62 opinie)
- 5 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (65 opinii)
- 6 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (419 opinii)
Będzie koncepcja przejścia dla pieszych przy gdańskim dworcu
W lipcu poznamy szczegółowe plany zmian otoczenia przed dworcem Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Jednym z elementów ma być przejście dla pieszych w poziomie jezdni przez Podwale Grodzkie w centrum.
Władze Gdańska szykują się do zmian w sąsiedztwie dwóch najważniejszych dworców, czyli Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła właśnie przetarg na wielobranżową koncepcję wykonania węzłów integracyjnych w tych lokalizacjach.
- Wstępną dokumentację dla przedsięwzięcia sporządziła firma Highway z Banina. Umowa na wykonanie koncepcji podpisana została 5 marca z terminem zakończenia do końca lipca br. - mówi Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Firma Highway ma przede wszystkim przygotować założenia do budowy naziemnego przejścia lub przejść dla pieszych z dworca PKP w stronę City Forum przed dworcem Gdańsk Główny.
Inwestycja obejmuje też budowę kubaturowych parkingów dla rowerów, każdy na 500 miejsc, znajdujących się w okolicach dworca Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Plany mają zakładać budowę parkingu od podstaw lub wykorzystanie istniejącego obiektu.
Czytaj też: Dlaczego nawet krótki postój przed dworcem w Gdańsku kosztuje?
Wiaty, "Kiss&Ride" i tablice SIP
Ponadto, projektanci muszą zaplanować budowę nowych wiat na przystankach węzła integracyjnego Gdańsk Główny:
- autobusowych - o długości około 160 m,
- tramwajowych - o długości około 200 m.
Przy obu dworcach powstaną też miejsca postojowe w systemie "Kiss&Ride" w lokalizacjach:
- Gdańsk Główny: 10 miejsc postojowych (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego),
- Gdańsk Wrzeszcz: 15 miejsc postojowych (w sąsiedztwie dworca PKP na terenie należącym do Gminy Miasta Gdańska).
Dodatkowo projektanci muszą uwzględnić montaż tablic systemu informacji pasażerskiej w lokalizacjach:
- Gdańsk Główny: 5 tablic,
- Gdańsk Wrzeszcz: 3 tablice.
Inwestycja będzie realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, z którego Gdańsk otrzymał dofinansowanie unijne na realizację przedsięwzięcia związanego z budową węzłów przesiadkowych.
Łączna maksymalna kwota dofinansowania z funduszy UE to blisko 33 mln zł. Inwestycje związane z wykonaniem węzłów integracyjnych mają przede wszystkim na celu zachęcenie mieszkańców metropolii do korzystania z komunikacji zbiorowej, a także z ekologicznych sposobów przemieszczania się.
Opinie (531) ponad 10 zablokowanych
-
2018-03-08 08:17
Takie rzeczy to tylko w Polsce
Czy ktoś wogóle ma rozum na takie pomysły, najważniejsze, żeby im było dobrze, ale już nikt nie pomyśli o innych, takie kolejne przejście spowoduje jeszcze większe korki niż dotychczas, gdzie tu logika?
- 13 8
-
2018-03-08 08:00
Zmiany ida w dobrym kierunku. Zapewniam jednak, że przed wyborami żadne przejscia niestety nie powstana.
- 4 10
-
2018-03-08 07:50
Przejście dla pieszych to standard cywilizacyjny minimum
a nie jakiś luksus czy dziwadło. Zwłaszcza w tak oczywistym miejscu jak dworzec główny kolei regionalnych lokalnych i krajowych, autobusów, rowerów i pieszych.
- 8 10
-
2018-03-08 07:41
paranoja!!!!!
chyba kogoś pogięło i to mocno z tym przejściem , spowoduje to większe korki, więcej wypadków na jezdni i torowisku. po za tym większa emisja spalin przez stale stojące pojazdy i to jest walka ze smogiem. tunel jest najlepszym rozwiązaniem i bezpiecznym dla przechodniów, którzy nie myślą o swoim bezpieczeństwie, co tam ja zdążę przebiec przecież szybko biegam i nie grożny mi samochód i tramwaj!!!!!!!!!!!!!!!
- 18 6
-
2018-03-08 07:34
St Pancras
Polecam przyjrzeć się okolicom dworca St Pancras International w Londynie. Można tam łatwo dojechać Eurostarem z Paryża lub Brukseli. :))
- 4 2
-
2018-03-08 06:45
(1)
Centrum miasta powinno być reprezentatywne dla turystów przede wszystkim. Tunel jest siedliskiem brudu i menelstwa. Auta mogą jeździć innymi drogami, nie widzę problemu.
- 18 27
-
2018-03-08 07:26
Jestem za. Tramwaje i autobusy tez mogą jeździć inna trasą. Wy..bac wszystko najlepiej. Zawsze możesz sobie podreptac z 5km do pracy w centrum cnie?
- 10 3
-
2018-03-08 07:25
nie!!
Nie!, czemu to się dzieje! Nie wierze. Co za du*** to wymyślił?! Kto się na to zgodził! Po co generować kolejne korki. Super przejście podziemne to oni chcą zakorkowac jeszcze bardziej miasto.
- 21 7
-
2018-03-08 07:25
wyciąganie kasy na projekty
póki budyniowcy jeszcze mogą. Wiedza że realizacji nie będzie, bo nowy Prezydent ten pomysł skreśli
- 18 4
-
2018-03-08 07:24
Oba podwala nalezy ZWEZIC
Poszerzyc chodniki, porobic normalne skrzyzowania, normalne przejscia, dorobic pasy rowerowe w jezdni. To nie głęboka rosja zeby takie tranzyty przez srodek miasta puszczac.
- 10 21
-
2018-03-08 07:22
Stan umysłu urzedasow jest porazajacy ciekawe czemu wcześniej tzn przed hotelem w przychodni się o tym. Nie mówiło?! Za idiotow ludzi macie!!!
- 16 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.