Fakty i opinie

Będzie nowy buspas na Chwarznie

Nowy buspas będzie prowadził aż do obwodnicy Trójmiasta.
Nowy buspas będzie prowadził aż do obwodnicy Trójmiasta. graf. Trojmiasto.pl

1,8 km będzie miał nowy buspas na ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Nie będzie wyznaczony na dotychczasowej jezdni, ale powstanie na dobudowanym, trzecim pasie. Gdynia właśnie ogłosiła przetarg, w ramach którego szuka projektantów tej inwestycji.



Przesiądziesz się z auta do autobusu, jeśli będzie on znacznie szybciej dojeżdżał do centrum?

tak, nawet jeśli będzie tylko trochę szybciej 26%
tak, ale pod warunkiem, że będzie to duża różnica 24%
nie, na pewno nie 50%
zakończona Łącznie głosów: 778
Nowy buspas ma zaczynać się na wysokości przystanku autobusowego GierdziejewskiegoMapka, a kończyć przy wjeździe na obwodnicęMapka na Chwarznie-Wiczlinie. Urzędnicy do 20.01.2021 r. czekają na oferty wykonawców dokumentacji projektowej. Po podpisaniu umowy projekt koncepcyjny poznamy w 10 tygodni, a ostateczną dokumentację projektową w 72 tygodnie.

Na pewno wykonawca będzie musiał na początek przedstawić warianty projektu, potem wykonać prace geodezyjne, obliczyć wstępne koszty, a następnie prowadzić nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych.

Buspas sprawi, że wybierający transport publiczny nie będą musieli tracić czasu w korkach.
Buspas sprawi, że wybierający transport publiczny nie będą musieli tracić czasu w korkach. fot. Raport Trojmiasto.pl
Projekt koncepcyjny musi zawierać warianty:

  • jednowariantowy dla odcinka od przystanku autobusowego Gierdziejewskiego do przystanku autobusowego Tezeusza;
  • dwuwariantowy dla odcinka od przystanku autobusowego Tezeusza do włączenia z S6, z przebiegiem buspasa prowadzonym w istniejącej ulicy Chwarznieńskiej obok jezdni ruchu samochodowego oraz z przebiegiem buspasa prowadzonym w istniejącej ulicy Chwarznieńskiej i poprowadzeniem ruchu samochodowego nową, oddzielną jezdnią zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.


- Odcinek Gierdziejewskiego - Węzeł Chwarzno to kluczowy fragment dla komunikacji miejskiej do stworzenia korytarza Gdynia Zachód - Śródmieście. Ma w swoim zakresie zarówno odcinki będące łatwymi do poprowadzenia przez dobudowę infrastruktury, jak również miejsca, gdzie projektanci muszą wskazać rozwiązania, uwzględniając istniejący układ zabudowy. Po wybudowaniu i oddaniu tej nowej inwestycji wraz z kontrapasem mieszkańcy tej części miasta zyskają bardzo dużą korzyść czasową w codziennych podróżach - podkreśla prof. Marcin Wołek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni i specjalista ds. transportu.

Opinie (170) ponad 10 zablokowanych

  • Miasto z morza i marzeń (18)

    namalowane farbą.

    • 122 44

    • Zigzakiem, zigzakiem ;)

      • 9 1

    • Zmień tekst, troliku, bo ten już jest nudny! (9)

      • 13 12

      • (7)

        Może i nudny, ale prawdziwy...

        • 15 10

        • prawdą jest że ludzie mają za dużo samochodów (6)

          I wcale ich nie potrzebują a tylko narzekają

          • 7 4

          • kolejni komuniści co chcą decydować jak mam żyć (5)

            • 3 5

            • kolejny uzależniony mentalnie od samochodu udający przewrażliwionego (4)

              propozycja zmiany zachowań komunikacyjnych nie jest propozycją, której nie możesz odrzucić.
              Wystarczy minimalnie poszerzyć wyobraźnię i zacząć promować korzystanie z alternatyw samochodu - sam z tego skorzystasz

              • 3 2

              • niech stoi w korku (1)

                skoro tak bardzo to lubi

                • 2 2

              • Gdyby w korkach stali tylko ci, którzy je tworzą, nie byłoby problemu.

                Oni udręczają innych...

                • 2 0

              • ale ja nie mam samochodum, a Ty nadal propagujesz komunizm (1)

                chcesz se zmieniać zachowania to swoje i swojej rodziny a nie cudze, przestań dyktować ludziom co mają, a czego nie mają robić. Przecz z komuną!

                • 1 3

              • a czy ktoś ci tutaj broni stać samochodem w korku?

                • 2 1

      • Zmień farbę urzędniczyno, bo ta sciera się po trzech tygodniach

        • 6 5

    • Oj chyba nie ma miejsca na farbę, bo inaczej jak to wyjaśnić :D

      • 2 3

    • (1)

      o co chodzi z tą farbą ?

      • 5 7

      • stary suchar trójmiejskich trolli

        • 12 8

    • suchar z farbą musiał wejść

      • 9 4

    • Chyba że zigzakiem, zigzakiem ;)

      • 1 0

    • No bez kitu (1)

      Poszerzyć i wyremontować tej nitki nie było komu. Ale d**ilny buspas to robią w podskokach. A najlepiej niech zaczną budowę zanim skończą węzeł Karwiny. Będziemy przez pola do domu chodzić. Ciekawe czy ten co podjął tę jakże światłą decyzję w ogóle zna tę okolicę, czy tylko palcem po mapie

      • 2 2

      • wystarczy, że projektant pozna lokalne realia

        • 0 0

  • Super w końcu!!!!!!! (4)

    • 54 47

    • Kasiu ale co? (2)

      Kiedys i ty zdasz na prawko.

      • 5 11

      • a co, na autobus?

        • 6 4

      • może i zda ale na pewno będzie mądra i

        I nie kupi samochodu tylko po to żeby dojeżdżać z chwarzna do centrum. Wybierze rower elektryczny

        • 4 2

    • W końcu zamówią projekt

      Kiedy realizacja?

      • 4 1

  • (8)

    To nic nie zmieni.Jeśli nie zaczną budować nowych hajłejów to 3city będzie wieczne zakorkowane.Potrzeba kompleksowego planu rozwojowego,na razie przy obecnych włodarzach marne szanse.Do tego katastrofalny stan dróg miejskich,kiepskie oświetlenie,niezgrane światła mimo "systemu",horrendalnie drogi transport miejski,jeszcze można by wiele wymieniać.Jednym słowem komedyja moi drodzy ale widać ludziom pasuje to stanie w korku.

    • 79 50

    • fajnie, ze w LA sobie poradzili z korkami mając ogrom hajłejów (4)

      zawsze będzie ich za mało.

      • 14 3

      • przynajmniej nie jezdza jak plebs autobusem (2)

        kit, ze 2 godiznki w jedna strone do pracy, ale jak wygodnie

        • 2 10

        • lepiej jak plebs stać w korku

          • 7 3

        • No pewnie, lepiej stać w korkach trując się spalinami.

          • 4 0

      • Nie porównuj LA i mentalności amerykańskiej, gdzie kierowcy nie mają zielonego pojęcia jak jeździć po autostradach. Nie mówię, że u nas jest cudownie, ale u nas ludzie chociaż starają się próbować jechać prawym pasem. A tam? Zapomnij. Każdy leci jak mu się podoba.

        • 2 5

    • Przecież będzie hajłej obwodnica Witomina , teraz nie wiem po co robią te bus pasy, niedługo będą niepotrzebne

      • 1 3

    • połowicznie się zgodzę (1)

      Skoro powstało ( i dalej się rozbudowuje) takie wielkie osiedle na Chwarznie/Warznie, to czas w końcu zacząć nie od budowania bloków, tylko ulic dojazdowych 4-pasmowych.....Niestety w Polsce najpierw powstają osiedla, a później te tysiące aut stoi w korkach, bo dopiero pada pomysł rozbudowy dróg......a deweloperzy powinni partycypować w kosztach 50//50.

      • 2 2

      • buahaha

        • 1 0

  • Kto tam taki mieszka (12)

    Ze tyle zmian...

    • 59 17

    • postsolidarnościowe pokolenie

      • 11 0

    • (2)

      Szczurek... i wszystko jasne...

      • 19 2

      • aha (1)

        bo na pewno jeździ autobusem

        • 10 1

        • kiedyś będzie

          • 7 1

    • post solidarnościowe pokolenie tam mieszka

      • 5 1

    • Wszystko dla szybkiego dojazdu z Chwarzna pod urząd (1)

      Najlepiej spierniczyli węzeł Franciszki Cegielskiej oznaczając 2 pasy do skrętu w kierunku Chwarzna i tyle samo do jazdy do centrum, Riviery, na Drogę Różową, stadion, do Gdańska. No ale wszystko dla Chwarzna, ups przepraszam: Gdyni Zachód.

      • 17 5

      • A ile miało być na Chwarzno?

        Chciałbyś stać na jednym pasie z autobusem? Bo obok jest zajezdnia. Piekliłbyś się wtedy, że z Warszawskiej wyjechać nie można i w ogóle korek od centrum

        • 3 6

    • Ja

      • 4 0

    • Szczur

      • 6 1

    • Łucyk

      .

      • 1 0

    • mieszka (1)

      mieszka tam cała masa ludzi, powstały olbrzymie osiedla hossy i pomniejszych deweloperów,
      komunikacja miejska jest niewystarczająca , korki są codziennie i z oddaniem kolejnych bloków coraz dłuższe .Dobrze,że chociaż autobus będzie mógł szybciej dojechać.
      Oczywiście kila lat temu remontowano Chwarznieńską , ale geniusze z UM nie przewidzieli konsekwencji wydawania pozwoleń na zabudowę Chwarzna i Wiczlina, a co za tym idzie wzrostu ilości osób przemieszczających się do pracy czy szkoły.

      • 1 0

      • Jak się robi plan zagospodarowania terenu to najpierw buduje się główne drogi a później osiedla a nie na odwrót. Teraz masz bloki na polach a dojazdówek żadnych albo ciężko wcisnąć bo ziemie wokół dróg ma dewloper kupioną i nie chce się jej sprzedać.

        • 1 0

  • Bardzo dobrze! (5)

    Szkoda, że na Chwarznie, bo wzdłuż Morskiej powinien być jeden długi buspas. W Gdańsku są tramwaje, pokażmy, że trajtki są lepsze!

    • 26 28

    • Wzdłuż Morskiej?

      https://trojmiasto.tv/Ale-fajnie-ze-nam-te-buspasy-zbudowali-Gdynia-04-12-2020-video-50039.html

      tak właśnie jest używany wzdłuż Morskiej

      • 1 3

    • (2)

      Trajtki lepsze? Obudź się człowieku. Mniejsza przepustowość przewozowa, mieszanie z ruchem ogólnym. Jedyny aczkolwiek istotny plus to że może wyprzedzić innego trajtka w przypadku awarii.

      • 1 1

      • pewnie, że są lepsze

        • 1 0

      • Wolę 2 trajtki co 5 minut niż 1 tramwaj co 10 minut.
        Nie mówiąc już o kosztach zakupu (ponad 9 mln za 1 tramwaj), kosztach przeglądów i serwisu oraz utrzymania torowisk.

        • 1 0

    • Trajtki i autobusy elektryczne są dużo lepsze od tramwajów

      Mieszkam w Gdańsku, ale krew mnie zalewa jak czytam ile milionów kosztują kolejne inwestycje tramwajowe. Ostatnio za 2 km - 60 mln zł. A wystarczy jeden nierozgarnięty kierowca osobówki i połowa tramwajów w Gdańsku stoi ze 2-3h.
      Z pewnością nowe buspasy będą dużo tańsze, a trajtki i autobusy ominą kolizje i usterki pojedynczych busów.

      • 1 0

  • Moze na.poczatek rondo przy Lidlu na Wiczlinie? (5)

    W prosty sposob rozladowaloby korki

    • 73 5

    • (2)

      Od 8.01 bedzie zmiana na tym skrzyzowaniu pierszenstwo beda mialy auta z Chwarzna na Dabrowe a droga z Niemotowa bedzie podporzadkowana

      • 11 2

      • No prosze, dobra wiadmosc

        Z drugiej strony, czemu tak pozno?

        • 4 1

      • oj to będzie stłuczek na początku

        • 1 0

    • Podobno szczur ma zamówić projekt

      • 1 2

    • kolejny oszołom od rond, a moze cywilizowana sygnalizacja świetlna?

      ronda zdają egzamin wyłącznie przy niskim natężeniu ruchu, przy średnim i większym korkują ruch

      • 1 3

  • 2x2 (6)

    2x2 zawsze bedzie bardziej uplynnialo ruch niz buspas i 1x2.
    Ewentualnie 3 pas o zmiennej kierunkowosci- rano w dol a popoludniu do gory

    • 33 29

    • Nie wiem skąd ta pewność. (5)

      Będzie upłynniało tylko na krótkim odcinku. Natomiast wjazd do centrum większej ilości samochodów w krótszym czasie zwiększy korki. Po za tym na początku spowoduje przesiadanie się ludzi do samochodów, co także pogarsza płynność ruchu

      • 14 7

      • Ale na tym odcinku czesc skreca na obwodnicy (4)

        Do Chylonii
        A czesc do Gdanska

        To 2x2 do obwodnicy uplynni czy nie?

        • 0 4

        • chodzi o transport publiczny, on ma mieć zawsze pierwszeństwo, buspas to zapewni (3)

          • 10 4

          • transport publiczny powinien być zakazany. Chcesz autobus, to sobie kup.

            • 4 4

          • (1)

            Zapewnienie przejazdu dla autobusu, który będzie tamtędy jechał raz na 5 minut, a wieczorami w ogóle.

            • 1 3

            • a co, ma raz na 30 sekund jechać?

              • 1 0

  • W końcu w Gdyni myślą (1)

    I bus pasy budują a nie robią z istniejącej infrastruktury. Inna sprawa zw budową bus pasy nieraz powinna być połączona z budową nowego pasa dla samochodów ale też i ścieżki rowerowe. Kompleksowe rozwiązanie a nie mydlenie oczu jak do tej pory było jakimiś koncepcjami.

    • 31 8

    • nie przesadzaj

      większość jednak malują na istniejących jezdniach

      • 4 3

  • Czyli będzie buspas + kontrabuspas i 1 nitka dla samochodów (1)

    Nie mógłbym być urzędnikiem, jestem zbyt głupi

    • 52 7

    • Bez wątpienia...

      • 4 2

  • Oo. Nowe miejscee na stluczki (1)

    Polacy nie umieja jezdzic. Lepiej im nowa droge dla koni otworzyc moze sie nie pozabijaja haaha

    • 18 19

    • mów za siebie

      • 2 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.