• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie koncepcja przejścia dla pieszych przy gdańskim dworcu

Maciej Naskręt
8 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny etap remontu tunelu przy dworcu w Gdańsku
Okolice dworca to dzisiaj komunikacyjny chaos. Urzędnicy spróbują to zmienić. Okolice dworca to dzisiaj komunikacyjny chaos. Urzędnicy spróbują to zmienić.

W lipcu poznamy szczegółowe plany zmian otoczenia przed dworcem Gdańsk Główny zobacz na mapie GdańskaGdańsk Wrzeszcz. zobacz na mapie Gdańska Jednym z elementów ma być przejście dla pieszych w poziomie jezdni przez Podwale Grodzkie w centrum.



Co spowoduje przejście naziemne przez Podwale Grodzkie?

Jakiś czas temu zachęcaliśmy władze Gdańska do odtworzenia przejścia dla pieszych przez Podwale Grodzkie w poziomie jezdni. Swój pomysł na przejście forsowali w budżecie obywatelskim także aktywiści miejscy. W sprawie jest pierwszy konkret.

Władze Gdańska szykują się do zmian w sąsiedztwie dwóch najważniejszych dworców, czyli Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła właśnie przetarg na wielobranżową koncepcję wykonania węzłów integracyjnych w tych lokalizacjach.

- Wstępną dokumentację dla przedsięwzięcia sporządziła firma Highway z Banina. Umowa na wykonanie koncepcji podpisana została 5 marca z terminem zakończenia do końca lipca br. - mówi Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Firma Highway ma przede wszystkim przygotować założenia do budowy naziemnego przejścia lub przejść dla pieszych z dworca PKP w stronę City Forum przed dworcem Gdańsk Główny.

Inwestycja obejmuje też budowę kubaturowych parkingów dla rowerów, każdy na 500 miejsc, znajdujących się w okolicach dworca Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Plany mają zakładać budowę parkingu od podstaw lub wykorzystanie istniejącego obiektu.

Czytaj też: Dlaczego nawet krótki postój przed dworcem w Gdańsku kosztuje?

Koncepcja przejścia dla pieszych i rowerzystów zgłoszona w ubiegłorocznym budżecie obywatelskim ma szansę na realizację w innym projekcie. Koncepcja przejścia dla pieszych i rowerzystów zgłoszona w ubiegłorocznym budżecie obywatelskim ma szansę na realizację w innym projekcie.

Wiaty, "Kiss&Ride" i tablice SIP



Ponadto, projektanci muszą zaplanować budowę nowych wiat na przystankach węzła integracyjnego Gdańsk Główny:
  • autobusowych - o długości około 160 m,
  • tramwajowych - o długości około 200 m.

Przy obu dworcach powstaną też miejsca postojowe w systemie "Kiss&Ride" w lokalizacjach:
  • Gdańsk Główny: 10 miejsc postojowych (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego),
  • Gdańsk Wrzeszcz: 15 miejsc postojowych (w sąsiedztwie dworca PKP na terenie należącym do Gminy Miasta Gdańska).

Dodatkowo projektanci muszą uwzględnić montaż tablic systemu informacji pasażerskiej w lokalizacjach:
  • Gdańsk Główny: 5 tablic,
  • Gdańsk Wrzeszcz: 3 tablice.

Inwestycja będzie realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, z którego Gdańsk otrzymał dofinansowanie unijne na realizację przedsięwzięcia związanego z budową węzłów przesiadkowych.

Łączna maksymalna kwota dofinansowania z funduszy UE to blisko 33 mln zł. Inwestycje związane z wykonaniem węzłów integracyjnych mają przede wszystkim na celu zachęcenie mieszkańców metropolii do korzystania z komunikacji zbiorowej, a także z ekologicznych sposobów przemieszczania się.

Opinie (531) ponad 10 zablokowanych

  • tam po środku przejscia jeszcze zmieści się biedronka i bankomat

    a nie mozna dac dworca po drugiej stronie to by byla sluzsna koncepcja

    • 5 1

  • Mam nadzieję, że władze miasta- tak nawołujący o demokrację- uszanują, że w ankiecie niemal 2/3 głosów wyraża negatywną opinię o powstaniu tego przejścia.

    • 5 1

  • by żyło się "lepiej"

    przejście przy dworcu, dalej przejście przy hotelu central, przejście przy żaku (podwójne), przejście przy Locie, kolejne przejścia w planach na Podwalu - chore umysły, utopijne wizje świat bez samochodów i komunikacji miejskiej

    • 6 1

  • Tak, tak - nowe pomysły rządzących miastem na miarę XXI wieku - zasypać tunele i zrobić przejścia dla pieszych przez ulice to z pewnością poprawi bezpieczeństwo. A autorów tych innowacyjnych pomysłów zgłosić do Nagrody Nobla.
    A gdzie bezpłatne parkingi przy dworcach, które pozwoliły by ludziom pozostawić pojazdy i przesiąść się na kolejkę. O takim rozwiązaniu nikt z rządzących nie pomyślał?

    • 4 1

  • a ja proponuję zrobić tamm deptak i zkaz ruchu pojazdów!!!

    i jedyne co tam będzie się mogło poruszać to zaprzęg konny!!
    niech gdańsk będzie liderem wioskowacenia miast polskich, jak jest liderem kolesiostwa!!!

    • 5 1

  • Najsmutniejsze jest to zacietrzewienie ideologów i ludzi o ograniczonych hotryzontach, to wyzywanie od blachosmrodów, (2)

    1. Gdańsk jest stolicą województwa, funkcje o znaczeniu regionalnym zlokalizowane są niestety głównie w tzw śródmieściu, Mieszkańcy Chojnic, Słupska, Wejherowa, Kwidzyna też musza tu przyjeżdżać do Urzędu, sadu szpitala- jak? tramwajem? rowerem?,

    2. Gdańsk pyszni się nazwami w tylu metropolitalna, aglometracja itp I faktycznie jest stolicą milionowej aglometracji. Do sądu/urzędu muszą tu przyjeżdżać mieszkańcy Świbna, Osowej, Klukowa itd

    3. Gdańsk ma specyficzny kształt geograficzny, jest miastem de facto jednej ulicy, pech I historia sprawiły że ta główna arteria Aglomeracji przebiega przez zwężenie przy dworcu stacji Gdańsk Główny

    4. Transport publiczny tak w skali województwa jak i Aglomeracji jest na bardzo niskim poziomie jest niewydolny i czasochłonny, nie jest żadną alternatywą dla transport osobowego samochodowego. Nie ma tramwaju z Osowej klukowa Swibna, Borkowa, Kowal Nie ma kolelek podmiejskich z Nowego Dworu, Kolbud, Szemuda, Można by długo wymieniać czego nie ma

    Z tych powodów założenie, że da się zmusić ludzi do jeżdżenia "kominikacją miejską" I że uda się "wypchnąć samochody z centrum" i ze śródmieście gdańska ma być rajem dla rowerzystów i piszych wegetarian jest po prostu chore. Jak na teraz jest to szkodliwa, absurdalna koncepcja, motyowowana ideologią i ksenofobicznym zacietrzewieniem. Prztypomnę że ksenofobia to po grecku "strach przed obcymi".

    Nie chcecie ludzi w centrum? To przenieście funkcje ponadlokalne poza centrum, tylko nie płączcie że na Głównym Mieście nie utrzymują sie sklepy i restauracje. i trzeba potem "rewaloryzować centrum" za publiczne pieniądze.

    • 8 3

    • Odpowiem tylko na pierwsze pytanie

      Otóż z każdego z wymienionych miast codziennie za pieniądze właśnie województwa kursuje wiele pociągów, które stają właśnie na przedmiotowym dworcu.

      • 1 1

    • ta arteria przed dworcem to nie zwężenie

      ale rozszerzenie

      • 0 1

  • A nie lepiej?

    A nie lepiej przenieść dworzec na druga strone ulicy? W takim wypadku i tunel i przejście byłoby nie potrzebne. Faktycznie w Gdańsku czas na zmiany.Wypi..ić to całe towarzystwo wzajemnej adoracji i tego poje.neg kaprala rowerowego też.

    • 4 1

  • Jest nacisk? Jest reakcja!

    W końcu! Kolejne gdańskie "niedasię" własnie bankrutuje i dobrze. Bezpłatne bilety dla dzieciaków - latami było "nie da się". Nacisk obywateli i dziąłaczy dał rezultat. Teraz tak samo jestz nardzo potrzebnym przejściem przy dworcu. Czy w Gdańsku nie da się nic sensownego zrobić bez nacisku obywateli, Panie Adamowicz?

    • 2 4

  • W 23

    Trzeba być debilem aby na taka propozycję się zgodzić.
    Ale jak rządzi PO to wszystko możliwe.

    • 3 2

  • A zatrzymany autobus na przystanku tuż przed przejściem spowoduje wchodzenie jedną nogą na jezdnię. I tragedia gotowa. Wkońcu to nie będzie przejście dla pieszych, a ścieżka zniczy. Po to jest ten tunel dla pieszych by było możliwe bezpieczne przejście z jednego środka komunikacji do drugiego.

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane