• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie koncepcja przejścia dla pieszych przy gdańskim dworcu

Maciej Naskręt
8 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny etap remontu tunelu przy dworcu w Gdańsku
Okolice dworca to dzisiaj komunikacyjny chaos. Urzędnicy spróbują to zmienić. Okolice dworca to dzisiaj komunikacyjny chaos. Urzędnicy spróbują to zmienić.

W lipcu poznamy szczegółowe plany zmian otoczenia przed dworcem Gdańsk Główny zobacz na mapie GdańskaGdańsk Wrzeszcz. zobacz na mapie Gdańska Jednym z elementów ma być przejście dla pieszych w poziomie jezdni przez Podwale Grodzkie w centrum.



Co spowoduje przejście naziemne przez Podwale Grodzkie?

Jakiś czas temu zachęcaliśmy władze Gdańska do odtworzenia przejścia dla pieszych przez Podwale Grodzkie w poziomie jezdni. Swój pomysł na przejście forsowali w budżecie obywatelskim także aktywiści miejscy. W sprawie jest pierwszy konkret.

Władze Gdańska szykują się do zmian w sąsiedztwie dwóch najważniejszych dworców, czyli Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła właśnie przetarg na wielobranżową koncepcję wykonania węzłów integracyjnych w tych lokalizacjach.

- Wstępną dokumentację dla przedsięwzięcia sporządziła firma Highway z Banina. Umowa na wykonanie koncepcji podpisana została 5 marca z terminem zakończenia do końca lipca br. - mówi Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Firma Highway ma przede wszystkim przygotować założenia do budowy naziemnego przejścia lub przejść dla pieszych z dworca PKP w stronę City Forum przed dworcem Gdańsk Główny.

Inwestycja obejmuje też budowę kubaturowych parkingów dla rowerów, każdy na 500 miejsc, znajdujących się w okolicach dworca Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Plany mają zakładać budowę parkingu od podstaw lub wykorzystanie istniejącego obiektu.

Czytaj też: Dlaczego nawet krótki postój przed dworcem w Gdańsku kosztuje?

Koncepcja przejścia dla pieszych i rowerzystów zgłoszona w ubiegłorocznym budżecie obywatelskim ma szansę na realizację w innym projekcie. Koncepcja przejścia dla pieszych i rowerzystów zgłoszona w ubiegłorocznym budżecie obywatelskim ma szansę na realizację w innym projekcie.

Wiaty, "Kiss&Ride" i tablice SIP



Ponadto, projektanci muszą zaplanować budowę nowych wiat na przystankach węzła integracyjnego Gdańsk Główny:
  • autobusowych - o długości około 160 m,
  • tramwajowych - o długości około 200 m.

Przy obu dworcach powstaną też miejsca postojowe w systemie "Kiss&Ride" w lokalizacjach:
  • Gdańsk Główny: 10 miejsc postojowych (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego),
  • Gdańsk Wrzeszcz: 15 miejsc postojowych (w sąsiedztwie dworca PKP na terenie należącym do Gminy Miasta Gdańska).

Dodatkowo projektanci muszą uwzględnić montaż tablic systemu informacji pasażerskiej w lokalizacjach:
  • Gdańsk Główny: 5 tablic,
  • Gdańsk Wrzeszcz: 3 tablice.

Inwestycja będzie realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, z którego Gdańsk otrzymał dofinansowanie unijne na realizację przedsięwzięcia związanego z budową węzłów przesiadkowych.

Łączna maksymalna kwota dofinansowania z funduszy UE to blisko 33 mln zł. Inwestycje związane z wykonaniem węzłów integracyjnych mają przede wszystkim na celu zachęcenie mieszkańców metropolii do korzystania z komunikacji zbiorowej, a także z ekologicznych sposobów przemieszczania się.

Opinie (531) ponad 10 zablokowanych

  • Takie rzeczy to tylko w Polsce

    Czy ktoś wogóle ma rozum na takie pomysły, najważniejsze, żeby im było dobrze, ale już nikt nie pomyśli o innych, takie kolejne przejście spowoduje jeszcze większe korki niż dotychczas, gdzie tu logika?

    • 13 8

  • Zmiany ida w dobrym kierunku. Zapewniam jednak, że przed wyborami żadne przejscia niestety nie powstana.

    • 4 10

  • Przejście dla pieszych to standard cywilizacyjny minimum

    a nie jakiś luksus czy dziwadło. Zwłaszcza w tak oczywistym miejscu jak dworzec główny kolei regionalnych lokalnych i krajowych, autobusów, rowerów i pieszych.

    • 8 10

  • paranoja!!!!!

    chyba kogoś pogięło i to mocno z tym przejściem , spowoduje to większe korki, więcej wypadków na jezdni i torowisku. po za tym większa emisja spalin przez stale stojące pojazdy i to jest walka ze smogiem. tunel jest najlepszym rozwiązaniem i bezpiecznym dla przechodniów, którzy nie myślą o swoim bezpieczeństwie, co tam ja zdążę przebiec przecież szybko biegam i nie grożny mi samochód i tramwaj!!!!!!!!!!!!!!!

    • 18 6

  • St Pancras

    Polecam przyjrzeć się okolicom dworca St Pancras International w Londynie. Można tam łatwo dojechać Eurostarem z Paryża lub Brukseli. :))

    • 4 2

  • (1)

    Centrum miasta powinno być reprezentatywne dla turystów przede wszystkim. Tunel jest siedliskiem brudu i menelstwa. Auta mogą jeździć innymi drogami, nie widzę problemu.

    • 18 27

    • Jestem za. Tramwaje i autobusy tez mogą jeździć inna trasą. Wy..bac wszystko najlepiej. Zawsze możesz sobie podreptac z 5km do pracy w centrum cnie?

      • 10 3

  • nie!!

    Nie!, czemu to się dzieje! Nie wierze. Co za du*** to wymyślił?! Kto się na to zgodził! Po co generować kolejne korki. Super przejście podziemne to oni chcą zakorkowac jeszcze bardziej miasto.

    • 21 7

  • wyciąganie kasy na projekty

    póki budyniowcy jeszcze mogą. Wiedza że realizacji nie będzie, bo nowy Prezydent ten pomysł skreśli

    • 18 4

  • Oba podwala nalezy ZWEZIC

    Poszerzyc chodniki, porobic normalne skrzyzowania, normalne przejscia, dorobic pasy rowerowe w jezdni. To nie głęboka rosja zeby takie tranzyty przez srodek miasta puszczac.

    • 10 21

  • Stan umysłu urzedasow jest porazajacy ciekawe czemu wcześniej tzn przed hotelem w przychodni się o tym. Nie mówiło?! Za idiotow ludzi macie!!!

    • 16 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane